ویدیو آموزش ثبت شرکت سهامی خاص

آموزش ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص یکی از محبوب ترین و متداول ترین قالب های ثبت شرکت است. شرکت های سهامی خاص، شرکت هایی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام در آید. این سرمایه تماما توسط شرکای اصلی شرکت تامین خواهد شد.

ثبت این نوع شرکت به مدارک و شرایط ویژه ای نیاز دارد. بنابراین هر فردی با هر شرایطی قادر به ثبت این نوع شرکت نیست. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟طبق قانون ثبت شرکت ها، ایجاد هر شخص حقوقی با استفاده از ثبت قانونی آن در اداره ثبت شرکت ها انجام می شود. بدون انجام امور ثبت رسمی، شخصیت حقوقی مدنظر غیرقانونی بوده و نمی تواند از امکانات ثبت شرکت استفاده کند. با ثبت شرکت، شخصیت حقوقی دارای شناسه ملی می شود که همانند کد ملی برای اشخاص حقیقی است. از طریق این شناسه ملی می توان به ثبت رسمی شرکت مدنظر پی برد.

در ثبت شرکت سهامی خاص، حداقل شرکا در شرکت سهامی خاص باید سه نفر باشند. همچنین حداقل سرمایه لازم برای آن یک میلیون ریال است. تعداد هیئت مدیره حداقل باید سه نفر بوده و مسئولیت هر شریک به میزان مبلغ اسمی سهام آن می باشد. 35 درصد از سرمایه اصلی متعهد شده برای شرکت باید توسط اعضاء پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت سهامی عام و خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاصیکی از مهم ترین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص، فراهم سازی مدارک لازم برای ثبت شرکت است. مسلما برای آنکه بتوان شرکتی را به ثبت رساند، باید اسناد و مدارک مربوط به آن را آماده کرد. بدون ثبت این مدارک نمی توان ثبت شرکت را انجام داد. حتی برای انجام امور آنلاین مربوط به ثبت شرکت، بارگذاری تصاویر این مدارک لازم است. مهم ترین مدارک ثبت شرکت سهامی خاص عبارتند از:

  • دو نسخه اظهارنامه و اساسنامه
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره (با امضای مدیران منتخب)
  • کپی شناسنامه و کارت ملی کپی برابر اصل شده در دفاتر اصلی مربوط به تمامی اعضای هیئت مدیره، سهامداران و بازرسان
  • ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی و مدارک هویتی نماینده شخص قانونی در صورتی که یکی از اعضای شخص حقوقی باشد.
  • ارائه مجوزهای مربوط به حوزه کاری
  • گواهی پرداخت 35 درصد از سرمایه متعهد شده در حساب بانکی شرکت
  • تقویم نامه کارشناس دادگستری برای آورده های غیرنقدی
  • ارائه اصل سند مالکیت در صورتی که ملک جزء آورده غیرمنقول شرکت باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه اعضای اصلی شرکت
  • ارائه اقرارنامه مبنی بر مشغول نبودن هیچ کدام از اعضای اصلی شرکت در مشاغل دولتی

برای مطالعه بیشتر: نمونه اساسنامه سهامی خاص

مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها

اولین و مهم ترین مرحله ثبت شرکت سهامی خاص، مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها است. این سازمان به اداره ثبت شرکت ها تعلق داشته و مستقیما زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می کند. تنها راه انجام ثبت شرکت برای متقاضیان، مراجعه به این سامانه و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت است. در غیر این صورت متقاضیان قادر به انجام مراحل ثبت شرکت نخواهند بود. این سامانه در جهت الکترونیکی کردن امور مربوط به ثبت شرکت ارائه شده است.

با مراجعه به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir می توانید وارد سامانه اداره ثبت شرکتها شوید. امور مربوط به ثبت شرکت از طریق مراجعه حضوری انجام خواهند شد. بلکه ابتدا باید فرم به صورت آنلاین تکمیل شده و برای سازمان ارسال شود.

ثبت فرم درخواست ثبت شرکت

یکی از مهم ترین مراحل فرایند ثبت شرکت سهامی خاص، تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت شرکت می باشد. در واقع با تکمیل این فرم می تواند 50 الی 60 درصد از امور مربوط به ثبت شرکت را انجام دهید.

برای تکمیل فرم ابتدا وارد سامانه ثبت شرکتها شده و گزینه تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه فرمی پیش روی شما قرار می گیرد که دارای بخش های مختلفی است. اطلاعات متقاضی، نام های درخواستی، مدت و موضوع فعالیت، اطلاعات مرکز اصلی، سرمایه شخص حقوقی و … جزء این اطلاعات هستند. تمامی اطلاعات خواسته شده در هر بخش را باید با دقت بالا و با توجه به مدارکی که جمع آوری کرده اید، تکمیل نمایید.

بعد از تکمیل بخش های تعین شده در فرم، مدارکی که باید در سامانه بارگذاری نمایید به شما نشان داده خواهند شد. تصاویر مدارک خواسته شده را با وضوح و دقت بالا در سامانه بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری مدارک، گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید.

در این مرحله باید هزینه مربوط به ثبت فرم درخواست را پرداخت نمایید. بعد از پرداخت هزینه، کد رهگیری به شما ارائه می شود. این کد رهگیری برای اطلاع از وضعیت پرونده ثبت شرکت لازم است. عدم دریافت این کد به معنی عدم ثبت موفقیت آمیز درخواست ثبت شرکت می باشد.

ارسال فیزیکی مدارک با پست

بعد از اخذ کد رهگیری مربوط به ثبت نام ثبت شرکت، باید مدتی صبر کنید تا پرونده شما توسط کارشناسان بررسی شود. با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها و درج کد رهگیری می توانید وضعیت پرونده خود را مشاهده کنید. سپس بعد از مدت زمان مشخصی، تاییدیه پذیرش را دریافت خواهید کرد.

در تاییدیه پذیرش آدرسی درج شده است که باید مدارک را با پست سفارشی به آدرس مدنظر ارسال نمایید. چرا که مدارک فیزیکی باید با مدارک ارسال شده تطبیق داده شوند.

با ارسال مدارک سه حالت مختلف پیش خواهد آمد: تایید پرونده، رد پرونده یا نقض پرونده. اگر مدارک شما کامل و بی نقص باشند، پرونده ثبت شرکت شما تایید می شود. اگر مدارک ناقص باشند پرونده نقض می شود. درنتیجه باید نسبت به تصحیح مدارک اقدام کنید. اگر مدارک صحیح نبوده و دارای تناقص باشند پرونده رد می شود.

مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها

 ثبت شرکت سهامی خاصبعد از آنکه پرونده ثبت شرکت سهامی خاص مورد تایید کارشناسان قرار گرفت، باید برای ثبت نهایی به صورت حضوری به اداره مراجعه کنید. درخواست ثبت شرکت باید در دو نسخه با تمامی ضمائم تسلیم متصدی شود.

یکی از این نسخه ها در پرونده ضبط شده و مندرجات آن در دفتر مخصوص ثبت شرکتها به ثبت می رسد. یکی از نسخه ها نیز با قید تاریخ و شماره ثبت به متقاضی تحویل داده می شود. دقت کنید ثبت در این دفتر همانند ثبت در دفترخانه رسمی است.

درج آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

بعد از مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها، نوبت به درج آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران می رسد. آگهی تاسیس شرکت باید برای نوبت اول در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی چاپ شود.

بعد از سی روز از گذشت چاپ آگهی نوبت اول اگر اعتراضی صورت نگیرد، آگهی نوبت دوم نیز چاپ خواهد شد. چاپ آگهی نوبت دوم به معنی تاسیس نهایی شرکت سهامی خاص است.

ثبت شرکت سهامی خاص با موسسه ثبت خوارزمی

ثبت شرکت سهامی خاص گاهی مواقع می تواند کاری بسیار پیچیده و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل در این خصوص بهتر است از کمک کارشناسان خبره در این زمینه استفاده کنید. موسسه ثبت خوارزمی، بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران است که صفر تا صد خدمات ثبت شرکت را به متقاضیان ارائه می کند.

از طریق این موسسه می توانید ثبت شرکت سریع و ارزان را بدون کمترین دردسری انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل نحوه ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح داده و به باید و نبایدهای آن پرداختیم. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت در قالب های مختلف با هم فرق می کند. بنابراین برای بودجه مناسبی را به هزینه تاسیس شرکت سهامی خاص اختصاص دهید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان