صفر تا صد ثبت شرکت بازاریابی

چه اطلاعاتی درباره نحوه ثبت شرکت بازاریابی دارید؟ امروزه شرکت‌های بازاریابی در صنعت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ حرف اول را می‌زنند. بازاریابی مهم‌ترین و ضروری‌ترین امر در کسب و کار‌های مختلف است. تمامی کسب و کار‌ها جهت ارائه خدمات، کالا‌ها و محصولات خود به مشتریان و رساندن آن‌ها به بازار هدف به بازاریابی نیاز دارند.

در واقع بدون بازاریابی فروش کالا و محصولات و ارائه خدمات به اندازه کافی به مشتریان بسیار سخت خواهد شد. از این رو شرکت‌هایی تأسیس شده‌اند که این بار سنگین را از دوش کسب و کار‌ها برداشته و این مسئولیت را به عهده گیرند.

در این مقاله از ثبت خوارزمی می‌خواهیم به نحوه ثبت شرکت بازاریابی، شرایط و مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شماره تلفن شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بازاریابی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بازاریابی چیست و چگونه انجام می‌شود؟بازاریابی فعالیتی است که طی آن کالا‌ها و خدمات شرکت‌ها به بازار هدف معرفی شده و در نهایت به فروش می‌رسند. شرکت‌های بازاریابی عموماً برای شرکت‌های دیگر کار کرده و کالا‌ها و خدمات آن‌ها را معرفی می‌کنند. یعنی شرکت‌های تولیدکننده یا وارد‌کننده کالا از طریق این شرکت‌ها می‌توانند به طیف گسترده‌ای از مشتریان خود دست یابند.

البته امروزه نوع فعالیت این شرکت‌ها به صورت دیجیتال مارکتینگ است. یعنی دیگر همانند گذشته بازاریابی به صورت حضوری و فیزیکی توسط بازاریاب انجام نمی‌شود. بازاریاب فردی است که امور مربوط به بازاریابی و معرفی کالا یا خدمات می‌پردازد.

ثبت شرکت بازاریابی یعنی چه؟

ثبت شرکت بازاریابی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که طی آن شرکت‌های بازاریابی می‌توانند به صورت قانونی و رسمی به فعالیت بپردازند. بر اساس ابلاغیه‌هایی که از سوی وزارت بازرگانی صورت گرفته، تمامی شرکت‌های فعال در زمینه بازاریابی باید شرکت خود را ثبت رسمی کنند. در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی بوده و قانون می‌تواند شرکت را تعطیل کند.

ثبت شرکت‌های بازاریابی در انواع مختلف شبکه‌ای و غیر شبکه‌ای انجام می‌شود. بیشتر شرکت‌های تأسیس شده در این حوزه به صورت بازاریابی شبکه‌ای به ثبت می‌رسند. بازاریابی شبکه‌ای همانند یک شبکه کار کرده و هر چه افراد در سطح بالاتری کار کنند، به درآمد بیشتری می‌رسند. دقت کنید که این شبکه‌ها خود تولید‌کننده نیستند. بلکه محصول یا خدمات شرکت دیگری را معرفی کرده و به عنوان واسطه عمل می‌کنند.

شرایط لازم برای تأسیس شرکت بازاریابی کدامند؟

شرایط لازم برای تأسیس شرکت بازاریابی کدامند؟متقاضیان برای ثبت شرکت‌های بازاریابی باید یک سری شرایط ویژه را فراهم کنند. زیرا ثبت این شرکت‌ها همانند سایر شرکت‌های دیگر به داشتن شرایط و ضوابط خاصی نیاز خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین این شرایط به شرح زیر هستند.

ارائه طرح توجیهی تجاری و برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده

تبصره ۱: شیوه و ساختار طرح تجاری شرکت مربوطه باید مستند، شفاف و قابل ارزیابی و نظارت باشد. همچنین این طرح تجاری قبل از شروع باید به تصویب کمیته نظارت برسد. انجام هر گونه فعالیت برخلاف این طرح تجاری ممنوع است. در صورت بی‌توجهی مجوز فعالیت شرکت لغو خواهد شد.

تبصره ۲: در صورت موافقت اولیه کمیته نظارت با طرح تجاری، پیش‌نویس اظهارنامه و اساسنامه شرکت متقاضیان می‌توانند ثبت شرکت انجام دهند.

  • اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل حداقل باید مدرک لیسانس داشته باشند.
  • اعضای شرکت نباید هیچگونه سوء سابقه کیفری داشته باشند.
  • داشتن ۱۸ سال تمام برای شرکا و اعضای اصلی شرکت
  • حداقل میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت بازاریابی شبکه‌ای ۴۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰ ریال است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در حوزه بازاریابی

برای آن که بتوانید شرکت خود را در حوزه بازاریابی ثبت کنید، باید مدارک و اسناد لازم برای ثبت را فراهم نمایید. تنها در صورت تأیید این مدارک است که شرکت مورد نظر به صورت قانونی و رسمی به ثبت می‌رسد. برخی از این مدارک مهم به صورت زیر هستند:

  • تکمیل فرم شماره ۱ مرتبط با اعضای متقاضی ثبت شرکت و نوع فعالیت آن‌ها
  • تکمیل فرم شماره ۲ مربوط به اطلاعات طرح پرداخت حق الزحمه بازاریابان
  • تکمیل فرم شماره ۳ مربوط به امور مالی تأسیس شرکت بازاریابی شبکه‌ای
  • تکمیل فرم شماره ۴ شامل اطلاعات پیوست همانند کاتالوگ‌ها و سایر اسناد و مدارک مدنظر متقاضی
  • بین دقیق و شفاف ابزار و شرایط بازاریابی، فروش، توزیع، آموزش، اطلاع‌رسانی، همه پرداختی‌ها و دریافتی‌ها و…
  • ارائه مجوز‌های دریافت شده از ارگان‌های ذیربط بسته به نوع فعالیت شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک هویتی و شناسایی اعضا و شرکای اصلی شرکت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت‌های بازاریابی با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان می‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را در این خصوص به شما ارائه دهند.

در چه قالب‌هایی می‌توانیم شرکت بازاریابی ثبت کنیم؟

برای ثبت شرکت بازاریابی می‌توانید از انواع قالب‌های ثبت شرکت به راحتی استفاده کنید و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی و تضامنی جزء انواع این قالب‌ها هستند.

مسأله این است که تمامی انواع این قالب‌ها برای راه‌اندازی شرکت بازاریابی مناسب نیستند. در این میان شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود برای ثبت این نوع شرکت قالب‌های مناسب‌تری هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود شرکت‌های بازاریابی را در این دو قالب به ثبت برسانید.

مجوز فعالیت شرکت‌های بازاریابی کدام است؟

مرکز امور اصناف و بازرگانان مرجع صالح صادرکننده مجوز لازم برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی است. در واقع تمامی شرکت‌های بازاریابی با اخذ این مجوز وظیفه دارند زیر نظر وزارت بازرگانی فعالیت‌های خود را انجام دهند. در غیر این صورت امکان ثبت شرکت و یا حتی انجام فعالیت به صورت قانونی و رسمی وجود نخواهد داشت.

تمامی فعالیت‌هایی که در این شرکت‌ها انجام می‌شود، باید در چارچوب اختیارات قانونی باشد. در غیر این صورت شرکت‌ها و افراد خاطی به شدت مجازات خواهند شد.

مراحل صدور مجوز شرکت‌های بازاریابی

مراحل صدور مجوز شرکت‌های بازاریابیبرای آن که بتوانید مجوز فعالیت خود را مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور دریافت کنید، لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا باید درخواست تأسیس خود را همراه با مدارک لازم به مرکز امور اصناف و بازرگانان تحویل دهید.
  2. مدارک ارائه شده به منظور رسیدگی به کمیته نظارت سپرده می‌شود.
  3. کمیته نظارت اقدام به بررسی مدارک می‌کند. در صورت تأیید آن‌ها موافقت مقدماتی خود را به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام خواهد کرد.
  4. مرکز امور اصناف و بازرگانان با توجه به این شرایط، موافقت‌های مقدماتی را به متقاضیان اعلام می‌کند.
  5. کمیته نظارت پس از انجام بررسی‌های لازم و احراز شرایط، تأییدیه لازم جهت صدور مجوز را صادر خواهد کرد.

فرایند ثبت شرکت بازاریابی در اداره ثبت شرکت‌ها

بعد از اخذ مجوز‌ها و تهیه مدارک، نوبت به ثبت شرکت بازاریابی در اداره ثبت شرکت‌ها می‌رسد. برای این کار همانند ثبت سایر شرکت‌های دیگر لازم است به سامانه اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید. فرم‌های مربوط به اطلاعات متقاضی و شرکت مربوطه را پر کرده و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید.

پس از دریافت تأییدیه پذیرش، مدارک را با پست به آدرس تعیین شده ارسال کرده و منتظر تأیید آن‌ها بمانید. پس از تأیید مدارک می‌توانید نسبت به تشکیل پرونده حضوری، ثبت آگهی روزنامه رسمی در نوبت اول و نوبت دوم اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از ثبت خوارزمی به معرفی شرکت‌های بازاریابی پرداخته و نحوه ثبت آنان را توضیح دادیم. همچنین مدارک و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت‌ها را معرفی کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت بازاریابی تنها کافیست فرم مشاوره سایت را پر کنید. کارشناسان می‌توانند به تمامی سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین

پیام بگذارید

مشاوره رایگان