آشنایی کامل با سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت

سامانه عدم فعالیت شرکت

سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت، سامانه ای است که به سازمان امور مالیاتی کشور تعلق دارد. در سال های اخیر با گسترش بستر اینترنتی و دیجیتالی، تمامی سازمان ها سعی کرده اند که خدمات خود را به متقاضیان در این بستر ارائه دهند. چرا که ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بسیار بهتر و بیشتر صورت می گیرد. یکی از این خدمات، اعلام عدم فعالیت شرکت است.

اشخاص حقوقی می توانند عدم فعالیت خود را از طریق این سامانه به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به این موضوع می پردازیم که سامانه مودیان چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت چیست؟

سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت چیست؟سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت در واقع همان سامانه سازمان امور مالیاتی کشور است که زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارای کار می کند. این سامانه جهت ارائه خدمات مالیاتی و الکترونیکی به کاربران ایجاد شده است. شرکت ها بنا به دلایلی ممکن است بعد از مدتی تصمیم بگیرند که فعالیت خود را متوقف کنند. در نتیجه تصمیم بر اعلام عدم فعالیت می گیرند. اعلام عدم فعالیت به تشکیل پرونده مالیاتی، ارائه اظهارنامه عدم فعالیت اشخاص حقوقی و نامه عدم فعالیت نیاز دارد.

تنها راه اعلام عدم فعالیت شرکت، استفاده از سامانه امور مالیاتی کشور یا همان سامانه عدم فعالیت شرکت است. چرا که این سامانه همانند پلی ارتباطی میان مودیان و سازمان امور مالیاتی کشور عمل می کند. بنابراین برای اعلام عدم فعالیت شرکتتان باید به این سامانه مراجعه کنید. آدرس این سامانه به صورت https://my.tax.gov.ir/ می باشد.

چرا باید از سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت استفاده کنیم؟

احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که لزوم استفاده از سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت چیست؟ در گذشته متقاضیان برای انجام امور مالیاتی خود و پرداخت مالیات مجبور بودند به صورت حضوری به به اداره مالیات محل فعالیت خود مراجعه کنند. این کار موجب اتلاف وقت و انرژی متقاضیان می شد.

همچنین شاهد ازدحام زیاد متقاضیان در ادارات مالیاتی بودیم. اما امروزه خوشبختانه با وجود این سامانه تمامی مودیان حقیقی و حقوقی می توانند به آن مراجعه کرده و درخواست های خود را ثبت نمایند.

برای مطالعه بیشتر: سامانه مودیان برای اشخاص حقیقی چگونه است؟

خدمات سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت

خدمات سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت شامل تمامی خدمات مربوط به پرداخت مالیات و مشمولیت های معافیت مالیاتی می شود. مودیان می توانند در این سایت ثبت نام کرده و تمامی اطلاعات مالی خود را در یک محیط امن وارد کنند. برخی از مهم ترین خدمات این سامانه به شرح زیر هستند.

  • از طریق این سامانه می توان برای دریافت کد اقتصادی اقدام کرد. به همین دلیل با نام سامانه دریافت کد اقتصادی نیز شناخته می شود.
  • مودیان می توانند تشکیل پرونده مالیاتی داده و مالیات خود را پرداخت کنند.
  • امکان استفاده از معافیت های مالیاتی از طریق این سایت وجود دارد.
  • اعلام عدم فعالیت شرکت و ارائه اظهارنامه عدم فعالیت از طریق همین سامانه انجام می شود.
  • مودیان برای استفاده از توافق تبصره ماده 100 باید به این سامانه مراجعه کنند.
  • امکان ایجاد کارپوشه و مدیریت مالی حساب ها از طریق سامانه امور مالیاتی امکان پذیر است.

مزایای استفاده از سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت

مزایای استفاده از سامانه امور مالیاتیاستفاده از سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت به جای مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی مزایای بسیاری دارد. در ادامه شما را با برخی از مزایای استفاده از خدمات این سایت آشنا خواهیم کرد.

  • این سامانه دارای هماهنگی زیادی بین بخش های خود بوده و به دلیلی استفاده از بستر الکترونیکی، سرعت و دقت بالایی دارد. به همین دلیل تمامی اطلاعات به درستی در آن ذخیره خواهند شد.
  • رسیدگی به تمامی پرونده های مالیاتی از طریق این سامانه بسیار آسان می باشد. به همین دلیل سرعت ارائه خدمات به مودیان و رسیدگی به درخواست های آنان افزایش یافته است.
  • این سامانه امنیت بالایی داشته و به خوبی می تواند از اطلاعات مالی مودیان محافظت کند
  • دیگر مودیان مجبور نیستند ساعات طولانی را به مراجعه حضوری به ادارات اختصاص دهند. بنابراین در وقت و انرژی آنان نیز صرفه جویی خواهد شد
  • یکی از بهترین مزایای این سایت، جلوگیری از فرار مالیاتی به دلیل بالا بردن دقت در رسیدگی در پرونده مودیان بوده است.

ورود به سامانه عدم فعالیت اشخاص حقوقی

برای ورود به سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت ها ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و احراز هویت کنید. با ثبت نام در سایت می توانید نام کاربری و رمز عبور مربوط به خود را دریافت کنید.

بعد از ورود به سایت، نوبت به ایجاد کارپوشه برای استفاده از خدمات سایت می رسد. بدون کارپوشه و تشکیل پرونده امکان استفاده از هیچ کدام از خدمات سایت وجود ندارد. همچنین برای ارسال اظهارنامه مالیاتی به این کارپوشه نیاز خواهید داشت. بعد از ایجاد کارپوشه و دریافت کد اقتصادی می توانید اظهارنامه عدم فعالیت شرکت خود را به ثبت برسانید.

لزوم ثبت نام در سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت

لزوم ثبت نام در سامانه ثبت عدم فعالیت شرکتثبت نام در سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت برای استفاده از خدمات سایت لازم است. چرا که سازمان امور مالیاتی ابتدا باید تشخیص دهد که شما چه شخصی هستید و به عنوان چه نوع مودی می خواهید از خدمات سایت استفاده کنید. چرا که هم مودیان حقیقی و هم مودیان حقوقی می توانند از این سایت بهره ببرند.

روش ثبت نام شرکت در سامانه مودیان همانند روش ثبت نام اشخاص حقیقی است. تنها اطلاعاتی که وارد می کنید باید مربوط به مودی باشد. برای اشخاص حقیقی از کد ملی و برای اشخاص حقوقی از شناسه ملی بهره ببرید.

همچنین بخوانید: سامانه ثبت نام و پیش ثبت نام کد مالیاتی

نحوه اعلام عدم فعالیت شرکت در سامانه امور مالیاتی

برای اعلام عدم فعالیت شرکت در سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت، ابتدا باید اظهارنامه عدم فعالیت شرکت را ثبت کنید. برخی از مودیان فکر می کنند که با عدم ارسال اظهارنامه می توانند از معافیت های مالیاتی عدم فعالیت استفاده کنند.

این موضوع کاملا نادرست است. چرا که عدم ارسال اظهارنامه توسط مودیان، فرار مالیاتی تلقی خواهد شد. بنابراین مودی باید جریمه های مربوط به عدم ارسال اظهارنامه را پرداخت کند. در مقاله آموزش اظهارنامه عدم فعالیت، نحوه تنظیم و ثبت این اظهارنامه در سامانه امور مالیاتی را به دقت توضیح داده ایم.

آیا استفاده از سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت رایگان است؟

آیا استفاده از سامانه ثبت عدم فعالیت رایگان است؟خوشبختانه سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت هیچ هزینه ای بابت ثبت نام و ایجاد کارپوشه از مودیان دریافت نمی کند. بنابراین ثبت نام در این سامانه برای مودیان حقیقی و حقوقی رایگان است.

البته این بدین معنی نیست که استفاده از خدمات سامانه نیز رایگان هستند. چرا که باید برای ثبت اظهارنامه و تشکیل پرونده مالیاتی، هزینه پرداخت کنید. همچنین هزینه پرداخت مالیات نیز جزء هزینه های استفاده از این سایت محسوب می شود. بنابراین باید میزان مالیاتی که برای شما در نظر گرفته شده است را پرداخت نمایید.

راهنمای کار با سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت با کارشناسان ثبت خوارزمی

استفاده از خدمات سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت گاهی می تواند برای برخی از مودیان پیچیده باشد. البته حق هم دارند. چرا که وارد کردن اطلاعات صحیح در این سامانه به دانش بالایی نیاز دارد.

اگر در استفاده از این سامانه و اعلام عدم فعالیت شرکت به راهنمایی نیاز داشتید، تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. همچنین می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

جمع بندی

صورت کامل سامانه ثبت عدم فعالیت شرکت را معرفی کردیم. و کاربردهای آن را نیز توضیح دادیم. همچنین مزایای استفاده از این سایت را به جای مراجعه حضوری به ادارات بررسی کردیم. جهت استفاده از خدمات سامانه فراموش نکنید که حتما در آن ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خودتان را دریافت کنید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان