هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان
هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان
هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان

 

هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان

اگر قصد ثبت شرکت دانش بنیان دارید باید بدانید شرکت های دانش بنیان در دسته موسسه‌های تعاونی یا خصوصی‌ای قرار می‌گیرند که برای افزایش علم و ثروت تلاش می‌کنند در حالی که توسعه اقتصادی دانش محور و رسیدن به اهدف مربوط در این زمینه مانند دستاوردها و اختراع‌های نوین، پرفروش و برتر نیز از مهم‌ترین وظایف آن‌هاست. در این مقاله به بررسی هزینه ثبت شرکت های دانش بنیان خواهیم پرداخت.

چگونه شرکت دانش بنیان شویم؟

یکی از شرط‌های اصلی ثبت شرکت دانش بنیان این است که از بین اعضای هیات مدیره حداقل یک نفر از آن‌ها باید دارای مدرک دکترا باشد. ضمن این که هر شرکتی برای این‌ که بتواند تبدیل به یک شرکت دانش بنیان شود باید اختراعی داشته باشد که قبلا مورد تایید و ثبت مراکز رشد یا بنیاد نخبگان قرار گرفته است.

ثبت شرکت های دانش بنیان

مطلب پیشنهادی: کاربرد شرکت های دانش بنیان

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

شاید باورش سخت باشد ولی این اطمینان را به شما می دهیم که شدنی است، تنها با ۱۰۰ هزار تومان، اقدام به راه اندازی شرکت دانش بنیان کنید. باقی هزینه ها توسط معاونت ریاست جمهوری پرداخت می شود. توجه داشته باشید که کار تکنولوژیک، دیر بازده است و توقع سود دهی سریع نداشته باشید. در ادامه بیشتر این مسئله را توضیح خواهیم داد.

تسهیلات شرکت دانش بنیان

با توجه به این که شرکتهای دانش بنیان عموما برخاسته از مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری هستند، برای تامین نیاز های مالی خود، تبحری در این حوزه ندارند و اکثرا نیاز دارند تا مورد حمایت قرار گیرند. برخی طرح ها وجود داشته که با دادن وامی با نرخ سود ۲۳% گفته شده ولی در آخر نرخ ۳۰% حساب شده است و همین امر باعث ضرر می شود. در این راستا معاونت علمی ریاست جمهوری، برای حمایت از این شرکت های دانش بنیان، اقدام به راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی نموده است. این صندوق مختص شرکت های دانش بنیان بوده و فقط به آنها خدمات رسانی می کند.

چند تبصره در خصوص سهامداری شرکت های دانش بنیان

شركت دانش بنیان شرایطی مستقل از تشكیلات دانشگاه و واحد پژوهشی دارد و دانشگاه به میزان سهامی كه در شركت دانش بنیان دارد، در مدیریت آن موثر بوده و در سود و زیان آن شریک است. سازمان های حقوقی دیگر، اعم از خصوصی و دولتی خارج از دانشگاه نیز می توانند متناسب با میزان سرمایه گذاری خود سهامدار شركت دانش بنیان باشند.

اگر بیش از ۱۱ درصد از سهام شرکت های دانش بنیان از شرکت های دولتی تشکیل شده باشد، این سهم باید توسط هیئت مدیره به تصویب برسد. رییس و معاونان دانشگاه و واحد پژوهشی تا زمانی که دارای سمت و مسئولیتی هستند، نمی توانند سمتی در هیئت مدیره شرکت های دانش بنیان داشته باشند و سهامدار شركت های دانش بنیان شوند .

در شركت های دانش بنیان خصوصی، سهام اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با توجه به میزان سرمایه گذاری واقعی كه در شركت دارند و همچنین به اندازه وقتی که می گذارند و نوع فعالیت آنها در شركت یا میزان مشاركت در مالكیت فكری موضوعی كه در شركت دانش بنیان استفاده می شود، تقسیم خواهد شد.

زمانی که اعضای هیات علمی دانشگاه صد در صد مالک شرکت باشند، برای ایجاد شرکت های دانش بنیان، تایید عضویت علمی متقاضیان کافی است و نیازی به تصویب دانشگاه نیست.

شرکت های دانش بنیان

کالا ها و خدمات شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان به تولید محصول یا خدمت منجر می شوند، بنابراین هر کدام از این شرکت های دانش بنیان باید شرایطی را که در ادامه مطرح خواهیم کرد، داشته باشد.

  • در سطح فناوری: کالا ها یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارند، نباید به قدری ساده باشد که از سوی دیگران کپی شود. پس باید دارای حوزه فناوری بالایی باشد.
  • مرحله تولید: کالاهایی که ارائه می کنید، باید در حد تولید یا نمونه آزمایشی باشد. همچنین خدمات، باید اسناد فروش را دارا باشند.
  • تسلط بر دانش فنی: شرکت باید، تسلط کامل بر دانش فنی حوزه فعالیت خود داشته باشد تا بتواند محصولی را خلق یا خدمتی را ارائه دهد.
در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان