نمونه متن نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

شرایط مورد نیاز جهت نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

اشخاص حقوقی و شرکت ها جهت اعلام عدم فعالیت به وزارت امور اقتصاد و دارایی، باید نامه عدم فعالیت ارائه دهند (نمونه نامه عدم فعالیت مغازه به دارایی). ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی جهت استفاده از معافیت های مالیاتی این سازمان الزامی است. بدون این نامه نمی توان عدم فعالیت شرکت را اعلام و از معافیت های مالیاتی بهره برد. اما ارائه این نامه به دارایی چندان هم آسان نیست.

چرا که باید شرایط و نکات خاصی را در اعلام عدم فعالیت شرکت رعایت کنید. در این مقاله می خواهیم نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی را به شما معرفی کرده و یک نمونه متن از آن را ارائه دهیم. اگر برای ارسال این نامه به راهنمایی نیاز داشتید، حتما فرم مشاوره سایت را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی چیست؟

نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی چیست؟برای اعلام عدم فعالیت شرکت، ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی الزامی است. این نامه به نوعی عدم فعالیت شرکت را اعلام می کند. اعلام عدم فعالیت شرکت جهت مشمول شدن معافیت های مالیاتی صورت می گیرد.

شرکت هایی که به هر دلیلی فعالیت اقتصادی و تجاری نداشته اند، می توانند عدم فعالیت خود را اعلام کرده و درخواست معافیت مالیاتی داشته باشند. چرا که این شرکت ها هیچگونه درآمدی نداشته و مسلما نباید مالیاتی پرداخت کنند. دقت کنید عدم پرداخت مالیات برای اعلام عدم فعالیت شرکت کافی نیست. چرا که اگر شرکت رسما غیرفعال بودن خود را اعلام نکند، هیچگونه معافیت مالیاتی صورت نمی گیرد.

همچنین بخوانید: آشنایی با دلایل عدم فعالیت شرکت سهامی خاص

ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی چه اهمیتی دارد؟

اعلام عدم فعالیت شرکت به سازمان امور مالیاتی از طریق ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی انجام می شود. به همین تدوین و ارائه این نامه به وزارت امور اقتصاد و دارایی بسیار مهم است.

برخی از افراد فکر می کنند که عدم فعالیت تجاری و اقتصادی شکرت خود به خود آنان را از پرداخت مالیات معاف می کند. اما اصلا اینطور نیست. اگر شرکت شما غیرفعال است، باید مراتب آن را رسما به اطلاع ارگان های مربوطه برسانید. در غیر این صورت نه تنها باید مالیات خود را پرداخت کنید، بلکه مشمول جریمه مالیاتی نیز خواهید شد. بنابراین ارسال این نامه بسیار حائز اهمیت است.

آیا ارائه نامه برای اعلام عدم فعالیت کافیست؟

خیر. نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی تنها یکی از مدارک و اسناد لازم برای اعلام عدم فعالیت شرکت است. اعلام عدم فعالیت شرکت به تشکیل پرونده مالیاتی، اظهارنامه عدم فعالیت اشخاص حقوقی، دفاتر قانونی پلمپ شده و … نیز نیاز دارد. اما ارائه این نامه به ارگان های مربوطه نیز بسیار مهم است.

چرا که شرکت با این نامه به صورت رسمی درخواست خود را جهت معافیت مالیاتی اعلام می دارد. این نامه باید به سازمان تامین اجتماعی نیز ارائه شود. در این مورد نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی را مطالعه کنید.

شرایط مورد نیاز جهت نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

شرایط مورد نیاز جهت نامه عدم فعالیت شرکت به دارایینامه عدم فعالیت شرکت به دارایی باید در شرایط خاصی به این وزارتخانه ارائه شود. البته دقت کنید نامه عدم فعالیت به سازمان اداره امور مالیاتی ارسال خواهد شد. این سازمان یکی از زیرمجموعه های وزارت امور اقتصاد و دارایی است. داشتن شرایط زیر جهت ارائه این نامه عدم فعالیت لازم است.

  • گردش حساب پولی و بانکی شرکت باید صفر باشد.
  • شرکت در آن سال مالی نباید هیچگونه فعالیت اقتصادی و مالی داشته باشد.
  • کوچک ترین خریدهای شخصی یا خرید تجهیزات و ابزارآلات برای سال مالی آینده فعالیت اقتصادی محسوب می شود.
  • نباید هیچگونه قرارداد و معامله خرید و فروش در سوابق شرکت وجود داشته باشد.
  • اظهارنامه و دفاتر تجاری شرکت باید صفر باشند.

چه چیزهایی در نامه عدم فعالیت شرکت درج می شود؟

در نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی باید اطلاعاتی در مورد نام شرکت، کلاسه پرونده، شماره ثبت، تاریخ شروع عدم فعالیت و … درج شوند. درج تاریخ دقیق شروع عدم فعالیت بسیار مهم است. این تاریخ باید به دقت قید شود.

چرا که تمامی استعلام ها و بررسی های انجام شده از این تاریخ صورت می گیرد. شرکت باید تعین کند که از چه تاریخی تا چه تاریخی غیرفعال بوده است. در برخی از نامه ها نشانی شرکت و کدپستی آن نیز درج خواهد شد. البته می توان گفت که درج این موارد الزامی نیست.

نکات مهم در ارسال نامه عدم فعالیت شرکت

در ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. بدون رعایت این نکات ممکن است اعلام عدم فعالیت شرکت شما از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی رد شود. این نکات به صورت زیر هستند.

  • نامه حتما باید در سربرگ رسمی شرکت تنظیم شود.
  • امضای مدیرعامل شرکت و مهر رسمی شرکت بر روی نامه لازم است.
  • هر نامه تنها برای یک سال مالی اعتبار دارد.
  • نامه عدم فعالیت شرکت برای سال مالی گذشته قابل ارائه است نه سال مالی پیش رو.
  • بدون تشکیل پرونده مالیاتی امکان تنظیم نامه عدم فعالیت وجود نخواهد داشت.

نمونه متن نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

نمونه متن نامه عدم فعالیت شرکت به داراییاگر شما نیز قصد ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی را دارید، باید با نحوه نوشتن این نامه آشنا باشید. می توانید از نمونه نامه زیر جهت اعلام عدم فعالیت شرکت خود بهره ببرید.

بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان امور مالیاتی استان ………..

باسلام

ضمن احترام اعلام می دارد شرکت ………….. به شماره ثبت …………….. و کلاسه پرونده ………………. از تاریخ …………….. تا تاریخ ………………….. هیچگونه فعالیت اقتصادی نداشته است. بدین وسیله عدم فعالیت خود را اعلام می دارد.

سایر توضیحات در دفاتر قانونی و اظهارنامه و سایر ضمائم به حضورتان اعلام می گردد.

مهر و امضا مدیرعامل

استعلامات مربوط به اعلام عدم فعالیت شرکت

در صورت تنظیم نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی، استعلاماتی از سوی سازمان امور مالیاتی انجام می شود. استعلامات باید نشان دهند که شرکت شما واقعا هیچ فعالیت تجاری و اقتصادی نداشته و میزان کسب درآمد آن صفر بوده است. در غیر این صورت نه تنها باید مالیات تعیین شده را پرداخت کنید، بلکه مشمول جریمه مالیاتی نیز خواهید شد. استعلام های صورت گرفته در صورت ارسال نامه عدم فعالیت به شرح زیر هستند.

  • بررسی اظهارنامه های مالیاتی
  • استعلام تمامی حساب های بانکی به نام شرکت
  • بررسی وضعیت معاملات و قراردادهای عقد شده توسط شرکت
  • استعلام تمامی دفاتر قانونی پلمپ شده توسط شرکت
  • بررسی فاکتورهای خرید و فروش شرکت

مهلت ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی همانند اظهارنامه مالیاتی در مدت زمان خاصی باید صورت گیرد. مهلت ارسال این نامه تا پایان تیرماه هر سال می باشد.

در واقع مهلت ارسال این نامه تابع مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی است. مثلا شما باید نامه عدم فعالیت سال مالی 1402 را تا پایان تیرماه 1403 ارسال کنید. در غیر این صورت مشمول جریمه های مالیاتی خواهید شد.

هزینه ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی

هزینه ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به داراییارائه نامه عدم فعالیت به وزارت امور اقتصاد و دارایی هیچ هزینه خاصی ندارد. در واقع هزینه های اعلام عدم فعالیت بیشتر مربوط به هزینه تشکیل پرونده و ارسال اظهارنامه مالیاتی می باشد. بنابراین صرفا جهت تنظیم این نامه هزینه ای از مودی گرفته نخواهد شد.

اعلام عدم فعالیت اشخاص حقوقی با موسسه ثبت خوارزمی

اگر قصد ارائه نامه عدم فعالیت شرکت را دارید اما با سازوکار آن آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید. چرا که کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی شما را در صفر تا صد اعلام عدم فعالیت اشخاص حقوقی راهنمایی خواهند کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت ثبت خوارزمی تماس بگیرید. کارشناسان پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه خواهند بود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی نمونه متن نامه عدم فعالیت شرکت به دارایی را به شما معرفی کردیم. همچنین در مورد چگونگی تنظیم این نامه و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی توضیحاتی را ارائه دادیم. این نامه باید در سربرگ رسمی شرکت تنظیم شده و به امضای مدیرعامل شرکت رسیده و مهر شرکت روی ان درج شود.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان