وکالت فروش پروانه بهره برداری

فروش پروانه بهره برداری

احتمالا بارها تاکنون در مورد خرید و فروش پروانه بهره برداری و انتقال مالکیت آن به شخص دیگری چیزهای مختلفی شنیده اید. امروزه انتقال پروانه بهره برداری یا واگذاری آن در شهرهای بزرگ بسیار اتفاق می افتد. برخی از افراد فکر می کنند که فروش این پروانه غیرقانونی است.

جالب است بدانید اگر انتقال پروانه بهره برداری طبق شرایط و مراحل قانونی و رسمی صورت گیرد، هیچ مشکلی نخواهد داشت. این کار می تواند  از طریق ارائه وکالت به وکیل حقوقی به راحتی صورت گیرد. در این مطلب قصد داریم به نحوه خرید و فروش پروانه بهره برداری و وکالت آن بپردازیم. همچنین یک نمونه وکالت نامه را معرفی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

فروش پروانه بهره برداری چیست؟

فروش پروانه بهره برداری چیست؟فروش پروانه بهره برداری، به معنی انتقال مالکیت پروانه بهره برداری به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری است. پروانه بهره برداری یکی از مهم ترین مجوزهایی است که توسط وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) به متقاضیان داده می شود.

طبق این مجوز، واحدهای صنعتی و تولیدی می توانند از واحد خود بهره برداری کرده و وارد فاز تولید شوند. بنابراین برای بهره برداری از واحد مذکور، تنها اخذ جواز تاسیس کافی نیست. بلکه دریافت پروانه بهره برداری نیز مورد نیاز است. شروع فعالیت بدون پروانه بهره برداری موجب جریمه واحد مربوطه و پلمپ آن خواهد شد.

چرا پروانه بهره برداری خرید و فروش می شود؟

شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که با وجود امکان اخذ پروانه بهره برداری چه نیازی به خرید و فروش آن است؟ اصلا چرا باید پروانه را واگذار یا منتقل کنیم؟ دقت داشته باشید در شهرهای بزرگ صنعتی حساسیت بالایی روی ارائه پروانه بهره برداری وجود دارد. در واقع ممکن است به هر واحدی این پروانه ارائه نشده و فرد با چالش های مختلفی مواجه شود. همچنین اخذ پروانه بهره برداری گاه روندی طولانی و طاقت فرساست.

از طرفی خرید پروانه بهره برداری برای  واحدهایی که در شهرک های مجاز در محدوده 120 کیلومتری هستند، بسیار مناسب تر می باشد. چرا که ارائه پروانه بهره برداری جدید  به این واحدها در این محدوده تقریبا غیرممکن است. بنابراین خرید پروانه و سپس انتقال آن می تواند راح حل بسیار مناسب تری باشد.

فروش پروانه بهره برداری عموما در کجا رواج دارد؟

خرید و فروش پروانه بهره برداری بیشتر در شهرهایی همچون تهران و کرج عمومیت دارد. چرا که در شهرستان ها به دلیل حساسیت ها و سختگیری های کمتر زیست محیطی، پروانه بهره برداری به آسانی ارائه می شود. درنتیجه خرید و فروش آن کمتر اتفاق می افتد.

حال در شهرهای بزرگ به دلیل حساسیت بالا، چالش های زیادی پیش پای متقاضیان می گذارند. در نتیجه متقاضیان پروانه بهره برداری به جای طی کردن روند اخذ آن ترجیح می دهند آن را خریداری کنند. پس از خریداری، کارهای انتقال و واگذاری طبق قانون پیش خواهند رفت.

مراحل انتقال پروانه بهره برداری

مراحل انتقال پروانه بهره برداریبرای فروش پروانه بهره برداری و انتقال آن، تنظیم صلح نامه و موافقت نامه اصولی در دفترخانه الزامی است. صلح نامه باید به نام فرد خریدار منتقل شود. در مرحله بعدی، گرفتن استعلام پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت لازم است.

سپس با توجه به استعلام های دریافت شده از اداره دارایی، تمامی بدهی های واحد مربوطه باید تسویه گردند. در نهایت زمانی که پروانه منتقل می شود به نام شخص خریدار خواهد بود. برای نقل و انتقال پروانه های بهره برداری حقوقیف نقل و انتقال با انتقال سهام نیز صورت می گیرد. این گونه سهامداران قبلی از شرکت خارج شده و سهامداران جدید جایگزین خواهند شد.

مدارک لازم برای فروش پروانه بهره برداری

ارائه برخی مدارک مهم برای خرید و فروش پروانه بهره برداری الزامی است. بدون این مدارک نمی توان امور مربوط به انتقال پروانه بهره برداری را انجام داد. مهم ترین این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی اشخاص حقیقی یا حقوقی
  • ارائه موافقت نامه از وزارت صنعت، معدن و تجارت و موافقت نامه از سایر ارگان ها و سازمان های مربوطه همانند سازمان محیط زیست
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه هولوگرام دار دارای کد رهگیری
  • درخواست کتبی مبنی بر انتقال و واگذاری پروانه
  • تسلیم پروانه بهره برداری قبلی

تغییر مالکیت پروانه بهره برداری

فروش پروانه بهره برداری جهت تغییر مالکیت آن تنها برای شرکت هایی است که نام آن ها عوض شده و شناسه ملی همان است. برای تغییر مالکیت، باید از شهرک های صنعتی استعلام صورت گیرد. در طی این استعلام مشخص می شود که امکان تغییر مالکیت پروانه بهره برداری وجود دارد یا خیر.مالک جدید یا خریدار حتما بادی دارای کد کاربری سایت بهین یاب باشد. داشتن کد بهین یاب جهت انتقال مالکیت ضروری است.

ارزش گذاری پروانه بهره برداری چگونه است؟

یکی از مسائل مهمی که پیش می آید، نحوه ارزش گذاری مجوز پروانه بهره برداری در زمان خرید و فروش است. قیمت فروش پروانه بهره برداری بستگی به نوع پروانه دارد. پروانه های تولید مواد پلاستیکی، نساجی، پتروشیمی، مواد غذایی و … با هم متفاوت هستند.

همچنین سابقه پروانه بهره برداری نیز در قیمت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. پروانه هایی که صدور آن ها متوقف شده است، دارای بیشترین ارزش قیمتی هستند.

نمونه متن وکالت انتقال پروانه بهره برداری

انتقال پروانه بهره برداریاگر امور نقل و انتقال پروانه بهره برداری توسط وکیل یا فرد دیگری صورت گیرد، ابتدا باید وکالتنامه را به وی ارائه دهید. نمونه وکالت نامه رسمی جهت فروش پروانه بهره برداری به شرح زیر است.

موکل: آقای / خانم ………….. فرزند ……………… بشماره شناسنامه …………… متولد ……………. صادره از ………………. به شماره ملی ………………….. ساکن ………………..

وکیل : آقای / خانم : ……………… فرزند ………………… بشماره شناسنامه ……………….. متولد ……………….. صادره از ………………….. به شماره ملی …………… ساکن ………………

مورد وکالت: مراجعه به ادارات  دارائی، شهرداری، ثبت  اسناد و املاک، سازمان محیط زیست،  وزارت صنایع و معادن، سازمان تامین اجتماعی، وزارت  بازرگانی، ثبت  شرکتها و موسسات  غیر تجاری، دفاتر اسناد رسمی،  اتاق بازرگانی  و صنایع  و معادن،  مجامع  امور صنفی،  اتحادیه ها و دوایر مربوطه به آنها و کلیه مراجع و ادارات دولتی و وابسته به دولت و دوایر مربوط به  آنها اعم  از قضائی، انتظامی، اداری  و شرکت در کلیه  جلسات و کمیسیون ها و اخذ هر گونه گواهی، مفاصاحساب و استعلامیه و مجوز و عنداللزوم ارائه و اخذ هرگونه  اسناد و مدارک مورد نیاز و جلب موافقت مراجع  مذکور و پس از رفع کلیه موانع اداری و قانونی و انجام امور مربوطه خصوص اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری به نام  و برای  موکل  همچنین مراجعه به  هریک از بانکهای کشور و شعب مربوطه و موسسات  مالی و اعتباری و افتتاح  حساب  به  نام  و برای موکل و پرداخت کلیه هزینه های مربوطه و سپردن هرگونه تعهد و ضمانت و رضایت دیگر ضمانت کشف فساد با حق  امضا ذیل اوراق و اسناد و مدارک مربوطه.

حدود اختیارات: وکیل  مرقوم  با حق  توکیل  به  غیر در انجام  امور وکالت دارای اختیارات تامه  و مطلقه قانونی بوده  و امضا و عمل وکیل  به  منزله امضا و عمل موکل نافذ و معتبر و مفاد این سند فقط در نفس وکالت  موثر است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد سامانه پروانه بهره برداری

انتقال انواع پروانه بهره برداری با ثبت خوارزمی

اگر قصد خرید و فروش پروانه بهره برداری و انتقال آن را دارید، حتما قبل از آن با مشاوران حقوقی ثبت خوارزمی مشورت کنید. کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی می توانند تمامی باید و نبایدهای انتقال مالکیت پروانه بهره برداری را به شما آموزش دهند. همچنین اگر می خواهید امور انتقال در کمترین زمان ممکن انجام شوند، این کار را به ثبت خوارزمی بسپارید. کارشناسان ثبت خوارزمی می توانند در کمترین زمان ممکن امور نقل و انتقال پروانه بهره برداری را برای شما انجام دهند.

جمع بندی

در این مطلب از سایت ثبت خوارزمی به معرفی کامل خرید و فروش پروانه بهره برداری و وکالت نامه آن پرداختیم. همچنین نحوه واگذاری این مجوز و شرایط و مدارک آن را توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان