روش ثبت نام شرکت در سامانه مودیان

اشخاص حقوقی نیز همانند اشخاص حقیقی باید در سامانه مودیان ثبت نام کرده و از این طریق مالیات خود را پرداخت کنند. ثبت نام شرکت در سامانه مودیان موجب پرداخت آسان مالیات برای شرکت‌ها و شفافیت مالیاتی هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود. در واقع شرکت‌ها باید از طریق این سامانه تمامی امور مالیاتی خود را انجام دهند. به همین دلیل ثبت نام شرکت در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می‌خواهیم به نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان و مدارک لازم برای آن بپردازیم. در صورت تمایل به دریافت مشاوره می‌توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

ثبت نام شرکت در سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشورامروزه در بسیاری از مواقع ثبت نام شرکت در سامانه مودیان به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. یعنی زمانی که یک شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد، به عنوان یک مودی در سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت خواهد شد.

بنابراین اشخاص حقوقی از طریق شماره ثبت خود به راحتی می‌توانند اطلاعات کاربری خود را دریافت کرده و وارد سامانه مودیان شوند. اما برخی از شرکت‌ها نیاز است تا ثبت نام خود را به صورت جداگانه نیاز دهند. در این مواقع نماینده شخص حقوقی می‌تواند عملیات ثبت نام شرکت را در سامانه مودیان انجام دهد. بیشتر بخوانید: ارزش افزوده چیست؛ مالیات مدرن در عصر حاضر

کدام اشخاص حقوقی موظف به ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

کلیه اشخاص حقوقی و شرکت‌های تجاری و غیرتجاری باید در سامانه مودیان ثبت نام کرده و احراز هویت کنند. این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه تولید، خرید و فروش کالا و یا ارائه خدمات فعال باشند. برخی از شرکت‌ها بعد از ثبت ممکن است تا مدتی فعالیتی نداشته باشند. در نتیجه این شرکت‌ها به نوعی هیچ درآمدی نداشته و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. اما این به معنی عدم نیاز به ثبت نام در سامانه مودیان نیست.

چرا که حتی شرکت‌هایی که هیچ فعالیتی ندارند و مشمول مالیات هستند، باز هم باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند. این قانون شامل اشخاص حقوقی که طبق قانون مالیات، از پرداخت مالیات معاف هستند نمی‌شود. البته افرادی که از مالیات معاف هستند، مودی محسوب نخواهند شد. در نتیجه نیازی به ثبت نام نیز ندارند.

مدارک لازم برای ثبت نام شرکت در سامانه مودیان

مدارک لازم برای ثبت نام شرکت در سامانه مودیانکلیه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی جهت ثبت نام در سامانه مودیان به ارائه برخی اطلاعات ویژه نیاز دارند. درج این اطلاعات در نهایت دقت و اطمینان از صحیح بودن آن‌ها بسیار مهم است. زیرا اگر اطلاعات غیر دقیق وارد سامانه شوند، احراز هویت شخص حقوقی انجام نخواهد شد. جهت استفاده از سامانه مودیان و تشکیل پرونده مالیاتی کلیه شرکت‌ها به ارائه مدارک زیر نیاز دارند:

  • مدارک شرکت شامل اساسنامه، شرکتنامه، روزنامه رسمی، مهر شرکت، تقاضانامه و…
  • مدارک هویتی اعضای شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و…
  • دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
  • گواهی امضای صاحبان مجاز امضا در شرکت در دفترخانه رسمی
  • فیش واریزی حق الثبت شرکت
  • فیش آب، برق، گاز و تلفن
  • اجاره نامه یا سند مالکیت شرکت
  • تأییدیه کد پستی

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه امور مالیاتی کشور

حال که با اهمیت ثبت نام شرکت در سامانه مودیان و مدارک لازم برای آن آشنا شدید، می‌خواهیم نحوه ثبت نام را بررسی کنیم. برای ثبت نام کامل در سامانه مودیان ابتدا باید مراحل پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک در این سامانه را طی کنید.

در واقع ثبت نام به معنی ایجاد حساب کاربری و تکمیل کارپوشه در این سامانه است. بدون حساب کاربری و کارپوشه امکان استفاده از هیچ کدام از خدمات سایت برای کاربران و مودیان وجود نخواهد داشت. در ادامه مقاله فرایند ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

احراز هویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه

اولین مرحله از ثبت نام شرکت در سامانه مودیان، انجام احراز هویت و ایجاد کارپوشه است. برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید.

۱) ابتدا وارد سایت https://my. tax.gov.ir/ شده و بر روی بخش دریافت اطلاعات کاربری کلیک کنید.

۲) در کادر اول‌شناسه ملی شرکت را وارد نمایید. در کادر دوم سمت راست بر روی گزینه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها کلیک نمایید.

۳) سپس تصویر امنیتی را وارد کرده و گزینه آبی رنگ دریافت اطلاعات کاربری را بزنید.

۴) بعد از ورود به درگاه ملی خدمات، با صفحه‌ای جدید روبرو خواهید شد که داشبورد مالیاتی است. در سمت چپ صفحه گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه را انتخاب کنید.

۵) در این مرحله یک پیام هشدار برای شما نشان داده می‌شود. این پیام مبنی بر اطمینان شما جهت ایجاد کارپوشه در این سامانه است. گزینه تأیید را انتخاب نمایید.

۶) بعد از تأیید ایجاد کارپوشه، یک پیام مبنی بر کارپوشه شما در سامانه مودیان فعال گردید برایتان ارسال می‌شود. همچنین نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

۷) ارسال پیام به شماره همراه مدیر عامل شخص حقوقی یا صاحب کسب و کار ارسال می‌شود. ارسال این اطلاعات ممکن است نیم ساعت تا یک ساعت طول بکشد.

۸) در این مرحله بار دیگر به صفحه ورودی به سامانه مراجعه نمایید. نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر‌ها نوشته و تصویر امنیتی را بزنید. در این حالت کارپوشه شما ایجاد شده و مراحل اولیه ثبت نام شما تکمیل شده‌اند.

ورود به سامانه مودیان و تکمیل ثبت نام در سامانه

ورود به سامانه مودیان و تکمیل ثبت نام در سامانهدقت کنید که ایجاد کارپوشه به معنی تکمیل ثبت نام شرکت در سامانه مودیان نیست. متأسفانه برخی از مودیان فکر می‌کنند با ایجاد کارپوشه فرایند ثبت نام آن‌ها تکمیل می‌شود. اما این طور نیست. مودیانی که ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند، قادر به دسترسی به امکانات پایانه‌های فروشگاهی نخواهند بود.

همچنین امکان ایجاد و صدور صورتحساب الکترونیکی وجود نخواهد داشت. بنابراین بعد از ایجاد کارپوشه حتماً جهت تکمیل ثبت نام خود اقدام کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

۱) ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را در سامانه مودیان درج کنید تا وارد کارپوشه خود در سامانه شوید.

۲) در این صفحه باید بتوانید پرونده خود را مشاهده کنید. اگر پرونده‌ای را مشاهده نکردید بدین معنی است که هنوز ثبت نام شما در سامانه رجیستر نشده است. بهتر است صبر کنید تا ثبت نام توسط سامانه ثبت شود.

۳) در کنار نام پرونده می‌توانید کد رهگیری خود را نیز مشاهده نمایید. در کارپوشه خود بر روی گزینه‌شناسه‌های یکتا حافظه مالیاتی کلیک کنید. در سمت راست صفحه می‌توانید فایل کلیک عمومی و اخذ‌شناسه یکتای حافظه مالیاتی به وجود می‌آید.

۴) بعد از اخذ کد یکتای حافظه مالیاتی، با در دست داشتن کد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید. با در دست داشتن این مدارک می‌توانید امضای الکترونیکی ثبت کرده و توکن سامانه مودیان را دریافت کنید.

۵) سپس بار دیگر به سامانه مراجعه کرده و با در دست داشتن نام کاربری و رمز دریافت شده از دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام خود را تکمیل کنید.

ثبت نام شرکت در سامانه مودیان با مؤسسه ثبت خوارزمی

اگر در خصوص ثبت نام شرکت در سامانه مودیان با مشکل مواجه شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی سالهاست که در زمینه امور مالیاتی شرکت‌ها فعالیت دارند. این کارشناسان می‌توانند شما را در صفر تا صد ثبت نام در این سامانه راهنمایی کنند. برای اخذ مشاوره تنها کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شماره تلفن شما تماس خواهند گرفت.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل نحوه انجام پیش ثبت نام و ثبت نام شرکت در سامانه مودیان را توضیح دادیم. مراحل پیش ثبت نام به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌شوند. اما جهت تکمیل ثبت نام نیاز به انجام برخی از امور اداری به صورت مراجعه حضوری است. در هر صورت برای استفاده از خدمات سامانه برای تکمیل ثبت نام را انجام دهید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان