لیستی از انواع اسم برای برند مواد غذایی

اگر قصد ثبت برند مواد غذایی را دارید، احتمالا شما نیز برای انتخاب نام مناسب سردرگم شده اید. انتخاب اسم برای برند مواد غذایی یکی از اصلی ترین و البته مهم ترین مراحل ثبت برند است که عواقب آن برای همیشه باقی می ماند. چرا که اسم است که به برند مدنظر هویت می بخشد. از طرفی انتخاب اسم مناسب خود یک چالش جدی است. چرا که اگر اسم مناسبی برای برند انتخاب نشود نمی توان از مزایای داشتن آن بهره مند شد.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی ابتدا می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که چگونه بهترین اسم برای برند مواد غذایی را انتخاب کنید. همچنین برخی اسم پیشنهادی را برای شما ذکر خواهیم کرد. جهت اخذ مشاوره انتخاب اسم برند، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اهمیت انتخاب اسم برای برند مواد غذایی

اهمیت انتخاب اسم برای برند مواد غذاییانتخاب اسم برای برند مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این اسم است که هویت برند مربوطه را مشخص می کند. یکی از اصلی ترین دلایل رد شدن پرونده ثبت برند، انتخاب نام نامناسب از سوی متقاضی است. این مورد خود می تواند موجب طولانی شدن روند ثبت برند شود.

همچنین مشتریان محصولات و خدمات متقاضی را از طریق همان اسم برند می شناسند. بنابراین انتخاب نام مناسب و درخور برای آن بسیار مهم است. چرا که این گونه می توان از تمامی مزایای ثبت برند همانند افزایش اعتبار، جذب مشتریان جدید و شناخته تر شدن بهره مند شد.

نحوه انتخاب اسم برای برند مواد غذایی

مسلما جهت انتخاب اسم برای برند مواد غذایی قوانین و شرایط مهمی وجود دارد. این قوانین و شرایط برخی الزامی بوده و از طرف سازمان اداره مالکیت معنوی ارائه می شوند. اما برخی دیگر نکات هستند که باید توسط خود متقاضی برای انتخاب اسم رعایت شوند. چرا که این گونه می تواند موفق ترین و زیباترین اسم را برای برند مواد غذایی به ثبت رساند.

بنابراین سعی کنید تمامی مواد زیر را رعایت کنید تا بتوانید پروسه ثبت برند خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. همچنین این گونه هزینه ثبت برند مواد غذایی نیز کمتر می شود. در ادامه مهم ترین روش های انتخاب اسم برای برند مواد غذایی و راهنمایی های مهم در این خصوص را بررسی خواهیم کرد.

غیر تکراری بودن و نو بودن اسم برند

یکی از مهم ترین قوانین انتخاب اسم برای برند مواد غذایی، تکراری نبودن و نو بودن اسم است. اسم هایی که قبلا توسط اشخاص دیگری به ثبت رسیده اند، قابلیت ثبت شدن ندارند. حتی اگر اسم پیشنهادی شما 50 درصد مشابه اسم دیگری باشد، به احتمال زیاد رد می شود. بنابراین اسم انتخابی شما باید خلاقانه و نو باشد. هر چه اسم خلاقانه تر باشد احتمال تایید شدن آن بیشتر است. قبل از ارائه اسم پیشنهادی، استعلام برند مواد غذایی را انجام دهید. این گونه اگر اسم ثبت شده باشد از آن آگاه خواهید شد.

فارسی بودن نام برند و دارای معنای و مفهوم

نحوه انتخاب اسم برای برند مواد غذایییکی از اصلی ترین قوانین موجود در انتخاب اسم برای برند مواد غذایی، فارسی بودن اسم و معنا و مفهوم آن است. متاسفانه برخی افراد در انتخاب نام برای ثبت برند سراغ نام های عجیب و غریب و نامفهوم می روند. این اسامی به هیچ عنوان از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل ثبت نخواهند بود.

نام باید فارسی بوده و معنا و مفهوم خاصی نیز داشته باشد. بنابراین از ارائه نام های من در آوردی برای ثبت برند بپرهیزید. نام هایی که دارای معنا و مفهوم خاصی هستند بیشتر در ذهن مشتری باقی می مانند. در نتیجه توسعه و تبلیغ آن برند نیز آسان تر خواهد بود.

عدم استفاده از اسم های عام به صورت تک

در انتخاب اسم برای برند مواد غذایی نباید صرفا از اسم های عام به صورت تکی استفاده کنید. چرا که این نام ها برای ثبت برند مورد تایید قرار نمی گیرند. اسم های عام اسم هایی هستند که بر شخص خاصی دلالت ندارند. همانند خیابان، کوچه، درخت، کشور و …

اما از این اسم ها می توان در کنار اسم های خاص برای ثبت برند بهره برد. اسم های خاص، اسم هایی هستند که بر شخص خاصی دلالت دارند. اسم خاص و اسم عام در کنار هم معنی مناسب را پیدا می کنند. همانند درخت سبز، سیب قرمز و … .

هماهنگی نام برند با حیطه فعالیت

انتخاب اسم برای برند مواد غذایی باید مانند با حیطه فعالیت آن باشد. مثلا شما نمی توانید از نام هایی که متناسب صنایع پتروشیمی یا مهندسی هستند برای برند مواد غذایی بهره ببرید. باید نام برند به گونه ای باشد که مشاری صرفا از روی نام برند بتواند حیطه فعالیت شما را تشخیص دهد. چرا که این گونه می توان بسیار بهتر و بیشتر در ذهن مشتریان ماند. نام هایی را انتخاب کنید که در حیطه مواد غذایی بتوانند با موفقیت عمل کنند. از انتخاب نام های بی ربط و گمراه کننده در این خصوص بپرهیزید.

نام های ساده و کوتاه و در عین حال جذاب

اسم برای برند مواد غذایی هر چقدر ساده تر و کوتاه تر باشد، جذاب خواهد بود. جالب است بدانید که نام هایی که طولانی و پیچیده هستند، بسیار کمتر از نام های ساده و کوتاه در ذهن مشتریان باقی می مانند.. بنابراین اگر می خواهید برند شما معروف شده و بر سر زبان ها بیفتد، بهتر است حتما سراغ نام های آسان و ساده بروید. پیچیده بودن نام برند نشان دهنده معتبر بودن یا شناخته بودن برند شما نیست. بنابراین حتما سعی کنید به این مورد توجه داشته باشید.

انتخاب اسم های قابل گسترش برای برند مواد غذایی

در انتخاب اسم برای برند مواد غذایی سراغ اسم هایی بروید که دست و پای شما را نبندند! بیشتر شرکت های مواد غذایی چند سال بعد از فعالیت تصمیم می گیرند فعالیت خود را گسترش داده و به صادرات کالا بپردازند. حتی ممکن است این شرکت ها تصمیم گیرند در کشور دیگر شعبه دایر کرده و فعالیت بین المللی داشته باشند.

بنابراین اسم برند باید به گونه ای باشد که در کشورهای خارجی نیز به راحتی تلفظ شده و مورد استفاده قرار گیرد. این گونه بدون تغییر دادن نام رند می توانید از برند خودتان در سطح بین المللی نیز استفاده کنید.

اسامی ممنوعه برای ثبت برند مواد غذایی

اسامی ممنوعه برای ثبت برند مواد غذاییبرای آن که بتوانید مناسب ترین اسم برای برند مواد غذایی را انتخاب کنید، باید از اسم های ممنوعه بپرهیزید. چرا که برخی اسامی جزء اسامی ممنوعه به حساب می آیند. به کار بردن هر کدام از این موارد موجب رد شدن پرونده ثبت برند مواد غذایی می شود.

  • اسم هایی که با موازین شرعی، عرف جامعه و شئونات اسلامی در تمایز باشند.
  • اسامی مربوط به مشاهیر و افراد معروف دوران معاصر همانند هنرمندان، دانشمندان، شاعران و … .
  • انتخاب نامی که مرغوبیت و کیفیت کالا را نشان دهد. همانند برنج خوب، رب خوشمزه و … .
  • استفاده از نام هایی که در اختیار ارگان های دولتی و سازمان های مخصوص باشد. همانند انقلاب، پرچم، شاهد، شهدا، دولتی، اسلام و …

نمونه اسم برای برند مواد غذایی

نمونه اسم برای برند مواد غذاییحال که با باید و نباید انتخاب اسم برای برند مواد غذایی آشنا شدید، بد نیست چند نمونه از برندهای مواد غذایی را معرفی کنیم. دقت کنید بسیاری از این برندها قبلا ثبت شده اند. بنابراین شما نمی توانید بار دیگر آن ها را ثبت کنید. جهت اطلاع از این مورد حتما استعلام برند مالکیت معنوی انجام دهید.

  • کشت
  • شمیم
  • طبیعت
  • ریحان
  • خوش
  • نسیم
  • اصل
  • ترنج
  • ناب
  • نیلو
  • پاک
  • برنا
  • آشنا
  • آنا
  • سالم
  • صبا
  • بهار

جمع بندی

انتخاب نام مناسب برای برند مواد غذایی چالش بزرگی است. اگر شما نیز در این خصوص به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، حتما با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. با تماس با شماره تلفن های موجود در سایت، کارشناسان می توانند شما را در امر انتخاب اسم برای برند یاری دهند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان