صفر تا صد ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

یکی از پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت ها، ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود است. بسیاری از کارفرماها و متقاضیان ثبت شرکت تمایل دارند سرمایه خود را صرف شرکت های خدماتی کنند. چرا که این شرکت ها در سال های اخیر توانسته اند سهم بسیار بزرگی در اقتصاد کشور ایفا کنند. اما همواره این سوال پیش می آید که ثبت شرکت خدماتی چگونه است؟ اصلا شرکت خدماتی شامل چه نوع شرکت هایی می شود؟ مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت ها در قالب مسئولیت محدود کدام است؟

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل به این سوالات پاسخ می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

شرکت خدماتی با مسئولیت محدود چیست؟

شرکت خدماتی با مسئولیت محدود چیست؟قبل از آنکه به نحوه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود بپردازیم، بد نیست مقداری این نوع شرکت ها را معرفی کنیم. شرکت های خدماتی، شرکت هایی هستند که کارمندان آن ها خدمات خاصی را طبق چارچوب از پیش تعین شده به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین این شرکت ها به خرید و فروش کالا و انجام تجارت از طریق واردات و صادرات نمی پردازند. هر چند شرکت های خدماتی می توانند خدمات خود را به سایر کشورها نیز صادر نمایند.

برخی از افراد فکر می کنند شرکت خدماتی صرفا به شرکت هایی گفته می شود که کار نظافت را انجام می دهند. ما این طور نیست. انواع شرکت های خدماتی خدمات گوناگونی همچون آشپزخانه و کترینگ، حمل و نقل، خدمات فضای سبز، تاسیسات، چاپ و تکثیر، تعمیرات و نگهداری و … را ارائه می دهند. بنابراین انواع خدمات مورد نیاز را می توان از این شرکت ها دریافت کرد.

چرا شرکت خدماتی را ثبت کنیم؟

طبق قانون ثبت شرکت ها، تمامی فعالیت هایی که در قالب شخصیت حقوقی انجام شوند، باید به صورت رسمی به ثبت برسند. اداره ثبت شرکت ها مسئول ثبت رسمی تمامی شخصیت های حقوقی فعال است. از این رو ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود نیز باید از طریق اداره ثبت شرکت ها صورت گیرد. مورد دیگری که بسیار مهم است ثبت این شرکت ها در قالب مسئولیت محدود می باشد.

بهترین قالب ها برای ثبت شرکت خدماتی، قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود هستند. چرا که این قالب ها دارای تشریفات کمتری برای ثبت می باشند. درنتیجه با چالش بسیار کمتری می توان شرکت خدماتی را در این قالب ها به ثبت رساند.

شرایط ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدودبرای آنکه بتوانید ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود را انجام دهید، باید شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت را داشته باشید. مهم ترین شرایط لازم برای ثبت شرکت خدماتی در این قالب به شرح زیر هستند.

  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت این نوع شرکت، یک میلیون ریال است. البته بدیهی است که سرمایه لازم بیشتر می باشد.
  • در این شرکت باید کل سرمایه در اختیار مدیرعامل شرکت قرار داده شده و مدیرعامل اقراریه را دریافت کند.
  • حضور حداقل دو شریک برای راه اندازی این نوع شرکت لازم است.
  • عدم سوء پیشینه کیفری برای شرکای شرکت
  • داشتن حداقل 18 سال تمام برای شرکای اصلی شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود به ارائه برخی مدارک نیاز دارد. این مدارک را باید به اداره ثبت شرکتها ارائه دهید تا بتوانید شرکت را به ثبت برسانید. مهم ترین مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت به شرح زیر هستند.

  • ارائه تقاضانامه، شرکتنامه و اساسنامه شرکت هر کدام در دو نسخه که تمامی صفحات آن توسط اعضای شرکت امضاء شده باشند.
  • پرداخت هزینه مربوط به تعیین نام به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  • دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره که تمامی صفحات آن توسط سهامداران و بازرسین امضاء شده باشد.
  • اطلاعات مربوط به محل اقامت شخص حقوقی شامل آدرس، شماره تماس، آدرس الکترونیک و …
  • مدارک هویتی و شناسایی کامل مربوط به شرکای اصلی شرکت، اعضای هیئت مدیره و بازرسین
  • اگر شرکای شرکت، شخص حقوقی باشند، باید مدارک مربوط به نمایندگان آن ها ارائه شود. همچنین ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات اشخاص حقوقی لازم است.

سامانه ثبت شرکت خدماتی کدام است؟

سامانه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود، سامانه ثبت شرکت ها است که به اداره ثبت شرکت ها تعلق دارد. از طریق این سامانه می توانید فرم درخواست ثبت شرکت را به این اداره ارسال کنید. دقت کنید تنها راه ثبت شرکت در این اداره، اقدام از طریق سامانه است. بنابراین ار مراجعه حضوری به شعب اداره ثبت شرکت ها و تکمیل فرم از این طریق بپرهیزید.

با ورود به سامانه ثبت شرکت ها می توانید فرایند ثبت شرکت را انجام دهید. بارگذاری تمامی مدارک و اسناد مربوط به ثبت شرکت نیز از طریق همین سامانه انجام می شود. بعد از تکمیل اطلاعات فرم، بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه ارسال فرم، می توانید کد رهگیری را دریافت کنید.

نحوه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

نحوه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدودبعد از تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود در سامانه ثبت شرکت ها، درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد. اگر فرم درخواست ثبت شرکت را به درستی تکمیل کرده و مدارک شما کامل باشند درخواست توسط کارشناسان تایید می شود. سپس یک پذیرش اینترنتی دریافت خواهید کرد که باید مدارک را به صورت فیزیکی به آدرس ذکر شده با پست ارسال نمایید.

اگر مدارک نیز به صورت فیزیکی مورد تایید قرار گیرند، باید جهت ثبت حضوری شرکت و تکمیل پرونده اقدام نمایید. چاپ آگهی نوبت اول و نوبت دوم در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز به همین منظور صورت خواهد گرفت.

دقت داشته باشید مراحل اولیه ثبت شرکت خدماتی به صورت آنلاین و از طریق سامانه انجام می شوند. چرا که درخواست شما ابتدا باید توسط کارشناسان مورد تایید قرار گیرد. بعد از تاییدات اولیه، نوبت به اقدامات حضوری خواهد رسید. بنابراین حتما ابتدا از طریق سامانه برای ثبت درخواست اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی نظافتی

هزینه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود نسبت به سایر شرکت های دیگر با موضوع فعالیت های مختلف کمتر است. چرا که هیچ محدودیتی برای سرمایه اولیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود وجود ندارد. یعنی شما با کمترین میزان سرمایه هم می توانید این شرکت ها را تاسیس کنید.

خوشبختانه با صرف هزینه بسیار مناسب و ارزانی می توانید شرکت خود را در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت برای شرکت های خدماتی بین المللی بیشتر خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

مدت زمان ثبت شرکت خدماتی در اداره ثبت شرکت ها

ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود حداقل دو ماه خواهد کشید. هر چه زودتر برای ثبت این نوع شرکت ها اقدام کنید، ثبت سریع تر انجام می شود. عواملی که باعث طولانی شدن روند ثبت شرکت می شوند کامل نبودن اطلاعات فرم درخواست و ایرادات مربوط به مدارک لازم برای ثبت است. صحیح نبودن مدارک یا ناقص بودن آن ها می تواند روند ثبت را بسیار طولانی کند. چرا که کامل نمودن درخواست خود می تواند زمان زیادی را از فرد بگیرد.

ثبت انواع شرکت های خدماتی با موسسه ثبت خوارزمی

جهت ثبت انواع شرکت های خدماتی در قالب مسئولیت محدود می توانید با کارشناسان بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران در ارتباط باشید. کارشناسان خبره و مجرب ثبت خوارزمی سالهاست در زمینه ثبت انواع شرکت فعالیت دارند. بنابراین می توانید ثبت شرکت سریع و ارزان را با مشاوران حقوقی این موسسه انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود و مدارک و شرایط لازم برای آن پرداختیم. همچنین نحوه ثبت این شرکت و فرایند آن را به صورت کامل توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان