مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی

ثبت شرکت خدماتی نظافتی

یکی از انواع شرکت هایی که تقاضا برای ثبت آن بسیار بالاست، شرکت خدماتی نظافتی می باشد. درآمد شرکت خدماتی نظافتی بسیار مناسب بوده و از این رو بسیاری از افراد مایل هستند در این زمینه سرمایه گذاری کنند. اما این نوع شرکت خدماتی چه فعالیت هایی انجام می دهد؟ مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی و نحوه تهیه این مدارک چگونه است؟ چگونه با استفاده از این مدارک می توانیم شرکت را به ثبت برسانیم؟

در این مقاله از موسسه ثبت خوارزمی مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت ها را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ثبت شرکت خدماتی نظافتی چیست؟

ثبت شرکت خدماتی نظافتی چیست؟طبق قانون ثبت شرکت ها، تمامی اشخاص حقوقی که فعالیت اقتصادی دارند، باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند. در واقع این ثبت قانونی است که اجازه کار و فعالیت قانونی و رسمی را به شخصیت حقوقی می دهد. شرکت های خدماتی نظافتی، شرکت هایی هستند که خدمات مربوط به نظافت و تمیزکاری را ارائه می دهند.

خدمات این شرکت ها شامل نظافت اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی، دولتی، خصوصی، درمانی، اداری، آموزشی، فضای شهری، ماشین آلات صنعتی و … خواهد بود. بنابراین خدمات این شرکت ها فاقد محدودیت است و برای تمامی اماکن ارائه می شود.

چه مدارکی برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی لازم است؟

برای راه اندازی شرکت خدماتی نظافتی، باید مدارک لازم برای ثبت آن را آماده کنید. بدون این مدارک امکان ثبت شرکت وجود نخواهد داشت. البته این مدارک تا حدودی به نوع قالب شرکت بستگی دارند. مثلا مدارک لازم برای قالب شرکت مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص مقداری با هم متفاوت هستند. مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی عبارتنداز:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت شرکت
  • ارائه دو نسخه از اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه شرکت که به امضای تمام اعضا رسیده باشند.
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که تمامی سهامداران آن را امضا کرده باشند.
  • دو نسخه صورتجلسه هیئت مدیره که تمامی مدیران منتخب و اعضای هیئت مدیره آن را امضا کرده باشند.
  • مدارک شناسایی و هویتی شرکای اصلی شرکت و بازرسین شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت
  • اگر شرکای شرکت شخصیت حقوقی باشند ارائه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت لازم است.
  • گواهی پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه متعهد شده برای شرکت سهامی خاص
  • پرداخت مبلغ مربوط به تعیین نام شرکت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • ارائه اطلاعات کامل محل اقامت شخصیت حقوقی همانند آدرس، تلفن ثابت، آدرس الکترونیک، کدپستی و …
  • اطلاعات مربوط به سهامداران و شرکای اصلی شرکت همانند محل اقامت، شماره تلفن همراه، کد ثنا و …

فرم درخواست ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها

یکی از مهم ترین مدارکی که برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی لازم است فرم درخواست ثبت شرکت می باشد. در گذشته این فرم به صورت حضوری و از طریق اداره ثبت شرکت ها دریافت می شد. اما امروزه با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به راحتی می توان به این فرم دست یافته و آن را تکمیل کرد.

دقت کنید این فرم شامل اطلاعات مهمی در مورد متقاضی ثبت شرکت و خود شرکت است. تمامی اطلاعات خواسته شده در این فرم را باید طبق مدارکی که تهیه کرده اید تکمیل نمایید. در غیر این صورت درخواست ثبت شرکت شما مورد تایید کارشناسان اداره ثبت شرکتها قرار نمی گیرد.

تهیه اساسنامه برای شرکت خدماتی نظافتی

تهیه اساسنامه برای شرکت خدماتی نظافتییکی از مهم ترین مدارکی که برای ثبت هر نوع شرکتی اعم از شرکت خدماتی نظافتی لازم است، اساسنامه می باشد. اساسنامه مدرکی است که تمامی اطلاعات و مهم ترین قوانین شرکت در آن نوشته می شوند. اساسنامه مواد مختلفی دارد که شامل نام شرکت، موضوع فعالیت، مدت زمان فعالیت، آدرس، ارکان های مهم شرکت، شرایط انحلال و … است.

اساسنامه در واقع حکم همان شناسنامه را برای اشخاص حقوقی دارد. اساسنامه باید در دو نسخه و در سربرگ اصلی شرکت تهیه شده و تمامی صفحات آن به امضای سهامداران شرکت برسد. همچنین داشتن مهر اصلی شرکت برای اعتبار بخشیدن به اساسنامه ضروری است.

بیشتر بدانید: نمونه اساسنامه ثبت شرکت خدماتی نظافتی

صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت

یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است. این صورتجلسه باید در دو نسخه تهیه شده و تمامی صفحات آن توسط تمامی موسسان و بازرسان شرکت امضا شوند. در غیر این صورت صورتجلسه معتبر نخواهد بود.

موضوع مهمی که وجود دارد این است که صورتجلسه باید در سربرگ رسمی شرکت تهیه شده و دارای مهر شرکت باشد. در صورتجلسه رسمی مجمع عمومی، اساسنامه باید مورد تایید تمامی اعضای شرکت قرار گیرد.

برای مطالعه بیشتر: مجمع عمومی شرکت چیست؟

صورتجلسه هیئت مدیره شرکت

یکی دیگر از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی، صورتجلسه هیئت مدیره شرکت است. دقت کنید هیئت مدیره مستقیما توسط سهامداران و در طی جلسات مجمع عمومی انتخاب می شوند. اما برگزاری جلسه در میان مدیران شرکت که همان اعضای هیئت مدیره هستند نیز لازم است.

در این جلسه مدیر عامل شرکت توسط اعضای هیئت مدیره انتخاب خواهد شد. این صورتجلسه باید در دو نسخه ارائه شده و تمامی صفحات آن توسط همه اعضای هیئت مدیره امضا شوند. در غیر این صورت صورتجلسه فاقد اعتبار لازم خواهد بود.

آیا مدارک ثبت شرکت خدماتی نظافتی باید اسکن شوند؟

آیا مدارک ثبت شرکت خدماتی نظافتی باید اسکن شوند؟در فرایند ثبت شرکت خدماتی نظافتی، اسکن تصاویر مربوط به مدارک خواسته شده لازم است. بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم درخواست ثبت شرکت، مدارک لازم به شما نشان داده خواهند شد. تصویر اسکن شده هر یک از مدارک خواسته شده را باید در محل مناسب خود بارگذاری کنید.

در واقع اسکن مدارک جهت انجام بررسی های اولیه و تطبیق اطلاعات با مدارک توسط کارشناسان صورت می گیرد. بنابراین باید تصاویر تمامی مدارک خواسته شده به صورت واضح و دقیق در سامانه ثبت شرکت ها اسکن شوند.

ارسال فیزیکی مدارک ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها

بعد از تایید اولیه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی، نوبت به ارسال مدارک به صورت فیزیکی می رسد. در واقع بررسی اولیه تصاویر مدارک برای تایید نهایی آن ها کافی نیست. بلکه این مدارک باید به صورت فیزیکی و با استفاده از پست به محل ذکر شده در پذیرش نامه اینترنتی ارسال شوند. چرا که کارشناسان باید مدارک را به صورت فیزیکی بررسی کرده و صحت آن ها را تایید نمایند. هر گونه مغایرت تصاویر ارسال شده با مدارک فیزیکی می تواند موجب رد درخواست ثبت شرکت شود. بنابراین در صحت مدارک بسیار دقت کنید.

آیا ثبت شرکت خدماتی نظافتی نیاز به اخذ مجوز دارد؟

خیر. ثبت شرکت خدماتی نظافتی به اخذ هیچ مجوزی از هیچ ارگانی نیاز ندارد. بنابراین لازم نیست برای اخذ مجوز برای این شرکت اقدامی داشته باشید. به همین خاطر است که ثبت این نوع شرکت تا این اندازه میان متقاضیان محبوب است. چرا که برای ثبت آن هیچ مجوزی لازم نیست.

ثبت شرکت خدماتی نظافتی با موسسه ثبت خوارزمی

برخی از افراد که قصد ثبت شرکت خدماتی نظافتی دارند، در تهیه مدارک لازم برای ثبت آن با مشکل مواجه می شوند. چرا که تهیه صحیح و کامل مدارک به دانش حقوقی بالا نیاز دارد. اگر شما نیز جزء این افراد هستید اصلا نگران نباشید. چرا که می توانید صفر تا صد تهیه مدارک و ثبت شرکت خدماتی را به موسسه ثبت خوارزمی بسپارید. موسسه می تواند مدارک را برای شما آماده کرده و امور مربوط به ثبت را انجام دهد. ثبت شرکت سریع و ارزان را تنها با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی تجربه کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به نحوه ثبت شرکت خدماتی نظافتی و مدارک لازم برای ثبت آن پرداختیم. همچنین نحوه تهیه و تنظیم برخی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت را توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان حقوقی بهتر شما را راهنمایی کنند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان