شرکت بازرگانی صادرات واردات

شرکت بازرگانی صادرات و واردات

چکیده مقاله

همانطور که مشاهده می کنیم افراد برای ادامه دادن زندگی به یکسری محصولات احتیاج دارند که شاید این محصول در کشورشان تولید نشود در نتیجه باید کالا را از کشور مورد نظر وارد کنند و یا اینکه در کشورشان محصول به دلیل شرایط مناسب بیشتر تولید شود.در نتیجه برای تامین اقتصادی این کالاها را صادر می کنند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با یک شرکت صادرات و واردات آشنا شوید.
شرکت بازرگانی صادرات و واردات

همانطور که مشاهده می کنیم افراد برای ادامه دادن زندگی به یکسری محصولات احتیاج دارند که شاید این محصول در کشورشان تولید نشود در نتیجه باید کالا را از کشور مورد نظر وارد کنند و یا اینکه در کشورشان محصول به دلیل شرایط مناسب بیشتر تولید شود.در نتیجه برای تامین اقتصادی این کالاها را صادر می کنند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با یک شرکت  بازرگانی صادرات و واردات آشنا شوید.

حال به معنی صادرات و واردات می پردازیم. در لغتنامه صادرات به این معنا می باشد که کالایی را از جایی به جای دیگر چه از داخل به خارج و یا در شهرهای دیگر فرستاده شود گفته می شود ولی اگر بخواهیم در خصوص گمرک این تعریف را ارائه دهیم به خارج شدن کالا از گمرک کشور صادرات گفته می شود. اگر خروج کالا از کشور را در نظر بگیریم صادرات به دو دسته ی موقت و قطعی تقسیم شده است

شرکت بازرگانی صادرات و واردات

  • موقعیت رقابتی در بازارهای جهانی حفظ می شود.
  • افزایش کیفیت محصول
  • افزایش مهارت کارکنان
  • زمانی که در بازار داخلی دچار رکود شود می تواند در خارج دارای بازار مناسبی باشد.

واردات به کالاهایی گفته می شود که در کشوری ساخته شده و از طریق تجارت به کشورهای دیگر وارد می کنند. واردات نیز مانند انواع صادرات به دو صورت قطعی و موقت تقسیم می شود.

طبق ماده دوم قوانین صادرات و واردات، کالاها به سه قسمت کالای مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شده است که کالاهای مجاز به کالاهایی گفته می شود که نیاز به مجوز نخواهد داشت، کالاهای مشروط به کالاهایی گفته می شود که برای صادر و وارد کردن آن نیاز به مجوز دارد و کالاهای ممنوع به کالاهایی گفته می شود که به دلیل قوانین اسلامی وارد و یا صادر کردن آن ممنوع می باشد.

هنگامی که افراد تصمیم به وارد کردن کالاهای دولتی و یا غیردولتی را گرفته باشند باید برای اخذ مجوز ورود کالا به وزارت بازرگانی مراجعه نمایند زمانی که فردی بعنوان مسافر وارد کشور شود علاوه بر بار خود می تواند کالاهای مورد نظر خود را که جنبه ی تجاری نداشته باشد با پرداخت گمرک و سود بازرگانی، می تواند کالای مورد نظر را ترخیص نماید.

زمانی که به صادرات و واردات کالا می پردازید باید به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. کارت بازرگانی را اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادر می کند.

انواع شرکت بزرگانی صادرات و واردات قابل ثبت

  • شرکت سهامی (این نوع شرکت به دو صورت سهامی عام و خاص تقسیم شده است.)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت غیر مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی

ثبت شرکت بازرگانی  صادرات و واردات در قالب شرکت سهامی خاص

نوعی شرکت بازرگانی است که کلیه ی سرمایه شرکا به سهام تبدیل شده در نتیجه میزان مسئولیت هر یک به مقدار سهام آن بستگی دارد. زمانیکه شرکت در این قالب به ثبت رسد شرکت ثبت شده به امور تجاری می پردازد. در این نوع شرکت تعداد سهامداران نسبت به سهامی عام کمتر بوده و مجمع عمومی در این نوع شرکت وجود ندارد.

شرایط ثبت در قالب سهامی خاص

-حداقل سرمایه مورد نیاز 1،000،000 ریال باشد. ( یکصد هزار تومان )

-ابتدا 35 درصد از سرمایه پرداخت شود.

-پروسه 20 روز کاری بطول می انجامد.

-واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

شرکت صادرات و واردات در قالب مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین شرکت ها، شرکت بامسئولیت محدود است که بیشتر بین دوست، آشنایان و خانواده تشکیل می شود در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می باشد.

شرایط لازم

-این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود.

-حداقل سرمایه مورد نظر 1000000میلیون ریال می باشد.

-این پروسه 15 روز کاری بطول می انجامد.

مدارک مورد نیاز

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران

-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر " مدت زمان انجام"، "هزینه" و "مدارک لازم" را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان