ثبت شرکت در اروپا چگونه است؟

احتمالاً بار‌ها در رویا‌های خود به ثبت شرکت در اروپا و مهاجرت به کشور‌های اروپایی فکر کرده‌اید. اما با روش انجام این کار و باید و نباید‌های آن آشنا نبوده‌اید. امروزه بیشتر تاجران و صاحبان کسب و کار‌های موفق به دنبال توسعه کسب و کار خود در سطح جهانی هستند. اروپا، بهترین مکان برای ثبت شرکت و پیشرفت در سطح بین‌المللی است. اقتصاد پایدار، مالیات مناسب، ارتباط آسان با سایر شرکت‌های جهانی و… از دلایل تمایل افراد به ثبت شرکت در کشور‌های اروپایی هستند. اما مراحل ثبت شرکت در این کشور‌ها چگونه است؟

داشتن چه شرایط و مدارکی ضروری می‌باشد؟ اصلاً بهترین کشور‌های اروپایی برای ثبت شرکت کدامند؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به تمامی این سؤالات پاسخ خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چرا ثبت شرکت در اروپا؟

شاید فکر کنید که اصلاً چرا باید برای ثبت شرکت در اروپا اقدام کنیم؟ مگر تأسیس شرکت در کشور‌های اروپایی چه مزایایی دارد؟ در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم که اروپا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای موقعیت استراتژیکی است. زیرا دسترسی به آن از تمام نقاط جهان می‌باشد. از این گذشته در اروپا شما می‌توانید به یک بازار گسترده در قالب اقتصاد قوی و پایدار دست یابید. درنتیجه احتمال کمی وجود دارد که بخاطر مشکلات اقتصادی با بن بست مواجه شوید.

از این موارد که بگذریم، یکی از بهترین مزایای ثبت شرکت در اروپا، دریافت اقامت آن است. در واقع صاحبان کسب و کار با یک تیر می‌توانند چند نشان بزنند. البته با توجه به شرایط شرکت و کشور مورد نظر این اقامت می‌تواند دائم یا موقت باشد. بنابراین نمی‌توان گفت ثبت شرکت در اروپا در تمامی موارد منجر به دریافت اقامت دائم خواهد شد.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در اروپا

شرکت‌هایی که در اروپا قابلیت ثبت دارند دارای انواع مختلفی هستند. اگر قصد ثبت شرکت در اروپا را دارید، باید از میان یکی از این قالب‌ها نوع شرکت خود را انتخاب کنید. عمده تفاوت انواع شرکت‌های اروپایی در میزان سرمایه، تعداد اعضاء و یا نوع فعالیت آن‌ها است. انواع شرکت‌های قابل ثبت در اروپا به شرح زیر هستند:

• شرکت با مسئولیت محدود

شرکت‌هایی با مسئولیت محدود بیشترین میزان شرکت‌های اروپایی را تشکیل می‌دهند. این شرکت‌ها هم به صورت عمومی و هم خصوصی تأسیس خواهند شد.

• شرکت خصوصی

شرکت‌های خصوصی، شرکت‌هایی هستند که مالکیت آن‌ها فردی است و ساده‌ترین نوع شرکت در اروپا می‌باشد. شرکت‌های خصوصی از متداول‌ترین شرکت‌ها در کشور‌های اروپایی هستند.

• شرکت‌های تابع و نمایندگی‌ها

یکی دیگر از متداول‌ترین انواع شرکت‌های قابل ثبت در اروپا، شرکت‌های تابع و نمایندگی‌ها هستند. این شرکت‌ها یک نوع نمایندگی و شعبه از شرکت‌های موجود در کشور‌های دیگر می‌باشند. مثلاً شما در ایران یک شرکت دارید و می‌خواهید یک نمایندگی نیز در اروپا داشته باشید.

• شرکت‌های مشارکتی

این نوع شرکت‌ها برای افرادی مناسب هستند که می‌خواهند یک بیزینس کوچک یا کسب و کار کوچکی را در قابل شرکت راه‌اندازی کنند.

روش‌های ثبت شرکت در اروپا کدامند؟

روش‌های مختلفی برای ثبت شرکت در اروپا وجود دارند که ما در این بخش می‌خواهیم ۴ روش متداول این کار را معرفی نماییم.

روش ادغام

در این روش می‌توانید خود را با یک شرکت اروپایی از طرق مختلفی ادغام نمایید. یا این که می‌توانید شرکت مربوطه را به صورت کامل به مالکیت خود درآورید. اگر قصد خرید شرکت را دارید، دقت کنید که شرکت مربوطه حتماً باید در اتحادیه اروپا فعالیت داشته باشد. همچنین می‌توانید شرکت جدیدی تأسیس کرده و اموال و بدهی‌های چند شرکت دیگر را وارد شرکت خود نمایید.

هولدینگ

شرکت‌های هلدینگ بیش از هر شرکت دیگری می‌توانند بر چرخه اقتصاد تأثیر داشته باشند. با وجود شرکت‌های هلدینگ هزینه‌ها کاهش یافته و رقابت در بخش خصوصی پایین خواهد رفت.

شرکت تابعه

شرکت تابعه تحت نظر یک شرکت مادر فعالیت می‌کند. در واقع شرکت‌های تابعه زیرمجموعه یک شرکت بزرگ هستند. با این وجود شرکت تابعه یک شرکت جدا از شرکت مادر محسوب می‌شود. شرکت مادر تا حدودی می‌تواند سرمایه مورد نیاز جهت تأسیس شرکت تابعه را به عهده گیرد.

تغییر یا تبدیل شرکت‌ها

در این نوع شرکت‌ها، صاحبان شرکت ترجیح می‌دهند ماهیت و نوع فعالیت شرکت را تغییر داده و در مکان دیگری به فعالیت ادامه دهند. این کار در جهت داشتن بازار پرسودتر و درآمد بیشتر انجام می‌شود.

مراحل ثبت شرکت در اروپا

پروسه ثبت شرکت در اروپا شامل مراحل نسبتاً پیچیده زیادی است. برای انجام این فرایند باید دانش حقوقی و تجربه بالایی داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید با موفقیت شرکت خود را به ثبت برسانید. درنتیجه اگر قصد ثبت شرکت در اروپا را دارید، بهتر است حتماً از یک مؤسسه حقوقی متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی می‌توانند شما را در طی کردن پروسه ثبت شرکت در اروپا یاری دهند. مراحل تأسیس شرکت در اروپا به صورت خلاصه‌وار به شرح زیر است:

۱) تکمیل فرم‌های مربوط به درخواست ثبت شرکت در کشور مورد نظر و انتخاب نام مناسب برای آن

۲) ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن به کشور مقصد

۳) تهیه و تدوین اسناد و مدارک مربوط به ثبت شرکت

۴) تأیید اسناد و مدارک فراهم شده توسط نهاد‌های مربوطه کشور مقصد

۵) افتتاح حساب بانکی برای شرکت در کشور مقصد

۶) ثبت نام در اداره مالیات کشور مقصد و پرداخت تمامی هزینه‌های مربوطه

۷) اخذ مجوز‌های لازم از ارگان‌های ذیصلاح با توجه به نوع فعالیت شرکت و قوانین کشور مقصد

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اروپا

برای ثبت شرکت در اروپا همانند ثبت شرکت در ایران باید مدارک و اسناد خاصی را جهت ارائه به ارگان‌های ذیربط ارائه دهید. این مدارک با توجه به قوانین هر کشور ممکن است تفاوت داشته باشند. اما به صورت کلی برخی از این مدارک مهم عبارتند از:

• مدارک شناسایی و پاسپورت تمامی شرکای شرکت به صورت کامل

• اطلاعات شخصی شرکای شرکت همانند محل زندگی، تحصیلات، رزومه کاری و…

• ارائه گواهی تمکن مالی کافی یا همان سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت مورد نظر

• ارائه فرم‌ها و اسناد مربوط به تأسیس شرکت

• ارائه آدرس برای اقامت شخصیت حقوقی مورد نظر در کشور مقصد

• گزارش‌های مالی و حسابداری شرکت

• ارائه مجوز‌ها و پروانه‌های مورد نیاز با توجه به فعالیت شرکت

• قرارداد‌ها و اساسنامه شرکت

شرایط مهم جهت ثبت شرکت در اروپا

برای ثبت شرکت در اروپا باید دارای یک سری شرایط ویژه باشید. در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی‌توانید در کشور‌های اروپایی شرکت ثبت کنید. برخی از این شرایط مهم به صورت زیر هستند:

• داشتن طرح تجاری یا بیزینس پلن عالی ضروری است. طرح تجاری شما باید به گونه‌ای باشد که کشور مقصد را مجاب کند که به شما اجازه ثبت شرکت دهد.

• ارائه تمکن مالی کافی و سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت شرکت مورد نظر الزامی می‌باشد.

• نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشید.

• در مواردی برای تأسیس برخی شرکت‌ها داشتن تحصیلات مرتبط با موضوع فعالیت شرکت ضروری است.

• باید تمامی شرکای شرکت و مؤسسین ۱۸ سال تمام داشته باشند.

کدام کشور برای ثبت شرکت در اروپا بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که هنگام ثبت شرکت در اروپا باید بگیرید، انتخاب کشور مورد نظر است. اگر انتخاب هوشمندانه‌ای انجام دهید می‌توانید آینده خود و شرکتتان را ۱۰۰% تضمین نمایید. بهتر است سراغ کشور‌هایی بروید که قوانین مالیاتی منعطف‌تر و شرایط اقتصادی پایدارتری داشته باشند. از میان بهترین کشور‌ها برای ثبت شرکت در اروپا می‌توان به آلمان، فرانسه، انگلستان، سوئیس، ایتالیا و هلند اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کلی به نحوه ثبت شرکت در اروپا و بحث پیرامون آن پرداختیم.

با توجه به آن که بسیاری از قوانین کشور‌های اروپایی با کشور ما فرق می‌کنند، بهتر است بی‌گدار به آب نزنید. زیرا ممکن است متوجه ضرر‌های مالی هنگفتی شوید. قبل از اقدام برای تأسیس شرکت در اروپا حتماً با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان