اطلاعات کاملی درباره آگهی تغییرات شرکت تعاونی

آگهی تغییرات شرکت تعاونی چیست؟

آگهی تغییرات شرکت تعاونی یکی از مهم ترین آگهی هایی است که بعد از ثبت رسمی شرکت صورت می گیرد. البته دقت کنید که همه شرکت ها لزوما آگهی تغییرات درج به ثبت نمی رسانند. زیرا هر شرکتی ممکن است این تغییرات را در ساختار خود اعمال نکند. اما اگر تغیری رخ دهد، ثبت رسمی و درج آگهی مربوط به آن الزامی خواهد بود.

بعد از ثبت تغییرات شرکت تعاونی، آگهی آن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به چاپ خواهد رسید. اما نحوه درج این آگهی چگونه است؟ اصلا چگونه می توان آگهی تغییرات را در روزنامه چاپ کرد؟

در این مقاله از ثبت خوارزمی می خواهیم به صورت مفصل به نحوه درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی بپردازیم. اگر در این مورد سوال دارید، فرم مشاوره زیر را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شماره شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آگهی تغییرات شرکت تعاونی چیست؟

آگهی تغییرات شرکت تعاونی چیست؟آگهی تغییرات شرکت تعاونی، آگهی است که از سوی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود. هر شرکتی اعم از شرکت تعاونی بعد از ثبت ممکن است تغییراتی در ساختار خود انجام دهد. اما مسئله این است هر گونه تغییری حتما باید به صورت رسمی به ثبت رسیده و آگهی آن نیز چاپ شود. بنابراین در آگهی تغییرات شرکت ها می توان نوع تغییر شرکت و اساسنامه جدید را مشاهده کرد. تغییرات شرکت های تعاونی ممکن است در خصوص موارد زیر انجام شود.

  • تغییر نام شرکت و تغییر اسم برند
  • اضافه کردن موضوعاتی جدید به موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر آدرس و محل اقامت شخص حقوقی
  • نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی و تغییر میزان سهم الشرکه
  • تغییر سرمایه شرکت همانند کاهش و افزایش سرمایه
  • ورود و خروج شریک، تعیین سمت ها
  • تغییر مدیر عامل شرکت، تغییر اعضای هیئت مدیره، تغییر حق امضاء و …
  • انحلال شرکت و شرایط آن

اهمیت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی

شاید فکر کنید که اصلا درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی و ثبت آن به صورت رسمی چه لزومی دارد؟ طبق قانون تجارت، شرکت های تعاونی نیز همانند شرکت های تجاری دیگر باید هر گونه تغییر در ساختار شرکت و مفاد اساسنامه را ثبت رسمی کنند. بدون ثبت رسمی تغییرات، ایجاد هر گونه تغییری در شرکت غیر قانونی و نامعتبر است.

همچنین تا زمانی که آگهی مربوط به ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی درج نشود، فرایند ثبت رسمی تکمیل نخواهد شد. با درج آگهی تغییرات، فرایند ثبت حالت رسمی پیدا کرده و تمامی تغیرات ایجاد شده در شرکت قابل اعمال خواهند بود.

مدارک لازم جهت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی

مدارک لازم جهت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی جهت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی باید یک سری مدارک مشخص را به سازمان های ذیربط ارائه دهید. ارائه این مدارک به اداره ثبت شرکتها بسیار مهم است. زیرا بدون این مدارک امکان ثبت تغییرات وجود نخواهد داشت. مهم ترین مدارک ثبت تغییرات شرکت تعاونی عبارتند از:

  • صورتجلسات مربوط به تغییرات شرکت تعاونی که تمامی افراد دارای حق امضای مجاز آن را امضاء کرده باشند.
  • نسخه جدید اساسنامه شرکت
  • مدارک مالی شرکت در صورت ایجاد تغییر در سرمایه
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمامی شرکا و سهامداران قدیمی و جدید
  • اسامی مربوط به اشخاصی که حق امضا دارند.
  • تعداد سهام شرکت و لیست اعضای قدیم و جدید شرکت
  • برگه دارایی در صورت نقل و انتقال سهام
  • آدرس و کد پستی قدیمی و جدید شرکت در صورت تغییر آدرس

تشکیل جلسه مجمع عمومی جهت انجام تغییرات

یکی از مهم ترین مدارک جهت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی، صورتجلسه مجمع عمومی شرکت است. مجمع عمومی یکی از مهم ترین ارکان های شرکت تعاونی است که می تواند مفاد اساسنامه شرکت را تغییر دهد. تغییراتی که مد نظر هستند، ابتدا توسط هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهاد می شوند. اگر تغییرات مورد تصویب مجمع عمومی قرار گیرند، صورتجلسه تنظیم شده و اساسنامه تغییر پیدا می کند.

فرایند درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی چگونه است؟

شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که فرایند درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی چگونه است؟ چگونه باید این آگهی را به ثبت رساند؟ اولین مرحله برای درج آگهی تغییرات، ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها است.

بعد از ثبت تغییرات در این سامانه نوبت به پرداخت هزینه درج آگهی در سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران می رسد. با پرداخت هزینه آگهی، آگهی در این روزنامه به چاپ رسیده و منتشر می شود. در نتیجه تمامی تغییرات صورت گرفته در شرکت به صورت رسمی و قانونی به ثبت خواهند رسید.

در ادامه می خواهیم نحوه ثبت تغییرات شرکت و نحوه پرداخت هزینه های درج آگهی را در سامانه های مختلف توضیح دهیم.

ثبت تغییرات شرکت تعاونی در سامانه اداره ثبت شرکت ها

شرکت تعاونیبرای ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی ابتدا باید مدارک لازم را برای این کار تهیه کنید. سپس با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها، تغییرات را به ثبت برسانید.

  1. وارد آدرس https://irsherkat.ssaa.ir شده و در صفحه اول بر روی گزینه صورتجلسه تغییرات کلیک کنید.
  2. یکی از شیوه های درخواست را انتخاب کرده و سپس اطلاعات خواسته شده را در کادر مربوطه وارد کنید.
  3. اطلاعات مربوط به جلسه تغییرات، زمان شروع و پایان، حد نصاب جلسه و … را درج نمایید.
  4. در مرحله بعدی نوع تصمیم اتخاذ شده جهت ایجاد تغییرات را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.
  5. در این صفحه اطلاعات مربوط به افراد حاضر در صورتجلسه را به دقت وارد کنید.
  6. شرح صورتجلسه را دقیقا مطابق متن صورتجلسه به تصویب رسیده وارد نمایید و گزینه ثبت نهایی را بزنید.
  7. بعد از این کار باید مدارک لازم را با پست به آدرس مشخص شده ارسال نمایید. در صورت تایید مدارک، تغییرات صورت گرفته به ثبت خواهند رسید.

پرداخت هزینه آگهی تغییرات شرکت تعاونی در سامانه روزنامه رسمی

جهت ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی باید هزینه مربوط به آگهی را در سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران پرداخت نمایید. برای این کار ابتدا به آدرس https://www.rrk.ir/ مراجعه کنید. سپس در صفحه اول بر روی گزینه ورود اعضا کلیک کنید. اگر قبلا عضو شده اید، اطلاعات کاربری خود را درج کنید تا وارد حسابتان شوید. اگر حساب کاربری ندارید، بهتر است ابتدا مراحل ثبت نام را انجام دهید.

سپس وارد حساب خود در این سامانه شده و گزینه آگهی های قانونی را در سمت راست انتخاب کنید. هزینه آگهی مربوطه را پرداخت کرده و رسید آن را در اختیار داشته باشید.

دقت کنید جهت یافتن آگهی باید کد مکانیزه آگهی یا شماره 18 رقمی مندرج در بالای نامه ثبت تغییرات شرکت را وارد نمایید. پرداخت هزینه نیز هم به صورت آنلاین و هم از طریق شارژ حساب کاربری امکان پذیر خواهد بود.

هزینه درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی

هزینه درج آگهی تغییرات شرکت تعاونیهزینه درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت. هر چه حجم آگهی بیشتر باشد، هزینه ثبت آن نیز بیشتر خواهد بود.

شرکت هایی که سهامداران زیادی داشته و تغییرات زیادی در اساسنامه انجام داده اند، هزینه بیشتری بابت ثبت آگهی خواهند پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه آگهی تغییرات شرکت تعاونی می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

درج آگهی تغییرات شرکت ها با موسسه ثبت خوارزمی

اگر زمان و دانش کافی جهت درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی را ندارید، اصلا نگران نباشید. زیرا می توانید صفر تا صد این کار را با کارشناسان ثبت خوارزمی بسپارید. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند شما را در تهیه مدارک لازم برای ثبت تغییرات یاری دهند.

همچنین می توانند مراحل قانونی لازم برای درج آگهی تغییرات شرکت تعاونی را طی کنند. درنتیجه با وجود مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی دیگر نیازی نیست زمان زیادی را بابت ثبت تغییرات شرکت منتظر بمانید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل به نحوه ثبت آگهی تغییرات شرکت تعاونی و مدارک لازم برای ثبت آن پرداختیم. همچنین اهمیت درج آگهی و ثبت رسمی تغییرات شرکت را به صورت کامل توضیح دادیم. اگر در این خصوص سوالات بیشتری دارید، فرم مشاوره سایت را تکمیل کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین

پیام بگذارید

مشاوره رایگان