مهلت اظهارنامه مالیات 1402 و 1403

مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل

بسیاری از مودیان در مورد مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سوال دارند. مودیان وظیفه دارند مالیات بر ارزش افزوده هر فصل را در مدت زمان مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کل کشور پرداخت کنند. مالیات بر ارزش افزوده، از طریق ارسال اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی انجام خواهد شد.

عدم ارسال اظهارنامه به معنی فرار مالیاتی بوده و مودی به شدت مورد جریمه مالیاتی قرار می گیرد. بنابراین برای مودیان بسیار مهم است که این اظهارنامه را در زمان مقرر خود ارسال کنند. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم مهلت اظهارنامه مالیاتی هر کدام از فصول سال 1402 و 1403 را به شما معرفی کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مهلت و نحوه ارسال اظهارنامه فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل

مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصلقبل از آنکه مهلت اظهارنامه مالیات را تعیین کنیم بهتر است ابتدا مقداری به معرفی این اظهارنامه ها بپردازیم. اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده هر سال شامل چهار دوره برای چهار فصل می باشد. این دوره ها به ترتیب فصول به دوره های اول تا چهارم نامگذاری می شوند. اظهارنامه هر فصل باید به صورت جداگانه تدوین و ارسال شود.

تعیین مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل بسیار ساده است. تنها کافیست راه روش محاسبه آن را بدانید. مهلت ارسال اظهارنامه هر فصل، 15 روز بعد از اتمام آن فضل است. یعنی مودیان باید اظهارنامه فصل بهار را تا 15 روز بعد از اتمام این فصل یعنی تا 15 تیر ارسال کنند. همچنین مهلت ارسال اظهارنامه تابستان، 15 روز بعد از اتمام این فصل یعنی 15 مهرماه است.

بنابراین محاسبه مهلت ارسال اظهارنامه هر فصل بدین طریق انجام می شود. در واقع شما تنها دو هفته بعد از اتمام هر فصل فرصت دارید تا اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده آن را ارسال نمایید.

آنچه مطالعه خواهید کرد: مدارک لازم برای اظهارنامه مالیاتی کدامند؟

مهلت ویرایش و اصلاح اظهارنامه بر ارزش افزوده

جالب است بدانید این تنها مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیست که مهم است. بلکه مهم است بدانید که تا چه تاریخی فرصت دارید این اظهارنامه را ویرایش و اصلاح نمایید. در بسیاری از مواقع پیش می آید که مودیان اظهارنامه را به اشتباه ارسال می کنند. یعنی برخی از اعداد را به اشتباه وارد خواهند کرد.

مودیان فرصت دارند تا قبل از شروع مهلت اظهارنامه فصل بعدی، اظهارنامه فصل قبل را تصحیح نمایند. مثلا مودیان می توانند اظهارنامه فصل تابستان را تا قبل از 15 دی ویرایش کنند. چرا که مهلت ارسال اظهارنامه فصل پاییز تا 15 دی است. همچنین امکان ویرایش اظهارنامه فصل تابستان تا 15 بهار سال بعد ممکن خواهد بود.

اهمیت اطلاع از مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

اطلاع یافتن از مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل بسیار مهم است. مودیان موظف اند اظهارنامه مالیاتی هر فصل را تا قبل از اتمام مهلت آن به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. در غیر این صورت مشمول جریمه های سنگین مالیاتی خواهند شد.

به عبارتی دیگر، عدم ارسال این اظهارنامه به منزله قرار مالیاتی و عدم پرداخت مالیات است. بنابراین در چنین حالتی مودی باید علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده، هزینه جریمه مالیاتی را نیز پرداخت کند. برای جلوگیری از جریمه مالیاتی، حتما نسبت به ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی خود کوشا باشید.

تمدید مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتدر شرایطی ممکن است مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر فصل تمدید شود. مخصوصا این تمدید مهلت در فصل بهار بیشتر دیده می شود. چرا که اوایل فصل بهار با عید نوروز و تعطیلات آن مواجه خواهد شد. در نتیجه در این مدت زمان ممکن است بسیاری از مودیان نتوانند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند. تمامی اخبار مربوط به مهلت ارسال اظهارنامه و تمدید آن را می توانید در سایت سازمان امور مالیاتی کشور مطالعه کنید. تمام اخبار و آگهی های این سازمان در این سایت منتشر خواهد شد.

مهلت اظهارنامه مالیات فصل زمستان 1402 (دوره چهارم)

مهلت اظهارنامه مالیات فصل زمستان 1402 مسلما باید تا 15 فروردین 1403 باشد. اما خوشبختانه این مدت زمان از سوی سازمان امور مالیاتی تا تاریخ 12 اردیبهشت 1403 تمدید شده است. مودیان باید در این مدت زمان جهت ویرایش، اصلاح و استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود اقدام نمایند.

خریداران کالاها و خدمات دارای صورت حساب الکترونیکی حداکثر باید تا تاریخ 31 فروردین ماه 1403 نسبت به تعین تکلیف خریدهای خود اقدام کنند. عدم احتساب آثار مالیاتی در دوره چهارم سال 1403، در دوره اول سال 1403 برای مودیان حساب خواهد شد.

مهلت اظهارنامه مالیات فصل بهار 1403 (دوره اول)

مهلت اظهارنامه فصل بهارمهلت اظهارنامه مالیات فصل بهار 1403، 15 روز بعد از اتمام این فصل یعنی تا 15 تیرماه 1403 می باشد. البته سازمان امور مالیاتی کشور طبق اطلاعیه ای که در تاریخ 13 خردادماه 1403 اعلام کرد این مهلت را تمدید کرده است. بنابراین مودیان تا 31 مردادماه 1403 برای ویرایش، اصلاح و تسلیم اظهارنامه مالیاتی فصل بهار فرصت خواهند داشت. امکان تمدید این مدت زمان وجود ندارد. پس مودیان بهتر است تا انتهای مردادماه، اظهارنامه فصل بهار 1403 را تحویل دهند.

مهلت اظهارنامه فصل تابستان 1403 (دوره دوم)

مهلت اظهارنامه مالیات فصل تابستان 1403، 15 روز بعد از اتمام این فصل یعنی تا 15 مهرماه 1403 می باشد. البته طبق روال معمول به احتمال زیاد این تاریخ توسط سازمان امور مالیاتی کشور تمدید خواهد شد.

البته تاکنون اطلاعیه خاصی در مورد تمدید این مهلت توسط این سازمان منتشر نشده است. چرا که هنوز مهلت اظهارنامه فصل بهار نیز به پایان نرسیده است. با به پایان رسیدن مهلت اظهارنامه فصل بهار 1403، می توانیم منتظر اطلاعیه های تمدید مهلت اظهارنامه فصل تابستان 1403 نیز بمانیم.

مهلت اظهارنامه مالیات فصل پاییز 1403 (دوره سوم)

مهلت اظهارنامه مالیات فصل پاییز 1403 طبق روال عادی تا 15 دی ماه 1403 است. بعد از اتمام مهلت ارسال اظهارنامه فصل تابستان یا دوره دوم، باید منتظر اطلاعیه های تمدید مهلت از سوی سازمان امور مالیاتی بمانیم.

البته مودیان بهتر است تا 15 دی ماه، اظهارنامه فصل پاییز خود را تقدیم این سازمان کنند. چرا که ممکن است این مدت زمان تمدید نشود. در صورت عدم تمدید مهلت ارسال اظهارنامه، مودیان با جریمه مالیاتی مواجه خواهند شد. این جریمه می تواند بین 30 درصد ال 50 درصد از مالیات قابل پرداخت باشد.

مهلت اظهارنامه فصل زمستان 1403 (دوره چهارم)

مهلت اظهارنامه فصل زمستانمهلت اظهارنامه مالیات فصل زمستان 1403 تا 15 فروردین 1404 است. البته این مدت زمان به احتمال زیاد از سوی سازمان امور مالیاتی کشور تمدید خواهد شد. چرا که این مدت زمان با تعطیلات عید نوروز 1404 مصادف می شود. بنابراین نیازی نیست بابت جریمه مالیاتی نگران باشید. از طرفی تا قبل از اتمام این مهلت، می توانید اظهارنامه دوره سوم 1403 را اصلاح و ویرایش نمایید. بنابراین مدت زمان زیادی برای ویرایش این اظهارنامه مهلت خواهید داشت.

ارسال اظهارنامه مالیاتی با موسسه ثبت خوارزمی

ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هر دوره به دانش حقوقی بالایی نیاز دارد. برخی از مودیان ممکن است در تکمیل و ارسال این اظهارنامه به کمک نیاز داشته باشند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید اصلا نگران نباشید. چرا که کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در کنار شما خواهند بود.

مشاوران حقوقی می توانند اظهارنامه مالیاتی را برای شما تنظیم کرده و ارسال کنند. همچنین می توانند در تکمیل این اظهارنامه به شما مشاوره دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. همچنین می توانید با پر کردن فرم مشاوره سایت، با مشاوران موسسه ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی مهلت اظهارنامه مالیات فصول مختلف را در سال 1402 و 1403 بررسی کردیم. همچنین مدت زمان تمدید ارسال هر یک از این اظهارنامه ها را به دقت شرح دادیم. مهلت ارسال اظهارنامه هر فصل، 15 روز بعد از پایان آن فصل می باشد. البته در شرایطی این مدت زمان توسط سازمان امور مالیاتی کشور تمدید خواهد شد.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان