معرفی سایت مجوز کسب و کار

سایت مجوز کسب و کار

سایت مجوز کسب و کار سامانه ای است که در خصوص ارائه انواع مجوز به کسب و کارها فعالیت دارد. اشخاص حقیقی و حقوقی برای ان که بتوانند یک کسب و کار راه اندازی کرده و به کسب درآمد برسند، باید مجوز داشته باشند. مجوز لازم برای هر کس و کار از طرف نهاد و ارگان مربوط به همان کسب و کار صادر خواهد شد.

با این وجود برای کسب انواع مجوزها تنها یک درگاه وجود دارد. در واقع تمامی کسب و کارها صرف نظر از حوزه فعالیت باید برای کسب مجوز به این سایت مراجعه کنند. اما آدرس این سایت کدام است؟ چگونه می توان از این سایت استفاده کرد؟

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم به معرفی سایت مجوز کسب و کار، نحوه کار با سایت و اخذ مجوز بپردازیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شماره شما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سایت مجوز کسب و کار کدام است؟

سایت مجوز کسب و کار کدام است؟سایت مجوز کسب و کارها همان درگاه ملی مجوزهای کشور است که آدرس آن به صورت https://g4b.ir/ می باشد. این درگاه به صورت مستقیم زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند. بنابراین سامانه مجوزدهی تمامی ارگان ها به نوعی به این درگاه متصل است. چرا که طبق قانون، هر مجوزی که از سوی هر نهادی صادر می شود، باید زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد. بنابراین نظارت این وزارتخانه بر تمامی مجوزهای صادره از سوی نهادهای دیگر لازم است.

متقاضیان با مراجعه به این درگاه می توانند درخواست صدور مجوز خود را برای هر نوع کسب و کاری به ثبت برسانند. اشخاص حقیقی ایرانی، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی اتباع خارجی می توانند جهت صدور مجوز از طریق سایت مجوز کسب و کار اقدام کنند.

اهمیت استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور

اهمیت استفاده از سایت مجوز کسب و کار برای اخذ مجوز بر کسی پوشیده نیست. در گذشته متقاضیان برای اخذ مجوز باید به صورت حضوری به ادارات مراجعه می کردند. این کار موجب تاخیر در صدور مجوز و همچنین ایجاد اشتباهات و خطاهای بسیاری در روند رسیدگی به پرونده می شد. اتلاف انرژی و زمان متقاضیان نیز یکی دیگر از معایب این روش بود.

امروزه متقاضیان با مراجعه به این درگاه به راحتی می توانند در طی چند دقیقه درخواست صدور مجوز خود را به ثبت برسانند. دقت کنید دریافت مجوز بدون تکمیل فرم تقاضانامه در این سامانه مقدور نیست. بنابراین بسیار مهم است که فرم تقاضای مجوز از سوی متقاضیان تکمیل شود.

انواع مجوزهای درگاه ملی مجوزهای کشور

یکی از بزرگترین مزایای دریافت مجوز از سایت مجوز کسب و کارها، امکان اخذ انواع مجوزهاست. با استفاده از این سایت می توانید مجوز خود را برای انواع کسب و کارهای صنفی، خانگی، خدمات و صنعتی دریافت نمایید. درنتیجه هیچ محدودیتی برای اخذ مجوز نخواهید داشت. در درگاه ملی مجوزهای کشور کسب و کارها به دو دسته اصلی کسب و کارهای صنفی و خانگی تقسیم می شوند. می توانید جواز تاسیس یا جواز کسب و پروانه بهره برداری را از طریق این سایت اخذ نمایید.

نحوه دریافت مجوز از سایت مجوز کسب و کار

نحوه دریافت مجوز  کسب و کار در درگاه ملییکی از بهترین امکاناتی که در درگاه ملی مجوزها با آن روبرو می شوید، اخذ راهنمای دریافت مجوز است. زمانی که وارد سایت مجوز کسب و کار می شوید، در قسمت نوار بالا گزینه راهنمای دریافت مجوز را مشاهده خواهید کرد. در این بخش می توانید راهنمایی های مربوط به نحوه اخذ مجوز را به خوبی مشاهده کنید. همچنین زمانی که برای صدور مجوز درخواست می دهید مدارک، شرایط و هزینه لازم برای اخذ همان مجوز را دریافت خواهید کرد. درنتیجه اگر شرایط اخذ مجوز را داشته باشید در کمترین زمان می توانید درخواست دریافت مجوز خود را به ثبت برسانید.

نحوه استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور

برای استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور ابتدا باید وارد آدرس https://g4b.ir/ شده و در آن ثبت نام کنید. دقت کنید امکان دسترسی به امکانات سایت مجوزها تنها در صورتی ممکن است که در این سایت حساب داشته باشید. بنابراین داشتن نام کاربری و رمز عبور برای ورود به حساب و استفاده از خدمات سایت ضروری است. بعد از ثبت نام و ساخت حساب کاربری می توانید از طریق حساب کاربری خود جهت اخذ مجوز اقدام نمایید.

ثبت نام در سایت مجوز کسب و کارها

ثبت نام در سایت مجوز کسب و کارهابرای ثبت نام در سایت مجوز کسب و کارها تنها کافیست مراحل زیر را طی کنید.

1) ابتدا وارد سایت https://g4b.ir/ شده و در بالای صفحه سمت چپ گزینه ورود را انتخاب کنید.

2) در این میان سه گزینه اشخاص حقیقی ایرانی، اشخاص حقوقی و اتباع خارجی حقیقی برای شما نمایش داده می شود. ما در این آموزش به اشخاص حقیقی ایرانی می پردازیم.

3) با انتخاب اشخاص حقیقی ایرانی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد خواهید شد. شماره تلفن همراه که به نام متقاضی مجوز است را وارد نمایید.

4) کد امنیتی را وارد کرده و گزینه دریافت رمز را بزنید. یک کد به شماره شما پیامک می شود. آن کد را وارد نمایید.

5) در صفحه نشان داده شده کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد نمایید. سپس گزینه ثبت اطلاعات را بزنید.

با انجام این مراحل شما به صفحه حساب کاربری خودتان در سامانه هدایت خواهید شد. در این زمان می توانید نام خود را در بالای صفحه باز شده مشاهده نمایید.

چگونه از درگاه ملی مجوزهای کشور، مجوز اخذ کنیم؟

برای اخذ مجوز از سایت مجوز کسب و کارها می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

1) ابتدا وارد سایت https://g4b.ir/ شده و در کادر مربوطه نام کسب و کار یا مجوز درخواستی خود را وارد نمایید. مثلا اگر مجوز صنایع دستی را می خواهید در این کادر بنویسید صنایع دستی.

2) بعد از وارد نمودن عنوان کسب و کار خود، گزینه آبی رنگ جستجو را بزنید.

3) از میان مجوزهایی که به شما نشان داده می شوند، مجوز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

4) در این صفحه با راهنمای دریافت مجوز روبرو خواهید شد. در این راهنما اطلاعات مربوط به مجوز و نحوه اخذ آن را مطالعه کنید.

5) به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه آبی رنگ درخواست صدور مجوز را بزنید.

6) نوع شخص خود را انتخاب کنید تا وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شوید.

7) در این مرحله شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید. سپس کد ارسال شده به شماره همراهتان را وارد کنید تا احراز هویت صورت گیرد.

8) بعد از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد گزینه ثبت را بزنید تا وارد حساب پرتال کاربری شوید.

9) در این صفحه درخواست صدور مجوز را انتخاب کرده و هزینه مربوطه را پرداخت نمایید.

با انجام این مراحل تقاضای صدور مجوز شما به ثبت خواهد رسید.

هزینه اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور

به صورت کلی استفاده از خدمات سایت مجوز کسب و کارها هزینه ای در بر ندارد. یعنی بدون پرداخت هزینه می توانید وارد سایت شده و احراز هویت کنید. اما برای صدور مجوز پرداخت هزینه لازم است.

در هنگام درخواست برای اخذ هر نوع مجوزی، هزینه مربوط به آن اعلام خواهد شد. بدون پرداخت هزینه، پرونده ای برای صدور مجوز تشکیل نمی شود. این هزینه بستگی به نوع مجوز و نوع کسب و کار مربوطه دارد. بنابراین نمی توان هزینه خاصی برای انواع مجوزها در نظر گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه اخذ مجوزها می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به صورت کامل سایت مجوز کسب و کار یا همان درگاه ملی مجوزهای کشور را معرفی کردیم. همچنین نحوه استفاده از این سایت و ثبت درخواست صدور مجوز را توضیح دادیم. با تکمیل تقاضانامه و پرداخت هزینه به راحتی می توانید از طریق این سایت مجوزهای مختلف را برای کسب و کار خود اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان بهتر به شما کمک کنند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان