نحوه ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

برند مواد غذایی یکی از انواع برندهایی است که بیشترین فراوانی را در بازار دارد. بیشتر تولید کنندگان مواد غذایی نسبت به ثبت برند مواد غذایی مخصوص خود اقدام می کنند. در دنیای امروزه داشتن برند مخصوصا برای مواد غذایی و خوراکی ها بسیار مهم است. چرا که خریداران با توجه به برند محصول اقدام به خرید آن می کنند. محصول غذایی که برند ندارد، ناشناخته بوده و خریداران از کیفیت و سلامت آن مطمئن نیستند.

درنتیجه برای خرید آن اقدام نخواهند کرد. اگر شما نیز قصد دارید برند مواد غذایی خود را داشته باشید، بهتر است هر چه زودتر برای ثبت آن اقدام کنید. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به نحوه ثبت برند مواد غذایی بپردازیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ثبت برند مواد غذایی چیست؟

ثبت برند مواد غذایی چیست؟ثبت برند مواد غذایی به معنی ثبت نام تجاری و علائم آن برای مواد غذایی تولید شده در شرکت های مواد غذایی است. شرکت هایی که مواد غذایی خاصی را تولید می کنند، محصولات خود را تحت نام مشخصی به بازار عرضه می کنند. این گونه محصول آن ها از محصولات دیگر برندها تمایز داده شده و از این طریق شناخته می شوند.

هم اشخاص حقیقی به صورت شخصی و هم اشخاص حقوقی می توانند برند مواد غذایی خود را ثبت کنند و از این نظر محدودیتی وجود ندارد. ثبت برند را می توان برای تمامی مواد غذایی تولید شده انجام داد. ثبت برند از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه است صورت می گیرد.

اهمیت ثبت برند برای مواد غذایی

مسلما ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص می تواند مزایای بسیاری به دنبال داشته باشد. اگر محصولات شما باکیفیت بوده و خواهان زیادی داشته باشند، از طریق ثبت برند می توانید محصولاتتان را شخصی سازی کنید. این گونه فرد دیگری نمی تواند از نام برند شما سوء استفاده کند. چرا که شما تحت حمایت کامل قانون قرار داشته و تنها خودتان می توانید از آن برند بهره ببرید.

ثبت برند اعتبار محصولات شما را بالا برده و مشتریان راحت تر برای خرید آن اقدام می کنند. همچنین جذب مشتری های جدید برای محصولات و انجام تبلیغات با داشتن برند بسیار آسان تر است. برخورداری از تسهیلات بانکی از دیگر مزایای داشتن برند مواد غذایی می باشد.

طبقات ثبت برند مواد غذایی کدامند؟

برای آنکه بتوانید ثبت برند مواد غذایی انجام دهید، ابتدا باید طبقات مربوط به مواد غذایی را بدانید. برای ثبت برند طبقه هایی از انواع محصولات و خدمات به صورت دسته بندی شده وجود دارند که شامل 45 طبقه می شوند. طبقات 29 تا 32 به انواع مواد غذایی اختصاص دارند. شما باید با توجه به نوع محصولاتتان ثبت برند خود را در این طبقات انجام دهید.

  • طبقه 29: انواع گوشت قرمز، سفید، دریایی و ملحقات آنها، میوه ها، سبزیجات و کنسروها، محصولات لبنی و روغنی، انواع ژله، مربا، کمپوت
  • طبقه 30: محصولات چای، قهوه، برنج، انواع مواد مرتبط با شیرینی جات و ادویه ها، انواع فرآورده های تولیدی از غلات
  • طبقه 31: انواع غلات و محصولات کشاورزی، حیوانات، باغی و جنگلی، بذرها، گیاهان و گلها
  • طبقه 32: انواع نوشیدنی، آب میوه و شربتها، آبهای گازدار

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

برای آنکه بتوانید ثبت برند مواد غذایی انجام دهید، ابتدا باید مدارک لازم برای این کار را فراهم نمایید. بدون مدارک لازم قادر به ثبت هیچگونه برندی نخواهید بود. برای ثبت برند شخصی (حقیقی) و ثبت برند شرکتی (حقوقی) به مدارک زیر نیاز دارید.

  • مدارک شناسایی و هویتی کامل شامل شناسنامه، کارت ملی و …
  • تهیه مجوزها و پروانه های قانونی نظیر جواز تاسیس، جواز کسب، پروانه بهره برداری، مجوز سازمان بهداشت و …
  • ارائه تصویر لوگو و علامت تجاری به صورت کامل و واضح
  • کدپستی معتبر از محل سکونت
  • کارت بازرگانی در صورتی که برند لاتین باشد.
  • گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی برای تایید حساب کاربری
  • آگهی تاسیس شرکت و آگهی آخرین تغییرات مربوط به آن

دقت کنید ارائه آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت برای ثبت برند اشخاص حقیقی لازم نیست. همچنین مجوزهای مورد نیاز برای ثبت برند بستگی به نوع شخص و نوع فعالیت آن دارد. در نتیجه لزوما تمامی مجوزهای فوق مورد نیاز نیستند.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

مراحل ثبت برند مواد غذاییاگر قصد ثبت برند مواد غذایی را دارید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید. این گونه در کمترین زمان ممکن می توانید برند خود را به ثبت برسانید.

  1. انتخاب نام برای ثبت برند اولین مرحله برای ثبت آن است. ابتدا باید با توجه به شرایط انتخاب نام برای انواع برندها، نامی مناسب و درخور انتخاب کنید.
  2. مرحله بعدی استعلام برند مالکیت معنوی است. قبل از ارائه نام برند ابتدا باید مطمئن شوید که آن برند قبلا به ثبت نرسیده باشد. این گونه احتمال رد پرونده ثبت برند کاهش پیدا می کند.
  3. بعد از اطمینان از نام برند و غیر تکراری بودن آن، به سامانه ثبت برند مواد غذایی و مرکز مالکیت معنوی به آدرس https://iripo.ssaa.ir/ مراجعه کنید.
  4. اگر قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید، گزینه ورود اعضا و اگر قبلا ثبت نام نکرده اید، گزینه ثبت نام متقاضی را انتخاب کنید.
  5. فرمی برای شما نمایش داده می شود. تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را کامل کنید تا ثبت نام شما صورت گیرد. بدون ثبت نام و ساخت حساب کاربری در این سامانه قادر به ثبت برند نخواهید بود.
  6. بعد از ساخت حساب کاربری و ورود به آن، اظهارنامه ثبت برند را تکمیل نمایید. در این مرحله باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید.
  7. نتیجه درخواست ثبت برند از طریق پیامک به شما ارائه می شود. برای تکمیل پرونده باید به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.
  8. بعد از تکمیل پرونده آگهی روزنامه رسمی در نوبت اول منتشر می شود. بعد از یک ماه در صورت نبود اعتراض، آگهی نوبت دوم منتشر شده و برند ثبت می گردد.

ثبت برند مواد غذایی چقدر طول می کشد؟

ثبت برند مواد غذایی حداقل یک ماه و نیم الی دو ماه طول خواهد کشید. چرا که این روند نیازمند تایید پرونده توسط کارشناسان و انتشار آگهی روزنامه رسمی در دو نوبت می باشد. بنابراین حداقل باید دو ماه زمان دهید تا برند شما به صورت رسمی به ثبت برسد.

البته دلایلی همانند عدم تایید نام برند یا ناقص بودن مدارک خود می تواند روند ثبت برند را بسیاری طولانی تر کند. به همین دلیل جهت جلوگیری از طولانی شدن این پروسه تویه می کنیم حتما زا کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: نحوه انتقال به برند چگونه است؟

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟هزینه ثبت برند مواد غذایی به هزینه ثبت برند در هر طبقه، نوع برند، نوع روزنامه رسمی و … بستگی دارد. به صورت کلی این هزینه شامل درج آگهی روزنامه رسمی و درج برند در هر طبقه می باشد. همچنین اگر از خدمات وکیل ثبت برند بهره ببرید، باید دستمزد وکیل را به این مواد بیفزایید. خوشبختانه هزینه ثبت برند بالا نیست. بنابراین همه افراد با صرف هزینه مناسبی می توانند برند خود را داشته باشند. در واقع نیازی نیست نگران هزینه بالای ثبت علامت تجاری باشید.

ثبت برند انواع مواد غذایی با موسسه ثبت خوارزمی

یکی از بهترین موسسه های ایران برای ثبت برند مواد غذایی، موسسه ثبت خوارزمی است. این موسسه با داشتن کارشناسان خبره و مجرب می تواند صفر تا صد ثبت برند را در مدت زمان کوتاهی برای شما انجام دهد. پس دیگر نیازی نیست نگران طولانی شدن پروسه ثبت برند و چالش های مربوط به آن باشید. چرا که تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی می توانند شماره را در امر ثبت برند انواع مواد غذایی یاری دهند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به نحوه ثبت برند مواد غذایی، مدارک و شرایط لازم برای آن پرداختیم. همچنین مراحل ثبت برند انواع مواد غذایی را برای شما توضیح دادیم. برای ثبت برند ابتدا باید استعلام های لازم را انجام دهید، سپس با مدارکی که دارید اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت برند کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان