معرفی سایت استعلام پروانه بهره برداری

استعلام پروانه بهره برداری

بسیاری از افرادی که جهت اخذ پروانه بهره برداری اقدام کرده اند به دنبال یافتن سایت استعلام پروانه بهره برداری هستند. پروانه بهره برداری کارگاهی از آن مجوزهایی است که برای اخذ آن باید صبر زیادی داشته باشید. چرا که مدت زیادی طول می کشد تا پرونده ثبت نام پروانه بهره برداری متقاضیان مورد بررسی قرار گیرد. از این رو بسیاری از متقاضیان می خواهند همواره روند بررسی پرونده خود را پیگیری کنند.

از طرفی تا زمانی که مجوز بهره برداری صادر نشود واحدهای صنعتی اجازه فعالیت نخواهند داشت. از این رو استعلام پروانه بهره برداری برای آنان بسیار مهم است. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی سایت استعلام پروانه بهره برداری و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت. اگر در این مورد سوالات بیشتری داشتید، حتما فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

استعلام پروانه بهره برداری چیست؟

استعلام پروانه بهره برداری چیست؟

استعلام پرونده بهره برداری جهت پیگیری وضعیت پرونده اخذ این مجوز صورت می گیرد. صاحبان واحدهای صنعتی، بعد از آنکه مدارک و شرایط دریافت پروانه بهره برداری را فراهم کردند، درخواست اخذ پروانه خود را ثبت می کند.

این ثبت درخواست در سامانه بهین یاب که به وزارت صمت (وزارت صنعت، معدن و تجارت) تعلق دارد، صورت می گیرد. بعد از آن که درخواست ثبت شد، پرونده توسط کارشناسان وزارت صمت بررسی می شود. این بررسی ممکن است یک الی سه ماه طول بکشد. به همین دلیل متقاضیان با استعلام این مجوز می توانند از وضعیت بررسی پرونده از سوی این سازمان خود باخبر شوند.

همچنین بخوانید: پروانه بهره برداری چیست؟

سایت استعلام پروانه بهره برداری کدام است؟

سایت استعلام پروانه بهره برداری، همان سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login می باشد. از طریق این سایت می توانید برای اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنید. در سال های اخیر با پیشرفت دنیای وب، بسیاری از امور اداری در بستر الکترونیکی کوچ کردند. در واقع امروزه بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی دارای سامانه مخصوص به خود هستند.

وزارت صمت نیز سامانه بهین یاب را جهت ارائه خدمات به متقاضیان انتخاب کرده است. از طریق این سامانه می توانید به تمامی خدمات وزارت صمت دسترسی داشته باشید. همچنین دیگر نیازی نیست برای انجام امور اداری خود به صورت حضوری مراجعه کنید.

چرا استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری مهم است؟

چرا استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری مهم است؟شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که چرا استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری تا این اندازه مهم است؟ مدت زمان گرفتن پروانه بهره برداری گاهی می تواند بسیار طولانی و خسته کننده باشد. چرا که اخذ این مجوز به ارائه مدارک و فراهم آوردن شرایط خاصی نیاز دارد. از سوی دیگر کامل نبودن مدارک و نقص در آن می تواند چالش جدی در دریافت این مجوز باشد. استعلام پروانه بهره برداری به شما کمک می کند که از تمامی مشکلات و چالش های اخذ این پروانه خبردار شوید. اگر نقصی در مدارک شما وجود داشته باشد، کارشناسان از طریق سامانه آن را به شما اعلام خواهند کرد. در نتیجه در اسرع وقت می توانید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نمایید.

مراحل گرفتن استعلام از سایت استعلام پروانه بهره برداری

مراحل گرفتن استعلام از سایت استعلام پروانه بهره برداریبرای گرفتن استعلام از پروانه بهره برداری باید از طریق سایت استعلام پروانه بهره برداری یعنی سامانه بهین یاب اقدام کنید. دقت کنید برای گرفتن استعلام حتما باید وارد سایت شده و نام کاربری و رمز عبور داشته باشید. سپس کافیست طبق مراحل زیر اقدام نمایید.

  1. برای استعلام پروانه بهره برداری ابتدا وارد سایت https://behinyab.ir/auth/sso/login شوید.
  2. سپس در کادرهای سمت راست نام کاربری و سپس رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. عدد امنیتی موجود در تصویر را درج نمایید
  4. گزینه آبی رنگ ورود به سامانه را بزنید تا وارد حساب کاربری خود در سایت شوید.
  5. با وارد شدن به حساب کاربری خود، گزینه استعلام پروانه بهره برداری را بزنید.
  6. در این مرحله می توانید از طریق کد ملی یا شناسه ملی شرکت اقدام به استعلام کنید.
  7. اگر مجوز برای شخص حقوقی است باید شناسه ملی و اگر برای شخص حقیقی است باید کد ملی را وارد نمایید.
  8. گزینه استعلام پرونه بهره برداری را بزنید تا نتیجه به شما نمایش داده شود.

با انجام مراحل فوق به راحتی می توانید استعلام خود را دریافت کنید.

مزایای استفاده از سامانه بهین یاب

استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری یا همان سایت بهین یاب مزایای زیادی دارد. با الکترونیکی شدن امور اداری، ارگان های دولتی بسیار بهتر و سریع تر می توانند به متقاضیان خدمات رسانی کنند. از طرفی کارشناسان این ارگان ها نیز می توانند با دقت بیشتری به پرونده ها و درخواست های متقاضیان رسیدگی کنند.

همچنین سایت بهین یاب این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت و انرژی خود خدمات را دریافت کنند. درنتیجه دیگر نیازی به مراجعه حضوری و تلف کردن ساعت ها وقت نخواهد بود. با این سایت می توانید استعلام خود را در کمتر از یک دقیقه انجام دهید.

خدمات مهم سامانه بهین یاب

سایت استعلام پروانه بهره برداری تنها جهت استعلام این مجوز نیست. بلکه سامانه بهین یاب طیف گسترده ای از خدمات را به متقاضیان عزیز ارائه می کند. این خدمات در دسته های زیر قرار می گیرند.

  • درخواست صدور مجوز
  • درخواست ابطال مجوز
  • درخواست اصلاح/ توسعه مجوز
  • درخواست انتقال مالکیت مجوز
  • درخواست تسهیلات
  • درخواست تمدید مجوز
  • درخواست سهمیه و حواله خرید مواد اولیه
  • درخواست مجوز ورود و معافیت واردات

درخواست صدور مجوز شامل اخذ انواع جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، مجوز تولید، مجوز خدماتی و … می شود. با باز کردن پنجره مربوط به درخواست صدور مجوز می توانید مجوزهای صادر شده از طریق این وزارتخانه را مشاهده نمایید.

اخذ پروانه بهره برداری از طریق سایت بهین یاب

یکی از مهم ترین خدماتی که توسط سامانه بهین یاب به متقاضیان ارائه می شود، امکان اخذ پروانه بهره برداری صنعت و معدن است. متقاضیان با مراجعه به سایت بهین یاب و ثبت نام در آن و تکمیل فرم درخواست می توانند پروانه بهره برداری را اخذ کنند. برای استفاده از خدمات سایت ابتدا باید در آن ثبت نام کنید.

البته فراموش نکنید که صدور مجوز بهره برداری نسبت به سایر مجوزهای دیگر می تواند مقداری مشکل ساز و چالش برانگیز باشد. بنابراین تمامی مراحل اخذ مجوز را باید با نهایت دقت طی کنید. برای آگاهی از روند اخذ این مجوز، مقاله راهنمای اخذ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی را مطالعه نمایید.

هزینه استعلام از سایت استعلام پروانه بهره برداری

هزینه استعلام از سایت استعلام پروانه بهره برداریخوشبختانه استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری هیچ هزینه ای نداشته و کاملا رایگان می باشد. حتی ثبت نام در این سایت و ایجاد حساب کاربری نیز کاملا رایگان است. البته اگر قصد صدور مجوزی را داشته باشید باید هزینه های مربوط به صدور آن مجوز را پرداخت کنید. اما در غیر این صورت نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

استعلام پروانه بهره برداری با موسسه ثبت خوارزمی

متاسفانه برخی از افراد به دلیل نداشتن آگاهی و دانش حقوقی کافی نمی توانند به خوبی از خدمات سامانه استفاده کنند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید دیگر نیازی به نگرانی نیست. چرا که مشاوران حقوقی و کارشناسان ثبت خوارزمی همواره در کنار شما هستند. می توانید برای اخذ انواع مجوزها از وزارت صمت با این موسسه در ارتباط باشید. همچنین امکان گرفتن استعلام مجوز بهره برداری از سایت استعلام پروانه بهره برداری با این موسسه وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی نحوه استفاده از سایت استعلام پروانه بهره برداری را به شما توضیح دادیم. همچنین اهمیت گرفتن استعلام و سایر خدمات این سامانه را به صورت کامل به شما معرفی کردیم. سامانه بهین یاب، سامانه ای قدرتمند، سریع و ایمن برای ارائه خدمات به متقاضیان عزیز است.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان