راهنمای ثبت نام پروانه بهره برداری

نحوه استعلام پروانه بهره برداری وزارت صمت

ثبت نام پروانه بهره برداری توسط واحدهای تولیدی و صنعتی جهت اخذ مجوز بهره برداری از وزارت صمت انجام می شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت به واحدهای صنعتی و تولیدی که قصد تولید محصول خاصی را دارند، مجوز ارائه می دهد. این مجوز بدین معناست که کسب و کار واحد مربوطه قانونی بوده و زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می کند.

در واقع وزارت صمت جهت کنترل هر چه بیشتر و بهتر بر کار این واحدهای صنعتی، مجوز بهره برداری را ارائه می دهد. حال نحوه ثبت نام پروانه بهره برداری چگونه است؟ مراحل ثبت نام این پروانه و مدارک لازم برای آن کدامند؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. اگر سوالات بیشتری داشتید، حتما فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پروانه بهره برداری و کاربرد آن

قبل از آنکه به نحوه ثبت نام پروانه بهره برداری بپردازیم، بهتر است اصلا بدانیم که پروانه بهره برداری چیست؟ چرا یک واحد صنعتی باید پروانه بهره برداری کسب کند؟ پروانه بهره برداری مجوزی است که به واحدهای صنعتی و تولیدی اجازه بهره برداری از خط تولید و استفاده از تجهیزات را می دهد.

بدون این مجوز، هیچ واحد تولیدی اجازه تولید انبود محصولات، عرضه به بازار و فروش آن ها را نخواهد داشت. بنابراین تا زمانی که واحدهای تولیدی و صنعتی این مجوز را کسب نکنند، اجازه شروع فعالیت نخواهند داشت. کسب پروانه بهره برداری به معنی کسب اجازه جهت شروع فعالیت رسمی برای کارگاه ها، کارخانجات و واحدهای صنعتی است.

مزایای ثبت نام پروانه بهره برداری

مزایای ثبت نام پروانه بهره برداریثبت نام پروانه بهره برداری کارگاهی می تواند مزایای زیادی برای واحد صنعتی و تولیدی فوق داشته باشد. به همین دلیل اکثر متقاضیان جهت بهره مندی از این مزایا تصمیم به اخذ این مجوز می گیرند. مهم ترین مزایای اخذ مجوز بهره برداری به شرح زیر هستند.

  • بهره مندی از تسهیلات بانکی با نرخ تولیدی
  • گرفتن حق امتیاز برق با تعرفه صنعتی
  • خرید ماشین آلات صنعتی بدون نیاز به پرداخت مالیات گمرک
  • معافیت از پرداخت جریمه های مالیاتی به مدت یکسال
  • معافیت واحدهای صنعتی تازه تاسیس از پرداخت مالیات
  • امکان شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی
  • اقدام به ثبت برند، اخذ نام تجاری و علامت استاندارد
  • امکان خرید و تهیه انواع مواد اولیه لازم برای تولید محصولات از پالایشگاه های داخلی با نرخ دولتی

نحوه ثبت نام پروانه بهره برداری

برای اخذ پروانه بهره برداری حتما باید مراحل مربوط به ثبت نام را انجام دهید. برای ثبت نام ابتدا باید مدارک لازم برای اخذ مجوز را جمع آوری کنید. بدون این مدارک هرگز قادر به پر کردن پرسشنامه های مربوط و ثبت نام نخواهید بود. برای ثبت نام پروانه بهره برداری ابتدا باید به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به نام بهین یاب مراجعه کنید.

سپس با ثبت نام در این سامانه، فرم درخواست پروانه بهره برداری را تکمیل کنید. تکمیل این پرسشنامه به معنی ثبت درخواست اخذ پروانه بهره برداری می باشد. بعد از انجام این درخواست، پرونده ثبت نام شما توسط کارشناسان وزارت صمت بررسی می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه بهره برداری

مدارک لازم برای ثبت نام پروانه بهره برداریبرای ثبت نام پروانه بهره برداری به ارائه یک سری مدارک خاص به وزارت صمت نیاز خواهید داشت. بدون این مدارک نمی توانید جهت اخذ پروانه بهره برداری صنعت و معدن اقدام کنید. دقت کنید تمامی این مدارک باید صحیح باشند. ارسال هرگونه مدارک اشتباهی باعث رد درخواست ثبت مجوز شما خواهد شد.

  • ارائه کروکی آدرس محل تولیدی
  • کپی تمامی مدارک شرکت شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، روزنامه رسمی، آگهی روزنامه تاسیس، آگهی آخرین تغییرات
  • مدارک شناسایی و هویتی متقاضی یا مدیر عامل شخص حقوقی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت
  • ارائه لیست تجهیزات و ماشین آلات مربوط به خط تولید کارخانه
  • ارائه لیست کامل از تمامی کارکنان و پرسنل
  • ارائه فیش بانکی پرداخت هزینه و تمبر
  • سند مالکیت یا اجاره نامه محل اقامت واحد صنعتی
  • فاکتورهای مربوط به خرید تجهیزات و ماشین آلات واحد تولیدی

جهت اطلاع از لیست کامل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مجوز بهره برداری، با شماره تلفن های موجود در سایت در تماس باشید. کارشناسان حقوقی می توانند به شما در فراهم آوردن و تکمیل این مدارک کمک کنند.

مراحل ثبت نام پروانه بهره برداری در سامانه بهین یاب

برای ثبت نام پروانه بهره برداری باید از طریق سامانه بهین یاب اقدام کنید. می توانید به این سامانه وارد شده و درخواست اخذ پروانه بهره برداری خود را ثبت نمایید. برای استفاده از خدمات سایت بهین یاب، ثبت نام در این سامانه الزامی است.

در واقع بدون ثبت نام نمی توانید برای دریافت پروانه بهره برداری اقدام کنید. برای ثبت نام و درخواست اخذ پروانه، مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا وارد سایت بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login شوید.
  2. سپس از سمت راست صفحه در زیر کادرهای نشان داده شده گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. با زدن گزینه ثبت نام، به صفحه تکمیل اطلاعات وارد خواهید شد. گزینه های ستاره دار را حتما باید تکمیل نمایید.
  4. در این صفحه باید اطلاعات مهمی را تکمیل کنید. نوع عضویت، اطلاعات شناسایی متقاضی، اطلاعات عمومی متقاضی، نام کاربری، رمز عبور و … جزء این اطلاعات هستند.
  5. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه سبز رنگ ثبت نام را بزنید تا کارتابل کاربری شما تشکیل شود.
  6. سپس در کارتابل کاربری خود از میان گزینه های متعدد گزینه صدور پروانه بهره برداری را انتخاب نمایید.
  7. فرم پرسشنامه را با توجه به مدارکی که فراهم آورده اید، تکمیل کنید. بعد از اتمام تکمیل فرم، باید هزینه مربوط به صدور پروانه بهره برداری را بپردازید.
  8. بعد از پرداخت هزینه، می توانید منتظر بررسی پرونده تان از سوی کارشناسان وزارت صمت بمانید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای اخذ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی را اخذ نمایید.

نکات مهم جهت ثبت نام پروانه بهره برداری

نکات مهم جهت ثبت نام پروانه بهره برداری

در هنگام ثبت نام پروانه بهره برداری باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر هستند.

  • در هنگام ثبت نام از آدرس ایمیل مربوط به خودتان استفاده کنید. ایمیل باید حتما در دسترسی باشد.
  • شماره تلفن همراه باید به نام صاحب کد ملی باشد. ثبت نام با شماره همراه مغایر با کد ملی ممکن نخواهد بود.
  • در هنگام ثبت نام اطلاعات خواسته شده در پرسشنامه ها را باید با توجه به مدارکی که جمع آوری کرده اید انجام دهید. مغایرت اطلاعات وارد شده با اطلاعات مدارک مورد رد درخواست پروانه بهره برداری خواهد شد.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را در جای مطمئنی یادداشت کنید. چرا که برای ورود به سامانه بهین یاب و پیگیری پرونده به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

همچنین بخوانید: شرایط دریافت پروانه بهره برداری

آیا مراجعه به سامانه بهین یاب برای اخذ پروانه کافیست؟

بله. برای ثبت نام پروانه بهره برداری اقدام از طریق سامانه بهین یاب کافی خواهد بود. چرا که این سامانه درگاه اصلی وزارت صمت برای ارتباط با متقاضیان مجوزهای گوناگون است. بنابراین دیگر لازم نیست برای اخذ پروانه به صورت حضوری به ادارات مختلف مراجعه کنید. دقت کنید تکمیل فرم پرسشنامه سامانه بهین یاب برای اخذ این مجوز الزامی می باشد.

ثبت نام پروانه بهره برداری با موسسه ثبت خوارزمی

با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی دیگر نیازی نیست نگران چالش ها و مشکلات ثبت نام پروانه بهره برداری باشید. چرا که مشاوران حقوقی این سایت صفر تا صد اخذ این پروانه را برای شما انجام خواهند داد.

با موسسه ثبت خوارزمی، مدت زمان گرفتن پروانه بهره برداری واحد صنعتی خود را کاهش داده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که این کارشناسان می توانند در مدت زمان کوتاه این مجوز را برای شما اخذ کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی نحوه ثبت نام پروانه بهره برداری و مراحل انجام آن را به صورت کامل توضیح دادیم. با اخذ این پروانه می توانید به صورت رسمی فعالیت واحد تولیدی یا صنعتی خود را شروع کنید. همچنین امکان بهره مندی از تشویق های وزارت صمت و معافیت های سازمان امور مالیاتی کشور را خواهید داشت.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان