ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی

شرکت واردات تجهیزات پزشکی

یکی از بهترین شرکت هایی که برای ثبت مناسب بوده و سودآوری بالایی دارد، ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی است. امروزه در بسیاری از مراکز درمانی، بیمارستان ها و کلینیک های زیبایی از تجهیزات خارجی جهت انجام امور تشخیصی و درمانی بهره می برند. این تجهیزات خارجی مسلما توسط شرکت هایی به دست مصرف کننده می رسند که در زمینه واردات و توزیع کالا فعالیت دارند.

در این مطلب می خواهیم به نحوه ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی و مجوزهای لازم برای ثبت این نوع شرکت بپردازیم. همچنین مدارک لازم برای ثبت شرکت و اخذ مجوز را نیز به صورت کامل معرفی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

شرکت واردات تجهیزات پزشکی چیست؟

شرکت واردات تجهیزات پزشکی چیست؟قبل از آنکه نحوه ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی را توزیع دهیم، می خواهیم این شرکت ها را معرفی نماییم. شرکت های واردکننده، شرکت هایی هستند که تجهیزات پزشکی در زمینه تشخیص و درمان بیماری را وارد می کنند. این شرکت ها، تجهیزات پزشکی را از شرکت های سازنده خارجی خریداری کرده و آن ها را به داخل کشور وارد خواهند کرد.

موضوع فعالیت این شرکت ها به شرح زیر است:

  • واردات تجهیزات پزشکی به کشور و ترخیص آن ها از گمرک
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در حوزه تجهیزات پزشکی
  • فروش و توزیع تجهیزات پزشکی به مصرف کنندگان
  • ارائه تجهیز و مشاوره تجهیزات پزشکی به مراکز مربوطه
  • انجام خدمات کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی
  • ارائه خدمات مشاوره فنی تجهیزات پزشکی

لزوم ثبت شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی جهت تجهیز نمودن مراکز درمانی به جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات پزشکی الزامی است. این شرکت ها نقش مهمی در تجهیز کردن مراکز درمانی به آخرین تجهیزات پزشکی روز دنیا دارند. بنابراین ثبت این شرکت ها اهمیت بالایی دارد.

ثبت این شرکت ها به ارتقای سطح خدمات پزشکی و سلامت افراد جامعه کمک خواهد کرد.

بر اساس قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکت ها و اشخاص حقوقی که می خواهند به فعالیت اقتصادی و کسب درآمد بپردازند، ابتدا باید ثبت شوند. بنابراین اگر قصد دارید در قالب شخص حقوقی تجهیزات پزشکی وارد کنید، ابتدا باید امور ثبت شرکت را انجام دهید. با ثبت شرکت می توانید از بسیاری از حمایت ها و تسهیلات دولتی و بانکی بهره مند شوید.

شرکت واردات تجهیزات پزشکی را در چه قالبی ثبت کنیم؟

شرکت واردات تجهیزات پزشکی را در چه قالبی ثبت کنیم؟ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی بیشتر در قالب های سهامی خاص و مسئولیت محدود صورت می گیرد. این دو قالب برای ثبت شرکت های واردکننده تجهیزات پزشکی بسیار مناسب هستند. چرا که می توان شرکت را بدون کمترین چالش و دردسر راه اندازی کرد. شرکت های سهامی خاص، شرکت هایی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام در می آید. اما در شرکت مسئولیت محدود، سرمایه به صورت سهام درنیامده و مسئولیت هر یک از شرکاء به اندازه سرمایه آن ها در شرکت است.

آیا ثبت شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی به مجوز نیاز دارد؟

بله. برای ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی حتما باید از اداره کل تجهیزات پزشکی مجوز دریافت کنید. این مجوز در قالب یک کد به نام کد IRC ارائه خواهد شد. تمامی شرکت هایی که در زمینه واردات تجهیزات پزشکی فعالیت دارند، باید این کد را داشته باشند. شرکت هایی که مایل به فعالیت در زمینه واردات هستند، حتما باید کد آی آر سی را دریافت کنند. دقت داشته باشید برای ثبت شرکت ابتدا باید مجوز را دریافت کنید. یعنی مجوز یکی از مدارک مهم و مورد نیاز برای ثبت است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی

اگر قصد ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی را دارید، ابتدا باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را فراهم کنید. البته توجه داشته باشید که مدارک لازم برای ثبت هر نوع شرکتی با هم فرق می کنند. مثلا مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت سهامی خاص متفاوت هستند. در این بخش مدارک و شرایط لازم برای ثبت هر دو نوع شرکت را بررسی خواهیم کرد.

شرکت با مسئولیت محدود

  • کپی مدارک هویتی تمامی اعضاء شامل شناسنامه، کارت ملی و …
  • کپی اقرارنامه با امضای سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه، شرکتنامه و اساسنامه که به امضای تمامی اعضاء رسیده باشد.
  • ارائه مجوز اخذ شده از اداره کل تجهیزات پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • وکالتنامه در صورت داشتن وکیل
  • داشتن حداقل دو عضو و تعهد جهت پرداخت کل سرمایه تعین شده

شرکت سهامی خاص

  • داشتن حداقل سه عضو و دو بازرس
  • پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه نقدی متعهد شده
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای شرکت
  • کپی اقرارنامه شرکت
  • وکالتنامه در صورت داشتن وکیل
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، برای اخذ مجوز ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی، باید مدارک و شرایط ویژه ای داشته باشید. شرایط و مدارک لازم مجوز تجهیزات پزشکی به شرح زیر هستند:

  • ارائه مدارک شناسایی موسسان شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی پزشکی یا رشته های پیراپزشکی
  • معرفی نامه اصناف تجهیزات پزشکی
  • معرفی مسئول فنی برای شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • تعیین کشور سازنده تجهیزات و مشخص نمودن آن ها براساس گروه های T1,T2,T3,T4
  • ارائه مدارکی مبنی بر ایمنی و عملکرد تجهیزات پزشکی از شرکت مادر

نحوه دریافت مجوز شرکت های واردکننده تجهیزات پزشکی

نحوه دریافت مجوز شرکت های واردکننده تجهیزات پزشکیدریافت کد IRC به منزله اخذ مجوز ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی می باشد. برای اخذ این کد ابتدا باید به سایت www.Imed.Ir مراجعه کرده و وارد سامانه تجهیزات پزشکی شوید. سپس از طریق آیکون عضویت و ثبت نام جهت دریافت این کد اقدام نمایید. با کامل نمودن فرم های موجود، نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهید کرد. دریافت پروانه لازم برای واردات کالاها و تجهیزات پزشکی مقداری دشوار است. اما از طریق این سامانه و تکمیل اطلاعات خواسته شده به راحتی می توانید مجوز شرکت واردکننده تجهیزات و کالاهای پزشکی را اخذ نمایید.

ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی در سامانه اداره ثبت شرکت ها

فرایند ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی مانند فرایند ثبت سایر شرکت ها می باشد. برای ثبت ابتدا باید مدارک لازم را فراهم کرده و به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کنید. با ورود به سامانه، تاسیس شخصیت حقوقی را انتخاب کنید. فرمی که برای شما نمایش داده می شود جهت ثبت شرکت است. باید تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را به دقت و به درستی تکمیل نمایید.

بعد از تکمیل اطلاعات، مدارکی که باید اسکن کنید به شما نمایش داده می شوند. مدارک را در محل مدنظر خود بارگذاری کنید. هزینه ثبت شرکت را پرداخته و فرم را به ثبت برسانید. در این حالت کد رهگیری را دریافت کرده و منتظر ابلاغ پاسخ درخواستتان بمانید.

در صورتی که درخواست ثبت شرکت شما تایید شود، باید مدارک را به صورت فیزیکی با استفاده از پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. اگر مدارک به صورت فیزیکی نیز تایید شوند باید جهت تکمیل پرونده ثبت شرکت به صورت حضوری به اداره مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت چگونه است؟

ثبت شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی چقدر طول می کشد؟

ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی نهایتا 40 روز الی دو ماه طول می کشد. البته این مدت زمان در حالتی است که شما تمامی مراحل ثبت شرکت را با موفقیت و بدون هیچ مشکلی طی کرده باشید. اگر می خواهید  ثبت شرکت ارزان و سریع انجام دهید، حتما با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی می توانند شما را در این راه یاری دهند.

جمع بندی

در این مطلب از ثبت خوارزمی تلاش کردیم به نحوه ثبت شرکت واردات تجهیزات پزشکی و مدارک لازم برای این نوع ثبت پرداختیم. همچنین مجوز لازم برای ثبت شرکت واردکننده کالای پزشکی و شرایط دریافت آن را به صورت کامل توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان