راهنمای ثبت شرکت تولیدی پوشاک

ثبت شرکت تولیدی پوشاک چیست؟

امروزه بسیاری از کارآفرینانی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار سودده با کمترین میزان ریسک هستند، حوزه پوشاک را انتخاب می‌کنند. ثبت شرکت تولیدی پوشاک با توجه به استفاده زیاد جامعه از پوشاک همیشه با استقبال فراوانی مواجه بوده است.

در حال حاضر شرکت‌ها و کارگاه‌های زیادی در سراسر کشور مشغول صنعت تولید پوشاک هستند. اما ثبت این نوع شرکت‌ها خود دارای چالش‌های بسیار مهمی است. زیرا این شرکت‌ها در تولید پوشاک فعالیت دارند نه صرفاً در واردات یا توزیع آن.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می‌خواهیم به صورت اختصاصی به نحوه ثبت شرکت تولیدی پوشاک، مدارک و شرایط لازم برای آن بپردازیم. در صورت داشتن هرگونه سؤالی در این مورد تنها کافیست فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ثبت شرکت تولیدی پوشاک چیست؟

ثبت شرکت تولیدی پوشاک چیست؟ثبت شرکت تولیدی پوشاک به ثبت شرکت‌هایی اختصاص دارد که در زمینه تولید انواع پوشاک فعالیت دارند.

در قانون، تولید یعنی تبدیل منابع و مواد اولیه به کالا یا خدمات مورد نیاز در بند دوم اساسنامه شرکت‌های تولیدی که به موضوع شرکت می‌پردازد، واژه تولید پوشاک ذکر شده است. بنابراین این شرکت‌ها با استفاده از مواد اولیه خام اقدام به تولید لباس و پوشاک مورد نظر خود خواهند کرد.

این تولیدی‌ها باید طبق شرایط خاصی تأسیس شده و دارای امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پوشاک باشند. در غیر این صورت امکان تأسیس و ثبت آن‌ها وجود نخواهد داشت. ثبت شرکت تولید لباس از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها همانند سایر انواع شرکت‌های دیگر صورت می‌گیرد.

ثبت شرکت، پیش نیاز ثبت برند پوشاک

اگر می‌خواهید در حوزه پوشاک و لباس برند خود را داشته باشید ابتدا باید اقدام به ثبت شرکت کنید. یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه پوشاک، داشتن برند است. برند به شما کمک می‌کند که محصولات باکیفیت خود را تنها تحت نام شرکت خود به فروش برسانید. این گونه مشتریان و متقاضیان برند شما را با توجه به محصولات ارائه شده توسط شما می‌شناسند.

می‌توانید ثبت برند را هم به صورت شخصی (شخص حقیقی) و هم به صورت شرکتی (شخص حقوقی) انجام دهید. البته ما توصیه می‌کنیم این کار در قالب ثبت شرکت انجام شود. زیرا این گونه می‌توانید از مزایا و فواید بی‌شما ثبت کردن شرکت به صورت رسمی و قانونی بهره ببرید.

مجوز‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدی

مجوز‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت تولیدیثبت شرکت تولیدی پوشاک همانند سایر شرکت‌های دیگر نیازمند دریافت برخی از مجوز‌های لازم از ارگان‌های ذیربط است. اما زمانی که سخن از تولید به میان می‌آید، اخذ این مجوز‌ها اهمیت دو چندان پیدا خواهد کرد. مجوز‌های لازم برای ثبت این نوع شرکت‌ها را باید از سازمان صمت (صنعت، معدن و تجارت) دریافت کنید.

اخذ جواز تأسیس و مجوز یا پروانه بهره‌برداری جهت تأسیس و شروع به کار این واحد‌های تولیدی الزامی می‌باشد. در هنگام انجام امور ثبتی مربوط به شرکت، ارائه برخی از این مجوز‌ها لازم است. در واقع بدون مجوز امکان ثبت شرکت وجود نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجوز‌های لازم برای شرکت تولیدی پوشاک حتماً با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان این مؤسسه می‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را در مورد مجوز‌های شرکت تولیدی لباس و نحوه اخذ آن‌ها در اختیارتان قرار دهند.

اخذ جواز تأسیس کارگاه‌های تولید پوشاک

جهت ثبت شرکت تولیدی پوشاک ابتدا باید جواز تأسیس خود را از سازمان صمت از طریق سایت بهین یاب دریافت نمایید. جواز تأسیس این اجازه قانونی و رسمی را به شما می‌دهد که به راه‌اندازی شرکت یا کارگاه تولید پوشاک بپردازید. این جواز هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی صادر می‌شود.

صدور این جواز ممکن است ۱۰ روز الی دو هفته طول بکشد. همچنین اعتبار آن تنها برای یکسال خواهد بود. در صورت پیشرفت کار می‌توان جواز تأسیس را به راحتی تمدید کرد. با راهنمای اخذ جواز تأسیس می‌توانید جواز شرکت تولیدی خود را در مدت زمان بسیار کمی دریافت نمایید.

همچنین بخوانید: جواز تأسیس چیست و چه مزایایی دارد؟

شرکت تولیدی لباس را در چه قالب‌هایی می‌توان ثبت کرد؟

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت شرکت پوشاک، انتخاب قالب مناسب برای شرکت است. زیرا تمامی فاکتور‌های دیگر ثبت شرکت بر اساس قالب شرکت تعین خواهند شد. برای ثبت این نوع شرکت‌ها می‌توانید از قالب سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود بهره ببرید. این دو قالب پرطرفدارترین و متداول‌ترین قالب‌های شرکت جهت ثبت انواع تولیدی‌های پوشاک هستند. شرایط لازم برای ثبت هر یک از این شرکت‌ها با هم فرق می‌کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت پوشاک

مدارک لازم برای ثبت شرکت پوشاکمسلماً برای ثبت شرکت تولیدی پوشاک باید یک سری مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه دهید. بدون تهیه و فراهم آوردن این مدارک امکان ثبت هیچ نوع شرکتی وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی مربوط به تمامی اعضا و شرکای شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای اعضا
  • اخذ و ارائه مجوز‌های لازم با توجه به نوع فعالیت تولیدی
  • ارائه اساسنامه یا شرکتنامه
  • وکالتنامه رسمی در صورت داشتن وکیل
  • امضای اقرارنامه شرکت

اگر در تهیه و ارائه مدارک لازم برای شرکت تولیدی با مشکل مواجه شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. تنها کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت ثبت خوارزمی تماس بگیرید. مشاوران حقوقی اطلاعات کامل در مورد مدارک لازم برای ثبت رسمی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص تولید پوشاک

اگر قصد دارید ثبت شرکت تولیدی پوشاک خود را در قالب سهامی خاص انجام دهید، باید دارای شرایط ویژه یا باشید. بدون این شرایط نمی‌توانید شرکت خود را در این قالب ثبت کنید. شرایط ثبت شرکت سهامی خاص تولید پوشاک به صورت زیر هستند:

  • داشتن حداقل سه نفر عضو اصلی شرکت که به سن قانونی رسیده باشند.
  • حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه برای شرکت
  • سرمایه‌های غیرنقدی باید جداگانه تقویم شده و در اظهارنامه درج شوند.
  • داشتن دو بازرس ضروری است.
  • اعضای هیئت مدیره حداقل باید دو نفر بوده و حداقل دارای یک سهم از شرکت باشند.
  • اساسنامه باید به امضا و تأیید کلیه سهامداران شرکت برسد.
  • تعیین اولین مدیران و بازرسان شرکت باید در صورت جلسه‌ای قید شده و توسط سایر سهامداران امضا شود.

شرایط مهم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود تولیدی لباس

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در حوزه تولید پوشاک نیز امکان‌پذیر خواهد بود. اما ثبت این نوع قالب شرکت همانند سایر قالب‌های دیگر به داشتن شرایط خاصی نیاز دارد. شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود به صورت زیر هستند:

  • داشتن دو عضو یا شریک سهامدار در شرکت که حتماً باید ۱۸ سال را تمام کرده باشند.
  • اگر تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد نیاز به تشکیل هیئت نظار خواهد بود. این هیئت سالانه باید حداقل یک بار مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد.
  • اعضای هیئت نظار نباید عضو هیئت مدیره شرکت باشند.
  • حداقل سرمایه برای تأسیس این شرکت با توجه به رویه معمول، یک میلیون ریال می‌باشد.

ثبت شرکت تولیدی پوشاک چگونه است؟

ثبت شرکت تولیدی پوشاک چگونه است؟ثبت شرکت تولیدی پوشاک همانند ثبت سایر شرکت‌های دیگر از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. برای شروع فرایند ثبت شرکت ابتدا باید مدارک لازم را آماده کرده و سپس به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایید. پس از تکمیل درخواست و فرم‌های خواسته شده، باید مدارک را با پست به آدرس تعین شده بفرستید.

پس از تأیید مدارک، آگهی روزنامه رسمی در نوبت اول و پس از یک ماه در نوبت دوم چاپ خواهد شد. در صورت نبود هیچ گونه مشکلی، شرکت به صورت رسمی به ثبت خواهد رسید.

جمع‌بندی

در این مقاله از ثبت خوارزمی به نحوه ثبت واحد‌های تولیدی پوشاک و مجوز‌های لازم برای آن‌ها پرداختیم. همچنین مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت در قالب‌های مختلف را توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره را پر کنید تا بتوانید با کارشناسان حقوقی ارتباط بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین

پیام بگذارید

مشاوره رایگان