شرکت مهندسی معماری

شرکت مهندسی معماری
شرکت مهندسی معماری ؟ثبت شرکت معماری؟
شرکت مهندسی معماری ؟ثبت شرکت معماری؟

 

شرکت مهندسی معماری ؟ثبت شرکت معماری؟

یکی از شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی، شرکت مهندسی معماری است. در این مقاله، راجع به معماری و نحوه ی ثبت شرکت مهندسی اطلاعات مفیدی آورده ایم.

معماری چیست؟

معماری به انگلیسی به کلمه Architecture  اطلاق میشود. تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در امور بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد. مطابق یکی از این تعاریف معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیبا شناسانه است، معماری را هنر چهارم میشناسند و اجتماعی ترین هنری میباشد که با فضا و انسان ارتباطات زیادی دارد. این رشته، با پرورش معماران برجسته و استفاده از عناصر موجود و مصالح مختلف به معماری ساختمان و سایر بناها می پردازد و از جنبه های مختلف به جامعه بشریت خدمت میکند.

فواید ثبت شرکت مهندسی معماری

بعد از ثبت شرکت، فعالیت اعضا شخصیت حقوقی به خود می‌گیرد و دارای حق و حقوق قانونی می‌شود. هر شرکت به ثبت رسیده دارایی مختص به خود دارد که از دارایی شرکا جدا است و این باعث می‌شود افراد بیشتر به شرکت اعتماد کنند و قابلیت سرمایه‌گذاری و یا گرفتن کار بیشتر خواهد شد. امکان استفاده از بیمه برای تمامی اعضای شرکت به وجود می‌آید. ثبت شرکت معماری به افراد در جهت دریافت وام و تسهیلات و یا گرفتن و یا دادن نمایندگی کمک خواهد کرد. امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی، فقط برای شرکت‌های به ثبت رسیده وجود دارد. با ثبت شرکت امکان حضور در مناقصات و مزایده‌های رسمی شکل می‌گیرد.

صرفا ثبت یک شرکت، موجب پرداخت تسهیلات و وام نخواهد بود بلکه برای پرداخت تسهیلات توانایی شرکت با اعتبار سنجی مالی آن و صلاحیت شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تعیین نام شرکت مهندسی معماری

نام شرکت باید با نوع فعالیت و عملیاتی که شرکت انجام می‌دهد متناسب باشد، نام باید فارسی و دارای معنا با فرهنگ کشور باشد، خاص و یکتا باشد، نام شرکت باید حداقل سه سیلابی باشد. در نام شرکت معماری می‌توان از خود کلمه معماری هم استفاده کرد. در صورت استفاده از کلمه مهندسی در نام شرکت باید حتما مدرک مهندسی خود را در زمان ثبت ارائه کرد.

 

ثبت شرکت مهندسی معماری

شرکت معماری به دو صورت سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت می‌‌رسد. که در آن‌ها باید به صراحت به موضوع و فعالیت شرکت از سوی شرکا و سهامداران اشاره و مشخص شده باشد.

موضوع شرکت تعیین کننده حدود عملیات شرکت است. چنانچه جهت ثبت شرکت لازم به دریافت مجوز از مراجع شد، باید قبل از ارائه اظهارنامه ثبت شرکت با مراجعه به مراجع مربوطه مجوز را دریافت و ضمیمه مدارک خود کرد.

پس از ثبت شرکت، متقاضی باید با مدارک ثبتی خود به اداره مالیات جهت تشکیل پرونده و دریافت کد اقتصادی مراجعه کند. کد اقتصادی باید در تمامی اسناد و مدارک و قراردادهای شرکت ثبت شود. همچنین متقاضی باید دفاتر پلمپ تجاری خود را هم از سازمان مالیاتی دریافت کند.

هزینه ثبت شرکت مهندسی معماری

هزینه ثبت شرکت‌ها با توجه به میزان سرمایه اولیه، موضوع و فعالیت شرکت، نوع شرکت که سهامی خاص یا با مسئولیت محدود باشد و محل ثبت آن متغییر است.

زمینه فعالیت شرکت مهندسی معماری

ارائه انواع خدمات محیطی، دکوراسیون داخلی و پروژه‌های شهرسازی

ارائه مشاوره به مشتری در رابطه با تعیین نیاز مشتری و الزامات لازم برای ساختمان‌ها و سازه‌ها

تهیه طرح‌ها و نقشه‌های پروژه با استفاد از نرم افزارهای طراحی و مدل‌سازی کامپیوتری

بازدید از محل پروژه برای اطمینان یافتن از پیشرفت آن مطابق با برنامه

ایجاد محیط‌های زیستی مبتنی بر الگوهای معماری پایدار و همسازی محیط و فرهنگ با لحاظ کردن اصول فنی، اقتصادی، زیبا شناسی و مردم داری در جهت ارتقا سطح کیفیت زندگی استفاده‌کنندگان از محیط و تعالی ارزش‌های انسانی

انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضا

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان