تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی چیست؟

یکی از بهترین انواع ثبت شرکت‌هایی که می‌توانید انجام دهید، تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی است. احتمالاً بار‌ها شرکت‌های زیادی را مشاهده کرده‌اید که در زمینه تولید و واردات انواع تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. اما سؤال اصلی اینجاست آیا این تجهیزات همیشه به خوبی کار می‌کنند یا خیر؟ هدف از تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون نیز همین است. اما چگونه می‌توان این شرکت‌ها را تأسیس کرد؟ برای تأسیس این شرکت‌ها باید چه مدارکی را به سازمان‌ها ارائه داد؟

در این مقاله از سایت مؤسسه ثبت خوارزمی می‌خواهیم به نحوه تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون بپردازیم. در صورت داشتن هرگونه سؤالی تنها کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی چیست؟

شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی چیست؟قبل از آنکه به تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بپردازیم، می‌خواهیم مقداری این نوع شرکت‌ها را معرفی کنیم. شرکت‌های کالیبراسیون، شرکت‌هایی هستند که جهت کنترل کیفی عملکرد تجهیزات پزشکی کار می‌کنند. این شرکت‌ها با استفاده از آزمایش‌ها و اقدامات مخصوصی، عملکرد تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و… را می‌سنجند. این کنترل کیفیت باید به صورت دوره‌ای برای تمامی تأسیسات و تجهیزات پزشکی انجام شود.

کالیبراسیون یک فرایند حیاتی و مهم است که دقت عملکرد و درصد خطای تجهیزات پزشکی را به خوبی نشان می‌دهد. در طی کالیبراسیون مشخص می‌شود که تجهیزات پزشکی مورد نظر طبق استاندارد‌های موجود کار می‌کنند یا خیر.

تجهیزات پزشکی به کلیه دستگاه‌ها، ملزومات و ابزارآلات حوزه پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی گفته می‌شود. این تجهیزات شامل انواع ابزار‌ها، کاشتنی‌ها، معرف‌ها، دستگاه‌ها، نرم‌افزار‌ها و… خواهند بود. نحوه عملکرد دستگاه‌ها و ماشین آلات پزشکی بسیار مهم است. زیرا اگر عملکرد این دستگاه‌ها طبق استاندارد‌ها نباشد، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

اهمیت تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

به صورت کلی تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و انجام کنترل کیفی برای این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام کالیبراسیون به صورت دوره‌ای موجب کاهش هزینه‌های نگهداری از دستگاه و افزایش طول عمر تجهیزات پزشکی می‌شود. عملکرد صحیح با نهایت دقت دستگاه منجر به رضایت بالای بیمار و مراجعه‌کننده خواهد شد. درنتیجه دیگر نیازی نیست بیمار جهت صحت سنجی مجدداً به مرکز درمانی مراجعه نماید.

افزایش بهره وری سیستم، کاهش خطا‌های آن و اثبات اعتبار نتایج آن از دیگر موارد اهمیت تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون است. شرکت‌های کالیبراسیون به خوبی می‌توانند عملکرد این دستگاه‌ها را زیر نظر داشته و عیب‌ها و نواقص موجود را رفع نمایند. در واقع عیب‌یابی و رفع مشکل دستگاه و بالا بردن میزان بهره وری آن از مزایای بسیار خوب کالیبراسیون است.

گواهی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های کالیبراسیون

گواهی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های کالیبراسیونیکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید جهت تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی صورت گیرد، گواهی تأیید صلاحیت آن است. در شرکت‌های کالیبراسیون همواره این سؤال پیش می‌آید که آیا شرکت مورد نظر صلاحیت انجام کنترل کیفی تجهیزات را دارد یا خیر؟ به همین جهت شرکت‌هایی که در زمینه کالیبراسیون کار می‌کنند باید جهت اخذ تأیید صلاحیت اقدام نمایند.

این تأیید صلاحیت بدین معناست که آزمایشگاه مورد نظر صلاحیت لازم جهت انجام امور مربوط به کنترل کیفیت عملکرد تجهیزات پزشکی را دارد. این گواهی باید توسط اشخاص حقوقی اخذ شده و دستگاه اجرایی آن سازمان ملی استاندارد ایران است. متولی صدور مجوز مرکز ملی تأیید صلاحیت می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت‌های کالیبراسیون پزشکی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی بستگی به نوع قالب انتخابی شما برای ثبت شرکت دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که برای همه شرکت‌ها یک نوع مدارک نیاز است. اما به صورت کلی تأسیس این نوع شرکت‌ها بیشتر در قالب‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می‌شود. جهت تأسیس و ثبت این نوع شرکت‌ها ارائه مدارک زیر لازم است.

  • ارائه مدارک هویتی اعضای و شرکای شرکت شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت و…
  • اسامی اعضای شرکت به همراه اطلاعات تکمیلی آن‌ها همانند آدرس محل سکونت، شماره تلفن، پست الکترونیک و…
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • آدرس و کد پستی محل اقامت شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • مبلغ سرمایه و موضوع فعالیت شرکت
  • مشخص نمودن تعداد سهام و میزان اسمی سهام در شرکت‌های سهامی

ثبت شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در اداره ثبت شرکت‌ها

ثبت شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در اداره ثبت شرکت‌هااولین مرحله جهت تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون همانند ثبت انواع دیگر شرکت‌ها می‌باشد. در واقع ابتدا باید شرکت مورد نظر را در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانید. برای این کار لازم است به سامانه ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده و فرایند ثبت شرکت را تکمیل کنید.

درخواست ثبت شرکت را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را طبق مدارکتان وارد نمایید. سپس مدارک خواسته شده را به دقت بارگذاری نمایید. در صورت تأیید درخواست شما باید تأییدیه پذیرش دریافت نمایید. مدارک خود را به وسیله پست به آدرس درج شده در تأییدیه ارسال کنید تا مدارک بررسی شوند. دقت کنید نیازی به حضور شما در اداره برای تحویل مدارک نخواهد بود.

تشکیل پرونده حضوری در اداره ثبت شرکت‌ها برای تأسیس شرکت

بعد از بررسی مدارک ارسال شده‌تان توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، باید جهت تشکیل پرونده به صورت حضوری به اداره مراجعه نمایید. در اداره باید فرم‌های مربوطه را پر نموده و جهت ثبت آگهی روزنامه رسمی نوبت اول اقدام کنید.

بعد از درج آگهی نوبت اول بعد از یک ماه اگر اعتراضی صورت نگیرد، آگهی نوبت دوم به چاپ رسیده و شرکت به ثبت می‌رسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر حتماً مقاله ثبت شرکت چگونه است؟ را مطالعه نمایید.

تأسیس شرکت کالیبراسیون به چقدر هزینه نیاز دارد؟

مسلماً تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی همانند سایر شرکت‌های دیگر به هزینه خاصی نیاز دارد. این هزینه جهت خرید تجهیزات و ابزارآلات لازم ضروری است. همچنین تهیه سرمایه اولیه برای ثبت شرکت لازم می‌باشد. بنابراین هزینه تأسیس شرکت شامل سرمایه اولیه، حق الثبت، هزینه آگهی روزنامه نوبت اول و نوبت دوم و… است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون حتماً با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ثبت خوارزمی می‌توانند شما را از هزینه‌های موجود آگاه کنند.

تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون تجهیزات پزشکی چقدر طول می‌کشد؟

تأسیس شرکت‌های کالیبراسیون تجهیزات پزشکی چقدر طول می‌کشد؟تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی حداقل ۴۰ روز الی دو ماه طول می‌کشد. اگر مدارک شما کامل بوده و تمامی مراحل ثبت شرکت و دریافت مجوز‌ها را به خوبی انجام داده باشید، این مدت زمان کمتر هم خواهد شد. اما هر چه دانش حقوقی شما در زمینه ثبت شرکت‌ها پایین‌تر باشد، مدت زمان ثبت شرکت بسیار طولانی‌تر و طاقت‌فرسا می‌شود. جهت جلوگیری از طولانی شدن پروسه ثبت شرکت حتماً از کارشناسان خبره در این زمینه کمک بگیرید.

صفر تا صد تأسیس شرکت کالیبراسیون با مؤسسه ثبت خوارزمی

مؤسسه ثبت خوارزمی یکی از بهترین شرکت‌های حقوقی است که می‌تواند شما را در صفر تا صد تأسیس شرکت کالیبراسیون راهنمایی کند. اگر هنوز مدارک لازم را فراهم نکرده‌اید و سردرگم هستید، اصلاً نگران نباشید. زیرا کارشناسان می‌توانند دقیقاً به شما بگویند که به چه مدارکی نیاز داشته و چه مقدار هزینه باید بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا مشاوران حقوقی با شماره شما تماس گیرند.

جمع‌بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل نحوه تأسیس شرکت کالیبراسیون تجهیزات پزشکی را توضیح دادیم. همچنین به مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکت و گواهی تأیید صلاحیت آن نیز اشاره کردیم. با ثبت شرکت کالیبراسیون به راحتی می‌توانید امور کنترل کیفی تجهیزات مختلف را برای مراکز درمانی انجام دهید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان