مراحل ثبت برند فست فود

امروزه بسیاری از صاحبان فست فود، رستوران و کترینگ به دنبال ثبت برند خود هستند. ثبت برند فست فود در گذشته اهمیت چندانی نداشت. اما امروزه با توسعه و گسترش دنیای فست فود‌ها، ثبت برند از الزامات بسیار مهم این حوزه است. فست فود‌ها نقش مهم در زندگی ما دارند. زیرا بیشتر افرادی که در شهر ساکن هستند روزانه به عنوان وعده غذایی فست فود مصرف می‌کنند. به همین دلیل اعتبار و شهرت فست فود‌ها سهم عمده‌ای در میزان فروش آن‌ها دارد.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می‌خواهیم به مراحل ثبت برند فست فود، مراحل، مدارک و مزایای آن بپردازیم. اگر با وجود مطالعه این مقاله باز هم به راهنمایی نیاز داشتید، فرم مشاوره سایت را پر کنید. مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ضرورت ثبت برند فست فود

شاید شما نیز این سؤال را داشته باشید که صالا ثبت برند فست فود چه ضرورتی دارد؟ همان طور که قبلاً اشاره کردیم، دنیای فست فود و غذا‌های بیرونی امروزه بسیار توسعه یافته است. به همین دلیل فست فودی‌های زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند.

اگر بخواهید کسب و کارتان به عنوان یک کسب و کار معتبر و پرسود کار کند، باید برند داشته باشید. زیرا این گونه مشتریان شما به راحتی می‌توانند به شما اعتماد کرده و برای صرف غذای خود به فست فود شما مراجعه کنند. امروزه برندینگ در هر حوزه‌ای حرف اول را می‌زند. بدون داشتن یک برند، لوگو و نام تجاری مشخص امکان برندینگ یک کسب و کار وجود نخواهد داشت.

مزایای ثبت برند فست فود

ثبت برند فست فود مزایای بی‌شماری برای کسب و کار مربوطه دارد. به همین دلیل امروزه بیشتر صاحبان فست فود به دنبال ثبت برند و لوگو برای کسب و کار خود هستند. در این بخش می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین مزایای ثبت برند فست فود اشاره کنیم.

• امکان هرگونه سوء استفاده از برند و نام شما از بین می‌رود. در صورت سوء استفاده می‌توانید از طریق قانون برای پیگیری حقوقی اقدام کنید.

• در نگاه مشتریان حرفه‌ای جلوه داده و بیشتر می‌توانند به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند.

• اعتبار و سوددهی فست فود به شدت بالا می‌رود.

• می توانید از بانک‌های بانکی و تسهیلات مختلف دولتی بهره ببرید.

• می توانید شعبه‌ها و نمایندگی‌های مختلفی برای فست فود خود ایجاد نمایید.

• محبوبیت شما نزد مشتریان بیشتر شده و راحت‌تر می‌توانید مشتریان جدید را به خود جلب کنید.

نام مناسبی برای ثبت برند فست فود پیدا کنید

اولین و مهم‌ترین مرحله ثبت برند فست فود، انتخاب نام مناسب برای آن است. یکی از مشکلاتی که در طی ثبت برند به وفور شاهد آن هستیم، رد شدن نام برند توسط اداره مالکیت معنوی است. جهت جلوگیری از این اتفاق و تسریع پروسه ثبت، حتماً باید نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید.

همچنین قبل از ثبت برند حتماً نام مورد نظر خود را استعلام بگیرید تا از تکراری نبودن نام اطمینان حاصل کنید. در انتخاب نام برند تجاری فست فود حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید.

• نام نباید تکراری بوده و به نام برند دیگری بسیار شبیه باشد. نو و جدید بودن نام برند ضروری است.

• نام برند باید با حوزه فعالیت فست فود ارتباط داشته باشد. یعنی نام باید به نوعی شغل مربوطه و فعالیت آن را تداعی کند.

• نام‌ها و لوگو‌های خلاقانه و جالب انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی توجه مشتریان را جذب نمایید.

• تا حد ممکن از نام‌های کاملاً فارسی و ایرانی استفاده کنید.

مراحل ثبت برند فست فود کدامند؟

حال که با مزایا و ضرورت ثبت برند فست فود آشنا شدید، بد نیست در مورد مراحل انجام آن نیز بدانید. ما در این بخش به صورت کامل به نحوه ثبت برند فست فود در مراحل مختلف می‌پردازیم.

۱) ابتدا لازم است مدارک خود را به صورت کامل آماده کنید. سپس وارد سایت مالکیت معنوی به آدرس https://iripo. ssaa.ir/ شوید.

۲) در صفحه نخست گزینه ثبت نام متقاضی را انتخاب کرده و کادر‌ها و فرم‌های مربوطه را پر کنید. زیرا برای استفاده از سامانه ابتدا باید در آن ثبت نام کنید. یکی از ملزومات ثبت نام در این سامانه، داشتن حساب کاربری در سامانه ثنا است. بنابراین حتماً باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده باشید.

۳) در این مرحله لازم است اظهارنامه را به صورت کامل ثبت کنید. ثبت اظهارنامه یکی از مراحل مهم ثبت برند است. بنابراین اگر دانش حقوقی کافی ندارید، حتماً از کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی کمک بگیرید.

۴) بعد از تکمیل اظهارنامه، کارشناس مربوطه مدارک شما را بررسی کرده و نتیچه بررسی خود را به اطلاع شما می‌رساند. این کار ممکن است چند روزی طول بکشد.

۵) اگر کارشناس مدارکتان را تأیید کند، باید مدارک را به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید.

۶) پس از تأیید مدارک به صورت فیزیکی آگهی تقاضای ثبت برند تجاری فست فود در سایت روزنامه منتشر خواهد شد.

۷) بعد از گذشت یک ماه از چاپ آگهی روزنامه باید هزینه حق الثبت را پرداخت نمایید.

۸) سپس می‌توانید آگهی رسمی ثبت برند فست فود را در روزنامه چاپ کنید. هم اکنون ثبت برند شما به پایان رسیده است.

ثبت برند فست فود گاهی اوقات تحت شرایطی ممکن است بسیار پیچیده شود. بنابراین ثبت برند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. برای این کار بهتر است حتماً از مشاوران حقوقی متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی سال هاست که در زمینه ثبت انواع برند صد‌ها پرونده موفق دارند. بنابراین به راحتی می‌توانید به این کارشناسان جهت انجام مراحل قانونی ثبت برند خود اعتماد کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند فست فود

برای آن که بتوانید مراحل قانونی ثبت برند فست فود را انجام دهید، باید مدارک لازم برای ثبت برند را فراهم نمایید. با فراهم نمودن تمام و کمال مدارک به صورت صحیح می‌توانید در کمترین زمان ممکن برند خود را ثبت کنید. مدارک اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت بوده و به صورت زیر هستند:

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی

• کپی و اصل شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک شناسایی و هویتی

• ثبت اظهارنامه و تحویل آن

• ارائه مجوز‌های لازم برای فعالیت فست فود مانند پروانه بهداشت، جواز کسب و…

• ارائه کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در نام برند

• ارائه طرح برند و لوگوی آن در اندازه ۱۰ در ۱۰ و به صورت رنگی و واضح

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

• ارائه اساسنامه شرکت و مجوز‌های مربوط به فعالیت

• وکالتنامه رسمی وکیل در صورت داشتن وکیل

• تصویر آگهی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت

• ارائه طرح برند و لوگو در ابعاد ۱۰ در ۱۰ به صورت رنگی و واضح

• داشتن کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در نام برند

جهت ثبت اظهارنامه و تحویل آن جهت ثبت برند فست فود می‌توانید از کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی کمک بگیرید. برای این کار تنها کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

هزینه و مدت زمان لازم برای ثبت برند فست فود

پروسه ثبت برند فست فود حداقل ۴۰ روز طول خواهد کشید. اگر تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید، این مدت زمان می‌تواند به چند ماه افزایش یابد. هزینه‌های ثبت برند شامل هزینه ثبت اظهارنامه، حق الثبت، هزینه انتشار آگهی در روزنامه اول و دوم و… می‌شود. بنابراین نمی‌توان هزینه ثابتی برای ثبت برند تجاری فست فود در نظر گرفت.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل به مراحل ثبت برند فست فود، مزایا، مدارک مورد نیاز و… پرداختیم. اگر ثبت برند خود را به کارشناس متخصص بسپارید، در مدت بسیار کمی با هزینه مناسب می‌توانید برندتان را ثبت کنید. کامل نبودن مدارک و انتخاب نام نامناسب برای برند از دلایل اصلی رد شدن ثبت برند و طولانی شدن پروسه آن است.

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان