شرایط ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان

ارمنستان یکی از بهترین کشورهای همسایه ایران است که متقاضیان بسیاری برای ثبت شرکت دارد. ثبت شرکت در ارمنستان و به طور کل ثبت شرکت بین المللی بیشتر به جهت اخذ اقامت این کشور صورت می گیرد. اما از این گذشته کشور ارمنستان دارای مزایای است که ثبت شرکت در آن را به صرفه و مناسب می کند. خوشبختانه شرایط ثبت شرکت در این کشور آسان بوده و چالش های سختی ندارد. اما این بدین معنی نیست که همه افراد می توانند در ارمنستان ثبت شرکت کنند.

در این مطلب از ثبت خوارزمی به صورت کامل به بررسی شرایط ثبت شرکت در ارمنستان و نحوه ثبت شرکت در این کشور می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

دلایل ثبت شرکت در ارمنستانثبت شرکت در ارمنستان فرصت های جدیدی را به روی سرمایه داران باز خواهد کرد. ارمنستان کشوری است که از شرایط خوب اقتصادی جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت برخوردار است. از طرفی شرایط زندگی در این کشور بسیار خوب بوده و متقاضیان علاقه دارند اقامت آن را دریافت کنند.

محدودیت های زیادی برای ثبت شرکت در این کشور وجود نداشته و شرایط ثبت در آن چالش خاصی ندارد. عوارض گمرکی بین ایران و ارمنستان حذف شده و این خود مبادلات تجاری را افزایش می دهد. هم مرز بودن ایران با ارمنستان خود دلیل محکم دیگری برای ثبت شرکت در این کشور است.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل بسیاری از سرمایه داران در سال های اخیر در این کشور ثبت شرکت انجام داده اند. مهم ترین مزایای تاسیس شرکت در ارمنستان به شرح زیر هستند.

  • قوانین مالیاتی این کشور بسیار مطلوب بوده و نرخ مالیات بر درآمد آن بسیار پایین است.
  • ارمنستان در مرز اروپا و آسیا قرار دارد. بنابراین همانند دری رو به بازارهای اروپا عمل خواهد کرد.
  • فرایند ثبت شرکت در آن بسیار ساده و سریع است.
  • ارمنستان با بسیاری از کشورها دارای توافقنامه تجارت های آزاد است. این توافقنامه ها به شما این امکان را می دهد تا در شرایط مطلوب به بازارهای بین المللی دست یابید.
  • این کشور دارای نیروی کار متخصص با تحصیلات بسیار عالی است. بنابراین با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهید شد.
  • دارای زیرساخت های مناسب در زمینه حمل و نقل و ارتباطات است.

محدودیت های ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان علاوه بر مزایایی که دارد دارای محدودیت هایی نیز هست. مهم ترین محدودیت های تاسیس شرکت در ارمنستان به شرح زیر هستند.

  • زبان رسمی در این کشور ارمنی است که این خود می تواند محدودیت های مختلفی برای کسانی که زبان ارمنی بلد نیستند، ایجاد کند.
  • بازار داخلی ارمنستان نسبت به کشورهای دیگر مانند ایران مقداری بسته و محدود است. همچنین در بخش های خاصی رقابت پذیری بسیار پایینی دارد.
  • این کشور همواره تحت تاثیر ریسک های سیاسی و اقتصادی قرار دارد. چرا که در منطقه حساس قفقاز واقع شده است.
  • بوروکراسی دولتی ممکن است در برخی از شرایط مانع بزرگی برای اخذ برخی از مجوزها و تاییدیه ها باشد.

انواع شرکت قابل ثبت در ارمنستان

انواع شرکت قابل ثبت در ارمنستانقالب های مختلفی برای ثبت شرکت در ارمنستان وجود دارند. انتخاب هر یک از این قالب ها به موضوع فعالیت شرکت، میزان سرمایه و تعداد شرکا بستگی دارد. متداول ترین انواع شرکت های قابل ثبت در ارمنستان به شرح زیر هستند.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود متداول ترین قالبی است که متقاضیان برای ثبت شرکت انتخاب می کنند. چرا که میزان مالیات ثبت این نوع شرکت بسیار کم و شرایط ثبت آن بسیار آسان است.

شرکت سهامی

شرکت های سهامی قابلیت این را دارند که سهام خود را به صورت عمومی یا خصوصی عرضه کنند. شرکت های سهامی برای پروژه های بزرگتر با فعالیت های گسترده مناسب هستند.

شعبه شرکت خارجی

می توانید یک نمایندگی یا شعبه از یک شرکت مادر خارجی دریافت کرده و آن را در ارمنستان تاسیس کنید. شرکت های خارجی زیادی هستند که دوست دارند بازار خود را در ارمنستان ایجاد کرده و آن را گسترش دهند.

شرکت تعاونی

شرکت های تعاونی برای اتباع خارجی محبوبیت کمتری دارند اما ثبت آن ها غیرممکن است. این نوع شرکت ها می توانند در بخش های خاصی مانند بخش های تولیدی، خدمات و کشاورزی فعال باشند.

اخذ اقامت با ثبت شرکت در ارمنستان

با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. بهترین روش اخذ اقامت ارمنستان، ثبت شرکت است. از طریق تاسیس شرکت می توانید ابتدا اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. بعد از چندین سال اگر شرکت شما با موفقیت به عملکرد خود ادامه دهد، اقامت دائم کسب خواهید کرد. البته در این مدت پرداخت مرتب مالیات و حقوق کارکنان و عدم انجام امور غیر قانونی الزامی است. در غیر این صورت اقامت دائم داده نخواهد شد.

شرایط ثبت شرکت در ارمنستان چگونه است؟

شرایط ثبت شرکت در ارمنستان چگونه است؟همان طور که گفتیم ثبت شرکت در ارمنستان شرایط و قوانین سختگیرانه ای ندارد. اما شرایط کلی ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر هستند.

  • داشتن تمکن مالی و سرمایه کافی برای ثبت شرکت
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از شعب بانک های ارمنستان
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • اخذ مجوز در رابطه با موضوع فعالیت شرکت
  • تعیین قالب مناسب برای ثبت شرکت با توجه به تعداد شرکا و موضوع فعالیت
  • درخواست رسمی ثبت شرکت در ارمنستان
  • ترجمه کردن مدارک به زبان ارمنی به صورت رسمی
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • تحصیلات مربوط به موضوع ثبت شرکت در صورت نیاز (برای شرکت های خدماتی)

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ارمنستان

اگر قصد ثبت شرکت در ارمنستان را دارید، حتما باید مدارک کامل برای این کار را تهیه کنید. مدارک لازم برای ثبت شرکت عبارتند از:

  • اساسنامه شرکت، آدرس دفتر شرکت به صورت کامل همراه با اطلاعات تماس آن
  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و ارائه آن
  • مدارک شناسایی مدیران، سهامداران و شرکای شرکت همانند پاسپورت معتبر
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ثبت شرکت در ارمنستان
  • گواهی وضعیت مالی یا موجودی حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی
  • طرح کسب و کار یا بیزینس پلن معتبر و قابل قبول

مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

برای ثبت شرکت در ارمنستان لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. اولین مرحله انتخاب نوع شرکت است. ابتدا باید نوع قالب شرکت، موضوع فعالیت، تعداد شرکا و میزان سرمایه لازم برای آن را تعیین کنید.
  2. نام شرکت را انتخاب کنید. نام شرکت نباید تکراری باشد. در این خصوص باید استعلام های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید نامی که انتخاب کرده اید تکراری نیست.
  3. مدارک لازم برای ثبت شرکت را که در بخش قبلی معرفی شدند، آماده کنید.
  4. مدارک خود را به اداره ثبت شرکت ها در ارمنستان تحویل داده و هزینه های مدنظر را پرداخت کنید.
  5. از اداره مالیات ارمنستان، شماره مالیاتی شرکت خود را دریافت نمایید. در یکی از بانک های ارمنستان حساب بانکی خود را جهت انجام معاملات مالی شرکت افتتاح کنید.
  6. در مرحله آخر باید جهت اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایید. البته این مورد تنها برای موضوع فعالیت هایی که به مجوز نیاز دارند صدق می کند.

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان

هزینه ثبت شرکت در ارمنستان برای شرکت های مختلف با قالب های متفاوت فرق می کند. اما معمولا برای ثبت شرکت در این کشور به 50000 درام جدید نیاز خواهید داشت. عمده هزینه لازم برای ثبت شرکت در این کشور مربوط به سرمایه اولیه و سرمایه لازم برای خرید تجهیزات و ملزومات ثبت شرکت و اخذ مجوز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های ثبت شرکت در ارمنستان بهتر است با کارشناسان ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

اگر قصد ثبت شرکت در ارمنستان با کمترین بودجه را دارید، موسسه ثبت خوارزمی بهترین انتخاب شماست. زیرا این موسسه می تواند تمامی امور ثبت شرکت را در مدت زمان بسیار کوتاهی برای شما انجام دهد.

جمع بندی

در این مطلب از ثبت خوارزمی به معرفی ثبت شرکت در ارمنستان و شرایط لازم برای ثبت این نوع شرکت پرداختیم. همچنین مزایا، محدودیت ها و مدارک تاسیس شرکت را بررسی کردیم. با ثبت شرکت در ارمنستان می توانید به دنبال فرصت های جدید در بازارهای اروپایی باشید.

 

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان