صفر تا صد واگذاری مجوز مرکز مشاوره

مجوز مرکز مشاوره

متقاضیان که به دنبال تأسیس مرکز مشاوره و انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای هستند، احتمالاً بار‌ها در مورد واگذاری مجوز مرکز مشاوره شنیده‌اند. مرکز مشاوره نیز مانند بسیاری دیگر از مراکز نیاز به اخذ مجوز از ارگان‌های ذیربط دارد. در واقع شما نمی‌توانید یک مرکز مشاوره را بدون اخذ مجوز از نهاد‌های مربوطه راه‌اندازی کرده و به کسب درآمد بپردازید. نحوه واگذاری و اخذ مجوز مرکز مشاوره چگونه است؟ برای دریافت مجوز باید چه شرایط و مدارکی را ارائه دهیم؟ در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل مجوز مرکز مشاوره و نحوه واگذاری آن می‌پردازیم. در صورت داشتن سؤالات بیشتری می‌توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شماره تلفن شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مرکز مشاوره و موضوع فعالیت آن

مرکز مشاوره و موضوع فعالیت آن

مرکز مشاوره، مرکزی است که در آن‌ متخصصین حوزه‌های مختلف مشغول به ارائه خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان می‌باشند. این خدمات می‌توانند در حوزه‌های مختلفی ارائه شوند. بنابراین هیچ محدودیتی در حوزه‌های مشاوره‌ای وجود نخواهد داشت. مراکز مشاوره علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، خدمات درمانی را نیز ارائه می‌دهند. البته این درمان‌ها بیشتر به صورت روحی و روانی هستند. مراکز مشاوره‌ای می‌توانند در حوزه‌های روانشناسی، مشاوره تحصیلی یا حقوقی فعال باشند. برخی از مهم‌ترین موضوع فعالیت این مراکز عبارتنداز:

  • روان درمان و روان سنجی فردی و خانواده
  • مشاوره تحصیلی و تربیتی
  • مشاوره ازدواج و طلاق
  • مشاوره صنعتی و سازمانی
  • مشاوره حقوقی و کیفری
  • مشاوره سالمندان
  • مشاوره سلامت جنسی
  • مشاوره کودک و نوجوان

مجوز مرکز مشاوره و اهمیت اخذ آن

مجوز مرکز مشاوره و اهمیت اخذ آنتمامی مراکز مشاوره‌ای ملزم به اخذ مجوز مرکز مشاوره از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. مراکز مشاوره‌ای برای آن که بتوانند فعالیت قانونی و رسمی داشته باشند، به اخذ مجوز مرکز مشاوره نیاز دارند. همچنین داشتن فعالیت مشاوره‌ای بدون محدودیت و امکان توسعه کسب و کار از طریق این مجوز امکان‌پذیر است. مراکزی که فاقد مجوز هستند، توسط مراجع قانونی پلمپ شده و جریمه خواهند شد. اهمیت اخذ مجوز مرکز مشاوره در افزایش اعتبار مرکز مشاوره است. تنها مراکزی می‌توانند مجوز مربوطه را اخذ کنند که دارای شرایط لازم برای خدمات‌رسانی باشند. بنابراین داشتن مجوز به معنی معتبر بودن خدمات مرکز مشاوره فوق است. مراکزی که دارای مجوز هستند می‌تواند از تسهیلات بانکی و دولتی جهت توسعه و گسترش کسب و کار خود بهره ببرند. درنتیجه فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت در اختیار خواهند داشت.

معرفی سامانه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی

متقاضیان مجوز مرکز مشاوره برای اخذ این مجوز باید به سامانه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به آدرس https://moshavere.mcls.gov.ir/request مراجعه کنند. این سامانه خود زیرمجموعه‌ای از درگاه ملی مجوز‌های کشور است. بنابراین صدور مجوز از سوی درگاه ملی مجوز‌ها که متعلق به سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، صورت می‌گیرد. از طریق این سامانه می‌توان مجوز مرکز مشاوره، شتابدهنده، فضای کار اشتراکی یا کافه کارآفرینی را اخذ کند.

شرایط لازم برای دریافت مجوز از سامانه

اگر قصد اخذ مجوز مرکز مشاوره را دارید، باید شرایط لازم برای دریافت این مجوز را داشته باشید. مهم‌ترین شرایط اخذ مجوز برای مراکز مشاوره‌ای به صورت زیر هستند:

  • متقاضی نباید به صورت تمام وقت در هیچ نهاد، شرکت تجاری و غیرتجاری، دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات دولتی مشغول به کار باشد.
  • فراهم آوردن مدارک لازم برای کسب مجوز ضروری است.
  • متقاضیان نباید سوء سابقه کیفری داشته باشند.
  • تعیین حیطه و حوزه فعالیت برای مرکز مشاوره
  • داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر یا مدرک کارآفرین برتر استانی
  • داشتن سابقه مثبت در راه‌اندازی یک کسب و کار تخصصی با عمر حداقل ۳ سال
  • برخورداری از اجاره نامه یا سند مالکیت محل اقامت مرکز مشاوره به نام فرد متقاضی (برای فعالیت حضوری)
  • معرفی فضا‌های مورد فعالیت خود از جمله وبسایت و شبکه‌های اجتماعی
  • برای فعالیت حضوری و مجازی نیاز به درخواست مجوز به صورت جداگانه است.
  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر برای کادر فنی مرکز مشاوره ضروری می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط لازم برای تأسیس مرکز مشاوره تنها کافیست با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید. کارشناسان با توجه به حوزه فعالیت شما، شرایط لازم را به شما اعلام خواهند کرد.

مدارک لازم برای اخذ مجوز مرکز مشاوره

علاوه بر شرایط لازم برای اخذ مجوز مرکز مشاوره، باید مدارک مورد نیاز را نیز آماده کنید. بدون ارائه این مدارک امکان اخذ مجوز برای فعالیت مراکز مشاوره‌ای وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ مجوز مشاوره به صورت زیر هستند:

  • مدارک هویتی فرد متقاضی مانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت و…
  • مدارک تحصیلی فرد همراه با مدارک رزومه کاری
  • ‌شناسه ملی شرکت
  • اساسنامه، روزنامه رسمی شرکت، آگهی تأسیس، آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت داشتن تغییر)
  • اسناد مالکیت یا اجاره محل فعالیت مرکز
  • مدارک هویتی و تحصیلی و رزومه کاری کادر فنی و پرسنل مرکز مشاوره
  • مدارک مرتبط با حوزه تخصصی فعالیت مرکز مشاوره مدنظر

بارگذاری تصاویر دقیق و واضح مربوط به هر یک از این مدارک در سامانه جهت صدور مجوز مشاوره الزامی است. بررسی و تأیید این مدارک توسط کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

مراحل اخذ مجوز مشاوره از درگاه ملی مجوز‌ها

مراحل اخذ مجوز مشاوره از درگاه ملی مجوز‌هاحال که شرایط و مدارک لازم برای اخذ مجوز مرکز مشاوره را توضیح دادیم، بد نیست با نحوه اخذ این مجوز نیز آشنا شوید. برای اخذ مجوز مشاوره مراحل زیر را طی کنید. ۱) به آدرس https://moshavere.mcls.gov.ir/request وارد شوید. در این صفحه در کادر‌های بالا بر روی گزینه صدور مجوز کلیک کنید. ۲) در صفحه جدید به پایین صفحه اسکرول نمایید. در این بخش چهار حوزه مرکز مشاوره، شتاب دهنده، فضای کار اشتراکی و کافه مشاوره را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله گزینه مرکز مشاوره را انتخاب کنید. سپس در قسمت پایین گزینه قرمز رنگ ورود به درگاه ملی مجوز‌ها را بزنید. ۳) در این مرحله به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که در آن یک سری شرایط و مدارک نوشته شده‌اند. سپس در پایین صفحه گزینه آبی رنگ درخواست صدور مجوز را بزنید. ۴) در این بخش باید تعیین کنید که شما به عنوان یک فرد حقیقی می‌خواهید مرکز مشاوره راه‌اندازی کنید یا یک فرد حقوقی. در این مقاله می‌خواهیم به عنوان یک فرد حقیقی برای دریافت مجوز اقدام نماییم. ۵) با انتخاب شخص حقیقی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد خواهید شد. شماره تلفن همراهتان را که به نام خودتان است، وارد نمایید. تصویر امنیتی را‌زده و گزینه ارسال رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. ۶) یک پیامک حاوی رمز یکبار مصرف به شماره همراه شما ارسال می‌شود، کد را در کادر وارد کنید. ۷) در مرحله بعد شماره ملی یا همان کد ملی، تاریخ تولد و… را وارد نمایید. ۸) کد پستی که برای شما نمایش داده می‌شود را تأیید کرده و گزینه ثبت اطلاعات را بزنید. ۹) در این مرحله مجدداً وارد درگاه ملی مجوز‌ها شده و باید درخواست صدور مجوز را بار دیگر انتخاب کنید. ۱۰) گزینه تأیید اطلاعات را تیک‌زده و سپس اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود را به دقت وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره پرونده مالیاتی، شماره رهگیری کارت ملی، شماره همراه و… خواهند بود. در صورت عدم برخورداری از هر یک از موارد فوق بر روی گزینه زرد رنگ راهنما کلیک کنید. ۱۱) تصویر مدارک خواسته شده را به دقت بارگذاری نمایید. سپس هزینه مربوط به صدور مجوز را پرداخت کنید. با پرداخت هزینه، درخواست صدور مجوز شما ثبت خواهد شد. نتایج درخواست را می‌توانید از طریق استعلامات بعدی دریافت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل مجوز مرکز مشاوره و نحوه اخذ آن از درگاه صدور مجوز‌ها پرداختیم. جهت صدور مجوز هر نوع کسب و کاری می‌توانید به این درگاه مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان