ویدئوی آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از محبوب ترین قالب ها برای ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود می باشد. به همین دلیل اکثر متقاضیان به دنبال آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود و مدارک و شرایط لازم برای آن هستند. شرکت مسئولیت محدود، شرکتی است که سرمایه آن توسط شرکای آن تامین می شود. مسئولیت هر یک از شرکاء به اندازه سرمایه ای است که وارد شرکت کرده اند. این نوع شرکت بیشتر در میان دوستان، آشنایان، اعضای خانواده و … تشکیل خواهد شد. اما ثبت شرکت با مسئولیت محدود چگونه است؟

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود را آموزش دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

مدارک لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدودبرای ثبت شرکت مسئولیت محدود ابتدا باید تمامی مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت را فراهم کنید. چرا که بارگذاری این مدارک به صورت اینترنتی در سامانه و همچنین ارسال نسخه فیزیکی آن ها به اداره ثبت شرکت ها لازم است. این مدارک عبارتند از:

  • اطلاعات و مدارک هویتی تمامی شرکاء شرکت همانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت برای آقایان، شماره تماس، آدرس محل سکونت و …
  • برای اشخاص حقوقی ارائه آگهی تاسیس، آگهی آخرین تغیرات و مدارک نماینده یا نمایندگان لازم است.
  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین، صورتجلسه هیئت مدیره، اساسنامه، تقاضانامه و شرکتنامه هر کدام دو نسخه که تمامی صفحات آن توسط شرکای اصلی امضاء شده باشند.
  • تقویم نامه کارشناس دادگستری جهت آورده های غیرنقدی
  • وکالتنامه وکیل (در صورت داشتن وکیل)

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

علاوه بر مدارک لازم، فراهم نمودن برخی شرایط برای ثبت شرکت مسئولیت محدود لازم است. مهم ترین شرایط ثبت این نوع شرکت عبارتند از:

  • حداقل حضور دو شریک برای تاسیس شرکت الزامی است.
  • برای سرمایه حداقلی وجود ندارد اما طبق عرف معمولا این مقدار یک میلیون ریال است.
  • شرکاء نباید سوء سابقه کیفری داشته باشند.
  • داشتن 18 سال تمام برای شرکاء
  • کل اعضاء باید دارای کد ثنا باشند.
  • میزان سهم الشرکه نقدی باید در شرکتنامه ذکر شود.

آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود مرحله به مرحله

آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدودبرای آنکه بتوانید ثبت شرکت مسئولیت محدود را انجام دهید باید یکسری مراحل خاص را دنبال کنید. مراحل اولیه ثبت شرکت به صورت آنلاین و غیرحضوری هستند. یعنی از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها می توانید این مراحل را انجام دهید. اما مراحل نهایی به صورت حضوری هستند و منجر به ثبت نهایی شرکت خواهند شد. در ادامه نحوه ثبت کردن شرکت در سامانه و ثبت فرم درخواست ثبت شرکت را به شما توضیح خواهیم داد.

مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکتها

مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها، اولین مرحله برای ثبت شرکت مسئولیت محدود است. این سامانه به اداره ثبت شرکتها تعلق داشته و تمامی امور ثبت شرکت از طریق آن انجام می شوند. آدرس این سامانه https://irsherkat.ssaa.ir می باشد.

با مراجعه به این سامانه ابتدا بر روی گزینه تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، فرم درخواست ثبت شرکت برای شما نشان داده می شود. این فرم دارای بخش های مختلفی است که اطلاعات آن را باید به دقت تکمیل کنید. بنابراین تا اطلاعات یک بخش را تکمیل نکنید، نمی توانید به بخش دیگر بروید.

وارد نمودن اطلاعات متقاضی

این مرحله از فرایند ثبت شرکت مسئولیت محدود مربوط به اطلاعات متقاضی است. متقاضی که برای ثبت شرکت قادام می کند ابتدا باید اطلاعات خود را در این بخش درج کند. متقاضی می تواند صاحب شرکت یا نماینده قانونی وی باشد. بنابراین قرار نیست در این بخش حتما اطلاعات مدیرعامل شرکت درج شوند. این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، آدرس، شماره تماس و … هستند.

انتخاب نوع شرکت و اسم آن

در این مرحله لازم است ابتدا نوع قالب شرکت را مشخص کنید. در میان گزینه های پیش رو، شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب نمایید. سپس باید پنج اسم سه سیلابی به ترتیب اولویت بندی برای نام شرکت ارائه دهید. این اسامی ها باید ایرانی و فارسی بوده و دارای معنا و مفهوم باشند. همچنین نام های خلاف عرف جامعه و غیراسلامی هرگز مورد تایید قرار نمی گیرند. نام ها باید نو و جدید باشند.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:صفر تا صد ثبت شرکت مسئولیت محدود

انتخاب موضوع فعالیت شرکت و وضعیت مجوزها

انتخاب موضوع فعالیت شرکت بر اساس نمونه اساسنامه مسئولیت محدود بسیار مهم است. تمامی موضوع فعالیت هایی که در اساسنامه درج کرده اید را باید در این قسمت وارد نمایید. همچنین برخی از شرکت ها برای ثبت شدن نیاز به ارائه برخی مجوزها دارند. بدون این مجوزها قادر به ثبت شرکت و انجام موضوع فعالیت ها نخواهید بود. مثلا شرکت های دارویی حتما باید مجوز سازمان بهداشت را دریافت کنند.

تکمیل مشخصات شرکت

ثبت شرکت مسئولیت محدود با تکمیل مشخصات شرکت ادامه پیدا می کند. در این قسمت باید مشخصات شرکت شامل آدرس محل اقامت، کدپستی، شماره تلفن و … را وارد نمایید. دقت کنید منظور از شرکت، مرکز اصلی آن است. بنابراین نباید مشخصات شعب و نمایندگی ها را در این بخش وارد نمایید.

انتخاب نوع سرمایه اولیه و میزان آن

انتخاب نوع سرمایه اولیه شرکت و میزان آن در این بخش بسیار مهم است. سرمایه شرکت مسئولیت محدود می تواند نقدی یا غیرنقدی باشد. آورده های غیرنقدی تماما باید توسط کارشناس دادگستری تقویم شوند. خوشبختانه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود هیچ حداقل سرمایه ای در نظر گرفته نشده است. بنابراین این شرکت با هر مقدار سرمایه ای قابل ثبت است.

تکمیل اطلاعات تمامی اشخاص شرکت

اطلاعات تمامی اشخاص اصلی شرکت، اعضا و شرکای آن باید به صورت کامل در این بخش تکمیل شوند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی، آدرس محل سکونت، شماره تماس، میزان تحصیلات و … است. تمامی فیلدهای ستاره دار باید به دقت پر شوند. این اشخاص می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. برای اشخاص حقوقی باید اطلاعاتی همانند شناسه ملی، تاریخ ثبت، تابعیت و … را مشخص نمایید.

تعیین سمت برای اشخاص شرکت

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدوداطلاعات اشخاصی را که وارد کرده اید، ثبت کنید. برای این کار گزینه ثبت اطلاعات را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید. اگر اطلاعات را اشتباها وارد کرده اید گزینه حذف را بزنید تا اطلاعات پاک شوند و سپس مجددا اطلاعات را وارد نمایید. در این بخش باید سمت تمامی اشخاصی را که در مرحله قبل آن ها را معرفی کرده اید به دقت تعیین نمایید. مثلا باید مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، بازرس یا بازرسان و … را معرفی نمایید.

ثبت شعب شرکت و اطلاعات آن ها

در این مرحله از ثبت شرکت مسئولیت محدود، باید اطلاعات مربوط به شعب شرکت را وارد کنید. اگر شرکت دارای نمایندگی ها و شعبی است ابتدا باید آدرس و اطلاعات مربوط به این شعب را درج کنید. سپس در بخش مربوط به سمت ها باید سمت هر شخص و مدت زمان تصدی آن را نیز بنویسید. تعیین روز و ماه شروع سال مالی به صورت دقیق لازم است. سپس روزنامه رسمی شرکت را از میان لیست نشان داده شده، انتخاب نمایید.

تکمیل شرکتنامه و اساسنامه

در این مرحله از ثبت شرکت مسئولیت محدود باید شرکتنامه و اساسنامه شرکت را دقیقا و بدون کمترین مغایرت وارد کنید. همچنین برای اساسنامه می توانید از فرم های آماده استفاده نمایید. بعد از وارد نمودن شرکتنامه و اساسنامه، گزینه ثبت نهایی را بزنید.

بارگذاری مدارک شرکت

بعد از ثبت اطلاعات، مدارکی که باید بارگذاری کنید برای شما مشخص خواهند شد. تصاویر مدارک خواسته شده را به صورت کاملا واضح و بدون کمترین تاری یا عدم شفافیت بارگذاری کنید. برای این کار می توانید مدارک را اسکن نمایید.

پرداخت هزینه و اخذ کد رهگیری

بعد از بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده، نوبت به پرداخت هزینه و اخذ کد رهگیری می رسد. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت برای هر نوع شرکت با موضوع فعالیتی فرق می کند. بعد از پرداخت هزینه، می توانید کد رهگیری را دریافت کرده و برای بررسی وضعیت پرونده خود از آن بهره ببرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به آموزش ثبت شرکت مسئولیت محدود و معرفی مدارک و شرایط لازم برای آن پرداختیم. جهت ثبت انواع شرکت های مسئولیت محدود می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی می توانند در صفر تا صد ثبت شرکت سریع و ارزان به شما کمک کنند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان