نمونه موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی

شرکت مواد غذایی چیست؟

یکی از چالش هایی که متقاضیان ثبت شرکت مواد غذایی همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند موضوع فعالیت شرکت است. تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی و درج آن در اساسنامه یکی از مراحل اصلی ثبت شرکت می باشد. زیرا شرکت هایی که موضوع فعالیت آن ها مشخص نیست به هیچ عنوان قابلیت ثبت نخواهند داشت. اگر شما نیز در تعیین موضوع فعالیت شرکت به راهنمایی نیاز دارید اصلا نگران نباشید. چرا که در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به بررسی موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی بپردازیم.

همچنین چندین نمونه از این موضوع فعالیت ها را به عنوان مثاله به شما معرفی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرکت مواد غذایی چیست؟

شرکت مواد غذایی چیست؟قبل از آنکه به معرفی موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی بپردازیم بد نیست مقداری در مورد این شرکت بدانید. شرکت مواد غذایی به شرکتی گفته می شود که در زمینه تولید، توزیع، پخش، واردات، صادرات و فروش مواد غذایی فعالیت دارد. برخی از افراد فکر می کنند که شرکت مواد غذایی شرکتی است که تنها مواد غذایی تولید می کند. اما این طور نیست.

این شرکت ها علاوه بر تولید می توانند در زمینه توزیع و واردات و صادرات نیز فعال باشند. شرکت مواد غذایی می تواند در حوزه های مختلف مواد غذایی مشغول به کار باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اما حتما باید این مسئله در موضوع فعالیت شرکت درج شود.

  • مواد اولیه، نمک و افزودنی ها
  • فراورده های آردی، روغن، غلات، شکلات و شیرینی
  • کنسروهای گوشتی و فرآورده های گوشتی، لبنیات
  • آبمیوه ها شامل انواع نکتار، کنسانتره، نوشابه، نوشیدنی سرد، پوره، کمپوت
  • ادویه ها، کنسروهای غیر گوشتی، خشکبار، فرآورده های کشاورزی مانند چای

برای تولید هر یک از مواد غذایی گروه های بالا، شرمت مدنظر باید مجوزهایی از وزارت بهداشت و وزارت صمت اخذ نماید.

موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی

موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی همان هدف ها و فعالیت های شرکت مواد غذایی هستند که باید در اساسنامه شرکت درج شوند. زمانی که اساسنامه را تنظیم می کنید، باید موضوع فعالیت شرکت ها و اهداف آن را در ماده 2 اساسنامه به صورت کامل درج کنید.

اداره ثبت شرکت ها از طریق اساسنامه و مطالعه این ماده به این پی می برد که شرکت شما در چه زمینه هایی فعالیت می کند. بنابراین ثبت موضوع فعالیت شرکت به صورت دقیق در اساسنامه بسیار مهم است.

دقت کنید شرکت شما در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشد باید آن را در اساسنامه درج کنید. چرا که تمامی فعالیت ها باید زیر نظر سازمان های ذیربط باشند. در واقع این موضوع فعالیت های شرکت هستند که مجوزهای لازم برای ثبت شرکت را تعیین می کنند. مثلا مجوزهای لازم برای شرکت های تولیدکننده مواد غذایی با شرکت های واردکننده و صادرکننده مواد غذایی با هم فرق می کنند.

چرا تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی مهم است؟

چرا تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی مهم است؟تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی مهم است چرا که فعالیت شرکت ها مهم می باشند. هر شرکتی جهت انجام فعالیت هایی مشخص و رسیدن به اهداف معینی تاسیس می شود. شما می توانید هیچ شرکتی را بیابید که موضوع فعالیت نداشته باشد.

اساسنامه شرکت یکی از اصلی ترین مدارک لازم برای ثبت آن است که بدون آن ثبت شرکت غیرممکن است. درج موضوع فعالیت در اساسنامه هم ضروری می باشد. چرا که بدون موضوع فعالیت اصولا تنظیم اساسنامه معنایی ندارد. بنابراین تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی و درج تمامی آن ها در اساسنامه بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای مطالعه بیشتر: نمونه اساسنامه ثبت شرکت مسئولیت محدود

آیا می توان موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی را تغییر داد؟

آیا می توان موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی را تغییر داد؟برخی از افراد این سوال را دارند که آیا می توان موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی را تغییر داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. صاحبان شرکت مواد غذایی بعد از مدتی بنا به دلایل خاصی می توانند برخی از موضوع فعالیت ها را از اساسنامه حذف کنند.

همچنین می توان موضوع فعالیت شرکت و حیطه کاری آن را از طریق اضافه نمودن موضوع فعالیت های جدید گسترش داد. البته این کار باید طبق اصول خاصی و با تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی معتبر صورت گیرد. در غیر این صورت ایجاد تغییرات شرکت در اداره ثبت شرکت ها غیر ممکن خواهد بود.

بیشتر بدانید: نمونه اساسنامه سهامی خاص

نکات مهم در تعیین موضوع فعالیت شرکت های مواد غذایی

رعایت برخی نکات مهم در تعیین و ثبت موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی بسیار اهمیت دارد. در هنگام تعیین موضوع فعالیت شرکت، باید تمامی فعالیت هایی که شرکت قصد انجام آن ها را دارد در نظر بگیرید. چرا که فعالیت شرکت در خارج از موضوع فعالیت آن کاملا غیرقانونی است.

مثلا فرض کنید شرکت شما در زمینه صادرات و واردات مواد غذایی فعال است. بعد از مدتی شرکت تصمیم می گیرد خود نیز به تولید مواد غذایی بپردازد. در این حالت باید تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت به صورت قانونی صورت گرفته و مجوزهای لازم اخذ گردند. در غیر این صورت فعالیت شرکت غیرقانونی و غیر رسمی می باشد.

نمونه موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی برای اساسنامه

نمونه موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی برای اساسنامهحال که با اهمیت موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی آشنا شدید، بد نیست برخی از نمونه های این موضوع فعالیت را به شما معرفی کنیم. در صورت نیاز از هر کدام از نمونه های زیر می توانید جهت ثبت موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه بهره ببرید.

  • تولید انواع کلوچه با نام تجاری دیگران از طریق ظرفیت خالی کارخانه
  • شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی
  • تولید و بسته بندی انواع کیک و کلوچه
  • خرید و فروش مواد اولیه صنایع مواد غذایی
  • افتتاح حساب بانکی و دریافت وام و تسهیلات
  • تولید انواع نوشابه های استاندارد و غیرالکلی، آبمیوه ها و آب معدنی
  • تولید لبنیات پاستوریزه و پروتئین
  • ترخیص کالاهای شرکت از گمرکات
  • بازاریابی داخلی و خارجی
  • اعطاء نمایندگی و اخذ نمایندگی شرکتهای داخلی و خارجی
  • انجام کلیه امور بازرگانی و خرید و فروش و پخش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز
  • خرید و فروش خوراک دام و طیور
  • عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی
  • شرکت در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و کلیه خدمات نمایشگاهی
  • شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و بخش خصوصی
  • بسته بندی انواع مواد غذایی و آشامیدنی، کنسروجات، مرباجات، ترشیجات
  • کلیه موارد پس از اخذ مجوزهای لازم
  • اخذ وام و تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و مشارکت با آن ها

چه تعداد موضوع فعالیت می توانیم در اساسنامه ثبت کنیم؟

خوشبختانه هیچ محدودیتی در ثبت موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی در اداره ثبت شرکت ها وجود ندارد. بنابراین بدون محدودیتی می توانید تمامی موضوع فعالیت های شرکت را در اساسنامه و فرم درخواست ثبت شرکت درج نمایید.

بیشتر بخوانید: فرایند ثبت شرکت

موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی باید مورد تایید چه کسانی باشد؟

موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی باید مورد تایید چه کسانی باشد؟موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی در اساسنامه شرکت درج خواهد شد. اساسنامه ای معتبر است که تمامی صفحات آن توسط اعضای اصلی شرکت امضاء شده باشد. بنابراین کلیه شرکاء، مدیران و سهامداران اصلی شرکت باید موضوع فعالیت های شرکت و در نتیجه اساسنامه را تایید نمایند.

ثبت موضوع فعالیت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها

تعیین موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی برای تکمیل و ثبت فرم درخواست ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها ضروری است. در واقع بخش سوم فرم درخواست ثبت شرکت مربوط به مدت زمان و موضوع فعالیت شرکت می باشد. بنابراین قبل از تصمیم برای ثبت حتما باید موضوع فعالیت های شرکت را مشخص کرده باشید.

اگر در تعیین موضوع فعالیت شرکت و ثبت آن ها به راهنمایی نیاز دارید اصلا فرصت را از دست ندهید. تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان خبره ثبت خوارزمی شما را در تعین موضوع فعالیت شرکت یاری خواهند داد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی موضوع فعالیت شرکت مواد غذایی و نمونه هایی از این موضوع فعالیت پرداختیم. همچنین باید و نبایدهای مهم ثبت این موضوعات را هنگام ثبت شرکت شرح دادیم.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان