مدارک و مراحل ثبت برند طلا فروشی

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

امروزه بسیاری از فعالان حوزه طلا و جواهرات به دنبال ثبت برند طلا فروشی خود هستند. واقعیت این است که بازار طلا و جواهرات هیچوقت از رونق نمی‌افتد. طلا جزء فلزات گرانب‌هایی است که از آن برای ساخت جواهرات و اکسسوری‌های مختلف بهره می‌برند.

قیمت جهانی این فلز همیشه بالا بوده و هیچگاه ارزش خود را از دست نمی‌دهد. به همین دلیل افراد به ویژه خانم‌ها علاقه زیادی به خرید جواهرات طلا دارند.

با این وجود ثبت برند در این حوزه چه اهمیتی دارد؟ چرا اکثر طلا فروشی‌های موفق دارای برند تجاری خود هستند؟ مدارک و مراحل لازم برای این نوع ثبت برند کدامند؟ در این مقاله از ثبت خوارزمی به تمامی این سؤالات پاسخ خواهیم داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره سایت را پر کرده تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ثبت برند طلا فروشی چیست؟

ثبت برند طلا فروشی چیست؟ثبت برند طلا فروشی همان ثبت بنرد طلا و جواهرات است که افراد فعال در حوزه طلا و جواهرات این کار را انجام می‌دهند. ثبت برند یعنی شما یک نام و لوگوی تجاری را به نام کسب و کار خود ثبت رسمی می‌کنید. در نتیجه سایر کسب و کار‌ها نمی‌توانند با برند و لوگوی شما محصولات خود را ارائه دهند. در صورت وقوع سوء استفاده از برندتان، شما از حمایت قانونی کامل برخوردار خواهید بود. در واقع می‌توانید پیگیری قانونی در این مورد انجام دهید.

اهمیت ثبت برند طلا فروشی

شاید بپرسید که داشتن برند طلا و جواهرات چه اهمیتی دارد؟ چرا باید برند طلا را به ثبت برسانیم؟ داشتن برند برای کسب و کار خود مزایای فوق‌العاده‌ای در اختیار صاحب برند قرار می‌دهد. مهم‌ترین این مزایا به صورت زیر هستند:

  • ارزش و اعتبار شما نزد مشتریانتان بالا می‌رود. در نتیجه آن‌ها بهتر و بیشتر از همیشه می‌توانند به شما اعتماد کنند.
  • با داشتن برند به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را تبلیغ کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید.
  • افزایش درآمد و سربلندی در بازار پر رقابت طلا و جواهرات از طریق ثبت برند امکان‌پذیر است.
  • با ثبت برند می‌توانید از تقلب و سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کنید.
  • گسترش کسب و کار و ایجاد شعب جدید برای آن از طریق ثبت برند انجام می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقیقی

برای ثبت برند طلا فروشی باید مدارک خاصی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهید. بدون این مدارک امکان ثبت کردن نام و علامت تجاری وجود نخواهد داشت. این مدارک برای اشخاص حقیقی به شرح زیر هستند:

  • مدارک شناسایی و هویتی کامل شامل شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس اقامتگاه یا اقامتگاه‌های کسب و کار
  • شماره تماس و آدرس الکترونیکی
  • وکالتنامه قانونی در صورت داشتن وکیل
  • تصویر علامت تجاری که می‌تواند نوشتاری یا لوگو باشد.
  • لیستی از کالا‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهید.
  • ارائه مجوز‌های لازم در صورت نیاز به داشتن مجوز

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای ثبت برند اشخاص حقوقیاشخاص حقوقی نیز می‌توانند جهت ثبت برند طلا و جواهرات اقدام کنند. اما تنها تفاوت آن با اشخاص حقیقی این است که باید برخی مدارک خاصی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • تصویر آگهی تأسیس روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت داشتن تغییرات)
  • ارائه لوگو یا علامت برند با مشخصات خواسته شده
  • ارائه مدارک هویتی مدیر عامل شخص حقوقی همانند شناسنامه و کارت ملی
  • مشخص کردن طبقات کالا و خدمات
  • ارائه مجوز‌های لازم
  • ارائه کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن نام برند

مراحل ثبت برند طلا فروشی

جهت ثبت برند طلا فروشی باید مراحل خاصی را طی نمایید. زیرا اگر قصد ثبت این نوع برند را داشته باشید، باید با فرایند آن آشنایی پیدا کنید. در ادامه می‌خواهیم نحوه ثبت برند طلا و جواهرات را به صورت مراحله به مرحله شرح دهیم.

انتخاب نام مناسب برای برند

اولین کاری که برای ثبت برند باید انجام دهید، انتخاب نام مناسب برای آن است. انتخاب نام برای ثبت برند یکی از چالش‌های جدی برای متقاضیان است. اسم برند باید دو ویژگی مهم داشته باشد: غیر تکراری و با معنا و مفهوم بودن. این دو ویژگی می‌تواند ثبت هر نوع برندی را با آن نام آسان کند.

نام برند را بهتر است مرتبط به نوع کسب و کار خودتان انتخاب کنید. همچنین داشتن خلاقیت برای انتخاب نام بسیار مهم می‌باشد. زیرا هر چه نام برند خلاقانه‌تر باشد، بهتر می‌تواند در ذهن مشتریان شما بماند.

استعلام برند از سامانه مالکیت معنوی

دومین کاری که باید انجام دهید، استعلام برند مالکیت معنوی است. گفتیم نامی که انتخاب می‌کنید باید غیر تکراری باشد. اصولاً نام‌هایی که مشابه هم هستند به هیچ عنوان قابلیت ثبت شدن را ندارند.

در واقع یکی از دلایل رد شدن درخواست ثبت برند نیز تکراری بودن نام است. جهت جلوگیری از این اتفاق و طولانی شدن پروسه ثبت برند بهتر است ابتدا خودتان به روش‌های مختلف استعلام برند را انجام دهید. اینگونه خیالتان بابت غیر تکراری بودن نام برند راحت خواهد شد.

مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی

قدم بعدی باری ثبت برند طلا فروشی مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی جهت درخواست ثبت برند است. برای ثبت برند ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و حساب کاربری بسازید. سپس باید فرم درخواست ثبت برند را تکمیل کنید.

درج مشخصات کامل مربوط به مالک برند، نوع کسب و کار و برند آن الزامی است. تمامی فیلد‌های خواسته شده در فرم را با دقت پر کنید. در انتها باید یک سری مدارک خواسته شده همانند کارت بازرگانی، جواز کسب، تصویر برند، مدارک شناسایی و… را بارگذاری کنید. بعد از بارگذاری، فرم را ثبت نهایی نمایید.

پرداخت هزینه‌های ثبت برند طلا فروشی

مسلماً ثبت برند طلا و جواهرات نیاز به پرداخت هزینه‌های مختلفی دارد. هزینه حق الثبت، خزینه اظهارنامه، هزینه چاپ آگهی روزنامه رسمی و… جزء این هزینه‌ها هستند.

در این مرحله باید تمامی هزینه‌های موجود را پرداخت کنید تا امور ثبت برند نهایی شوند. هزینه ثبت برند برای طلا فروشی بستگی به نوع برند دارد و بین 1.500.000 تومان تا 3.800.000 تومان متفاوت است. همچنین باید کد مخصوص و شماره اظهارنامه تأیید شوند.

تأیید درخواست و تشکیل پرونده ثبت برند

مراحل ثبت برند طلا فروشیدر این مرحله درخواست ثبت برند طلا فروشی شما توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی بررسی خواهد شد. همچنین فراموش نکنید که باید مدارک خود را نیز به صورت فیزیکی به اداره ارسال نمایید.

در صورت تأیید درخواست، به شما اطلاع‌رسانی می‌شود تا جهت تشکیل پرونده به صورت حضوری اقدام نمایید. در این حال تمامی مدارک شما نیز به صورت حضوری بررسی می‌شوند. بعد از تشکیل پرونده، نوبت به درج آگهی در روزنامه رسمی می‌رسد.

درج آگهی‌های نوبت اول و نوبت دوم در روزنامه رسمی

مرحله انتهایی ثبت برند طلا و جواهرات به درج آگهی‌های نوبت اول و دوم اختصاص دارد. در نوبت اول آگهی چاپ می‌شود. در این آگهی باید اطلاعات مربوط به برند و لوگوی آن به صورت کامل قید شوند.

بعد از ۳۰ روز اگر اعتراضی نسبت به برند صورت نگیرد، بار دیگر آگهی برای نوبت دوم چاپ خواهد شد. بین آگهی اول و آگهی دوم باید یک ماه فاصله باشد. بعد از درج آگهی برای نوبت دوم می‌توانید به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند ثبت برند خود را دریافت کنید.

دقت کنید برند مربوطه تنها برای ده سال در اختیار شما خواهد بود. بعد از ده سال باید درخواست خود را مجدد تمدید نمایید. در غیر این صورت فرد دیگری می‌تواند کسب و کار خود را با نام برند شما ثبت کند.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل نحوه ثبت برند طلا فروشی و مراحل و مدارک لازم برای آن پرداختیم. همچنین اهمیت این نوع ثبت برند را به صورت کامل توضیح دادیم. جهت ثبت انواع برند می‌توانید با شماره‌های تماس‌های موجود در سایت در ارتباط باشید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان