راهنمای ثبت شرکت بین المللی

ثبت شرکت بین المللی

بسیاری از افرادی که قصد ثبت شرکت و شروع فعالیت در دنیای تجارت را دارند دوست دارند شرکت خود را به صورت بین المللی ثبت کنند و یا برند بین المللی داشته باشند. ثبت شرکت بین المللی مزایای بسیاری را در اختیار صاحبان شرکت قرار می دهد. اما با این وجود ثبت این نوع شرکت با محدودیت ها و چالش های مختلفی نیز همراه می باشد.

همچنین افراد باید بتوانند فعالیت شرکت خود را به خوبی مدیریت کرده و سعی در توسعه حیطه فعالیت آن داشته باشند. اگر شما نیز قصد ثبت شرکت های بین المللی را دارید، ابتدا باید با نحوه ثبت آن آشنا باشید. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به نحوه ثبت شرکت بین المللی، مزایای آن و مدارک لازم برای ثبت بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرکت بین المللی چیست؟

شرکت بین المللی چیست؟شرکت بین المللی شرکتی است که به صورت بین المللی فعالیت دارد و محصولات و خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند. شرکت های بین المللی تنها در یک بازار خاص مربوط به یک منطقه جغرافیایی فعال نیستند. بلکه این شرکت ها فعالیت خود را در خارج از مرزهای کشور خود نیز گسترش می دهند. شرکت های بین المللی با سایر شرکت ها، تجار و بازرگانان کشورهای دیگر همواره در ارتباط هستند. این ارتباط تجاری بوده و موجب کسب سود برای طرفین می شود.

امروزه تجارت بین المللی به حدی گسترش پیدا کرده است که بیش از 150 کشور جهان به عضویت سازمان تجاری جهانی در آمده اند. چرا که امروزه بیش از 30 درصد از دارایی های خصوصی جهان در اختیار شرکت های بین المللی است. به همین دلیل شرکت های بین المللی نقد بسیار مهمی در تجارت جهانی و رونق اقتصادی دارند. به همین دلیل این شرکت ها روز به روز گسترش پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی

مزایای ثبت شرکت بین المللی

مزایای ثبت شرکت بین المللیثبت شرکت بین المللی با مزایای بسیاری همراه است. دقیقا به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم می گیرند سرمایه خود را به ثبت این نوع شرکت ها اختصاص دهند. برخی از مهم ترین مزایای ثبت این شرکت ها عبارتند از:

  • دستیابی به هم افزایی
  • ورود به بازارهای بین المللی و تولید و ارائه انبوه محصولات و خدمات
  • افتتاح حساب بانکی بین المللی
  • نرخ بالای بازگشت سرمایه و کسب سود بیشتر
  • مدیریت بهتر منابع و نیروی های انسانی
  • سهولت در انتقال و واگذاری شرکت
  • بودجه بندی دقیق و قابل انعطاف نسبت به انجام تجارت به صورت فردی
  • مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • دسترسی به بازارهای جهانی پرسود
  • برخورداری از معافیت های مالیاتی و مشوق های صادراتی
  • تقویت و همه گیری برند تجاری
  • به دست آوردن مشتریان جدید و بیشتر

امکان مهاجرت و اخذ اقامت با ثبت شرکت بین المللی

یکی از بهترین مزایای ثبت شرکت بین المللی، امکان مهاجرت و اخذ اقامت کشور مدنظر است. بسیاری از کشورها امکان کسب اقامت خود را از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری فراهم کرده اند. ترکیه، امارات متحده عربی، اتحادیه اروپا و … جزء این کشورها هستند. برخی از این کشورها اقامت خود را به صورت دائم و برخی دیگر به صورت موقت ارائه می دهند. اما در هر صورت با سرمایه گذاری تا حد نصاب می توانید همراه با خانواده تان با خیال راحت مهاجرت کنید.

حق کار، حق تحصیل، برخورداری از امکانات رفاهی و درمانی و … از مزایای مهاجرت و اخذ اقامت با ثبت شرکت هستند. ثبت شرکت در دبی و ترکیه نزد ایرانیان محبوبیت فراوانی دارد. چرا که این دو منطقه جغرافیایی از نظر فرهنگی و اقتصادی بسیار به بازار ایران نزدیک هستند.

چه کسانی شرایط ثبت شرکت بین المللی دارند؟

چه کسانی شرایط ثبت شرکت بین المللی دارند؟همه افراد بدون هیچ محدودیتی می توانند نسبت به ثبت شرکت بین المللی اقدام کنند. اما دقت کنید داشتن 18 سال تمام، تمکن مالی کافی و نداشتن سوء پیشینه کیفری برای ثبت شرکت در هر کشوری لازم است.

برخی از شرکت ها برای ثبت نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت شرکت دارند که حتما باید این مورد را در نظر بگیرید. مثلا شرکت های مهندسی جزء این شرکت ها هستند. شرایط ثبت شرکت بین المللی بستگی به قوانین و مقررات شرکت میزبان دارد. مثلا شرایط ثبت شرکت در امارات با شرایط ثبت شرکت در ترکیه یا کشورهای اروپایی کاملا متفاوت است. بنابراین این شرایط بستگی به قوانین آن کشور دارد.

نحوه ثبت شرکت بین المللی

برای ثبت شرکت بین المللی ابتدا باید کشور میزبان، موضوع فعالیت شرکت، نوع قالب شرکت و … را مشخص کنید. نحوه ثبت این شرکت در ایران همانند ثبت سایر شرکت هاست و همان فرایند ثبت شرکت را دارد.

اگر بخواهید در یک کشور خارجی اقدام به ثبت شرکت کنید به کمک کارشناسان حرفه ای در این زمینه نیاز خواهید داشت. ابتدا کارشناسان باید پرونده ثبت شرکت شما را بررسی کنند. سپس راهنمایی های لازم را برای طی مراحل قانونی و اداری به شما ارائه دهند.

شرکت های بین المللی باید بازارهایی را برگزینند که از نظر فرهنگی و اقتصادی فاصله کمی با بازار مبدا ان ها داشته باشد. بنابراین باید از انتخاب بازارهایی که با آن ها کاملا غریبه هستند بپرهیزند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی

مسلما برای ثبت شرکت بین المللی به ارائه یک سری مدارک ویژه نیاز خواهید داشت. البته این مدارک بسته به قالب شرکت، کشور میزبان، موضوع فعالیت شرکت و … فرق می کنند. اما به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت عبارتند از:

  • مدارک هویتی مدیران و صاحبان اصلی شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی و …
  • اظهارنامه، اساسنامه و شرکتنامه شرکت (با توجه به نوع شرکت)
  • گواهی علامت تجاری جهت ثبت در پرونده
  • ارائه فرم مخصوص درخواست ثبت شرکت بین المللی به زبان انگلیسی
  • ارائه روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
  • اخذ تصدیق نامه در ایران
  • معرفی نامه روی سربرگ شرکت مربوط به کسانی که در شرکت حق امضاء دارند.
  • پرداخت هزینه های ثبت شرکت
  • وکالت نامه وکیل (در صورت داشتن وکیل)

هزینه ثبت شرکت بین المللی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت بین المللی چقدر است؟هزینه ثبت شرکت بین المللی در کشورهای مختلف متفاوت است و این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع شرکت، موضوع فعالیت شرکت، حیطه فعالیت آن، قوانین کشور میزبان و … همگی جزء این عوامل هستند. بنابراین نمی توان هزینه ثابتی را برای ثبت انواع کشورها در نظر گرفت.

به صورت کلی ثبت شرکت در کشورهای آسیایی ارزان تر بوده و 600 دلار تا 3500 دلار است. در کشورهایی مثل ترکیه ممکن است به 4000 دلار برای ثبت شرکت نیاز داشته باشید. این مبلغ برای مناطق آزاد امارات همانند دبی می تواند بیشتر هم شود.

ثبت شرکت بین المللی در اتحادیه اروپا حداقل به 3500 یورو بودجه نیاز دارد. دقت کنید که سرمایه اولیه شرکت شامل این هزینه نمی شود. چرا که سرمایه اولیه شرکت با توجه به نوع شرکت و موضوع فعالیت آن متفاوت است. این هزینه تنها مربوط به هزینه انجام امور اداری و قانونی برای ثبت شرکت در این کشورها است.

ثبت شرکت بین المللی با موسسه ثبت خوارزمی

اگر قصد ثبت شرکت بین المللی دارید، حتما باید از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید. چرا که ثبت شرکت به صورت بین المللی به دانش حقوقی بالا و تجربه زیادی نیاز دارد. متاسفانه بیشتر افرادی که تصمیم می گیرند به صورت شخصی و مستقل اقدام به ثبت شرکت کنند، با محدودیت ها و چالش های زیادی مواجه خواهند شد. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند ثبت و تاسیس انواع شرکت های بین المللی را به صورت صفر تا صد انجام دهند. بنابراین دیگر نیازی نیست بابت ثبت این نوع شرکت ها سردرگم باشید. تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به نحوه ثبت شرکت بین المللی و مزایای مهم آن پرداختیم. همچنین مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت را معرفی کردیم. با ثبت شرکت های بین المللی می توانید به تجارت جهانی و بازارهای انبوه آن دسترسی پیدا کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان