مراحل و مدارک ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی بسیار مهم هستند. چرا که جهت ثبت هر نوع شرکتی، ارائه مدارک لازم برای ثبت آن شرکت لازم است. حال یکی از مهم ترین نکات جهت جمع آوری مدارک لازم، توجه به نوع قالب شرکت است. چرا که قالب شرکت تاثیر مهمی در مدارک لازم برای ثبت شرکت های خدماتی دارد.

مثلا برای شرکت های مسئولیت محدود ارائه شرکتنامه لازم است. اما جهت ثبت شرکت سهامی خاص نیازی به شرکتنامه نخواهد بود. اگر قصد ثبت شرکت های خدماتی دارید، ابتدا باید مدارک لازم برای ثبت را ارائه دهید. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی را معرفی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره سایت را پر کرده تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

ثبت شرکت خدماتی چیست؟

ثبت شرکت خدماتی چیست؟قبل از آنکه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی را معرفی کنیم، بد نیست به این شرکت ها بپردازیم. شرکت خدماتی، شرکت هایی هستند که به ارائه خدمات خاصی می پردازند. در واقع کار اصلی این شرکت ها، ارائه خدمات بوده و از این طریق کسب درآمد می‌ کنند.

چاپ و تکثیر، نظافت، فضای سبز، آشپزی و کترینگ، حمل و نقل و … جزء خدمات این شرکت ها هستند. خدمات این شرکت ها، مستقیما توسط پرسنل و کارکنان آن ارائه می شوند. ثبت شرکت های خدماتی معمولا در قالب های شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص صورت می گیرد.

آیا ارائه مدارک برای ثبت شرکت خدماتی نیاز است؟

برخی از افراد فکر می کنند به دلیل اینترنتی بودن مراحل اولیه ثبت شرکت خدماتی، نیازی به ارائه مدارک لازم نخواهد بود. دقت کنید تکمیل و ارسال فرم درخواست ثبت شرکت از طریق این مدارک باید صورت گیرد. چرا که اطلاعات موجود در این فرم نباید با مدارک مغایرت داشته باشند.

هر گونه مغایرت باعث رد درخواست ثبت شرکت خواهد شد. از طرفی بدون جمع آوری و تهیه مدارک، نمی توان اطلاعات شرکت را به اداره ثبت شرکت ها ارائه داد. بنابراین اگر قصد ثبت شرکت را دارید، قبل از هر چیز باید مدارک لازم برای ثبت را تهیه کنید.

چه مدارکی برای ثبت شرکت خدماتی لازم است؟

چه مدارکی برای ثبت شرکت خدماتی لازم است؟مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی به صورت زیر هستند.

  • مدارک هویتی و شناسایی تمامی اعضای اصلی شرکت، اعضای هیئت مدیره و بازرسان
  • اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی همانند آدرس، شماره تلفن، کد پستی، کد الکترونیک و …
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری شرکای شرکت
  • ارائه ۵ نام سه سیلابی به ترتیب اولویت برای نامگذاری شرکت
  • گواهی سرمایه اولیه تعهد شده جهت تاسیس شرکت
  • ارائه دو نسخه اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه و تمامی صفحات آن توسط تمامی سهامداران امضا شوند.
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و صورتجلسه هیئت مدیره
  • آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت در صورت حقوقی بودن شرکا ( همچنین ارائه اطلاعات مربوط به نماینده آن شخصیت های حقوقی در شرکت)
  • داشتن کد ثنا برای شرکا و اعضای اصلی شرکت
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت خدماتی
  • پرداخت هزینه تعیین نام به سازمان ثبت اسناد و املاک
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست ثبت شرکت
  • ارائه مجوزهای لازم برای ثبت شرکت
  • وکالتنامه در صورت داشتن وکیل

تهیه اساسنامه شرکت جهت ثبت شرکت خدماتی

شرکت خدماتیاساسنامه شرکت یکی از مهم ترین مدارک برای ثبت شرکت خدماتی است. اساسنامه همانند شناسنامه برای شخصیت حقوقی عمل می کند. تمامی اطلاعات مهم شرکت شامل موضوع فعالیت، مدت زمان فعالیت، آدرس، ارکان مهم و … در اساسنامه ثبت می شوند.

اساسنامه حتما باید توسط تمامی سهامداران و اعضای اصلی شرکت که صاحب امضا هستند، امضا شوند. همچنین این اساسنامه حتما باید در سربرگ اصلی شرکت تنظیم شده و توسط مهر شرکت مهر شود. اساسنامه ای که در صورتجلسه مجمع عمومی تایید نشود، فاقد اعتبار خواهد بود.

صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و بازرسان

ارائه صورتجلسه مجمع عمومی که در آن سهامداران و بازرسان شرکت کرده باشند، لازم است. صورتجلسه یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی می باشد که باید ارائه شود. صورتجلسه باید در دو نسخه و سربرگ اصلی شرکت تنظیم شود. امضای تمامی حاضران در مجمع عمومی پای تمامی برگه های صورتجلسه لازم است. همچنین تمامی برگه ها باید با مهر شرکت، مهر شوند. در غیر این صورت صورتجلسه مورد تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت ها قرار نخواهد گرفت.

صورتجلسه هیئت مدیره شرکت خدماتی

علاوه بر صورتجلسه مجمع عمومی، صورتجلسه هیئت مدیره نیز برای ثبت شرکت خدماتی لازم است. اعضای هیئت مدیره توسط سهامداران شرکت انتخاب می شوند. در این صورتجلسه، مدیرعامل شرکت توسط هیئت مدیره برگزیده خواهد شد. حال مدیرعامل می تواند از اعضای هیئت مدیره، سهامداران یا یک فرد خارج از شرکت باشد. این صورتجلسه نیز باید در دو نسخه تهیه شده و تمامی صفحات آن توسط اعضای هیئت مدیره امضا شوند. همچنین صورتجلسه حتما باید در سربرگ اصلی شرکت تنظیم شده و مهر شرکت روی تمامی برگه های آن باشد.

مجوز لازم برای ثبت شرکت های خدماتی

یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی، ارائه مجوزهای لازم برای ثبت شرکت هستند. برخی از شرکت های خدماتی مانند شرکت های نظافتی نیازی به کسب مجوز خاصی ندارند. اما در عوض برخی دیگر از شرکت ها ممکن است لازم باشد از وزارت صمت یا وزارت کار و رفاه اجتماعی مجوز اخد کنند. این مجوزها به موضوع فعالیت شرکت خدماتی بستگی دارند. ارائه تمامی مجوزهای لازم در حین ثبت شرکت ضروری است.

برای اطلاع از مجوزهای لازم برای ثبت انواع شرکت خدماتی، با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان می توانند شما را با مجوزهای لازم برای اخذ هر موضوع فعالیت و نحوه اخذ آن راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید:ثبت شرکت خدماتی پیمانکاری

اسکن مدارک ثبت شرکت خدماتی در سامانه ثبت شرکت ها

یکی از مهم ترین کارهایی که حین ارسال فرم درخواست ثبت شرکت باید انجام دهید، اسکن مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی است. بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم، سامانه از شما میخواهد که مدارک مشخص شده را بارگذاری کنید.

بارگذاری این مدارک جهت انجام بررسی های اولیه توسط کارشناسان انجام می شود. در واقع کارشناسان با بررسی اولیه این مدارک تعیین می کنند که درخواست ثبت شرکت شما معتبر است یا خیر. پس باید تصویر مدارک خواسته شده را به صورت اسکن شده و کاملا واضح ارسال نمایید.

ارسال فیزیکی مدارک به اداره ثبت شرکت ها

بعد از تایید اولیه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی به صورت اینترنتی، لازم است نسخه فیزیکی مدارک را ارسال کنید. آدرس مدنظر در پذیرش نامه اینترنتی تعین خواهد شد. ارسال مدارک باید از طریق اداره پست صورت گیرد.

همچنین ارسال تمامی رسیدهای مربوط به پرداخت هزینه های لازم برای ثبت شرکت همراه این مدارک ضروری است. مدارک فیزیکی باید با تصاویر ارسال شده برابر باشند. در غیر این صورت درخواست ثبت شرکت رد خواهد شد. در نتیجه از اعمال هرگونه تغییر در مدارک فراهم شده بپرهیزید.

تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با موسسه ثبت خوارزمی

تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتیاگر در تهیه و تنظیم مدارکی چون شرکتنامه، اساسنامه، صورتجلسه و … به راهنمایی نیاز دارید، اصلا نگران نباشید. موسسه ثبت خوارزمی می تواند شما را در صفر تا صد تهیه مدارک و حتی ثبت شرکت نیز یاری دهد. کارشناسان خبره و مجرب موسسه ثبت خوارزمی سالهاست که در زمینه ثبت انواع شرکت های خدماتی فعالیت دارند.

این کارشناسان حقوقی می توانند تمامی باید و نبایدهای ثبت شرکت خدماتی را به شما آموزش دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.‌ همچنین می توانید فرم مشاوره سایت را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما در اسرع وقت بمانید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل شرکت خدماتی و مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت پرداختیم. همچنین مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت و شرایط تهیه آن ها را توضیح دادیم. اساسنامه، صورتجلسه و اطلاعات مربوط به اعضای شرکت و خود شخصیت حقوقی بسیار مهم هستند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان