نحوه دریافت روزنامه رسمی شرکت

دریافت روزنامه رسمی شرکت یعنی چه؟

تمامی شرکت‌هایی که در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت می‌شوند، باید آگهی خود را در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی به ثبت برسانند. دریافت روزنامه رسمی شرکت نیز دقیقاً به منظور استعلام ثبت قانونی شرکت‌ها و یا تغییرات آن‌ها صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات جهت ثبت رسمی شرکت، درج آگهی آن در روزنامه رسمی است. تاز زمانی که این آگهی منتشر نشود، نمی‌توان شرکت را در شرکت رسمی دانست. به همین دلیل بسیاری از افراد جهت کسب اطلاعات در مورد شرکت‌های مختلف، از روزنامه رسمی بهره می‌برند.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی قصد داریم به چگونگی دریافت روزنامه رسمی شرکت و میزان اهمیت آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کرده تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دریافت روزنامه رسمی شرکت یعنی چه؟

دریافت روزنامه رسمی شرکت یعنی چه؟دریافت روزنامه رسمی شرکت یعنی شما می‌توانید از طریق سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی، به اطلاعات شرکت‌های مختلف دست یابید. زمانی که یک شرکت به ثبت می‌رسد، در مراحل آخر باید آگهی مربوط به آن در روزنامه رسمی به چاپ برسد. بدون این آگهی نمی‌توان اعتبار شرکت ثبت شده را تضمین کرد.

در واقع شخصی حقوقی که فاقد آگهی در روزنامه رسمی باشد، بدین معنی است که هنوز به صورت رسمی به ثبت نرسیده است. آگهی ثبت شده در روزنامه رسمی شامل تمامی اطلاعات مربوط به آن شرکت می‌باشد. به همین دلیل از طریق دریافت روزنامه رسمی شرکت و دریافت آگهی می‌توان به صورت کامل به اطلاعات شرکت‌ها دست یافت.

ثبت شرکت و ثبت تغییرات آن در روزنامه رسمی

از طریق دریافت روزنامه رسمی شرکت هم می‌توان به آگهی ثبت شرکت و هم ثبت تغییرات آن دست یافت. در قانون جمهوری اسلامی مطابق آیین‌نامه ثبت دفاتر تجاری پیش‌بینی شده است که خلاصه مندرجات باید به اطلاع عموم برسد.

در واقع باید فرد متقاضی ثبت شرکت، هزینه آگهی شدن مندرجات مفاد ثبت مورد نظر را پرداخت کرده و به حساب مربوطه واریز کند. سپس رسید را باید به ضمیمه اسناد ارسال شده به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کرده تا بعد از انجام تشریفات اداری به ثبت برسد.

دریافت روزنامه رسمی شرکت می‌تواند در جهت آگهی یافتن از تغییرات شرکت نیز صورت گیرد. مطابق قانون تجارت، برخی از تغییرات مهم در ساختار و عملکرد شرکت حتماً باید به اطلاع عموم مردم برسند. این تغییرات شامل انحلال شرکت، فروش اوراق قرضه، تغییر مدیرعامل و حدود و اختیارات وی، انتخاب مدیران و بازرسان، تغیر اساسنامه و… می‌شوند. تغییر محل شرکت و میزان سرمایه آن، تقسیم دارایی‌ها و تصفیه، تصویب ترازنامه مالی، اعلام ختم تصفیه و… از دیگر تغییرات قابل ثبت هستند.

اهمیت دریافت روزنامه رسمی شرکت

شاید شما نیز این سؤال را داشته باشید که اصلاً دریافت روزنامه رسمی شرکت چه فایده‌ای دارد؟ چرا باید اطلاعات مربوط به یک شرکت را از طریق روزنامه رسمی آن دریافت کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بسیاری از متقاضیان جهت اعتبارسنجی یک شرکت اقدام به دریافت روزنامه رسمی آن می‌کنند. زیرا تمامی شرکت‌های ثبت شده به صورت رسمی باید آگهی ثبت خود را در این روزنامه منتشر کنند.

شرکت‌هایی که به صورت رسمی در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت نرسیده‌اند، فاقد آگهی تأسیس در روزنامه رسمی بوده و اعتبار کافی ندارند. اما در عوض شرکت‌هایی که به صورت رسمی به ثبت رسیده‌اند، دارای آگهی تأسیس هستند. درنتیجه تنها با وارد کردن چند مشخصه از شرکت می‌توان به راحتی به تمامی اطلاعات مهم آن دست یافت.

چه اطلاعاتی در روزنامه رسمی منتشر می‌شوند؟

چه اطلاعاتی در روزنامه رسمی منتشر می‌شوند؟شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که از طریق دریافت روزنامه رسمی شرکت دقیقاً می‌توان به چه اطلاعاتی دست یافت؟ یا به عبارتی دیگر، از طریق آگهی روزنامه رسمی شرکت می‌توان چه اطلاعاتی را در مورد آن شخص حقوقی فهمید؟

خوشبختانه از طریق آگهی منتشر شده از شخصیت حقوقی در روزنامه رسمی می‌توان به اطلاعات مهمی از ان دست یافت. اطلاعات منتشر شده در مورد شخصیت حقوقی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر هستند:

  • نام و نوع شرکت
  • موضوع فعالیت‌های شرکت
  • تاریخ ثبت شرکت
  • شماره ثبت و‌شناسه ملی شخص حقوقی
  • مرکز فعالیت شرکت و آدرس آن
  • لیست اعضای هیئت مدیره شرکت و سمت آن‌ها
  • موضوع مورد تمدید و تغییر شخصیت حقوقی
  • میزان سرمایه شرکت و میزان سهم الشرکه هر کدام
  • اصلاحات اساسنامه و صورتجلسات اعلام شده به ادارات مربوطه
  • مدت زمان فعالیت شرکت و تعیین محدود بودن یا نامحدود بودن مدت زمان فعالیت آن

برای دریافت روزنامه رسمی شرکت به چه اطلاعاتی نیاز است؟

اگر شما نیز قصد دریافت روزنامه رسمی شرکت را دارید، از طریق اطلاعات مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای دریافت آگهی می‌توانید از نام شرکت، متن آگهی، شماره ثبت، ‌شناسه ملی، تاریخ نامه اداره ثبت، نوع آگهی و شماره روزنامه بهره ببرید.

دقت کنید که وارد کردن تمامی این اطلاعات برای دریافت روزنامه رسمی شرکت لازم نیست. بلکه تنها کافیست یک الی دو عدد از این اطلاعات را به صورت دقیق وارد نمایید.

اگر نام شرکت را در اختیار دارید، تنها با وارد کردن نام آن می‌توانید آگهی‌های ثبت شده مربوط به آن را بیابید. حتی اگر قسمتی از نام شرکت را دارید، باز هم می‌توانید به لیستی از شرکت‌هایی که دارای آن نام هستند دسترسی یابید. درنتیجه از تمامی اطلاعاتی که در دست دارید برای دریافت روزنامه رسمی شرکت استفاده نمایید.

مراحل دریافت روزنامه رسمی شرکت از سامانه

مراحل دریافت روزنامه رسمی شرکت از سامانهدریافت روزنامه رسمی شرکت از طریق مراحل خاصی صورت می‌گیرد. در این بخش از مقابله می‌خواهیم نحوه صحیح دریافت آگهی روزنامه رسمی یک شرکت را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم.

  1. ابتدا وارد آدرس https://www.rrk.ir/News/newsList. aspx شوید.
  2. در این صفحه فیلد‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. این فیلد‌ها همان اطلاعاتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آگهی روزنامه رسمی شرکت را دریافت نمایید.
  3. هر اطلاعاتی که از شرکت مورد نظر دارید را در فیلد‌های مربوطه پر کنید. دقت کنید پر کردن تنها یک فیلد نیز جهت جستجوی آگهی کافی می‌باشد.
  4. بعد از وارد کردن اطلاعاتی که‌زا شخص حقوقی دارید، گزینه سبز رنگ جستجو را انتخاب کنید.
  5. سپس کد امنیتی خواسته شده را وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید.
  6. در این مرحله آگهی‌های مربوط به شما نمایش داده می‌شوند. با انتخاب آگهی می‌توانید برای دانلود آن نیز اقدام نمایید. در پایین صفحه گزینه دانلود فایل امضا شده آگهی را مشاهده خواهید کرد.
  7. برای دانلود و دریافت آگهی شما باید عضو سایت باشید و همچنین مبلغ مربوط به آن را پرداخت کنید. بنابراین اگر قصد دانلود و دریافت آگهی را دارید، ابتدا در سامانه ثبت نام کنید.

هزینه دریافت روزنامه رسمی شرکت چقدر است؟

هزینه دریافت روزنامه رسمی شرکت چقدر است؟هزینه دریافت روزنامه رسمی شرکت را می‌توانید هم از طریق شارژ حساب خود در سامانه و هم به صورت آنلاین پرداخت نمایید. این هزینه بستگی به حجم آگهی و اطلاعات موجود در آن دارد و معمولاً هزینه بسیار کم و ناچیزی است. بنابراین نیازی نیست بابت پرداخت این هزینه نگران باشید.

دریافت روزنامه رسمی شرکت با مؤسسه ثبت خوارزمی

اگر دانش حقوقی پایینی دارید و نمی‌دانید چگونه نسبت به دریافت روزنامه رسمی شرکت اقدام کنید، اصلاً نگران نباشید. زیرا کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی همواره جهت کمک‌رسانی به شما آماده هستند. می‌توانید از کارشناسان حقوقی بخواهید که آگهی شرکت را برای شما دریافت نمایند. برای این کار تنها کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را تکمیل کرده و یا با شماره تلفن‌های موجود در سایت ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به صورت کامل به بررسی دریافت روزنامه رسمی شرکت و اطلاعات موجود در آگهی ثبت و تغییرات پرداختیم. همچنین میزان اهمیت دریافت این آگهی و اطلاعات لازم برای دریافت آن را توضیح دادیم. ‌امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات خوبی در مورد دریافت روزنامه رسمی شرکت به دست بیاورید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین

پیام بگذارید

مشاوره رایگان