استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت

استعلام مجوز بهره برداری

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی قابل انجام است. امروزه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی برای فعالیت و تولید محصولات و کالاهای خود به مجوز بهره برداری وزارت صمت نیاز دارند.

در واقع بدون اخذ این مجوز هیچ واحد صنعتی حق کار و فعالیت نخواهد داشت. در نتیجه متقاضیان زیادی برای ثبت نام پروانه بهره برداری اقدام می کنند. در این راستا استعلام پروانه بهره برداری کارگاهی برای اطلاع از روند صدور مجوز و اخذ آن لازم است.

به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به معرفی استعلام این مجوز و نحوه انجام آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت چیست؟

استعلام پروانه بهره برداری
ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

استعلام پروانه بهره برداری یک نوع استعلام است که جهت پیگیری صدور این مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود. متقاضیان با این استعلام می توانند روند بررسی پرونده پروانه بهره برداری و پیشرفت آن را پیگیری کنند. بنابراین اگر مدت زمان زیادی است برای اخ این مجوز اقدام کرده است اما هنوز خبر خاصی دریافت نکرده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که از طریق استعلام پروانه بهره برداری صنعت و معدن می توانید بفهمید که پرونده شما در چه مرحله ای است.

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت را می توان هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی انجام داد. برای این کار به ترتیب باید از شناسه ملی و کد ملی شخص استفاده کرد. برای انجام این استعلام می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

چرا استعلام مجوز بهره برداری بگیریم؟

شاید شما نیز این سوال را داشته باشد که اصلا چرا باید استعلام پروانه بهره برداری وزارت صمت را بگیریم؟ گرفتن این استعلام چه ضرورتی دارد؟ دقت کنید این استعلام برای آگاهی از وضعیت پروانه بهره برداری خود و دیگران کاربرد دارد. گاهی اوقات پیش می آید که متقاضی می خواهد بداند شرکتی بهره برداری دارد یا خیر. برای آن که این مسئله را بدانید، تنها کافیست شناسه ملی شرکت را وارد کنید. این گونه فورا می توانید بفهمید که شرکت مورد نظر شناسه ملی دارد یا خیر.

از طرفی برای پیگیری روند پرونده اخذ پروانه بهره برداری خود می توانید از این استعلام بهره ببرید. با استفاده از استعلام قادر خواهید بود پی دی اف الکترونیکی مجوز بهره برداری خود را در کمتر از چند دقیقه دانلود کنید. در نتیجه در هزینه ها و زمان شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. با وجود این استعلام نیازی به مراجعه حضوری به ادارات و گرفتن استعلام نیست.

سامانه استعلام پروانه بهره برداری کدام است؟

سایت استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login می باشد. با استفاده از این سامانه می توانید به راحتی به تمامی خدمات وزارت صمت دسترسی پیدا کنید. این سامانه به صورت مستقیم زیر نظر وزارت صنعت و معدن کار کرده و اصلی ترین درگاه خدماتی این وزارتخانه است.

با مراجعه به سامانه پروانه بهره برداری و گرفتن استعلام می توانید در کمتر از چند دقیقه به اطلاعات پروانه بهره برداری دست یابید. اطلاعات پروانه بهره برداری شامل نام شرکت، نوع فعالیت، آدرس، نوع محصولات تولید شده، حجم تولید و خدمات و … خواهد بود.

نحوه استعلام پروانه بهره برداری وزارت صمت

نحوه استعلام پروانه بهره برداری وزارت صمت
Business people negotiating a contract, they are pointing on a document and discussing together

برای استعلام پروانه بهره برداری وزارت صمت باید به سایت بهین یاب مراجعه نمایید. از طریق این سایت می توانید با وارد کردن کد ملی یا شناسه ملی، به راحتی استعلام خود را انجام دهید. مراحل گرفتن استعلام مجوز بهره برداری به شرح زیر هستند.

  1. ابتدا وارد سایت بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login شوید.
  2. سپس در سمت راست صفحه باز شده می توانید کادرهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور را مشاهده کنید. نام کاربری و رمز عبور خود را بزنید.
  3. رمز امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و گزینه آبی رنگ ورود به سامانه را بزنید.
  4. این گونه می توانید وارد حساب کاربری خود در این سامانه شوید. سپس در حساب کاربری خود گزینه استعلام پروانه بهره برداری را بزنید.
  5. کد ملی یا شناسه ملی شخصی را که می خواهید مجوز آن را استعلام بگیرید، وارد نمایید. همچنین اطلاعات خواسته شده دیگر ار نیز تکمیل کنید.
  6. گزینه استعلام پروانه بهره برداری را بزنید تا روند استعلام آغاز شود. سپس می توانید نتایج استعلام را مشاهده نمایید.

برای اخذ پروانه بهره برداری، راهنمای اخذ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی را به دقت مطالعه کنید.

نکات مهم در استعلام مجوز بهره برداری

نکات مهم در استعلام مجوز بهره برداریدر هنگام گرفتن استعلام مجوز بهره برداری، باید به نکات خاصی دقت کنید. بدون رعایت این نکات نمی توانید استعلام پروانه بهره برداری را بگیرید.

  • کد ملی یا شناسه ملی شخص حقیقی یا حقوقی مدنظر را به درستی وارد کنید. در غیر این صورت سامانه قادر به انجام استعلام نخواهد بود.
  • برای آنکه بتوانید از خدمات سایت استفاده کنید باید ابتدا در آن ثبت نام کرده باشید. چرا که داشتن حساب کاربری برای ورود به سایت الزامی است.
  • برای استفاده از خدمات سایت ممکن است لازم باشد شماره همراه خود را وارد کنید. در این صورت شماره همراه باید با کد ملی متقاضی تطبیق داشته باشد.

ثبت نام در سامانه بهین یاب برای استعلام

در بخش قبل گفتی که برای استعلام پروانه بهره برداری، ثبت نام در سامانه بهین یاب نیاز است. همچنین اگر شرایط دریافت پروانه بهره برداری را دارید و می خواهید برای اخذ آن اقدام کنید تنها راه آن درخواست از طریق این سامانه است.

برای ثبت نام کافیست وارد سایت شده و در سمت راست صفحه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. با پر کردن فرم مربوطه که شامل اطلاعات شخصی و عمومی است می توانید کارتابل خود را در سایت تشکیل دهید. دقت کنید تمامی کادر که ستاره دار هستند، باید حتما تکمیل شوند. در غیر این صورت قادر به انجام ثبت نام نخواهید بود.

هزینه استعلام مجوز بهره برداری چقدر است؟

هزینه استعلام مجوز بهره برداری چقدر است؟خوشبختانه استعلام پروانه بهره برداری و به کلی استفاده از خدمات سامانه بهین یاب و ثبت نام در آن هیچ هزینه ای ندارد. بنابراین بدون پرداخت هیچ هزینه ای تنها با وارد شدن به حساب کاربری خود می توانید استعلامات مورد نیاز را دریافت کنید. البته ناگفته نماند که درخواست صدور مجوز به پرداخت هزینه نیاز دارد. بنابراین بدون پرداخت هزینه و تمبر نمی توان برای دریافت پروانه بهره برداری یا هر مجوز دیگری از این سامانه اقدام کرد.

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت چقدر طول می کشد؟

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمتر از چند دقیقه قابل انجام است. در گذشته متقاضیان برای گرفتن استعلام مجبور به مراجعه حضوری به ادارات بودند که وقت زیادی از آنان می گرفت. اما امروزه تنها با ثبت نام در سامانه بهین یاب و وارد شدن به حساب کاربری می توان به راحتی استعلامات مربوطه را انجام داد. بنابراین گرفتن استعلام تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

استعلام انواع مجوزها با موسسه ثبت خوارزمی

اگر نمی دانید که چگونه باید استعلام پروانه بهره برداری را بگیرید اصلا نگران نباشید. زیرا کارشناسان حقوقی موسسه ثبت خوارزمی در کنار شما خواهند بود. می توانید جهت اخذ پروانه بهره برداری و همچین استعلام آن با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

مشاوران حقوقی با دانش و تخصص خود می توانند مدت زمان گرفتن پروانه بهره برداری را به صورت چشمگیری کاهش دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل نحوه استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت، معدن و تجارت را توضیح دادیم. همچنین اهمیت اخذ این استعلام و نکات مربوط به آن را بررسی کردیم. با داشتن کد ملی، شناسه ملی یا شماره پروانه بهره برداری می توانید در سامانه بهین یاب استعلامات مربوط را انجام دهید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان