صفر تا صد استعلام برند مواد غذایی

استعلام ثبت برند مواد غذایی

استعلام برند مواد غذایی یکی از مهم ترین اموری است که باید قبل از اقدام برای ثبت برند انجام دهید. یکی از مهم ترین ویژگی های نام برای ثبت برند، غیر تکراری بودن و نو بودن آن است. هیچ نام تکراری که قبلا به ثبت رسیده است، امکان ثبت مجدد در همان طبقه را ندارد. این کار جهت حفظ حقوق مالک فعالی برند صورت می گیرد. پس اگر قصد ثبت هرگونه برندی را دارید ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که آن برند توسط فرد دیگری به ثبت نرسیده است.

استفاده از نام های جدید برای برند در هر طبقه ای احتمال ثبت آن را افزایش خواهد داد. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به نحوه استعلام برند مواد غذایی و باید و نبایدهای پیرامون آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

استعلام برند مواد غذایی چیست؟

استعلام برند مواد غذایی چیست؟استعلام برند مواد غذایی به اقداماتی گفته می شود که با آن می توان به ثبت یا عدم ثبت یک برند از طبقه خاصی پی برد. از طریق استعلام می توان فهمید نامی که برای برندتان انتخاب کرده اید قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده است یا خیر. چرا که نام برندی که ثبت می کنید باید کاملا جدید و نو باشد.

در غیر این صورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمی تواند برند مورد تقاضای شما را به ثبت برساند. چرا که آن برند تکراری بوده و با ثبت آن حقوق قانونی و معنوی صاحب برند نقض خواهد شد. استعلام برند مالکیت معنوی تنها چند دقیقه طول می کشد. اما در عوض با انجام آن می توان سرعت فرایند ثبت برند را افزایش داد.

اهمیت استعلام برند مواد غذایی

شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که گرفتن استعلام برند مواد غذایی چه اهمیتی دارد؟ چرا اصلا این استعلام را انجام دهیم؟ یکی از دلایل بسیار مهم رد شدن بسیاری ار پرونده های ثبت برند، تکراری بودن نام برند است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچ گونه نام برند تکراری و مشابه برندهای قبلی را به ثبت نمی رساند. درنتیجه نام هایی که متقاضی پیشنهاد می دهد اگر تکراری باشد سازمان مربوطه پرونده را رد خواهد کرد.

رد پرونده موجب افزایش هزینه ها، طولانی شدن پروسه ثبت برند و همچنین اتلاف زمان متقاضی می شود. با استعلام برند قبل از اقدام برای ثبت می توانید از جدید بودن نام برند خود اطمینان حاصل کنید.

موارد مهم در استعلام برند مواد غذایی

موارد مهم در استعلام برند مواد غذایینکته مهمی که حین اخذ استعلام برند وجود دارد این است که ممکن است گاهی نتایج مغایری به شما نشان داده شود. دقت کنید در استعلام گرفتن تنها از برندهایی استعلام گرفته می شود که ثبت آن ها به پایان رسیده است. با این وجود ممکن است نام پیشنهادی مدنظر شما اکنون توسط شخص دیگری در حال ثبت باشد. در نتیجه در زمان استعلام گرفتن آن نام برای شما نشان داده نمی شود. اما ممکن است در هنگام ثبت برند، درخواست شما رد شود. این بدین دلیل است که شخص دیگری زودتر از شما روند ثبت برند را با نام مدنظر آغاز کرده است. در نتیجه اکنون شما نمی توانید برند خود را با همان نام ثبت کنید.

روش های گرفتن استعلام برند مواد غذایی

روش های مختلفی برای گرفتن استعلام برند مواد غذایی وجود دارند. سامانه مرکز مالکیت معنوی و سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران دو روش برای انجام استعلام هستند. با استفاده از این دو سامانه می توانید وجود یا عدم وجود یک برند را در طبقه خاصی از محصولات استعلام بگیرید. در ادامه نحوه گرفتن استعلام برای برند مواد غذایی را با هر دو روش توضیح خواهیم داد.

نحوه استعلام برند مواد غذایی از سامانه مرکز مالکیت معنوی

نحوه استعلام برند مواد غذایی از سامانه مرکز مالکیت معنوییکی از بهترین روش ها برای گرفتن استعلام برند مالکیت معنوی، سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. از طریق این سامانه می تواند به راحتی بفهمید که قبلا برندی مشابه برند شما در طبقات خاصی از محصولات به ثبت رسیده است یا خیر. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا وارد سامانه مرکز مالکیت معنوی به آدرس https://ipm.ssaa.ir/Search-Trademark شوید.
  2. در این صفحه می توانید فیلدهای مربوط به جستجو در پرونده های علائم تجاری را مشاهده نمایید. همچنین در سمت راست صفحه راهنمای نحوه گرفتن استعلام وجود دارد.
  3. برای انجام استعلام حداقل باید اطلاعات مربوط به بخش پایه جستجو را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل عنوان علامت، طبقه بندی کالا، شماره ثبت، شماره اظهارنامه و … است.
  4. اطلاعات پیشرفته شامل تاریخ اظهارنامه، نوع شخص، شماره ملی و … می شوند. در صورتی که این اطلاعات را به صورت دقیق دارید آن ها را وارد نمایید.
  5. بعد از وارد نمودن اطلاعات، کد امنیتی موجود در تصویر را وارد کرده و گزینه آبی رنگ جستجو را بزنید. این گونه فرایند گرفتن استعلام برند آغاز می شود.

نحوه استعلام از سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

روش دیگر که برای گرفتن استعلام برند مواد غذایی می توانید از آن استفاده کنید، سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است. تمامی برندهایی که به ثبت می رسند باید آگهی آن ها از طریق روزنامه رسمی منتشر شود. در نتیجه از طریق جستجو در آگهی های این سامانه می توان به راحتی وضعیت ثبت یک برند را فهمید. برای انجام استعلام با این روش مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx شوید.
  • در این بخش می توانید فیلدهای مربوط به جستجوی آگهی های قانونی را مشاهده کنید. این فیلدها شامل نام شرکت، شماره ثبت، نوع آگهی، شماره اظهارنامه و … می شوند. هر گونه اطلاعاتی را که دارید وارد نمایید.
  • بعد از تکمیل اطلاعات، گزینه سبز رنگ جستجو را انتخاب کنید. بعد از چند دقیقه نتایج استعلام به شما نشان داده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت برند مواد غذایی

نکات مهم برای استعلام برند مالکیت معنوی

اگر می خواهید استعلام شما به درستی و دقیق انجام شود، باید یکسری نکات مهم را حین استعلام رعایت کنید. مهم ترین نکات استعلام برند مواد غذایی به صورت زیر هستند.

  • در انتخاب طبقه محصول و کالای خود دقت داشته باشید. باید برند مدنظر خود را در تمامی طبقاتی که در نظر دارید، استعلام بگیرید.
  • کد امنیتی تصاویر را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت استعلام انحام نمی شود.
  • در وارد نمودن شماره ثبت دقت کنید.
  • عنوان برند خود را با پسوندها و پیشوندهای مختلفی جستجو کنید. چرا که عنوان های بسیار مشابه نیز امکان ثبت شدن ندارند.
  • طبقه بندی های مربوط به مواد غذایی و کالاهای بهداشتی دارای برندهای بیشتری هستند. به همین دلیل استعلام در این طبقات به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین ممکن است استعلام آن ها صد در صد دقیق نباشد.

هزینه استعلام برند مواد غذایی چقدر است؟

هزینه استعلام برند مواد غذایی چقدر استخوشبختانه استعلام برند مواد غذایی هیچ هزینه خاصی ندارد. تمامی افراد بدون پرداخت هیچ هزینه ای از طریق دو سامانه ای که معرفی کردیم می توانند استعلام برند را انجام دهند. البته اگر انجام استعلام را به کارشناسان حقوقی بسپارید، باید هزینه مربوط به کارمزد را پرداخت نمایید.

استعلام انواع برند با موسسه ثبت خوارزمی

اگر دانش حقوقی و زمان کافی برای انجام استعلام برند مواد غذایی را ندارید، اصلا نگران نباشید. چرا که کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی می توانند استعلام برند را از طریق روش های مختلف و به صورت کاملا دقیق برای شما انجام دهند.

اگر استعلام را از طریق کارشناسان انجام دهید دیگر نباید به نتایج آن شک کنید. درنتیجه با خیال راحت برند خود را ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت اختصاصی به استعلام برند مواد غذایی و نحوه گرفتن این استعلام پرداختیم. همچنین روش های مختلف گرفتن استعلام برند را به شما معرفی کردیم. این روش ها برای گرفتن استعلام انواع برندها کاربرد دارند و تنها مختص برندهای حوزه مواد غذایی نیستند.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان