نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی

مزایای استفاده از سامانه امور مالیاتی

ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید جهت اعلام عدم فعالیت شرکت آن را انجام دهید. ارسال اظهارنامه صفر به اداره مالیات خود به تنهایی نمی تواند برای اعلام عدم فعالیت شرکت کافی باشد. بلکه نمایندگان قانونی شرکت یا مدیران آن باید نامه ای رسمی به این سازمان ارائه کنند.

علاوه بر سازمان امور مالیاتی کشور، اعلام عدم فعالیت به سازمان تامین اجتماعی نیز مهم است. چرا که شرکت ها به صورت مستقیم با امور بیمه ای در این مورد سروکار دارند.

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی قصد داریم نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی و نحوه تدوین و ارسال آن را شرح دهیم (نمونه نامه عدم فعالیت به دارایی). در صورت داشتن هرگونه سوالی در این مورد فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

نامه عدم فعالیت شرکت چیست؟

نامه عدم فعالیت شرکت چیست؟قبل از آنکه در مورد نحوه تنظیم نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی توضیح دهیم، بهتر است مقداری این نامه را معرفی کنیم. نامه عدم فعالیت شرکت، نامه ای است که از سوی شرکت های غیرفعال به ارگان های مربوطه ارسال می شود.

گاهی مواقع ممکن است برخی از شرکت ها به صورت موقت فعالیت اقتصادی و تجاری خود را متوقف کنند. حال این عدم فعالیت ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی یا مشکلات میان شرکای شرکت یا … باشد.

در این حالت شرکت هیچ گونه فعالیتی ندارد و مسلما باید از پرداخت مالیات معاف شود. در این حالت نمایندگان قانونی یا مدیران شرکت نامه ای مبنی بر عدم فعالیت شرکت به ارگان های مربوطه ارسال می کنند. این نامه به نوعی درخواست مدیران آن شرکت جهت تایید غیرفعال بودن شرکت و معافیت مالیاتی آن است.

چرا باید عدم فعالیت شرکت را به تامین اجتماعی اعلام کنیم؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی مهم است؟ اصلا چرا باید همچنین نامه ای را به این سازمان ارائه دهیم؟ مسلما شرکتی که غیرفعال است، قادر به پرداخت حقوق و بیمه کارمندان و کارکنان خود نیست. در نتیجه این شرکت ها بیمه کارکنان خود را پرداخت نمی کنند.

نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی، شرکت را از پرداخت جرائم مربوط به عدم پرداخت بیمه کارکنان مصون می کند. در واقع در این حالت شرکت مدنظر ملزم به پرداخت بیمه کارکنان خود نیست. سازمان تامین اجتماعی نیز هیچ اجباری برای پرداخت این بیمه در نظر نخواهد گرفت.

مهم ترین شرایط ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی

دقت کنید نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی و تایید این درخواست زمانی انجام می شود که شرکت هیچگونه تراکنش مالی نداشته باشد. در نتیجه مادامی که شرکت حقوق و بیمه کارکنان خود را پرداخت کند، اصلا غیرفعال محسوب نمی شود. در نتیجه سازمان امور مالیاتی کشور به هیچ وجه درخواست عدم فعالیت این شرکت را قبول نخواهد کرد.

نامه عدم فعالیت شرکت و درخواست آن زمانی مورد تایید قرار می گیرد که شرکت هیچگونه گردش پولی و بانکی نداشته باشد. حتی خرید ملزومات شخصی شرکت نیز می تواند درخواست عدم فعالیت آن را رد کند. قراردادهای خرید و فروش حتی معاملات بسیار کوچک نیز موجب بی اعتبار شدن نامه عدم فعالیت شخص حقوقی خواهد شد.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد: معرفی انجمن صنفی شرکت های خدماتی

در نامه عدم فعالیت شرکت چه مواردی ذکر می شود؟

در نامه عدم فعالیت شرکت چه مواردی ذکر می شود؟نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی توسط شرکت های غیرفعال باید به اداره تامین اجتماعی محل فعالیت ارائه شود. این نامه در سربرگ رسمی شرکت نوشته شده و باید توسط مدیرعامل شرکت امضاء شده و مهر شرکت به آن زده شود. چرا که تنها در این صورت است که نامه اعتبار پیدا می کند.

در این نامه نام شرکت، شماره ثبت، کلاسه پرونده، عنوان واحد صنفی، تاریخ آغاز عدم فعالیت شرکت و … درج می شود. دقت کنید درج دقیق تاریخ شروع عدم فعالیت شرکت بسیار مهم است. چرا که اداره امور مالیاتی تمامی بررسی ها و استعلامات خود را از این تاریخ پیگیری خواهد کرد. بنابراین باید در درج صحیح تاریخ غیرفعال بودن شرکت دقت کنید.

نکات مهم در ارسال نامه عدم فعالیت شرکت چیست؟

اگر قصد ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی را دارید، باید یکسری نکات مهم را در این مورد در نظر بگیرید. چرا که اسرال این نامه آنقدر ها هم که فکر می کنید آسان و بدون دردسر نخواهد بود. در ارسال این نامه به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • نامه عدم فعالیت برای سال مالی گذشته ارسال می شود نه سال مالی پیش رو.
  • نامه عدم فعالیت برای هر سال مالی باید به صورت جداگانه ارسال شود. مثلا ارسال یک نامه عدم فعالیت برای دو سال مالی متوالی کافی نیست.
  • انجام هر گونه خرید به صورت شخصی یا خرید تجهیزات و ابزارآلات برای سال مالی جدید فعالیت محسوب می شود.
  • اگر استعلامات فعالیت شرکت را نشان دهند، درخواست عدم فعالیت شرکت رد می شود. در این حالت شرکت مشمول جرایم مالیاتی سنگین نیز خواهد شد.
  • کارمزدهای بانکی جزء تراکنش و گردش مالی مشتری محسوب نمی شوند.

چگونه نامه عدم فعالیت شرکت را ارائه دهیم؟

چگونه نامه عدم فعالیت شرکت را ارائه دهیم؟برای اعلام عدم فعالیت شرکت، باید نامه عدم فعالیت شرکت را همراه با سایر اظهارنامه و پلمپ دفاتر قانونی ارائه دهیم. همچنین ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است.

برای اینکار ابتدا باید نامه عدم فعالیت تنظیم شده و توسط مدیرعامل شرکت امضاء و مهر شود. سپس این نامه همراه با دفاتر قانونی پلمپ شده و اظهارنامه های ارز افزوده ارسال خواهد شد.

دقت کنید تنها ارسال نامه عدم فعالیت، شرکت را از پرداخت مالیات و حق بیمه معاف نخواهد کرد. بلکه شرکت مدنظر باید اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده خود را به صورت صفر ارائه دهند. بنابراین همراه بودن این اسناد با نامه عدم فعالیت بسیار حائز اهمیت است.

استعلام های مهم جهت تایید درخواست عدم فعالیت شرکت

ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی و درخواست عدم فعالیت شرکت با بررسی های گسترده توسط کارشناسان مواجه خواهد شد. چرا که کارشناسان باید از عدم فعالیت شرکت اطمینان حاصل کنند. استعلام های مهم صورت گرفته در این زمینه به شرح زیر هستند:

  • بررسی کامل اظهارنامه مالیاتی ارسال شده توسط شرکت
  • استعلام از حساب های بانکی شرکت
  • بررسی تمامی حساب های مالی مربوط به اعضای شرکت
  • بررسی تمامی فاکتورهای خرید و فروش ثبت شده به نام شرکت
  • بررسی تمامی دفاتر قانونی شرکت

نمونه نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی

نمونه نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعیاگر قصد دارید نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی ارسال کنید اما نحوه تدوین آن را نمی دانید، اصلا نگران نباشید. زیرا در ادامه یک نمونه از نامه عدم فعالیت را به شما معرفی کرده ایم. می توانید با ارسال این نامه، عدم فعالیت خود را به استحضار اداره تامین اجتماعی محل فعالیت خود برسانید. البته دقت کنید این نامه را حتما در سربرگ اصلی شرکت تنظیم کنید.

بسم تعالی

ریاست محترم اداره تامین اجتماعی استان …………… شعبه ……..

باسلام

احتراما به استحضار می رساند شرکت …………. به شناسه ملی ………….. دارای شماره کارگاهی ……………. از تاریخ ……………. تا تاریخ ……………… به علت ……………… فعالیتی نداشته و بدین وسیله عدم فعالیت خود را اعلام می کند.

مهر و امضا مدیر عامل شرکت

هزینه ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی چقدر است؟

ارسال نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی هزینه خاصی ندارد. بلکه کافی است این نامه را همراه با اظهارنامه مالیاتی و سایر دفاتر قانونی پلمپ شده به ارگان های ذیربط ارسال نمایید. بنابراین هزینه ای بابت عدم فعالیت شرکت از شما گرفته نخواهد شد. البته هزینه تشکیل پرونده مالیاتی در اداره امور مالیاتی هزینه ای جداگانه است و باید پرداخت شود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی را به صورت کامل معرفی کردیم. همچنین نحوه تنظیم و ارسال این نامه را توضیح دادیم. اگر قصد ارسال درخواست عدم فعالیت شرکت خود را دارید، حتما با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان