آزادسازی سهام عدالت در عید غدیر و 22 بهمن

  • خانه
  • وبلاگ
  • آزادسازی سهام عدالت در عید غدیر و 22 بهمن
آزادسازی سهام عدالت

چکیده مقاله

بعد از آزادسازی سهام عدالت ، رئیس جمهور خبر داد مردم می‌توانند بقیه سهام عدالت خود را در دو نوبت دیگر هم آزاد کنند. اما این گفته او چندان مورد استقبال قرار نگرفت و با واکنش زیادی مواجه شد. افراد می‌گویند دولت پول اولین واگذاری را بپردازد و بعد درباره دومی صحبت کند.
آزادسازی سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت

بعد از آزادسازی سهام عدالت ، رئیس جمهور خبر داد مردم می‌توانند بقیه سهام عدالت خود را در دو نوبت دیگر هم آزاد کنند. اما این گفته او چندان مورد استقبال قرار نگرفت و با واکنش زیادی مواجه شد. افراد می‌گویند دولت پول اولین واگذاری را بپردازد و بعد درباره دومی صحبت کند.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به امکان فروش 30 درصد سهام برای سهامداران عدالت گفت: 30 درصد بعدی عید غدیر و 30 درصد بعدی هم 30 بهمن آزاد سازی می شود. و با بیان آن که بورس باید با استحکام راه خود را ادامه دهد، افزود: مردم به بورس و دولت اعتماد کرده‌اند و همه مسئول هستیم تا از اموال مردم حفاظت کنیم.

خبری که نشان می‌دهد ۱۸ مرداد ماه امسال، یعنی حدود یک ماه دیگر، ۳۰ درصد دوم سهام عدالت هم آزاد می‌شود و مردم می‌توانند مجددا انتخاب کنند که آیا سهام را به طریق مستقیم بفروشند یا غیرمستقیم. اما مردم به کدام روش علاقه دارند و آیا این بار هم روش مستقیم را انتخاب می‌کنند؟

بخش دیگری از سخنان روحانی هم واکنش‌برانگیز‌ بود. او عنوان کرد که علاوه بر آزادسازی ۳۰ درصد اول، در مرحله دوم ۳۰ درصد و در مرحله سوم هم ۳۰ درصد دیگر آزادسازی می‌شود. بسیاری از افراد در واکنش به این سخنان پرسیده‌اند در مجموع این سه مرحله ۹۰ درصد می‌شود. اما ۱۰ درصد دیگر چه می‌شود؟

سهام عدالت

شیوه آزادسازی سهام عدالت

تا سال 98 امکان آزاد سازی یا خرید و فروش این سهام های عدالت وجود نداشت اما از امسال با موافقت رهبری این امکان برای سهامداران فراهم شده است . در حال حاضر دیگر امکان واگذاری سهام عدالت وجود ندارد اما با آزاد سازی سهام ها امکان خرید و فروش سهام های عدالت در بورس فراهم شده و علاقه مندان از این طریق می توانند سهام عدالت را از فروشندگان خریداری کنند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص چگونگی نحوه آزادسازی سهام عدالت می پردازیم .

روش های استفاده از سهام عدالت

همانطور که گفته شد با فراهم آمدن امکان آزاد سازی سهام عدالت ، دو امکان و انتخاب برای سهامداران در نظر گرفته شده است . اولین روش و امکان در نظر گرفته شده آن است که سهامداران دخل و تصرفی در سهام عدالت خود نداشته و سهامشان را آزاد نکنند . در این روش که روش غیر مستقیم نامیده می شود شرکت های سرمایه گذاری استانی سود سهام سهامداران را در فواصل مشخص به حسابشان واریز می کنند . کسانی که به استفاده از این روش تمایل دارند لازم نیست کاری انجام دهند و این روش به صورت پیش فرض برای تمام سهامداران در نظر گرفته شده است .

دومین روشی که پیش روی سهامداران قرار دارد روش مستقیم و در اصطلاح آزاد سازی سهام است . در این روش مالکیت و مدیریت سهام مستقیما در اختیار صاحب سهام قرار می گیرد و این اشخاص امکان نقل و انتقال سهام خود را پیدا می کنند . برای انتخاب این روش باید از طریق مراجعه به سامانه سهام عدالت اقداماتی انجام داد که در راهنمای تصویری به طور کامل توضیحات آن را ارائه می کنیم .

سرمایه گذران برای دریافت کد بورسی به غیر از سامانه سجام( sejam.ir ) باید در یک کارگزاری هم ثبت نام کنند . ثبت نام در کارگزاری ها به صورت اینترنتی انجام می شود که بعد از تکمیل مراحل ثبت نام  و دریافت کد پیگیری باید احراز هویت سجام انجام شود . در ادامه مقاله نحوه انتخاب ، ثبت نام در کارگزاری و مراحل دریافت کد بورسی به طور کامل توضیح داده شده است .

نحوه آزادسازی سهام عدالت

سهامدارانی که مایل به استفاده از روش مستقیم و آزادسازی سهام عدالت خود هستند باید مراحل زیر را انجام دهند . حتما قبل از انجام اقدامات زیر در رابطه با اینکه می خواهید سهام خود را آزاد کنید مطمئن شوید زیرا در صورت انتخاب روش غیرمستقیم امکان بازگشت به روش مستقیم وجود ندارد . در ادامه با خوارزمی ثبت همراه باشید تا مراحل آزادسازی سهام عدالت را بیان کنیم.

سامانه سهام عدالت به آدرس ( samanese.ir )  را در مرورگر جستجو کرده و سپس وارد صفحه شخصی خود شوید . بعد از ورود به صفحه ، در از بین گزینه های داشبورد اطلاعات ، گزینه انتخاب طرح آزاد سازی سهام عدالت را انتخاب کنید.

نحوه آزاد سازی سهام عدالت

در صفحه ای که برای شما نمایش داده شده مطالب را مطالعه کرده و بعد از مطالعه در صورت تمایل گزینه ادامه را انتخاب کنید . دقت کنید اگر مایل به فروشسهام خود نیستید نباید گزینه ادامه را انتخاب کنید و تنها در صورتی که در مورد فروش سهام اطمینان کامل دارید این کار را انجام دهید .

آزاد سازی سهام عدالت

در این مرحله توضیحاتی در موردآزاد سازی سهام و نحوه آزاد سازی برای شما نمایش داده می شود که بعد از مطالعه کامل و دقیق آن ها ابتدا باید گزینه ( مطالب فوق را مطالعه نموده … ) را تیکدار کرده و سپس ثبت روش مستقیم را فعال کنید .

نحوه آزادسازی سهام‌عدالت

در این بخشسامانه از شما می خواهد شماره تلفن همراه خود را تایید کنید تا پیامک تایید برایتان ارسال شود . درصورتی که شماره تلفن همراه مورد تایید شماست گزینه تایید و ادامه را فعال کرده و در غیر این صورت شماره جدید را در کادر خالی وارد کنید .

آزادسازی سهام عدالتدر مرحله آخر آزادسازی سهام عدالت از شما خواسته می شود تا کد تایید 6 رقمی را که به تلفن همراهتان ارسال شده است در کادر خالی وارد کرده و گزینه ثبت نهایی انتخاب را فعال کنید . با انجام تمام این مراحل شما روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیدید .

نحوه آزاد سازی سهام عدالت

توجه

شما میتوانید از طریق فرم روبه رو درخواست خود را ارسال کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
نکته : تمامی مشاوره ها به صورت رایگان انجام میشود.
با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر " مدت زمان انجام"، "هزینه" و "مدارک لازم" را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید.

مقالات پایین ،پیشنهاد خوانندگان این مقاله برای مطالعه است.

مشاوره ثبت شرکت اصفهان

مشاوره ثبت شرکت اصفهان برای متقاضیانی کاربرد دارد که قصد ثبت کردن شرکت در اصفهان را دارند. شهر اصفهان یکی از بهترین کلانشهر‌های ایران جهت ثبت شرکت‌های تجاری و خدماتی است. به همین دلیل بیشتر افرادی که قصد ثبت شرکت در ایران را دارند، ترجیح می‌دهند شرکت خود را در اصفهان ثبت کنند. اما ثبت […]

هزینه آگهی روزنامه رسمی چقدر است؟

احتمالاً بار‌ها در مراحل مربوط به ثبت شرکت و نحوه تأسیس آن در مورد آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی شنیده‌اید. البته این نکته را باید یادآور شویم که این آگهی تنها مربوط به ثبت کردن شرکت نیست. بلکه تغییرات بعد از ثبت را نیز می‌توان از طریق روزنامه رسمی آگهی کرد. بسیاری از افراد فکر […]

مزایای جواز کسب صنایع دستی

جواز کسب صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مجوز‌هایی است که متولی اصلی آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. طبق قانون هر کسب و کاری در هر قالبی جهت انجام فعالیت و کسب درآمد باید جواز کسب یا پروانه کسب داشته باشد. بدون این مجوز، فعالیت کسب و کار‌ها غیرقانونی بوده و افراد […]

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان