مزایای جواز کسب صنایع دستی

مجوز صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد خاطی طبق قانون می‌توانند مجازات شوند. حوزه صنایع دستی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کسب این مجوز می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای برای متقاضیان داشته و امکانات ویژه‌ای را در اختیار آنان قرار دهد. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی قصد داریم به معرفی جواز کسب صنایع دستی و مزایای اخذ آن به صورت کامل بپردازیم. اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جواز کسب صنایع دستی چیست؟

جواز کسب صنایع دستی چیست؟

جواز کسب صنایع دستی، یک نوع مجوز است که به فرد این اجازه را می‌دهد که به صورت قانونی به کسب و کار بپردازد. در واقع کسب درآمد فرد از طریق کار کردن تنها با دریافت این مجوز شیوه قانونی به خود می‌گیرد. کسانی که بدون اخذ جواز کسب به درآمدزایی در حوزه صنایع دستی می‌پردازند، جریمه خواهند شد.

همچنین کسب و کار آن‌ها پلمپ می‌شود. بنابراین تنها افرادی حق دارند به کسب و کار بپردازند که دارای جواز کسب باشند. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به انجام هرگونه فعالیت تجاری در حوزه صنایع دستی، حتماً جهت اخذ جواز کسب صنایع دستی اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ جواز کسب صنایع دستی

جهت اخذ جواز کسب صنایع دستی به ارائه برخی مدارک ویژه به سازمان‌های ذیربط نیاز پیدا خواهید کرد. البته دقت کنید که پروانه کسب صنایع دستی انواع مختلفی دارد. مثلاً این پروانه کسب صرفاً می‌تواند جهت تولید صنایع دستی و یا فروش این صنایع باشد. به عبارتی دیگر جواز تولیدی با جواز توزیعی متفاوت است. اما به صورت کلی مدارک لازم برای اخذ این نوع جواز به صورت زیر هستند:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس پرسنلی
  • تابعیت ایرانی
  • داشتن حداقل ۱۸ سال تمام
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی (حداقل ابتدایی)
  • سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب و کار
  • گواهی موافقت از اداره نظارت بر اماکن عمومی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان آقا

مزایای اخذ جواز کسب صنایع دستی کدامند؟

مزایای اخذ جواز کسب صنایع دستی کدامند؟اخذ جواز کسب صنایع دستی مزایای زیادی برای متقاضیان دارد. در واقع این جواز می‌تواند امکانات و اختیارات مختلفی در اختیار دارندگان آن قرار دهد. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار‌های حوزه صنایع دستی در دریافت این مجوز کوشا هستند. در ادامه می‌خواهیم مهم‌ترین مزایای جواز کسب صنایع دستی را بررسی کنیم.

جهت دریافت جواز کسب صنایع دستی می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی می‌توانند شما را قدم به قدم در کسب این مجوز یاری دهند.

اخذ کارت بازرگانی و استفاده از امکانات آن

کارت بازرگانی یکی از مجوز‌هایی است که خود می‌تواند امکانات زیادی در اختیار دارندگان قرار دهد. دریافت کارت بازرگانی ملزم به داشتن جواز کسب صنایع دستی است. با استفاده از این مجوز می‌توانید به آسانی کارت بازرگانی خود را دریافت کنید.

یکی از بهترین مزایای کارت بازرگانی، واردات و صادرات کالا و امکان ترخیص کالا از گمرک است. با استفاده از این کارت می‌توانید صنایع دستی خود را به کشور‌های دیگر صادر نمایید. حتی می‌توانید مواد اولیه مورد نیاز خود را از کشور‌های دیگر نیز وارد کنید. بنابراین پیشرفت رد حوزه صنایع دستی با کارت بازرگانی بسیار آسان‌تر و بهتر رقم خواهد خورد.

دریافت بیمه تکمیلی برای پرسنل با جواز کسب صنایع دستی

یکی دیگر از مزایای که جواز کسب صنایع دستی دارد، امکان دریافت بیمه تکمیلی برای پرسنل است. بسیاری از متقاضیان جواز کسب، افرادی هستند که در قالب کارگاه تولیدی فعالیت دارند. پرسنل این کارگاه‌های تولید صنایع دستی طبق قانون باید دارای بیمه تکمیلی باشند. کسب و کار‌هایی که فاقد جواز کسب هستند، نمی‌توانند جهت اخذ بیمه تکمیلی برای پرسنل خود اقدام نمایند. در نتیجه ابتدا باید جواز کسب اخذ شده، سپس جهت دریافت بیمه تکمیلی اقدام کرد.

بهره‌مندی از تعرفه‌های صنعتی برق و گاز

بهره‌مندی از تعرفه‌های صنعتی برق و گاز یکی دیگر از بهترین مزایای اخذ جواز کسب صنایع دستی است. بسیاری از کارگاه‌های تولید صنایع دستی برای کسب و کار خود به برق و گاز نیاز دارند. حال اگر تعرفه‌ها صنعتی نباشد، واحد‌های تولیدی با هزینه‌های سرسام‌آوری روبرو خواهند شد.

این هزینه‌ها خود می‌توانند بازدهی کار را کاهش داده و منجر به بالا رفتن صنایع دستی شوند. خوشبختانه کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی با اخذ جواز کسب صنایع دستی می‌توانند به راحتی از تعرفه‌ای صنعتی برق و گاز بهره ببرند. درنتیجه دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های کلان قبض برق و گاز نیست.

دریافت وام‌های بانکی و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی

جواز صنایع دستیجواز کسب صنایع دستی، دریافت وام‌های بانکی و تسهیلات دولتی را برای واحد‌های تولیدی و توزیعی آسان خواهد کرد. بسیاری از کارگاه‌های تولید صنایع دستی جهت پیشرفت و گسترش کار خود به وام‌های بانکی و انواع تسهیلات نیاز خواهند داشت.

متقاضیانی که جواز کسب ندارند، نمی‌توانند نسبت به اخذ این وام‌ها اقدام کنند. زیرا یکی از مدارک الزامی و بسیار مهم دریافت وام‌های بانکی برای کسب و کار‌ها، پروانه کسب است. با دریافت جواز کسب صنایع دستی می‌توانید وام‌های بانکی را با شرایط بسیار عالی بازپرداخت نمایید.

شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با جواز کسب صنایع دستی

با جواز کسب صنایع دستی امکان شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی صنایع دستی وجود دارد. بسیاری از افرادی که در زمینه صنایع دستی فعالیت دارند، نمایشگاه‌های مختلفی برای محصولات این حوزه برگزار می‌کنند. زیرا با صنایع دستی می‌توان فرهنگ و تمدن یک منطقه یا کشور را به مناطق و کشور‌های دیگر معرفی کرد. در نتیجه برگزاری نمایشگاه ملی و بین‌المللی در این حوزه بسیار مرسوم است.

بسیاری از علاقه‌مندان به صنایع دستی جهت خرید محصولات مورد علاقه خود به این نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی و داشتن غرفه در آن‌ها ملزم به داشتن مجوز کسب است. بدون مجوز کسب نمی‌توانید در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده و به فروش و عرضه محصولات خود بپردازید.

دسترسی به سهمیه‌های سوخت برای واحد‌های مربوط به ریخته‌گری

دسترسی به سهمیه‌های سوختی از طریق جواز کسب صنایع دستی امکان‌پذیر است. صنایع دستی دنیایی بسیار متنوع و متفاوت است. از ریسندگی و بافندگی گرفته تا ریخته‌گری و کوزه‌گری و… همگی در صنایع دستی جای می‌گیرند.

واحد‌های ریخته‌گری و بسیاری دیگر از واحد‌های تولیدی دیگر برای کسب و کار خود نیاز به سوخت دارند. یعنی جهت تولید محصولات مربوط به صنایع دستی در کارگاه‌های تولیدی، سوخت مصرف می‌شود. واحد‌های مربوط به ریخته‌گری از طریق جواز کسب خود می‌توانند به انواع سهمیه‌های سوخت فسیلی دسترسی پیدا کنند.

جواز کسب صنایع دستی برای اخذ تأییدیه سفارتخانه‌ها

یکی از کاربرد‌های مفید جواز کسب صنایع دستی، اخذ تأییدیه سفارتخانه‌ها جهت سفر به خارج از کشور است. کسب و کار‌های صنایع دستی جهت شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیاز به اخذ تأییدیه از سفارتخانه کشور مورد نظر دارند. سفارتخانه تنها به کسب و کار‌هایی تأییدیه ارائه می‌دهد که دارای پروانه کسب باشند. درنتیجه بدون پروانه کسب نمی‌توانید تأییدیه‌های لازم را از سفارتخانه دریافت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل به معرفی مزایای جواز کسب صنایع دستی پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ این مجوز حتماً با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان می‌توانند اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه اخذ این مجوز در اختیارتان قرار دهند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان