تاثیر ثبت برند بر کسب وکار

تاثیر ثبت برند بر کسب وکار

چکیده مقاله

معمولا شرکت ها و واحدهای تولید کننده برای بهتر دیده شدن و معرفی کالای خود در بازارهای داخلی و بازارهای بین المللی اقدام به ثبت برند شرکت می کنند که غالبا می تواند ثبت برند شرکت در طرح یک نام، نشان اختصاری و علامت های متعدد صنعتی صورت گیرد. تاثیر ثبت برند بر کسب و کار و در رونق دادن به کسب و کار از دیدگاه تولید کننده و دیدگاه مصرف کننده می تواند جهات مختلفی را داشته باشد.
تاثیر ثبت برند بر کسب وکار

تاثیر ثبت برند بر کسب وکار

معمولا شرکت ها و واحدهای تولید کننده برای بهتر دیده شدن و معرفی کالای خود در بازارهای داخلی و بازارهای بین المللی اقدام به ثبت برند شرکت می کنند که غالبا می تواند ثبت برند شرکت در طرح یک نام، نشان اختصاری و علامت های متعدد صنعتی صورت گیرد. تاثیر ثبت برند بر کسب وکار و در رونق دادن به کسب و کار از دیدگاه تولید کننده و دیدگاه مصرف کننده می تواند جهات مختلفی را داشته باشد.

 

تاثیر ثبت برند شرکت در رشد کسب وکار ها

به ثبت رساندن برندها برای رونق دادن کسب و کارها می تواند از جهات مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. اولین تاثیر را برندها بر روی مصرف کنندگان گذاشته و سبب شده تا سازنده و منشا یک محصول را شناسایی نمایند، هر گونه مسولیتی را بر عهده ی شرکت سازنده قرار می دهند، مخاطرات و ریسک ها کاهش می یابد، هزینه های جستجو کم شده و با شرکت سازنده ایجاد نزدیکی می کنند، ثبت برند بر روی هر محصول نشانگر کیفیت محصول بوده و به عنوان ابزاری به معرفی کالا می پردازد.

یکی از فاکتورهای بسیار مهم و اساسی در ارتقاء یک سیستم، کسب اعتبار از طریق تبلیغات می باشد. برندینگ فرآیندی است که در آن با استفاده از تفکر خلاقانه، ارائه یک محصول و تبلیغات، مخاطب از هدف ایجاد برند مطلع می شود. بنابراین اگر بخواهیم گسترده تر به این موضوع نگاه کنیم می توان گفت برند صرفاً به طراحی لوگو و یا تیزر تبلیغاتی محدود نمی شود بلکه عوامل دیگری نیز در تکمیل مفهوم آن نقش دارند که عبارتند از کیفیت کالا، نوع بسته بندی، فروش مطلوب و خدمات خاصی که برای مشتریان در نظر گرفته می شوند.

به بیان ساده تر، برندینگ یا برندسازی ساده ترین روش برای انتخاب مخاطبان، ارسال پیام مثبت به ذهن آن ها، جلب اعتماد و رضایت آنان و هویت دادن به کسب و کار خود می باشد. هر چه بیشتر مشتریان به محصول شما وفادارتر باشند، رقابت برای تولید محصول مرغوب تر بالا می رود، در نتیجه میزان سوددهی افزایش خواهد یافت. در فضای پر از رقابت امروز، تکثیر برند و عرضه کالاهای جدید، برندسازی را به یک امر چالش برانگیز تبدیل کرده است. از جمله چالش هایی که در زمینه مدیریت علائم تجاری همواره مطرح می شوند می توان به رقابت بسیار بالا، فشار قیمت ها، افزایش ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی، بازارهای کوچک و فضای پیچیده اشاره نمود. یک نشان تجاری از عناصری مانند لوگو، نماد، URL، کاراکتر، بسته بندی و تبلیغات تشکیل شده است. این عناصر به منظور بالا بردن سطح آگاهی نسبت به برند و یا تقویت برداشت ذهنی مثبت مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از آن ها نقشی موثر و مزیتی متفاوت به همراه دارند، از این رو مدیران و بازاریابان از ترکیب این موارد در کنار یکدیگر استفاده می کنند.

برندهای مختلف از دیدگاه تولید کننده، مصرف کننده و نوع کسب و کار کاربردهای متفاوتی دارند. برای مثال یک مصرف کننده در صورت آگاهی از برند با ریسک کمتری در تصمیم گیری برای خرید مواجهه می شود و یک تولید کننده با برندسازی می تواند نفوذ رقبا را به حداقل برساند. در فضای کسب و کار نیز، یک برند جذابیت ایجاد نموده و موجب رونق فروش خواهد شد. البته یک علامت تجاری زمانی موفق خواهد بود که به شیوه ای مناسب معرفی شود، در مواقع لزوم یادآوری گردد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان قرار داده و محصول را معرفی کند.

ثبت برند کارآمدترین و بهترین روش برای مطرح شدن در بازار رقابت، هویت بخشی به سازمان، کسب اعتبار و برخورداری از مشتریان وفادار می باشد. اگر از روش های برندسازی آگاه باشید با انتخاب بهترین آن ها بدون صرف کمترین هزینه می توانید از رقبا پیشی گرفته و میزان درآمد و سوددهی را افزایش دهید. اگر یک علامت تجاری در حوزه صادرات شناخته شود، به جایگاه جهانی دست یافته و در خارج از مرزهای کشور نیز طرفداران خاص خود را پیدا خواهد کرد. به منظور کسب شهرت باید حرکتی تدریجی اما پیوسته داشت تا نام علامت تجاری برای همیشه در ذهن مخاطب باقی مانده و محو نگردد. ایده های جدید و خلاقانه نیز نقشی بسیار موثر در تولید و عرضه کالای مورد نظر و به شهرت رسیدن آن ایفا می کنند.

همانطور که می دانید اصلی ترین وظیفه مدیر یک مجموعه، یافتن استراتژی ها و راهکارهای رونق کسب و کار می باشد. در واقع یک مدیر باید روش هایی را به کار ببرد که باعث دیده شدن محصول یا خدمات مورد نظر در ذهن مشتری شوند. از این رو شرکت های موفق در سراسر جهان، مجموعه هایی مسنجم هستند که بهترین استراتژی ها را به منظور پییشبرد اهداف خود به کار برده اند. آن ها رقیبان خود را به خوبی شناسایی نموده اند و راه درست را برای غلبه بر آنان انتخاب کرده اند.

در حال حاضر، مشتریان و صاحبان کسب و کارهای مختلف، نسبت به عملکردهای بازاریابی از دانش بیشتری برخوردار هستند و گرایش آن ها نسبت به اینگونه فعالیت ها بیشتر شده است. بهره مندی از روش های گوناگون از جمله برندسازی، توجه و آگاهی افراد را نسبت به تلاش های بازاریابی به ارمغان آورده است. به همین دلیل حمایت از مشتریان و اطلاع رسانی به آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد و معرفی برند یکی از بهترین روش ها بدین منظور است.

برندها همانند گذشته برای مشتریان بسیار مهم هستند اما به دلیل رقابت بسیار بالا در بازار کسب و کار و وجود انواع متفاوت آن ها، مدیریت برند کمی دشوارتر شده و نیازمند استفاده از راهکارهای اصولی تر و تصمیم گیری های کارآمدتر است. علامت های تجاری اگر به درستی معرفی شوند، فرآیند داد و ستد را برای مشتریان آسان تر نموده و محصول مورد نظر را از سایر کالاها و خدمات متمایز می کنند. این نشان های استاندارد به شرکت ها اجازه می دهند تا از ویژگی های منحصر بفرد محصول خود در بازار رقابت به صورت حقوقی دفاع کنند و مانع از هر نوع سوء استفاده شوند.

 

مهمترین تاثیر ثبت برند بر کسب وکار

برندها می توانند در بازارهای رقابتی محصول را به خوبی معرفی کرده و فرآیند خرید و فروش را در میان مشتریان خود تسهیل ببخشند. علاوه بر این ثبت برند شرکت این شرایط را برای تولید کنندگان فراهم آورده تا ویژگی های بی نظیر و منحصر به فرد محصول را در بازارهای رقابتی حفظ نماید، بنگاه های واحدهای تولیدی  با ثبت برند شرکت می توانند دارایی های ذهنی خود را محفوظ کرده و در اعمال اقدامات خود آزادی بیشتری را داشته باشند هر چند که امروزه مدیریت کردن برندها کاری بس دشوار بوده اما همچنان برای مصرف کنندگان مشهور بودن و معروف بودن برندها بسیار اهمیت دارد چرا که برخی از مصرف کنندگان خدمات یک شرکت و کالای مورد نیاز خود را تنها با برند شرکت شناخته و آن را برای اطرافیان خود با برند شرکت معرفی می نماید.

 

تاثیر ثبت برند بر کسب وکار : رابطه ی مشتری مداری با ثبت برند شرکت

امروزه مصرف کنندگان دانش و آگاهی بیشتری را در رابطه با کسب و کارها و فعالیت های بازاریابی می دانند. لذا با معرفی یک برند در سطح بازار توجه مشتریان بیشتر به سمت برند شهرت یافته معطوف شده و تمایل دارند تا مصرف کننده ی محصولاتی باشند که اغلب مردم برند آن را شناخته و در میان مردم محبوبیت داشته باشد زیرا تلاش ها و فعالیت های شرکت های متعدد به توجه مصرف کنندگان خود بستگی داشته و  رابطه ی مستقیمی را با یکدیگر خواهند داشت.

در واقع ثبت برند شرکت نوعی ابزار تبلیغاتی مدرن و همراه با تکنولوژی بوده که می توان با کمترین هزینه ی تبلیغاتی محصولات تولید شده و یا سایر کالاها را در کوتاه ترین زمان ممکن در میان افراد یک جامعه معرفی کرد. امروزه استفاده نمودن از روش های تبلیغاتی به سنت های قدیمی پرهزینه بوده و تاثیر گذاری کمتری را در بازارهای رقابتی خواهد داشت. در واقع ثبت برند شرکت بر روی محصولات هر شرکتی می تواند در هر موقعیتی که از محصول استفاده می شود کالا را به درستی تبلیغ نموده و مورد هک شدن شرکت سازنده در ذهن خریدار شود.

 

روند تکثیر برندها در بازارهای رقابتی

امروزه برندسازی در میان بنگاه ها به چالش هایی مبدل شده که مدیران را وادار به دغدغه هایی نموده است. صاحبان برندها سعی کرده هر کدام به روش های متفاوتی برند شرکت خود را به بازارهای معاملاتی معرفی نمایند. بنابراین یک برند این توانایی را دارد تا محصولات مختلفی را که تولید شده از یک شرکت هستند به طور هم زمان به مشتریان خود شناسایی کرده و توجه آن را به سمت خود جلب نماید.

در واقع در عصر حاضر به دلیل گستردگی در بازارهای رقابت، ایجاد محیط های پیچیده، نوسانات قیمت ها و فشار های قیمتی، رشد هر روزه ی فناوری ارتباط و اطلاعات و.. همگی سبب شده تا شرکت ها به تکثیر برندها اصرار داشته و بهترین راه وارد شدن به بازارهای داد و ستد و رشد کسب و کار خود را در ثبت برند شرکت بدانند.

 

تاثیر ثبت برند بر کسب وکار : ثبت برند شرکت لازمه رقابت در بازار

در دنیای امروز که تکنولوژی و فناوری هر روزه در حال پیشرفت می باشد انسان می بایست در این موج گسترده قرار گرفته و همگام با این خدمات نوین پیش برود. از این رو پیشرفت فناوری و تغییرات ایجاد شده در تکنولوژی های روز دنیا سازمان ها و شرکت های تولیدی را به شدت در زمینه ی رقابت و بازاریابی تحت تاثیرات خود قرار داده اند. به طوری که شرکت ها و سازمان ها موفقیت خود را برای تقویت جایگاه  در بازارهای فروش و بالا بردن بهره وری در معرفی کالاهای نمونه و ارائه دادن خدمات به مشتریان می دانند.

امروزه شرکت های بسیاری بر این باور هستند که تولیدات با کیفیت بدون خدمات و معرفی کالا نمی تواند پیشبردی را برای تولید کننده به همراه داشته باشد. در واقع زمانی واحدهای تولید کننده می توانند در کار خود بیشترین بازدهی را داشته باشند که با روندی موثر کالاهای خود را به دست مصرف کننده برسانند. در شرایط کنونی بهترین روش برای معرفی کالاها و محصولات تولید شده ثبت برند شرکت می تواند ماندگارترین، متمایز ترین و اثر بخش ترین روش به حساب آید. زیرا به ثبت رساندن برندها موفقیت واحدهای تولیدی را در اهداف بازاریابی به بالاترین سطح ممکن خواهند رساند.

 

اقداماتی که ثبت برند شرکت انجام می دهد!

یک برند به تنهایی می تواند قابلیت ماندگاری، قابلیت اعتماد، عملکرد، کیفیت، دوام و سایر ویژگی های محصول را معرفی نماید. معمولا برندها این توانایی را دارند تا احساسات مصرف کنندگان را برانگیخته کرده و آنان را ترغیب نماید. در واقع یک برند تعهدات یک فروشنده را به طور دائم برای ارائه نمودن محصولاتی با مزایا، خدمات و ویژگی های بارزی به خریداران نشان می دهد که نشان برند در ذهن مشتریان با اظهار شخصیت و نشانه ی کیفیت این اطمینان را به مصرف کننده داده که قیمت کالای منصفانه و حقیقی بوده و در خرید خود ریسک کمتری را دارند.

چرا که ثبت برند شرکت به محصولات مرتبط با شرکت اعتبار و ارزش اجتماعی قدرتمندی داده و همین امر برای موفقیت یک کالا در بازار کافی است. زمانی که یک برند بتواند نیاز مشتری را برطرف نموده و  حس رضایتمندی را در مشتریان به دست آورده بدون شک یک کالا می تواند وفاداری مشتری را به همراه داشته باشد که غالبا این امر مهمترین خواسته ی هر سازمان می باشد. از این رو ثبت برند شرکت خود به تنهایی می تواند در یک سازمان رضایتمندی مشتریان را به دست آورد. به درستی که ثبت برند شرکت این توانایی را دارد تا یک محصول و البته خدمات یک سازمان را همواره پایدار نگه دارد.

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
فرم درخواست ثبت برند | فرم زیر را کامل کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشاورین ما با شما تماس حاصل فرمایند.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان