مراحل اخذ مجوز از وزارت صنایع

مراحل اخذ مجوز از وزارت صنایع

اخذ مجوز از وزارت صنایع برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار یا واحد صنعتی را دارند کاملا الزامی است. هر کسب و کار یا واحد صنعتی و اقتصادی برای شروع فعالیت خود باید از ارگان های ذیربط مجوز داشته باشد. این مجوز به معنی فعالیت رسمی و قانونی واحد مربوطه است و مزایای زیادی برای آن دارد. مجوزهای مختلفی از سوی وزارت صنایع به متقاضیان ارائه می شود که جواز تاسیس یکی از مهم ترین آن ها می باشد.

در این مطلب از سایت ثبت خوارزمی قصد داریم به صورت ویژه به مراحل اخذ مجوز از وزارت صنایع و سامانه های موجود بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. کارشناسان حقوقی در اسرع وقت با شماره تلفن شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را ارائه می کنند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

انواع مجوز وزارت صنعت (صنعت، معدن و تجارت)

اخذ مجوز از وزارت صنایعوزارت صنعت مجوزهای مختلفی به متقاضیان جهت راه اندازی کسب و کارها ارائه می کند. متقاضیان با توجه به نوع مجوز مورد نیاز خود می توانند جهت اخذ مجوز از وزارت صنایع اقدام کنند. این مجوزها شامل موارد زیر می شوند:

  • پروانه فعالیت تحقیق و توسعه
  • پروانه بهره برداری مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی
  • مجوز شرکت خدمات مدیریت زنجیره تامین
  • مجوز خدمات کسب و کار
  • مجوز خرید و فروش و حمل توتون و تنباکو
  • صدور مجوز توزیع کالای دخانی
  • صدور جواز تاسیس
  • صدور پروانه بهره برداری
  • گزارش عملکرد پروانه بهره برداری نرم افزار
  • صدور پروانه بهره برداری فرش دستباف
  • صدور پروانه بهره برداری نرم افزار
  • تایید مجوز تولید بدون کارخانه
  • صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور

می توانید تمامی مجوزهای فوق را از وزارت صمت به راحتی تهیه نمایید. بنابراین مجوزهای این وزارت محدود به نوع خاصی از مجوز نیستند. البته شایان ذکر است که برای دریافت برخی از این مجوزها، اخذ مجوز از ارگان های دیگر نیز لازم است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد  صفر تا صد اخذ مجوز از وزارت صنایع با کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

سامانه اخذ مجوز از وزارت صنایع کدام است؟

خوشبختانه امروزه تمامی امور مربوط به اخذ مجوز از وزارت صنایع به صورت آنلاین و از طریق سامانه های موجود انجام می شوند. جهت اخذ مجوزهای خود از وزارت صنعت می توانید از خدمات دو سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه بهین یاب استفاده کنید. این دو سامانه به صورت تخصصی در زمینه صدور انواع مجوزهای لازم برای کسب و کارها و واحدهای صنعتی فعالیت دارند.

با مراجعه به این سامانه ها جهت اخذ مجوز از وزارت صنایع، ابتدا باید در آن ها ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید. در واقع بدون داشتن حساب کاربری امکان استفاده از خدمات سامانه ها وجود نخواهد داشت.

بعد از ایجاد حساب کاربری می توانید با توجه به نوع مجوز مورد نیاز خود، برای اخذ مجوز از وزارت صنایع درخواست دهید. دقت کنید درخواست شما جهت اخذ مجوز باید مورد تایید کارشناسان این وزارت قرار گیرد. گاهی اوقات عدم کامل بودن اطلاعات و عدم صحت آن ها موجب رد درخواست اخذ مجوز متقاضی خواهد شد.

چگونه مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را اخذ کنیم؟

چگونه مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را اخذ کنیم؟برای اخذ مجوز از وزارت صنایع ابتدا باید به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز ثبت کنید. سپس باید از طریق سامانه بهین یاب نیز با توجه به نوع مجوزتان، درخواست صدور مجوز را ارسال نمایید.

دقت کنید تنها اقدام از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور برای اخذ مجوز کافی نیست. بلکه باید از طریق سامانه بهین یاب نیز ثبت نام کرده و درخواست خود را ارسال کنید. با این شرایط می توانید مجوزهای مورد نیاز برای شروع فعالیت یا ادامه فعالیت صنعتی یا تجاری خود را کسب کنید.

در ادامه می خواهیم فرایند اخذ مجوز از وزارت صنایع را به صورت کامل و گام به گام توضیح دهیم.

ورود به درگاه ملی مجوزهای کشور جهت اخذ مجوز از وزارت صنایع

اولین درگاهی که برای اخذ مجوز از وزارت صنایع باید به آن مراجعه کنید، درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس https://g4b.ir/ است. برای ثبت درخواست خود مراحل زیر را طی کنید:

1) در صفحه اول سامانه یک کادر وجود دارد که می توانید نام کسب و کار یا مجوزی را به آن نیاز دارید در آن جا وارد کنید.

2) همچنین در پایین کادر می توانید نوع کسب و کار خود همانند کسب و کار صنفی یا خانگی را انتخاب نمایید.

3) با انتخاب نوع کسب و کار خود به پنجره راهنمای دریافت مجوز منتقل خواهید شد. در این قسمت مدارک، شرایط، هزینه و مدت زمان اخذ مجوز فوق ذکر شده اند. در صورت داشتن تصمیم قطعی برای اخذ مجوز، گزینه درخواست مجوز را انتخاب کنید.

4) در این مرحله به پنجره خدمات دولت هوشمند منتقل خواهید شد. در این مرحله کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید. دقت کنید شماره همراه باید به نام کد ملی و فرد متقاضی مجوز باشد. در غیر این صورت احراز هویت انجام نخواهد شد.

5) یک کد به شماره همراه شما ارسال می شود. کد مربوطه را در کارد وارد کرده تا احراز هویت شما تکمیل گردد.

6) بعد از اتمام احراز هویت، به درگاه ملی بازگشته و اسمتان را باید در بالای صفحه مشاهده نمایید. در این مرحله یک سری سوال در مورد کد پستی و آدرس دقیق محلی که می خواهید مجوز را برای آن دریافت کنید پرسیده می شود.

7) با وارد نمودن این اطلاعات، مامور پست طی دو روز برای تایید آدرس محل ارائه شده توسط شما مراجعه خواهد کرد. سعی کنید مدارک شناسایی و پیامک هایی که برایتان ارسال شده است را در دسترس داشته باشید. زیرا در صورتی که مامور محل شما را تایید نکند، مجوزی صادر نخواهد شد.

8) سپس بار دیگر به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و درخواست صدور مجوز را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است اطلاعات دیگری را نیز وارد نمایید. پس از تایید اطلاعات شما، مجوز صادر خواهد شد.

ثبت نام در سامانه بهین یاب برای اخذ مجوز

ثبت نام در سامانه بهین یاب برای اخذ مجوزاز طریق سامانه بهین یاب به آدرس https://behinyab.ir/auth/sso/login نیز می توانید جهت اخذ مجوز از وزارت صنایع اقدام نمایید. برای این کار لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

1) ابتدا وارد سامانه شوید. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید، لازم است مراحل ثبت نام را طی کنید.

2) در قسمت راست صفحه گزینه ثبت نام را بزنید. نوع شخص حقیقی یا حقوقی را انتخاب نمایید. تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را به دقت وارد نمایید.

3) توجه کنید کامل کردن فیلدهایی که در کنار آن ها ستاره قرمز قرار دارد، الزامی است.

4) بعد از وارد نمودن اطلاعات، گزینه سبزرنگ ثبت نام را بزنید.

5) سپس با نام کاربری و رمز عبور خود به پورتال خودتان وارد شوید.

6) در این صفحه گزینه درخواست صدور مجوز را زده و سپس نوع مجوزی که می خواهید اخذ کنید را انتخاب نمایید.

7) در این مراحل باید با قوانین سایت بهین یاب موافقت کنید. سپس اطلاعاتی در مورد طرح توجیهی از شما خواسته می شود. طرح توجیهی خود را به دقت وارد کنید.

8) در این مرحله یک سری استعلامات مختلف از سازمان هایی همچون سازمان محیط زیست یا وزارت بهداشت اخذ می شود.

9) بعد از تایید نهایی مدارک، با درخواست صدور مجوز شما موافقت شما و مجوز مربوط به نام شما صادر می گردد.

دقت کنید اخذ مجوز از وزارت صنایع ممکن است یک هفته الی 15 روز طول بکشد. اگر مدارک و شرایط شما برای اخذ مجوز مربوطه کامل باشد، این مدت زمان بسیار کمتر خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل مراحل اخذ مجوز از وزارت صنایع و نحوه اخذ این مجوز پرداختیم. نوع مجوزی که می خواهید اخذ کنید در مدارک لازم و اطلاعاتی که باید وارد کنید بسیار دخیل است. بنابراین ابتدا باید نوع مجوز خود و حقیقی بودن یا حقوقی بودن شخص متقاضی را تعین کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان