امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی

امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی

امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی یکی از مهم ترین امتیازاتی است که برای ثبت اینگونه شرکت ها باید اخذ نمایید. امروزه شرکت های حمل و نقل فراوانی در سطح بین الملل مشغول نقل و انتقال مسافران، محصولات و کالاهای مختلف هستند. در واقع این شرکت ها به پل ارتباطی مهمی برای کشورهای مختلف تبدیل شده اند. از این رو اقتصاد بسیاری از شرکت ها به وجود شرکت های حمل و نقل بین المللی وابسته است.

همان طور که این شرکت ها از اهمیت بالایی برخورداراند، ثبت آن ها نیز به اخذ مجوز و دریافت امتیاز ویژه نیازمند است. در این مطلب می خواهیم به نحوه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی و شرایط و مدارک لازم برای آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟

امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی همان مجوزی است که جهت تاسیس شرکت حمل و نقل اعطاء می شود. متقاضیان ثبت شرکت بین المللی برای ثبت نیاز به ارائه مجوز به اداره ثبت شرکت ها دارند. در واقع اداره ثبت شرکت ها بدون این مجوز امکان ثبت شرکت را فراهم نخواهد کرد. هدف از ارائه حق امتیاز شرکت حمل و نقل، بررسی نیاز یا عدم نیاز به تاسیس شرکت حمل و نقل است.

گاهی اوقات شرکت های حمل و نقل به قدری فعالیت دارند که فعالیت آن ها کفاف حجم کاری مورد نیاز را می دهد. درنتیجه دیگر نیازی به ثبت شرکت جدید نخواهد بود. در چنین حالتی ممکن است سازمان های مربوطه نیازی به ارائه امتیاز ثبت شرکت حمل و نقل نبینند. بنابراین امتیاز ارائه نمی شود. در واقع یکی از چالش برانگیزترین مسائل ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی، همین حق امتیاز شرکت است.

مجوز شرکت حمل و نقل باید از چه سازمانی اخذ شود؟

سازمان حمل و نقل کشور مسئول ارائه حق امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی است. این سازمان بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که انجام می دهد به این نتیجه می رسد که امتیاز ثبت شرکت را به متقاضی ارائه کند یا خیر. البته متقاضیان برای ثبت درخواست مجوز باید به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کنند.

این درگاه مستقیما زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت دارد. بنابراین تمامی ارگان ها موظف هستند زیر نظر این وزارتخانه مجوزهای خود را صادر کنند. اخذ مجوز شرکت حمل و نقل به منزله اخذ امتیاز برای ثبت شرکت و شروع فعالیت است. شرکت حمل و نقل حداکثر باید تا 6 ماه بعد از تاریخ اخذ مجوز، ثبت گردد.

شرایط اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی

شرایط اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللیمسلما متقاضیان برای آن که بتوانند حق امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی را به دست بیاورند، باید شرایط خاصی داشته باشند. به عبارتی، این امتیاز به هر کسی داده می شود. مهم ترین شرایط اخذ مجوز شرکت حمل و نقل به شرح زیر هستند.

  • پیروی از یکی از ادیان شناخته شده در کشور همانند اسلام یا مسیحیت
  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • داشتن حداقل 25 سال
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن گواهی دوره حمل و نقل بین المللی که بیشتر از سه ماه از تاریخ اخذ آن نگذشته باشد.
  • داشتن سابقه کاری در زمینه حمل و نقل بین المللی بنا بر تایید سازمان های زیر:
  • داشتن سابقه بیمه از شرکت حمل و نقل
  • تایید سازمان یا وزارتخانه دولتی مربوطه جهت سابقه دولتی

مدارک لازم برای دریافت امتیاز شرکت حمل و نقل

علاوه بر شرایط لازم برای دریافت امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی، ارائه برخی از مدارک ویژه برای اخذ امتیاز لازم است. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک هویتی کامل شامل شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت
  • اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه شرکت
  • گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی
  • گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم

این ماده بیان می کند: صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیتدار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، می‌ باشد و در صورت عدم رعایت این حکم، مسئولان امر نسبت به پرداخت‌ مالیات های مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

نحوه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی

نحوه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللیجهت اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی و دریافت مجوز تاسیس باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنید. برای اخذ مجوز، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا به درگاه ملی مجوزها به آدرس https://mojavez.ir/ مراجعه کنید.
  2. در صفحه اصلی و در کادر مشخص شده واژه “شرکت حمل و نقل” را بنویسید و گزینه جستجو را انتخاب کنید.
  3. با اتمام جستجو، گزینه هایی به شما پیشنهاد داده می شود که باید نوع شرکت و نوع مجوز خود را انتخاب کنید. مثلا می توانید شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر یا شرکت حمل و نقل ریلی بار را انتخاب کنید.
  4. بعد از انتخاب نوع مجوز، وارد صفحه جدید می شوید. توضیحات مربوطه را به دقت مطالعه کرده و شرایط و مدارک لازم را فراهم کنید. سپس به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه آبی رنگ درخواست مجوز را بزنید.
  5. اگر متقاضی شخص حقوقی است، شخص حقوقی و اگر شخص حقیقی است، شخص حقیقی را انتخاب نمایید. سپس مراحل ثبت درخواست را طبق اطلاعات خواسته شده وارد نمایید.
  6. پس از وارد نمودن اطلاعات، هزینه مربوط به صدور مجوز را پرداخت کرده و منتظر ابلاغ نتایج درخواست خود بمانید.

مرجع صادرکننده باید مدارک و اطلاعات شما را بررسی کرده و استعلامات لازم را انجام دهد. در صورت تایید درخواست شما، امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی داده خواهد شد.

مهلت اعتبار و تمدید مجوز شرکت حمل  و نقل بین المللی

مدت اعتبار امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی، سه سال است. بعد از سه سال متقاضیان باید جهت تمدید مجوز خود اقدام نمایند. تمدید مجوز در گرو انجام نکات زیر است.

  • مدیرعامل باید در دوره های آموزشی کوتاه مدت و هیات های آموزشی برگزار شده توسط سازمان حمل و نقل شرکت نماید.
  • عدم تخلف و قاچاق صورت گرفته توسط شرکت
  • تایید عملکرد و فعالیت شرکت از سوی اتاق بازرگانی و سازمان صنایع و معادن

هزینه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی

هزینه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللیهزینه اخذ امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی به نوع شرکت حمل و نقل و محل تاسیس آن بستگی دارد. مثلا هزینه اخذ امتیاز در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد با شهرستان ها فرق دارد.

همچنین شرکت های حمل و نقل بین المللی مسافربری با شرکت های حمل و نقل محصولات و کالا فرق دارند. بنابراین نوع مجوزها با هم متفاوت هستند. در درگاه ملی مجوزها می توانید هزینه مربوط به صدور هر یک از مجوزها را در مناطق مختلف کشور مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی

اخذ حق امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی با ثبت خوارزمی

اگر قصد اخذ حق امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی دارید، ابتدا با مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی تماس بگیرید. مشاوران حقوقی می توانند به شما در اخذ مجوز و امتیاز ثبت شرکت حمل  و نقل کمک کنند. همچنین کارشناسان حقوقی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

دریافت امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی جهت ثبت این نوع شرکت ها الزامی است. بنابراین با فراهم آوردن شرایط و مدارک لازم می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی امور مربوط به ثبت شرکت را انجام دهید. سازمان حمل و نقل کشور مسئول صدور مجوز شرکت حمل و نقل است.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان