آموزش ثبت شرکت PDF فایل پی دی اف

آموزش صفر تا صد ثبت شرکت در ایران

اگر شما نیز می خواهید شرکت خود را داشته باشید و در قالب یک شخص حقوقی به تجارت بپردازید، باید ثبت شرکت انجام دهید. با آموزش ثبت شرکت می توانید دانش حقوقی خود را بالا برده و به راحتی به ثبت انواع شرکت ها بپردازید. فعالیت در دنیای تجارت به صورت شخص حقوقی می تواند بسیار بهتر باشد. چرا که شخصیت حقوقی شما را از مزایای زیادی بهره مند می کند. برای دانلود فایل آموزش ثبت شرکت به صورت فایل PDF روی دکمه زیر کلیک کنید:

دانلود آموزش ثبت شرکت PDF

چالش های پیش رو در ثبت شرکت باعث شده تا افراد تمایل کمتری برای ایجاد شخصیت حقوقی از خود نشان دهند. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم آموزش ثبت شرکت به صورت پی دی اف را به شما ارائه دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

آموزش ثبت شرکت در ایران

آموزش صفر تا صد ثبت شرکت در ایرانآموزش صفر تا صد ثبت شرکت در ایران برای متقاضیانی که قصد ایجاد شخصیت حقوقی دارند بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از متقاضیان هنوز با قانون ثبت شرکت ها آشنایی کامل ندارند و فاقد آگاهی در این زمینه هستند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید، اصلا نگران نباشید. چرا که ما در ادامه نحوه ثبت شرکت را به صورت مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد.

فراهم آوردن مدارک لازم/آموزش ثبت شرکت

یکی از مهم ترین مراحل آموزش ثبت شرکت، فراهم آوردن مدارک لازم است. متقاضیان باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را با توجه به نوع قابل شرکت و موضوع فعالیت آن فراهم کنند. مثلا مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص با مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود یا تعاونی فرق می کند.

همچنین موضوع فعالیت شرکت در مدارک آن تاثیر می گذارد. چرا که مجوزهای لازم برای ثبت شرکت باید از ارگان های دیگر اخذ شوند. به طور مثال مجوزهای ثبت شرکت مواد غذایی با مجوز ثبت شرکت نفت و گاز کاملا با هم متفاوت هستند. مهم ترین مدارک ثبت شرکت به شرح زیر هستند:

  • اساسنامه، تقاضانامه و اظهارنامه شرکت
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
  • مدارک شناسایی و هویتی کامل مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و شرکاء و اعضای اصلی شرکتگواهی
  • عدم سوء پیشینه کیفری تمامی اعضای اصلی شرکتپرداخت حق الثبت و تمامی هزینه های ثبت
  • شرکت
  • ارائه مجوزهای لازم (در صورت نیاز)
  • ارائه وکالتنامه رسمی (در صورت داشتن وکیل)
  • مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها

یکی از مهم ترین مراحل آموزش ثبت شرکت، مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir است. با مراجعه به این سامانه، گزینه تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب نمایید. در این قسمت باید فرم درخواست ثبت شرکت را پر کنید. این فرم شامل بخش های زیر است:

  • اطلاعات متقاضی (متقاضی می تواند صاحب اصلی شرکت و یا نماینده قانونی وی باشد)
  • نام های درخواستی (5 نام به ترتیب اولویت برای نام شرکت پیشنهاد داده می شوند)
  • مدت و موضوع فعالیت (درج موضوع فعالیت شرکت و مدت زمان فعال بودن آن)
  • اطلاعات مرکز اصلی (آدرس کامل مرکز اصلی شرکت باید ذکر گردد)
  • سرمایه شخص حقوقی (سرمایه اولیه برای ثبت و تاسیس شرکت)
  • اشخاص (وارد نمودن اطلاعات تمامی اعضای اصلی و شرکای شرکت)
  • سمت اشخاص (سمت اشخاصی که در قسمت قبل وارد کرده اید را مشخص کنید)
  • شعب شرکت (اگر شرکت شعب یا نمایندگی هایی دارد باید در این قسمت درج شوند)
  • اظهارنامه و اساسنامه (اظهارنامه و اساسنامه را به صورت دقیق تایپ کنید)
  • بارگذاری مدارک و ضمائم (در کادرهای خواسته شده، تصاویر مدارک را بارگذاری کنید)

با تکمیل اطلاعات فوق در فرم درخواست آموزش ثبت شرکت می توانید فرایند ثبت شرکت را انجام دهید. دقت کنید تمامی اطلاعات خواسته شده در این فرم را باید به صورت کاملا صحیح و دقیق تکمیل نمایید. چرا که اطلاعات وارد شده در فرم با مدارک بارگذاری شده توسط شما تطبیق داده خواهند شد. هر گونه عدم تطبیق مدارک سبب رد درخواست ثبت شرکت خواهد شد.

ارائه درخواست ثبت شرکت و پرداخت هزینه

ثبت شرکتدر آموزش ثبت شرکت، نحوه تکمیل فرم بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید فرم درخواست ثبت شرکت را به صورت کامل پر کنید. بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، مدارک لازم را بارگذاری کنید. مدارک باید با وضوح بالا بارگذاری شوند.

در غیر این صورت امکان تایید آن ها وجود نخواهد داشت. بعد از ثبت نهایی، نوبت به پرداخت هزینه ثبت شرکت می رسد. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت به موارد مختلفی بستگی دارند. به همین دلیل نمی توان هزینه خاصی برای ثبت انواع شرکت ها در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت شرکت سریع و ارزان

بررسی درخواست ثبت شرکت و ارائه پذیرش نامه

بعد از پرداخت هزینه ثبت شرکت و ارسال فرم درخواست، کد رهگیری در اختیار متقاضی قرار داده می شود. این کد رهگیری برای پیگیری وضعیت بررسی درخواست ثبت شرکت توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت است. با تایید درخواست ثبت شرکت متقاضی، پذیرش اینترنتی برای متقاضی ارسال می شود. در این پذیرش اینترنتی آدرس عنوان شده است که متقاضی باید مدارک خود را به آن آدرس ارسال نماید.

ارسال مدارک ثبت شرکت با پست به اداره ثبت شرکت

ارسال مدارک به آدرس ذکر شده در پذیرش نامه اینترنتی از طریق اداره پست صورت خواهد گرفت. این بخش نیز مهم ترین قسمت آموزش ثبت شرکت می باشد. دقت کنید متقاضیان برای ارسال مدارک خود نباید به صورت حضوری به محل مدنظر مراجعه کنند. بلکه امکان ارسال این مدارک فقط و فقط از طریق اداره پست وجود دارد. بنابراین از مراجعه حضوری به آدرس ذکر شده بپرهیزید. با ارسال مدارک به صورت فیزیکی، بار دیگر مدارک شخص و صحت و سقم آن ها توسط کارشناسان بررسی می شود.

نتیجه بررسی فیزیکی مدارک می تواند منجر به رد پرونده، نقض پرونده یا تایید پرونده شود. در صورت عدم صحت مدارک، پرونده به کلی رد خواهد شد. اگر مدارک ناقص باشند، پرونده نقض شده و متقاضی باید جهت تکمیل مدارک اقدام کند. اگر مدارک کامل و بدون ایراد باشند، پرونده تایید خواهد شد.

مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت و درج آگهی روزنامه رسمی/ آموزش ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکتدر این مرحله از آموزش ثبت شرکت، متقاضی باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت مراجعه کند. چرا که ثبت سند در دفترخانه رسمی و انجام امور اداری آن به صورت حضوری لازم می باشد. بعد از انجام این امور، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد شد. در واقع برای ثبت هر نوع شرکتی لازم است ابتدا آگهی آن در این روزنامه چاپ گردد.

درج آگهی روزنامه رسمی برای بار دوم و ثبت نهایی شرکت

بعد از یک ماه یا سی روز اگر اعتراضی به ثبت شرکت مدنظر وارد نشود، آگهی ثبت شرکت برای بار دوم در روزنامه رسمی چاپ خواهد شد. ثبت این آگهی به منزله ثبت نهایی شرکت است. بنابراین با چاپ آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی برای نوبت دوم، ثبت شرکت به اتمام می رسد.

آموزش ثبت شرکت با موسسه ثبت خوارزمی

با بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران دیگر دغدغه ای جهت ثبت شرکت و مشکلات مربوط به آن نخواهید داشت. چرا که موسسه ثبت خوارزمی می تواند صفر تا صد امور مربوط به ثبت شرکت را به صورت کامل برای شما انجام دهد. اگر به دنبال ثبت شرکت ارزان و فوری هستید اصلا زمان را از دست ندهید.

چرا که کارشناسان خبره و باتجربه ثبت خوارزمی می توانند در مدت زمان بسیار کمی شرکت شما را به ثبت برساندند. صرفه جویی در زمان و هزینه را تنها می توانید با موسسه ثبت خوارزمی تجربه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به آموزش ثبت شرکت به صورت کامل و مرحله به مرحله پرداختیم. همچنین تمامی این مراحل را به صورت کامل بررسی کردیم. جهت ثبت انواع شرکت ها در قالب های مختلف می توانید با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. این کارشناسان می توانند تمامی امور ثبت شرکت را برای شما انجام دهند.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان