همه چیز درباره انواع ثبت شرکت در امارات

بیشتر متقاضیانی که قصد انواع ثبت شرکت در امارات را دارند برای انتخاب نوع شرکت مناسب برای ثبت سردرگم می شوند. کشور امارات به دلیل آن که بتواند سهم بزرگی از سرمایه جهانی را به خود جذب کند، امکان ثبت انواع شرکت ها را فراهم کرده است.

یعنی شما اگر قصد ثبت شرکت در این کشور را داشته باشید با لیستی بلند بالا از انواع شرکت ها و مجوزها مواجه خواهید شد. شاید بتوان دلیل محبوبیت امارات را برای ثبت شرکت در این میزان تنوع جست و جو کرد.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی قصد داریم انواع ثبت شرکت در امارات را مجوزهای لازم برای این کار را معرفی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت شرکت در امارات کشور تنها کافیست فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

انواع ثبت شرکت در امارات

انواع شرکت های قابل ثبت در اماراتانواع ثبت شرکت در امارات برای متقاضیان فراهم شده تا بتوانند با توجه به تخصص و بودجه شان در امارات مشغول به کار شوند. این تنوع باعث شده تا شما به عنوان یک سرمایه گذار هیچ محدودیتی برای ثبت شرکت در این کشور نداشته باشید.

قبل از آنکه انواع شرکت های قابل ثبت در امارات را معرفی کنیم باید بگوییم که ثبت تمامی این شرکت ها برای ایرانیان امکان پذیر نیست. در واقع ایرانیان تنها می توانند برخی از انواع شرکت ها را در امارات تاسیس کنند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی (مدنی) و شرکت غیر سهامی بهترین انتخاب برای ایرانیان هستند.

شرکت با مالکیت انفرادی/انواع ثبت شرکت در امارات

یکی از ساده ترین انواع ثبت شرکت در امارات، شرکت با مالکیت انفرادی است. در این نوع شرکت ها کل فعالیت های تجاری و مالی شرکت تنها بر عهده یک نفر می باشد. با استفاده از ثبت این نوع شرکت به راحتی می توانید کارت اقامت امارات را دریافت کنید. برای ثبت این نوع شرکت باید یک شهروند اماراتی کفیل شما شود. به همین دلیل این نوع شرکت کمتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد. همچنین توصیه میشود مقاله ثبت شرکت در دوبی نیز مطالعه شود

شرکت تضامنی یا شرکت مشارکت محدود (Limited partnership)

شرکت های تضمنی یا مشارکت محدود بین دو یا سه نفر تشکیل می شوند که در سود و زیان شرکت با هم شریک هستند. نوع مسئولیت در این شرکت ها به دو نوع مشارکت عمومی و مشارکت محدود تقسیم می شود. اتباع اماراتی باید عضو مشارکت عمومی باشد که در تصمیم گیری های مدیریتی دخیل می باشند. اما اتباع خارجی تنها می توانند مشارکت محدود داشته باشند که تنها می توانند سود حاصل از فعالیت شرکت را دریافت کنند.

شرکت تجاری عمومی (General Trading)

شرکت های تجاری عمومی شرکت هایی هستند که جهت خرید و فروش و واردات و صادرات کالا به امارات فعالیت دارند. معمولا ثبت این نوع شرکت ها مقداری دشوارتر از سایر شرکت ها است. همچنین برای شرکت های تجاری عمومی وجود شریک اماراتی لازم می باشد. ثبت شرکت های تجاری به هزینه و سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد.

شرکت کارگزار تجاری (Commercial Broker)

یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در امارات، ثبت کارگزار تجاری است. این نوع ثبت شرکت برای کسانی مناسب است که قصد راه اندازی یک کسب و کار کوچک در امارات را دارند. مثلا راه اندازی یک رستوران، فروشگاه غذایی، کافی شاپ یا … . در بین سهامداران شرکت وجود سهامدار اماراتی برای ثبت این نوع شرکت الزامی می باشد. تعداد سهامداران باید حداقل یک نفر و حداکثر دو نفر باشد.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدودیکی از بهترین و محبوب ترین انواع ثبت شرکت در امارات برای ایرانیان، شرکت با مسئولیت محدود است. در این نوع ثبت شرکت شما نیازی به کفیل یا شریک اماراتی نخواهید داشت. همچنین وجود حداقل دو نفر شریک برای راه اندازی این نوع شرکت نیاز است. میزان مسئولیت شرکاء در شرکت به اندازه سرمایه ای است که به شرکت وارد کرده اند. با این نوع ثبت شرکت می توانید اقامت امارات را نیز دریافت کنید.

شرکت سهامی (مدنی) Civil Company/انواع ثبت شرکت در امارات

شرکت سهامی مدنی یک نوع مشارکت تجاری مخصوص متخصصانی همچون پزشکان، مهندسان، وکلا، حسابداران و … است. ثبت این نوع شرکت نیازی به داشتن شریک اماراتی ندارد و مشارکت آن به صورت صد درصد در اختیار شرکای حرفه ای آن می باشد. در مقاله با عنوان ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات در این خصوص بیشتر توضیح داده ایم.

شرکت سهامی عام (Public company)

یکی از انواع شرکت هایی که البته ثبت آن برای اتباع خارجی کمتر پیشنهاد می شود، سهامی عام است. این شرکت ها می توانند در حوزه های صنعتی و تجاری به راحتی فعالیت کنند. وجود حداقل 5 مدیر مصوب و 5 عضو برای سهامی عام لازم است. همچنین باید 70 درصد از مالکیت شرکت در اختیار اتباع اماراتی باشد.

شرکت سهامی خاص (Private joint stock company)

از دیگر انواع ثبت شرکت در امارات می توان به شرکت های سهامی خاص اشاره کرد. برای تاسیس این شرکت ها وجود حداقل سه شریک الزامی است. همچنین باید حداقل 51 درصد از سهام شرکت به نام اتباع اماراتی باشد. اخذ تاییدیه از وزارت اقتصاد برای ثبت این نوع شرکت ها لازم است.

شعبه شرکت های حوزه خلیج فارس (GCC company branch)

این نوع ثبت شرکت در امارات مخصوص شرکت هایی است که در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار دارند. اگر در کشورهایی مانند کویت، قطر، عربستان، بحرین و عمان شرکت دارید، می توانید یک شعبه آن را در امارات افتتاح کنید. البته ایرانیان بسیار کمتر به این نوع ثبت شرکت دسترسی دارند.

شعبه شرکت های خارجی (Foreign company branch)

یکی از متداول ترین انواع ثبت شرکت در امارات، ایجاد شعبه یک شرکت یا برند خارجی در امارات است. اگر شرکت اصلی شما در خارج از امارات قرار دارد به راحتی می توانید یک شعبه از آن را در امارات نیز داشته باشید. بسیاری از شرکت ها جهت گسترش و توسعه کسب و کار خود از این روش از ثبت شرکت استفاده می کنند.

شرکت غیر سهامی (Sole Establishment)

شرکت غیر سهامی جزء شرکت هایی است که مالکیت آن تماما به یک فرد تعلق دارد. همچنین مجوز فعالیت آن نیز جزء مجوز تجارت شخصی است. افرادی که به صورت فریلنسری کار می کنند، می توانند این نوع شرکت ها را به ثبت برسانند.

هلدینگ (Holding companies)

از دیگر انواع ثبت شرکت در امارات می توان به شرکت های هلدینگ اشاره کرد. البته ناگفته نماند ثبت این شرکت ها به سرمایه بالایی نیاز دارد. همچنین وجود شریک اماراتی برای ثبت شرکت هلدینگ الزامی است. این شرکت ها از طریق خرید سهام شرکت های دیگر سعی دارند آن ها را به صورت زیرمجموعه خود در بیاورند.

انواع لایسنس ها و مجوزها برای ثبت شرکت در امارات

انواع لایسنس ها و مجوزها برای ثبت شرکت در اماراتاز انواع قالب های مختلف برای ثبت شرکت در امارات بگذریم، مجوزها و لایسنس های امارات نیز انواع مختلفی دارند. از این میان می توان به مجوز حرفه ای، مجوز گردشگری، مجوز فریلنسری، مجوز کشاورزی، مجوز صنعتگری، مجوز تجاری، مجوز صنعتی و … اشاره کرد. البته سه نوع مجوز حرفه ای، تجاری و صنعتی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

مجوز حرفه ای (Professional License)

مجوز حرفه ای برای کسانی است که تحصیلات آکادمیک خاصی داشته و از طریق تخصص خود می خواهند ثبت شرکت کنند. این افراد شامل مهندسان، حسابداران، مشاوران، پزشکان، داروسازان و… خواهد شد. مدرک تحصیلی معتبر، وجود حداقل یک سرمایه گذار و حداقل یک کفیل اماراتی برای اخذ این مجوز لازم است. از این مجوز می توانید برای راه اندازی مرکز زیبایی، مرکز درمانی، دفتر وکالت، مرکز مشاوره، دفتر خدمات مالی و حسابداری و … بهره ببرید.

مجوز تجاری (Commercial License)

مجوز تجاری برای شرکت هایی است که می خواهند در حوزه واردات و صادرات کالا به امارات فعالیت داشته باشند. همچنین برای خرید و فروش در زمینه ملک نیز به این مجوز نیاز دارید. برای ثبت شرکت و اخذ این نوع مجوز نیز نیاز به کفیل اماراتی خواهید داشت.

مجوز صنعتی (Industrial License) برای انواع ثبت شرکت در امارات

از انواع ثبت شرکت در امارات می توان به اخذ مجوز صنعتی نیز اشاره کرد. این مجوز برای شرکت هایی است که قصد تولید و توزیع کالا یا محصول خاصی را در امارات دارند. برای دریافت این نوع مجوز نیز نیاز به کفیل اماراتی دارید و مالکیت شرکت باید 51 به 49 به نفع اتباع اماراتی باشد. این شرکت ها امکان فعالیت به صورت مجازی را ندارند و داشتن کارگاه، کارخانه یا دفتر برای محل کار الزامی است.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی انواع ثبت شرکت در امارات و انواع لایسنس ها و مجوزهای آن پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان