هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

درج آگهی روزنامه رسمی چیست؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند روزنامه رسمی همان روزنامه‌هایی هستند که از طریق دکه‌ها و مغازه‌ها می‌توان آنان را تهیه کرد. اما این طور نیست.

روزنامه رسمی کاملاً فرق کرده و هزینه درج آگهی در آن نیز متفاوت است. افرادی که قصد درج آگهی روزنامه رسمی را دارند، ابتدا باید در مورد تعرفه‌ها و هزینه‌های آن بدانند. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می‌خواهیم به معرفی آگهی روزنامه رسمی و هزینه‌های آن بپردازیم. در صورت داشتن هرگونه سؤالی، فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درج آگهی روزنامه رسمی چیست؟

درج آگهی روزنامه رسمی چیست؟

آگهی روزنامه رسمی، منبع و سازمان معتبری است وابسته به قوه قضائیه که تمام آگهی‌های قانونی از طریق آن اطلاع‌رسانی می‌شوند. در واقع از طریق آگهی روزنامه رسمی می‌توانید تمامی اطلاعات جدید ثبت و تغییرات شرکت‌ها را از آن استعلام بگیرید. طبق قانون جمهوری اسلامی کلیه شرکت‌ها، مجموعه‌های تجاری و غیرتجاری بعد از ثبت باید آگهی خود را در روزنامه رسمی درج کنند. از طریق آگهی روزنامه رسمی می‌توان اطلاعات زیر را استنتاج کرد:

  • متن کلیه قوانین که در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب می‌رسند.
  • آگهی مربوط به ثبت شرکت‌ها و مؤسسه‌های تجاری و غیرتجاری
  • آگهی تغییرات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسه‌ها همانند تغییر سرمایه، تغییر مدیرعامل، تغییر هیئت مدیره، تغییر آدرس و…
  • آگهی ثبت علامت و نام تجاری (ثبت برند) و تمدید آن
  • استعلام نام برند تجاری و یا ثبت رسمی یک شرکت از طریق روزنامه رسمی
  • انتشار آگهی‌های مربوط به ثبت طرح صنعتی و اختراعات مختلف

تمامی امور درج آگهی روزنامه رسمی به صورت آنلاین و از طریق سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شوند. آدرس این سامانه https://www.rrk.ir بوده و می‌توانید با مراجعه به آن امور مربوط به درج آگهی یا استعلام را انجام دهید.

انواع آگهی روزنامه رسمی کدامند؟

انواع آگهی روزنامه رسمی کدامند؟

آگهی روزنامه رسمی انواع مختلفی دارد. در واقع هر فردی با توجه به امور قانونی خود ممکن است آگهی خاصی را در این روزنامه به ثبت برساند. ثبت شرکت، ثبت برند تجاری، تمدید برند تجاری، تغییرات شرکت، انحلال شرکت و… جزء این آگهی‌ها هستند. طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، کلیه شرکت‌ها و واحد‌هایی که به ثبت می‌رسند، باید دارای آگهی درج شده باشند. در غیر این صورت ثبت آن‌ها به صورت رسمی و قانونی شناخته نخواهد شد. از طرفی انجام هر گونه تغییری نیز در شرکت‌ها و مؤسسات نیازمند درج آگهی روزنامه رسمی است. این تغییرات می‌تواند تغییر در سرمایه شرکت، ارکان اصلی شرکت، مدیر شرکت یا… باشد. در هر صورت درج آگهی قانونی الزامی ست.

هزینه آگهی روزنامه رسمی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که متقاضیان درج آگهی روزنامه رسمی می‌پرسند، قیمت درج آگهی است. جالب است بدانید که تعرفه‌های مربوط به درج آگهی سالانه تغییر می‌کنند. بنابراین نمی‌توان یک تعرفه و هزینه ثبت را برای درج آگهی در نظر گرفت. از طرفی هزینه آگهی روزنامه رسمی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • تعداد خطوط آگهی و کاراکتر‌های آن
  • تعداد کادر‌های اشغال شده توسط آگهی
  • نوع تصاویر درج شده در آگهی
  • و… جزء این عوامل‌اند.

مثلاً اگر آگهی مربوط به ثبت برند و لوگو باشد، باید تصویری از برند نیز در آگهی چاپ شود. اگر این تصویر به صورت واضح و رنگی چاپ شود، مسلماً هزینه درج آن بیشتر خواهد بود. همچنین هر چه آگهی شما کادر‌های بیشتری را اشغال کند، هزینه بیشتری بابت نشر آن دریافت خواهد شد.

تعداد کاراکتر‌ها و خطوط متن آگهی درج شده در روزنامه

هزینه آگهی روزنامه رسمی مستقیماً به تعداد کاراکتر‌ها و خطوط متن آن بستگی دارند. هر چه آگهی روزنامه طولانی‌تر باشد، هزینه چاپ آن نیز بیشتر خواهد بود. برخی از متقاضیان می‌خواهند آگهی آن‌ها به صورت رنگی چاپ شود. مثلاً در آگهی‌های مربوط به ثبت برند و ثبت اختراع یا طرح تجاری این مسأله متداول است. آگهی‌هایی که پرحجم‌تر بوده و به صورت رنگی چاپ می‌شوند، گران‌تر هستند. در عوض آگهی‌های کوچکی که فاقد هرگونه تصویر رنگی هستند، ارزن‌تر خواهند بود.

نوع قالب شرکت ثبت شده و تعداد شرکای آن

یکی از عوامل مهم دیگری که در هزینه آگهی روزنامه رسمی مؤثر است، نوع قالب شرکت می‌باشد. معمولاً آگهی شرکت‌هایی همچون مسئولیت محدود و شرکت‌های خصوصی بسیار ارزان‌تر است. در عوض شرکت‌های سهامی خاص به دلیل آن که شرکای بیشتری دارند، دارای آگهی گران قیمت‌تری هستند. در واقع هر چه تعداد شرکای یک شرکت بیشتر باشد، هزینه آگهی روزنامه رسمی آن نیز بیشتر خواهد بود. زیرا در این صورت اساسنامه شرکت طولانی‌تر شده و چاپ آن نیز به هزینه بیشتری نیاز پیدا می‌کند.

جهت استعلام دقیق هزینه درج آگهی روزنامه رسمی می‌توانید با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان ثبت خوارزمی با توجه به آگهی شما می‌توانند هزینه درج آن را به شما ابلاغ نمایند.

حداقل هزینه لازم برای درج آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

حداقل هزینه درج آگهی روزنامه رسمی ۸۸۸. ۶۲۰ ریال برای یک کادر می‌باشد. یعنی اگر آگهی شما تنها یک کادر را در روزنامه رسمی اشغال کند، هزینه چاپ آن تقریباً ۸۸ هزار تومان خواهد بود. هر چه تعداد کادر‌های اشغال شده بیشتر باشند، هزینه نیز بالاتر می‌رود.

طولانی‌ترین آگهی‌ها ممکن است شش کادر را در روزنامه رسمی اشغال کنند. در این صورت هزینه تقریبی آن ۳. ۸۸۸. ۶۲۰ ریال خواهد بود. دقت کنید که هزینه درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار بیشتر از روزنامه رسمی خواهد بود.

چگونه هزینه آگهی روزنامه رسمی را پرداخت کنیم؟

هزینه آگهی روزنامه رسمی به چه عواملی بستگی دارد؟برای پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی باید از طریق خود سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://www.rrk.ir اقدام کنید. برای درج آگهی حتماً باید در سامانه ثبت نام کرده و دارای حساب کاربری باشید. بعد از وارد شدن به حسابتان در این سامانه، وارد بخش پرداخت هزینه آگهی شوید. کد مکانیزه آگهی را که یک شماره ۱۸ رقمی است، وارد نمایید.

در این قسمت هزینه قابل پرداخت با توجه به حجم آگهی به صورت آنلاین حساب خواهد شد. می‌توانید از طریق درگاه پرداخت، هزینه مورد نیاز را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. دقت کنید که انتشار آگهی تنها در صورت پرداخت هزینه آن صورت می‌گیرد.

مراحل ثبت آگهی روزنامه رسمی

برای ثبت آگهی روزنامه رسمی ابتدا وارد پورتال روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://www.rrk.ir شوید. در قسمت ثبت نام کاربر جدید، شماره تماس، کدپستی و آدرس خود را وارد کرده و منتظر پیامک تأیید بمانید. پس از تأیید اطلاعات می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و گزینه پرداخت هزینه آگهی را کلیک کنید. دقت کنید که. وارد نمودن شماره ۱۸ رقمی مربوط به آگهی ضروری است. همچنین برای پرداخت نیاز به فعال بودن رمز پویا خواهید داشت. بعد از اتمام این امور می‌توانید آگهی را ثبت نمایید.

درج آگهی روزنامه رسمی با مؤسسه ثبت خوارزمی

برخی از متقاضیان زمان و دانش کافی جهت درج آگهی روزنامه رسمی را ندارند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید اصلاً نگران نباشید. زیرا دیگر نیازی نیست خودتان شخصاً جهت ثبت آگهی اقدام نمایید. بلکه می‌توانید این کار را به کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی بسپارید. برای این کار تنها کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله از ثبت خوارزمی به صورت کامل به نحوه درج آگهی روزنامه رسمی و هزینه‌های مربوط به آن پرداختیم. هزینه تمام شده درج آگهی بستگی به نوع آگهی شما دارد. اما به صورت کلی این هزینه زیاد نبوده و بیشتر افراد از پس پرداخت آن برمی آیند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان