راهنمای دریافت کد فراگیر اتباع افغانی

یکی از کدهای بسیار مهمی که تمامی اتباع افغانی در ایران ملزم به دریافت آن هستند، کد فراگیر اتباع افغانی است. بر اساس قوانین مهاجرت و پناهندگی، تمامی اتباع خارجی که وارد کشور می شوند باید نسبت به اخذ کد فراگیر اتباع اقدام کنند. زیرا تمامی سازمان ها  و نهادهای دولتی و امنیتی از طریق این کد فراگیر می توانند اتباع را شناسایی کنند.

همچنین تمامی خدمات رفاهی، بهداشتی و آموزشی از طریق این کد به اتباع تعلق خواهد گرفت. در این مطلب از ثبت خوارزمی می خواهیم به معرفی کد فراگیر اتباع افغانی، نحوه اخذ این کد و مدارک لازم برای دریافت آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

کد فراگیر اتباع افغانی چیست؟

کد فراگیر اتباع افغانی چیست؟

کد فراگیر اتباع افغانی، کدی 12 رقمی است که به اتباع افغانی ساکن در کشور داده می شود. این کد همانند یک شناسه مهم برای اتباع عمل کرده و حضور آن ها را در کشور قانونی می کند. زمانی که اتباع وارد کشور می شوند باید خود را به مراجع مربوطه معرفی کرده و حضور خود را اعلام کنند. این کار از طریق ارائه مدارک شناسایی به صورت کامل صورت می گیرد.

بعد از اعلام حضور قانونی، مراجع به اتباع کد فراگیر 12 رقمی که به آن فیدا کد نیز می گویند، ارائه خواهند داد. اتباع از طریق این کد می توانند از خدمات آموزشی، رفاهی، اقتصادی، تجاری و درمانی کشور به صورت قانونی استفاده کنند. بنابراین همه اتباع موظف به ثبت نام این کد و دریافت آن به صورت قانونی هستند.

اهمیت دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

متاسفانه برخی از اتباع افغانی به دلایل مختلفی جهت ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی یا فیدا کد اقدام نمی کنند. حضور هر تبعه افغانی در خاک ایران بدون ثبت نام برای اخذ این کد غیرقانونی می باشد. بنابراین حضور تبعه در ایران بدون فیدا کد غیرقانونی بوده و وی نمی تواند از امکانات رفاهی قانونی کشور بهره ببرد. اتباع بدون کد فراگیر از حق تحصیل، حق کار، خدمات درمانی، فعالیت های تجاری و اقتصادی محروم خواهند بود. بنابراین اقدام به موقع برای دریافت فیدا کد بسیار حائز اهمیت است.

کد فراگیر اتباع افغانی چه مزایایی دارد؟

کد فراگیر اتباع افغانی کاربردهای زیادی برای اتباع داشته و می تواند دسترسی آنان را به بسیاری از امکانات رفاهی فراهم سازد. مهم ترین مزایای ثبت نام کد فراگیر اتباع به شرح زیر است:

  • اتباع خارجی با کد فراگیر خود می توانند جهت تاسیس شرکت یا موسسه در ایران به صورت قانونی اقدام کنند.
  • امکان کار به صورت رسمی و قانونی در شرکت ها، کارخانه ها، موسسات و سازمان های مختلف وجود دارد.
  • داشتن این کد برای اخذ ویزای کاری و اقامت در ایران ضروری می باشد.
  • امکان ثبت نمایندگی های مربوط به شرکت ها و برندهای خارجی با این کد وجود دارد.
  • اتباع امکان شرکت در فعالیت های اقتصادی و شرکت های مشارکتی را خواهند داشت.
  • با این کد می توان کارت بازرگانی دریافت کرده و به واردات و صادرات کالا پرداخت.
  • کد فراگیر اتباع امکان تحصیل در مراکز آموزشی دولتی و خصوصی و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه را فراهم می کند.
  • باز کردن حساب بانکی، دریافت بیمه درمانی تامین اجتماعی و اخذ گواهینامه های مختلف از دیگر مزایای این کد هستند.

سامانه ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی

سامانه ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانیسامانه نوبت دهی اینترنتی سفارت افغانستان، سامانه ای است که از طریق آن می توانید نسبت به ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی اقدام نمایید. آدرس این سامانه به صورت https://cafenet-online.ir/ است. از طریق این سامانه می توانید جهت دریافت کد فراگیر اقدام کرده و نوبت خود را اخذ نمایید.

دقت داشته باشید با توجه به تحولات کشور افغانستان، بخش هایی از خدمات این سامانه در دسترس نیستند. به همین دلیل جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است در کانال تلگرامی ذکر شده در این سامانه عضو شوید. اینگونه می توانید از آخرین تحولات و تغییرات در خدمات رسانی سفارت افغانستان آگاه شوید.

ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی به صورت آنلاین

یکی از بهترین راه های اخذ کد فراگیر اتباع افغانی، ثبت نام به صورت آنلاین و غیرحضوری است. با ثبت نام فیدا کد، درخواست شما برای اخذ این کد ثبت می شود. کارشناسان درخواست شما را با توجه به مدارکتان بررسی کرده و نتیجه را به شما اعلام خواهند کرد. مراحل ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی به صورت زیر هستند.

  1. ابتدا وارد سایت https://cafenet-online.ir/ شوید. در صفحه اول گزینه صدور کد فراگیر را انتخاب نمایید.
  2. در این صفحه اگر کد فراگیر را برای اشخاص حقیقی می خواهید، گزینه اول را بزنید.
  3. در این صفحه با کادرهای متعددی رو به رو خواهید شد که حاوی اطلاعات هویتی شخص متقاضی هستند. تمامی اطلاعات خواسته شده در کادرها را به دقت وارد کنید. اطلاعات باید به زبان فارسی باشند.
  4. بعد از وارد نمودن اطلاعات، به پایین صفحه اسکرول کنید. در این بخش باید تصویر عکس و مدارک شناسایی خود را بارگذاری کنید. دقت کنید تصویر مدارک باید دقیق، واضح و روشن باشد. از ارسال تصاویر تیره و غیر واضح بپرهیزید.
  5. در بخش بعدی باید نوع پرداخت خود را مشخص کنید. می توانید از طریق درگاه اینترنتی پرداخت خود را انجام دهید.
  6. در صورت انجام کارت به کارت، گزینه کارت به کارت را انتخاب کرده و مبلغ درج شده را به کارت نشان داده واریز نمایید.
  7. بعد از واریز، شماره کارت مقصد را به همراه تاریخ پرداخت بدون فاصله و هیچ حرفی در کادر پایینی وارد نمایید.
  8. در کادر بعدی اگر توضیحات اضافه ای به کارشناس بررسی مدارک دارید، درخواست خود را به صورت واضح و دقیق بنویسید.
  9. بعد از انجام این امور، گزینه ثبت را بزنید تا درخواست شما به صورت رسمی ثبت گردد.

ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی به صورت حضوری

ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی به صورت حضوریبرای ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی می توانید به صورت حضوری نیز اقدام نمایید. برای این کار به نزدیکترین دفتر کفالت اتباع خارجی محل زندگی خود مراجعه کنید. سپس مدارک لازم برای اخذ فیدا کد همانند مدارک هویتی، عکس و پاسپورت را ارائه دهید.

در این میان باید فرم درخواست کد فیدا را تکمیل دقت. این فرم، همان فرم ارائه شده در سامانه آنلاین می باشد. بعد از تکمیل فرم و ارائه مدارک، درخواست شما از سوی مسئولین دفتر کفالت مورد پیگیری قرار می گیرد. هر چه زودتر برای اخذ کد فراگیر اقدام نمایید، زودتر می توانید این کد را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

دریافت کد فراگیر اتباع افغانی هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی امکان پذیر است. اشخاص حقیقی برای ثبت این درخواست باید عکس پرسنلی و پاسپورت معتبر به همراه داشته باشند. البته دفترچه اقامت یا پناهندگی نیز مورد قبول است. دقت داشته باشید پاسپورت حتما باید از اعتبار کافی برخوردار باشد.

مدارک مورد نیاز برای کد فراگیر اتباع افغانی اشخاص حقوقی شامل موارد زیر است:

  • نام شرکت به زبان فارسی و انگلیسی
  • آگهی تاسیس شرکت شماره و تاریخ ثبت شرکت
  • موضوع فعالیت شرکت
  • آدرس شرکت به همراه کد پستی و شماره تلفن

دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی چقدر طول می کشد؟

دریافت کد فراگیر برای اتباع افغانی ممکن است یک هفته الی 10 روز طول بکشد. مدت زمان اخذ این کد بستگی به کامل بودن مدارک و شرایط فرد متقاضی دارد. در صورت کامل نبودن مدارک، اخذ این کد می تواند بسیار بیشتر طول بکشد. جهت ثبت سریع کد فراگیر تنها کافیست با کارشناسان ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

هزینه ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی چقدر است؟

هزینه ثبت نام کد فراگیر اتباع افغانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی با هم فرق می کند. هزینه این کد برای اشخاص حقوقی بیشتر از اشخاص حقیقی است. اما در کل این هزینه بسیار ناچیز بوده و به گونه ای نیست که فرد از پس پرداخت آن برنیاید.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان