همه چیز در مورد سامانه پروانه بهره برداری

سامانه پروانه بهره برداری چیست؟

متقاضیان مجوز بهره برداری برای اخذ این مجوز باید به سامانه پروانه بهره برداری مراجعه کنند. در سال های گذشته ارگان ها و سازمان های دولتی سعی کرده اند تمامی خدمات خود را به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه دهند. در راستای الکترونیکی شدن خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، این سازمان سامانه بهین یاب را طراحی کرده است.

متقاضیان انواع مجوزهای صادر شده توسط این وزارتخانه می توانند به سایت بهین یاب مراجعه کرده و به خدمات آن دست یابند. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به معرفی سامانه پروانه بهره برداری صنعت و معدن و خدمات این سایت بپردازیم. اگر سوالات بیشتری در این خصوص داشتید، فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سامانه پروانه بهره برداری چیست؟

سامانه پروانه بهره برداری چیست؟سامانه پروانه بهره برداری سامانه ای است که به وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) تعلق دارد. این سامانه به نام بهین یاب شناخته شده و آدرس آن به صورت https://behinyab.ir می باشد. از طریق این سامانه می توانید به طیف گسترده ای از خدمات وزارت صمت و اخذ مجوزهای گوناگون دسترسی داشته باشید.

این سامانه به صورت مستقیم زیر نظر وزارت صمت اداره می شود و پل ارتباطی این وزارتخانه با متقاضیان است. بنابراین اگر می خواهید از خدمات وزارت صمت استفاده کنید، حتما باید از طریق سامانه بهین یاب اقدام نمایید.

همچنین بخوانید: پروانه بهره برداری چیست؟

مزایای استفاده از سامانه پروانه بهره برداری

استفاده از سامانه پروانه بهره برداری به جای مراجعه حضوری به ادارات و بانک ها از مزایای بسیاری برخوردار است. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • با استفاده از سامانه بدون اتلاف وقت، انرژی و هزینه می توانید به خدمات مدنظر خود دست یابید.
  • خدمات دهی از طریق سامانه بسیار سریع تر و دقیق تر از مراجعه حضوری است.
  • با اقدام از طریق سامانه بهین یاب می توانید مدت زمان گرفتن پروانه بهره برداری را کاهش دهید.
  • کارشناسان وزارت صمت از طریق سامانه می توانند بهتر به متقاضیان خدمات رسانی کنند. چرا که پرونده ها با دقت بیشتری بررسی خواهند شد.
  • سامانه بهین یاب طیف گسترده ای خدمات مربوط به صدور مجوزها، ابطال، انتقال و تمدید آن ها ارائه می دهد. بنابراین خدمات این سایت محدودیتی ایجاد نخواهند کرد.

خدمات سامانه پروانه بهره برداری وزارت صمت

خدمات سامانه پروانه بهره برداری وزارت صمتمتقاضیان محترم از طریق خدمات سامانه پروانه بهره برداری می توانند کلیه نیازهای خود را برطرف سازند. به دلیل دسترسی راحت تر متقاضیان به خدمات سامانه، این خدمات دسته بندی شده اند. این دسته بندی به شرح زیر است.

  • درخواست صدور مجوز
  • درخواست ابطال مجوز
  • درخواست اصلاح/ توسعه مجوز
  • درخواست انتقال مالکیت مجوز
  • درخواست تسهیلات
  • درخواست تمدید مجوز
  • درخواست سهمیه و حواله خرید مواد اولیه
  • درخواست مجوز ورود و معافیت واردات
  • و سایر

در این سامانه می توانید برای اخذ انواع پروانه بهره برداری کارگاهی، جواز تاسیس و مجوز خدماتی و تولیدی اقدام نمایید. همچنین ایجاد هرگونه تغییرات و اصلاحیه هایی در این مجوزها با استفاده از سامانه بهین یاب وجود دارد.

نحوه ثبت نام در سامانه پروانه بهره برداری

نکته ای که در خصوص استفاده از سامانه پروانه بهره برداری وجود دارد ثبت نام در آن است. اگر می خواهید از خدمات سامانه بهین یاب بهره ببرید ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. بدون حساب کاربری امکان دسترسی به خدمات سایت وجود نخواهد داشت. برای ثبت نام در سامانه مراحل زیر را طی کنید.

  1. به سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login مراجعه کنید.
  2. در سمت راست صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه یک فرم به شما نمایش داده می شود.
  3. اطلاعات این فرم شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات عمومی متقاضی می باشند. تمامی کادرهای ستاره دار را به دقت پر کنید.
  4. سپس گزینه سبز رنگ ثبت نام را در آخر بزنید. با زدن این گزینه، کارتابل کاربری شما ایجاد خواهد شد.

مراحل ثبت درخواست اخذ پروانه بهره برداری

مراحل ثبت درخواست اخذ پروانه بهره برداریاگر شرایط دریافت پروانه بهره برداری و مدارک لازم برای اخذ آن را دارید پس وقت را تلف نکنید. هر چه زودتر به سامانه بهین یاب مراجعه کرده و جهت اخذ این مجوز مراحل زیر را طی نمایید.

  1. ابتدا به سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login مراجعه کنید.
  2. در سمت راست صفحه در کادرهای نشان داده شده نام کاربری و سپس رمز عبور خود را وارد کنید. (باید قبلا در سامانه ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور را اخذ کرده باشید.)
  3. کد امنیتی را وارد کرده گزینه آبی رنگ ورود به سامانه را بزنید.
  4. وارد حساب کاربری خود شده و بر روی گزینه صدور پروانه بهره برداری کلیک کنید.
  5. اطلاعات خواسته شده را بر اساس مدارکی که تهیه کرده اید، وارد نمایید. تمامی اطلاعات باید به صورت کامل و صحیح وارد شوند.
  6. سپس هزینه های مربوط به صدور مجوز و تمبر را پرداخت کرده و درخواست خود را ثبت نهایی کنید.

با ثبت نام پروانه بهره برداری، پرونده پروانه بهره برداری شما تشکیل خواهد شد. پس از ثبت نام باید منتظر بررسی پرونده تان توسط کارشناسان بمانید.

نحوه استعلام از سامانه پروانه بهره برداری

از طریق سامانه پروانه بهره برداری می توانید جهت استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایید. استعلام، جهت آگاهی از وضعیت پروانه بهره برداری خود یا دیگران انجام می شود. در واقع این سامانه به شما این امکان را می دهد که از طریق کد ملی یا شناسه ملی بتوانید به اطلاعات مجوز دسترسی پیدا کنید.

البته می توانید از شماره پروانه بهره برداری نیز بهره ببرید. برای این کار کافیست وارد سایت استعلام پروانه بهره برداری یا همان سایت بهین یاب شوید. البته ناگفته نماند برای گرفتن استعلام حتما باید در این سایت ثبت نام کرده باشید. چرا که گرفتن استعلام از طریق حساب کاربری انجام می شود.

تمدید، انتقال و ابطال پروانه بهره برداری در بهین یاب

تمدید، انتقال و ابطال پروانه بهره برداری و سایر مجوزها از طریق سامانه بهین یاب قابل انجام است. متقاضیان می توانند از طریق این سامانه برای تمدید مجوزهای اخذ شده از وزارت صمت درخواست دهند که پروانه بهره برداری یکی از آن هاست. همچنین امکان ابطال و یا انتقال مالکیت مجوز به شخص دیگری تحت شرایط خاصی وجود دارد. متقاضیانی که دیگر قصد انجام فعالیت های صنعتی و تولیدی ندارند، می توانند پروانه بهره برداری خود را لغو کنند.

اخذ پروانه بهره برداری با سامانه بهین یاب چقدر طول می کشد؟

اخذ پروانه بهره برداری با سامانه بهین یاب چقدر طول می کشد؟خوشبختانه ثبت نام برای اخذ مجوزهای وزارت صمت از طریق سامانه پروانه بهره برداری بسیار آسان و سریع انجام می شود. اگر مدارکتان آماده باشد تنها در عرض چند دقیقه می توانید ثبت نام پروانه بهره برداری را انجام دهید.

چرا که لازمه تشکیل پرونده، تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری از طریق این سامانه است. توجه داشته باشید که به جزء استفاده از سامانه بهین یاب، امکان اخذ مجوز از طریق روش های دیگر وجود ندارد. بنابراین نباید به صورت حضوری به ادارات یا سازمان ها مراجعه نمایید.

راهنمای استفاده از سامانه پروانه بهره برداری با موسسه ثبت خوارزمی

اگر در مورد سامانه پروانه بهره برداری سوالات زیادی دارید و نحوه کار با این سامانه را بلد نیستید، اصلا نگران نباشید. برای استفاده از هر کدام از خدمات سامانه وزارت صمت می توانید با مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

مشاوران حقوقی می توانند صفر تا صد خدمات وزارت صمت را از طریق سامانه بهین یاب برای شما انجام دهند. همچنین می توانید تمامی سوالات خود را از کارشناسان موسسه ثبت خوارزمی در مورد خدمات این سامانه بپرسید. جهت دریافت خدمات این موسسه تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی سامانه پروانه بهره برداری و نحوه کار با آن را به صورت کامل معرفی کردیم. همچنین به بررسی خدمات مختلف این سامانه و چگونگی استفاده از این خدمات پرداختیم. با استفاده از سامانه بهین یاب در کمتر از چند دقیقه می توانید به تمامی خدمات وزارت صمت دسترسی پیدا کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان