وکیل ثبت برند|شرح وظایف وکیل ثبت برند

وکیل ثبت برند

اگر قصد ثبت کردن برند و علامت تجاری را دارید، احتمالاً بار‌ها نام وکیل ثبت برند به گوشتان خورده است. ثبت علامت تجاری در نگاه اول ممکن است کار ساده و آسانی باشد. زیرا فرایند‌های آن کاملاً مشخص بوده و طبق مراحل خاصی باید انجام شود. اما جالب است بدانید که ثبت علامت تجاری دارای چالش‌ها و باید و نباید‌های فراوانی است.

به همین دلیل بیشتر متقاضیان هنگام ثبت برند با مشکل موجه می‌شوند. مراجعه به وکیل ثبت علامت تجاری راه حل خوبی برای جلوگیری از بروز این مشکلات است.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می‌خواهیم به معرفی کامل وکیل ثبت برند و مهم‌ترین وظایف او در این حوزه بپردازیم. در صورت داشتن هر گونه سؤالی کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شماره شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

وکیل ثبت برند کیست؟

وکیل ثبت برند کیست؟وکیل ثبت برند وکیلی است که در امورات مربوط به ثبت انواع برند تجاری، طرح تجاری، اختراعات و…. تخصص دارد. اگر برند تجاری یا طرح صنعتی و یا اختراع مشخصی را مدنظر دارید، تنها کافیست به این وکیل مراجعه نمایید.

وکلای ثبت برند در زمینه ثبت انواع احقاق معنوی تخصص و تجربه‌های لازم را دارند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت ثبت مالکیت معنوی خود را به این وکلاً بسپارید. اگر شرکتی دارید که می‌خواهید برند آن انحصارا در اختیار خودتان باقی بماند، وکیل ثبت علامت تجاری کمک‌کننده خوبی خواهد بود.

اهمیت مراجعه به وکیل ثبت علامت تجاری

اهمیت مراجعه به وکیل ثبت علامت تجاریشاید در نگاه اول فکر کنید که مراجعه به وکیل ثبت برند کاری غیرضروری بوده و خرج اضافه است. اما این طور نیست. ثبت کردن برند نیز همانند سایر امور حقوقی و ثبت مالکیت‌های معنوی دارای پیچیدگی‌های زیادی است. از انتخام نام برند گرفته تا استعلام ثبت برند، انتخاب طبقات مورد فعالیت، آگهی روزنامه رسمی و…. بنابراین برای انجام صحیح تمامی این امور نیاز به داشتن دانش حقوقی و تجربه لازم در این خصوص دارید.

جهت آن که بتوانید فرایند ثبت برند خود را بدون هیچ مشکلی طی کنید، حتماً با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان مجرب این مؤسسه می‌توانند راهنمایی‌های عالی در خصوص ثبت علامت تجاری به شما ارائه دهند.

وظایف وکیل ثبت برند کدامند؟

برای آن که بهتر با اهمیت مراجعه به وکیل ثبت برند و مزایای استفاده از خدمات آن آشنا شوید، می‌خواهیم به معرفی وظایف آن بپردازیم. این گونه می‌توانید بهتر کار و فعالیت این وکلاً را درک کنید. در ادامه مهم‌ترین وظایف وکلای ثبت برند و مزایای استفاده از خدمات آن‌ها بررسی خواهیم کرد.

ثبت برند به صورت کامل و بدون نقص

ثبت برند ناقص باعث می‌شود که شما در حوزه فعالیت خودتان نتوانید مالکیت معنوی تمام و کمالی داشته باشید. وکیل ثبت برند می‌تواند ثبت علامت تجاری شما را در خصوص تمامی طبقات مرتبط با فعالیت شما انجام دهد. این گونه شما در تمامی این طبقات صاحب برند خودتان خواهید بود.

متأسفانه ثبت برند ناقص باعث می‌شود شما مالکیتتان را در برخی طبقات موضوع فعالیتتان از دست بدهید. این گونه تمامی وقت، هزینه و انرژی شما جهت برندسازی و ایجاد تبلیغات از دست خواهد رفت.

مشاوره در انتخاب نام مناسب برای ثبت برند

انتخاب نام برای ثبت برند یکی از چالش‌های اساسی کسانی است که می‌خواهند برای کسب و کار خود نامی اختصاص دهند. از طرفی قوانین و شرایط موجود در این خصوص باعث شده که افراد نتوانند هر اسمی را انتخاب کنند. زیرا این نام باید یک سری خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص داشته باشد.

وکلای ثبت برند می‌توانند شما را در این خصوص یاری داده و بهترین عنوان برای برند را به شما پیشنهاد دهند. همچنین این وکلاً نام‌های انتخابی شما را از نظر مورد قبول بودن در قانون بررسی می‌کنند. اگر نام انتخابی شما در سامانه قابل ثبت نباشد، از طریق وکیل به اطلاع شما خواهد رسید.

استعلام برند مالکیت معنوی با روش‌های مختلف

وظایف وکیل ثبت برندیکی از وظایف مهم وکیل ثبت برند، استعلام برندی است که شما می‌خواهید به ثبت برسانید. مسلماً می‌دانید که نام‌های تکراری و مشابه برند‌های قبلی اصلاً قابل ثبت نیستند. یکی از دلایل رد شدن پرونده‌های ثبت برند نیز تکراری بودن نام برند است.

با استعلام برند مالکیت معنوی دیگر نیازی نیست نگران تکراری بودن نام برند خود باشید. زیرا وکیل از طریق روش‌های مختلف استعلام‌های مختلف را انجام می‌دهد. درنتیجه اگر نام انتخابی شما تکراری باشد، قبل از اقدام به ثبت خواهید فهمید. این گونه زمان شما نیز هدر نخواهد رفت.

تسریع روند ثبت کردن برند در اداره مالکیت معنوی

برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز دارند که برند خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به ثبت برسانند. ثبت برند فوری نیازمند فراهم آوردن مدارک کامل، انتخاب نام مناسب و قابل قبول و انجام امور اداری به صورت دقیق است. تمامی این موارد به دانش حقوقی و تجربه بالا در این زمینه نیاز دارند. در نتیجه افراد عادی که دانش حقوقی بالایی ندارند، قادر به انجام ثبت برند به صورت فوری نیستند. تنها راه حل برای ثبت برند سریع استفاده از خدمات وکیل مجرب در این زمینه می‌باشد.

اعتراض به برند‌های ثبت شده مشابه برند موکل

طبق ماده ۳۷ قانون اختراعات، بعد از آن که فرد جهت ثبت مالکیت معنوی اقدام می‌کند، درخواست وی توسط روزنامه رسمی آگهی می‌شود. این آگهی ۳۰ روزه بوده و در طی این سی روز هر فردی که مدعی برند مدنظر است می‌تواند به ثبت آن اعتراض دهد.

مثلاً فرد ذی النفع می‌تواند اعتراض دهد برندی که قصد ثبت شدن دارد مشاب برند او می‌باشد. در این حالت اداره مالکیت صنعتی است که تصمیم می‌گیرد برند فوق ثبت شود یا خیر. وکیل می‌تواند هم به عنوان وکیل شخصی که اعتراض دارد و هم وکیل شخصی که به برند او اعتراض شده است، فعالیت نماید.

ابطال برند و انجام روند قانونی دادگاه

ابطال برند یکی دیگر از وظایف وکلای ثبت برند در امور مالکیت معنوی است. فرض کنید بعد از آن که شما چندین سال است برند را به ثبت رسانده‌اید، برندی مشابه برند شما به ثبت می‌رسد. این مورد می‌تواند مالکیت حقوقی شما را به خطر بیندازد. درنتیجه از طریق وکیل می‌توانید جهت ابطال برند ثبت شده مشابه برند شما درخواست دهید. درخواست شما باید ظرف سه سال بعد از ثبت برند مورد نظر به دادگاه حقوقی تهران صورت گیرد. وکیل می‌تواند دادخواست ابطال برند را به صورت دقیق و واضح تقدیم دادگاه نموده و به احقاق حقوق شما بپردازد.

تمدید برند تجاری قبل از اتمام انقضای آن

برند‌های تجاری تنها برای ۱۰ سال در انحصار شخصی هستند که آن‌ها را به ثبت رسانده است. یعنی برندی که شما ثبت می‌کند تنها ۱۰ سال در اختیار شما خواهد بود. بعد از ده سال، شش ماه نیز شما در اولویت جهت ثبت برند مورد نظر خواهید بود.

اگر بعد از این مدت زمان ثبت برند را تمدید نکنید، برند در واقع دیگر به شما تعلق نداشته و هر فرد دیگری می‌تواند آن را به ثبت برساند. وکیل می‌تواند تمامی امور تمدید برند را به دقت و بدون هیچ مشکلی برای شما انجام دهد.

صرفه‌جویی در زمان، انرژی و بودجه موکل

کوتاه شدن روند ثبت برند موجب صرفه‌جویی در زمان، انرژی و بودجه موکل خواهد شد. بنابراین یکی از وظایف مهم وکیل ثبت برند، صرفه‌جویی در این موارد از طریق تسریع روند ثبت علامت تجاری است. با کمک وکیل دیگر نیازی نیست ماه‌ها مشغول ثبت مالکیت معنوی خود باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی کامل وکیل ثبت برند و وظایف کامل او در این خصوص پرداختیم. همچنین مزایای استفاده از این وکیل را جهت ثبت انواع مالکیت معنوی توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان