اطلاعاتی در مورد هزینه ثبت برند مواد غذایی

هزینه ثبت برند مواد غذایی

بسیاری از متقاضیان ثبت برند این سوال را دارند که هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟ برای آن که برند مواد غذایی خودمان را داشته باشیم باید چقدر هزینه کنیم؟ مسلما هزینه بخش مهمی از ثبت برند است. چرا که ثبت برند باید به گونه ای باشد که متقاضی بتواند بودجه خود را با آن سازگار نماید. عوامل زیادی می توانند هزینه ثبت برند را کاهش و افزایش دهند.

موضوع مهم این است که چگونه می توان در این هزینه ها صرفه جویی کرد؟ برای ثبت برند مواد غذایی باید چقدر بودجه اختصاص دهیم؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به هزینه ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقیقی و حقوقی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟متاسفانه در سال جدید هزینه ثبت برند مواد غذایی نسبت به پارسال تقریبا دو برابر شده است. در مقاله هزینه ثبت برند در سال 1402 می توانید هزینه های مربوط به ثبت برند را مشاهده کنید. در سال جدید تمامی هزینه های ثبت برند افزایش پیدا کرده اند. اما با این وجود هزینه ثبت برند به گونه ای نیست که افراد نتوانند از پس هزینه های آن بر بیایند. بلکه با صرف هزینه و بودجه مناسبی می توان در کمترین زمان ممکن برند مواد غذایی را ثبت کرد.

هزینه ثبت برند مواد غذایی شامل هزینه ثبت اظهارنامه، آگهی روزنامه رسمی، حق الثبت، هزینه اخذ مجوزها، حق الوکاله و … می شود. هر کدام از این موارد دارای هزینه های مربوط به خود هستند. در ادامه هر یک از این هزینه ها را بررسی خواهیم کرد.

هزینه ثبت اظهارنامه ثبت برند در سامانه

نحوه ثبت برند مواد غذایی بدون ثبت اظهارنامه در سامانه مالکیت معنوی امکان پذیر نیست. پس متقاضیان ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و اظهارنامه خود را تکمیل کنند. در این اظهارنامه نوع شخص و طبقات کالای برند مدنظر مشخص می شود. اگر شخص بخواهد برند خود را تنها برای محصولات یک طبقه ثبت کند، باید مبلغ 24 هزار تومان را بپردازد. اگر این شخص حقوقی باشد، مبلغ به 48 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

دقت کنید این مبالغ تنها برای ثبت برند در یک طبقه بودند. به ازای اضافه شدن هر طبقه به ثبت برند متقاضی باید 20 هزار تومان بپردازد. این مبلغ برای اشخاص حقوقی 40 هزار تومان است. پس هر چه طبقات ثبت برند متقاضی بیشتر باشند، باید هزینه بیشتری را برای ثبت برند بپردازد. زیرا در این صورت برند مد نظر بر تمامی محصولات آن طبقات دلالت خواهد داشت.

هزینه درج آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

مورد دیگری که در هزینه ثبت برند مواد غذایی بسیار موثر است، هزینه درج آگهی روزنامه رسمی می باشد. هزینه درج آگهی بستگی به نوع روزنامه و نوع آگهی دارد. اما به صورت معمول هزینه آن 154 هزار تومان می باشد. اگر تعداد طبقات انتخاب شده بیش از 3 طبقه باشد این هزینه به 320 هزار تومان افزایش پیدا می کند. رنگی بودن علامت تجاری چاپ شده در آگهی رسمی موجب افزایش هزینه درج آگهی می شود. اگر شخص دریافت کننده گواهی ده ساله وکیل دادگستری باشد، باید هزینه 200 هزار تومانی حق التمبر را به وی بپردازید.

هزینه حق الثبت برای ثبت برند و لوگوی تجاری

هزینه حق الثبت یکی از هزینه های ثبت برند مواد غذایی می باشد. بعد از آن که آگهی نوبت اول را در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران چاپ کردید، باید حق الثبت را بپردازید. این حق الثبت یک ماه از گذشت چاپ آگهی نوبت اول باید پرداخت شود.

هر چه تعداد طبقات ثبت برند بیشتر باشد، حق الثبت نیز بالاتر می رود. اگر شخص مدنظر حقیقی باشد، باید حق الثبت 120 هزار تومانی پرداخت کند. همچنین پرداخت 10 هزار تومان برای هر طبقه اضافی لازم است. حق الثبت شخص حقوقی 240 هزار تومان می باشد. این هزینه برای هر طبقه 20 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه اخذ مجوزها و آماده سازی مدارک

هزینه اخذ مجوز و آماده سازی مدارک را نیز باید به هزینه ثبت برند مواد غذایی بیفزایید. برای اخذ برند در این حیطه باید مجوزهایی همچون جواز کسب، پروانه بهره برداری، مجوز سازمان غذا و دارو و … داشته باشید. بدون این مجوزها قادر به ثبت برند نخواهید بود. همچنین اگر بخواهید در قالب شخص حقوقی ثبت برند کنید، ابتدا باید ثبت شرکت را انجام دهید. بنابراین تمامی این هزینه ها در کم و زیاد شدن هزینه ثبت برند نقش بسیار پررنگی دارند.

بیشتر بخوانید: ثبت برند مواد غذایی

هزینه حق الوکاله یا کارمزد شرکت ثبتی

یکی از مهم ترین بخش های هزینه ثبت برند مواد غذایی، حق الوکاله یا کارمزد شرکت ثبتی است. ثت برند یکی از فرایندهایی است که به دانش حقوقی بالایی نیاز دارد. بدون دانش حقوقی و تجربه نمی توان برند مدنظر خود را ثبت کرد. بنابراین متقاضیان ترجیح می دهند از خدمات وکیل و شرکت های ثبتی در این زمینه بهره ببرند.

به همین دلیل در زمان ثبت برند باید هزینه مربوط به دستمزد وکیل و کارکرد شرکت ثبتی را بپردازید. این هزینه با توجه به تعرفه های موجود متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه حق الوکاله با شماره تلفن های موجود در سایت در ارتباط باشید.

هزینه ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی بیشتر است یا شخص حقوقی؟

هزینه ثبت برند مواد غذایی شخص حقیقی بیشتر است یا شخص حقوقی؟یکی از سوالات متداولی که بیشتر متقاضیان می پرسند این است که هزینه ثبت برند مواد غذایی برای اشخاص حقیقی بیشتر است یا اشخاص حقوقی؟ احتمالا خودتان نیز تاکنون متوجه شده اید که ثبت برند برای اشخاص حقوقی بسیار گرانتر از اشخاص حقیقی است. می توان به نوعی این هزینه را دو برابر دانست. پس اگر می خواهید به عنوان شخص حقوقی ثبت برند کنید، بهتر است بودجه بیشتری را به این کار اختصاص دهید. همچنین برای ثبت برند شخص حقوقی ارائه مجوزهای بیشتری لازم است. به همین دلیل پروسه اخذ مجوز نیز خود می تواند بسیار هزینه بردار باشد.

راه های کاهش هزینه ثبت برند مواد غذایی

راه های کاهش هزینه ثبت برند مواد غذایی

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه می توان هزینه ثبت برند مواد غذایی را کاهش داد؟ اصلا چکار کنیم که این هزینه به حداقل میزان خود برسد؟ یکی از کارهایی که برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید انجام دهید، ثبت برند شخصی است. یعنی شما به عنوان یک شخص حقیقی ثبت برند خواهید کرد نه یک شخص حقوقی. البته در این حالت شما نمی توانید از مزایای ثبت برند شخص حقوقی برخوردار شوید. اما در عوض هزینه های ثبت برند پایین می آیند.

مورد دیگر ثبت برند در طبقات کمتر است. چرا که هر چه طبقات ثبت برند بیشتر شوند، هزینه ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد. در این حالت برند شما محدودتر و هزینه ثبت آن کمتر می شود. برای صرفه جویی در هزینه ها نیازی نیست علامت تجاری برند خود را به صورت رنگی در روزنامه رسمی چاپ کنید. چرا که چاپ رنگی هزینه بیشتری خواهد بود. روزنامه های ارزان را برای درج آگهی رسمی انتخاب نمایید.

ثبت برند مواد غذایی ارزان با موسسه ثبت خوارزمی

اگر قصد ثبت برند مواد غذایی را دارید، حتما در اسرع وقت با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی تماس بگیرید. کارشناسان حقوقی می توانند شما را در قدم به قدم ثبت برند و پرداخت هزینه های آن یاری دارند. همچنین با مشورت کارشناسان می توانید هزینه های ثبت برند خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید. اگر دانش حقوقی لازم برای ثبت برند را ندارید، اصلا وقت را هدر ندهید. هر چه زودتر با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل هزینه ثبت برند مواد غذایی و عوامل موثر بر آن پرداختیم. همچنین هزینه های مختلف ثبت برند را به صورت کامل توضیح دادیم. ثبت برند برای اشخاص حقوقی با هزینه بیشتری نسبت به اشخاص حقیقی برخوردار است. اما در عوض مزایای آن بیشتر می باشند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان