راهنمای اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع

اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع

متقاضیانی که قصد راه اندازی واحد تولیدی را دارند باید جهت اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع اقدام کنند. بسیاری از متقاضیان این سوال را می پرسند که آیا در ابتدای شروع فعالیت هم نیاز به اخذ مجوز است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. حتی اگر شما هیچ گونه اقدام عملی برای راه اندازی واحد تولیدی انجام نداده باشید، ابتدا باید مجوز آن را اخذ کنید.

در واقع بدون مجوز امکان راه اندازی واحد تولیدی و شروع به کار آن وجود نخواهد داشت. اما اخذ این مجوز چگونه است؟ برای اخذ آن به چه مدارکی نیاز داریم؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به نحوه اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مجوز تولیدی وزارت صنایع چیست؟

مجوز تولیدی وزارت صنایع چیست؟قبل از آنکه به نحوه اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع بپردازیم، می خواهیم این نوع مجوز را معرفی کنیم. مجوز تولید به واحدهای تولیدی ارائه می شود که قصد تولید یک کالا یا محصول خاصی را دارند. این کالا یا محصول می تواند در هر حوزه یا زمینه ای تولید شود. مجوز تولید هم به اشخاص حقیقی داده می شود و هم به اشخاص حقوقی. متقاضیان با داشتن مجوز تولید می توانند تمهیدات لازم برای راه اندازی واحدهای تولیدی را انجام دهند.

بعد از انجام این تمهیدات و صدور پروانه بهره برداری، فعالیت واحد تولیدی رسما آغاز خواهد شد. درنتیجه هیچ واحد تولیدی نمی تواند بدون هماهنگی با نهادهای مربوط به تولید و فروش کالا یا محصول خود بپردازد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز تولید از صنایع

مسلما برای اخذ هر مجوزی لازم است یک سری مدارک به مرجع ذیربط ارائه داده شوند. برای اخذ مجوز نیز از وزارت صنایع باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت (شخص حقیقی متقاضی یا مدیرعامل شرکت)
  • آدرس دقیق محل سکونت، شماره تلفن ثابت و همراه
  • لیست کامل محصولات و کالاهایی که قصد تولید آن را دارید
  • داشتن طرح توجیهی کامل برای کسب و کار
  • لیست شهرک های صنعتی
  • تکمیل فرم پرسشنامه یا تقاضانامه
  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت
  • تکمیل فرم پرسشنامه در مورد نوع عملکرد شرکت، فعالیت های صنعتی و درخواست اخذ مجوز
  • مهر شرکت و سربرگ آن
  • اساسنامه، اظهارنامه یا شرکتنامه شخص حقوقی

در صورتی که برای فراهم سازی هر کدام از این مدارک به کمک نیاز داشتید، با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی می توانند شما را در فراهم آوردن مدارک لازم برای اخذ مجوز یاری دهند.

شرایط مهم برای اخذ مجوز تولیدی

شرایط مهم برای اخذ مجوز تولیدیبرای اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع، متقاضیان باید برخی شرایط لازم را داشته باشند. البته این شرایط تا حدودی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فرق می کند. داشتن طرح توجیهی مناسب برای کسب و کار الزامی است. بدون طرح توجیهی مناسب نمی توان جهت اخذ این مجوز اقدام کرد.

مسئله دیگر نداشتن سوء سابقه کیفری برای شخص حقیقی است که اهمیت بسیاری دارد. متقاضی مجوز باید ثابت کند که تمکن مالی لازم برای اجرای طرح توجیهی را دارد. در غیر این صورت امکان اخذ مجوز وجود نخواهد داشت.

برخی از شرکت ها و تولیدات که دارای عوارض خطرناک برای سلامتی انسان هستند، باید در خارج از مناطق پرجمعیت راه اندازی شوند. در غیر این صورت مجوز تولید صادر نخواهد شد. مورد دیگر برای اشخاص حقوقی به ثبت رسیدن شرکت در اداره ثبت شرکتها است. شرکت هایی که به صورت رسمی به ثبت نرسیده اند نمی توانند جهت اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع اقدام نمایند.

چگونه مجوز تولید را از وزارت صنایع اخذ کنیم؟

برای اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع می توانید از طریق سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login مراجعه کنید. با وارد شدن به این سایت ابتدا باید در آن ثبت نام نمایید. بعد از انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری می توانید جهت درخواست صدور مجوز اقدام کنید.

انواع مجوزهای تولیدی را با توجه به نوع فعالیتتان می توانید از این سامانه دریافت نمایید. با طی کردن مراحل اخذ مجوز از وزارت صنایع به راحتی می توانید کارخانه یا کارگاه تولیدی خود را راه اندازی کنید. البته از طریق همین سامانه امکان اخذ پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی نیز وجود دارد. بنابراین کلیه مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صمت از طریق همین سامانه ارائه می شوند.

مطالعه مقاله راهنمای اخذ جواز تاسیس نیز به شما پیشنهاد می شود.

مزایای دریافت مجوز تولید از وزارت صنایع

دریافت مجوز تولید از وزارت صمت برای واحدهای تولیدی با مزایای بسیاری همراه است. در مقاله جواز تاسیس چیست و چه مزایای دارد؟ نیز به برخی از مهم ترین مزایای مجوزهای وزارت صمت اشاره کرده ایم. با دریافت جواز تولیدی برای کارگاه یا کارخانه تولیدی خودتان می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید.

  • انجام ثبت سفارش برای واردات و ترخیص مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدی
  • استفاده از تسهیلات و وام های بانکی بلند مدت و کوتاه مدت با کارمزد بسیار کم
  • امکان خرید زمین با شرایط عالی در شهرک های صنعتی برای دارندگان مجوزهای تولیدی
  • حق برخورداری از برق صنعتی
  • امکان شرکت در پروژه ها و مشارکت های سودآور دولتی
  • امکان ثبت علامت تجاری و برند برای شرکت تولیدی
  • استفاده از یارانه های مخصوص واحدهای تولیدی

دریافت مجوز تولید از وزارت صنایع چقدر طول می کشد؟

دریافت مجوز تولید از وزارت صنایع چقدر طول می کشد؟خوشبختانه اخذ مجوز تولیدی از وزارت صنایع مدت زمان زیادی طول نمی کشد. زیرا وزارت صمت مجوزهای خود را در مدت زمان بسیار کمی به متقاضیان ارائه می دهد. اخذ مجوز به صورت متوسط ممکن است یک هفته الی دو هفته طول بکشد. البته این در صورتی است که شما واجد تمامی شرایط لازم برای این مجوز باشید.

همچنین باید مدارک شما کامل بوده و اطلاعات آن ها صحیح باشد. در غیر این صورت نیاز به انجام ویرایش و اصلاحیه هایی خواهد بود که خود مدت زمان اخذ مجوز را بسیار طولانی می کند. کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی می توانند مدت زمان اخذ مجوز شما را به نصف برسانند.

هزینه اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع چقدر است؟

هزینه اخذ مجوز تولیدی از وزارت صمت چقدر است؟هزینه اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد. نوع واحد تولیدی و نوع کالاها و محصولات تولید شده در میزان این هزینه تاثیر دارد. معمولا دریافت مجوز از وزارت صمت بین یک میلیون الی دو میلیون تومان ممکن است هزینه داشته باشد.

جهت استعلام جدیدترین قیمت های مربوط به اخذ مجوز تولیدی می توانید با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان اطلاعات خوبی در مورد هزینه ها در اختیار شما می گذارند.

مدت اعتبار مجوز تولید از وزارت صنایع

مدت اعتبار مجوز تولید از وزارت صنایع یک ساله است. اگر مجوز از نوع جواز تاسیس باشد، دارنده مجوز تنها یک سال فرصت دارد که مراحل کار را پیش ببرد.

در واقع در این مدت زمان باید پیشرفت هایی در خصوص کار صورت گرفته باشد. در غیر این صورت مجوز تولد تمدید نخواهد شد. کارشناسان و بازرسان جهت بررسی وضعیت پیشرفت به واحد تولیدی اعزام می شوند. اگر پیشرفت هایی صورت گرفته باشد، مجوز تمدید خواهد شد.

اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع با موسسه ثبت خوارزمی

اگر قصد اخذ مجوز تولید از وزارت صنایع را دارید، اصلا نگران نباشید. زیرا کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی اینجا هستند تا به شما کمک کنند. برای اخذ انواع مجوزهای تاسیس، پروانه بهره برداری و … می توانید با مشاوران حقوقی موسسه خوارزمی در ارتباط باشید. مشاوران می توانند قدم به قدم شما را در این راه راهنمایی کنند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل به معرفی مجوز تولیدی وزارت صنعت پرداختیم. همچنین نحوه اخذ این مجوز، مدارک، شرایط و مزایای اخذ آن را نیز توضیح دادیم. جهت اخذ مجوز تولیدی کافیست به سایت بهین یاب مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر صدور مجوز ثبت نمایید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان