راهنمای دریافت مجوز عمده فروشی مواد غذایی

هزینه اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی چقدر است؟

بسیاری از افرادی که به دنبال پخش عمده مواد و محصولات غذایی هستند باید مجوزهای لازم برای این کار را دریافت کنند. مجوز عمده فروشی مواد غذایی، مجوزی است که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود که در زمینه پخش مواد غذایی فعال هستند. برخی از افراد فکر می کنند تنها تولید مواد غذایی است که نیاز به اخذ مجوز دارد. اما این طور نیست.

حوزه مواد غذایی به دلیل آنکه با سلامت جامعه رابطه مستقیم دارد بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو ارگان های ناظر، در ارائه مجوز به این واحدها بسیار سختگیرانه عمل خواهند کرد. در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی می خواهیم مجوز عمده فروشی مواد غذایی و نحوه اخذ آن را به شما معرفی کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

عمده فروشی مواد غذایی چیست؟

عمده فروشی مواد غذایی چیست؟قبل از آنکه مجوز عمده فروشی مواد غذایی را دریافت کنید بهتر است مقداری در مورد این فعالیت بیشتر بدانید. عمده فروشی های مواد غذایی اشخاصی هستند که در قالب فروشگاه، شرکت یا نمایندگی اقدام به پخش عمده مواد غذایی می کنند.

در واقع این مراکز می توانند مواد و محصولات غذایی مورد نیاز خرده فروشی ها را به صورت کامل تامین نمایند. عمده فروش یمواد غذایی به عنوان یک نوع واسطه میان تولیدکننده و مصرف کننده عمل می کند. بدین صورت که مواد غذایی و محصولات را به صورت عمده از کارخانه دریافت می کند. سپس آن را در اختیار خرده فروشی های مختلف می گذارد.

مجوز پخش عمده مواد غذایی چیست؟

مسلما راه اندازی عمده فروشی مواد غذایی نیاز به اخذ مجوز از سازمان های مربوطه دارد. بنابراین نمی توان بدون اخذ مجوز رسمی به صورت قانونی اقدام به فعالیت کرد. مجوز عمده فروشی مواد غذایی شامل تاییدیه بهداشتی و پروانه کسب می باشد. تاییدیه بهداشتی توسط وزارت بهداشت و پروانه کسب توسط وزارت صمت به متقاضیان ارائه خواهد شد.

مسلما راه اندازی عمده فروشی مواد غذایی به داشتن انبار و تجهیزات و ماشین آلات مخصوصی نیاز دارد. همچنین این مراکز باید تاییدیه های بهداشتی را دریافت نمایند تا پخش مواد غذایی به صورت بهداشتی انجام شود. در غیر این صورت فعالیت این مراکز به صورت قانونی نخواهد بود. پروانه کسب نیز جهت فروش مواد غذایی و کسب درآمد لازم است.

مجوز عمده فروشی مواد غذایی به چه اشخاصی اعطا می شود؟

مجوز عمده فروشی مواد غذایی به چه اشخاصی اعطا می شود؟مجوز عمده فروشی مواد غذایی هم به اشخاص حقیقی و هم به اشخاص حقوقی داده می شود. شما می توانید برای پخش عمده مواد غذایی درخواست ثبت شرکت و نمایندگی داشته باشید. در این صورت باید فرایند ثبت شرکت را به صورت کامل طی کنید. اگر می خواهید در قالب شخص حقیقی اقدام به اخذ مجوز کنید نیازی به ثبت شرکت نخواهید داشت. خوشبختانه عدم محدودیت جهت اخذ این مجوز باعث شده تا همه افراد چه اشخاص حقیقی چه حقوقی بتوانند پخش عمده مواد غذایی را انجام دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کافیست فرم مشاوره رایگان سایت را پر کنید. مشاوران حقوقی در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

شرایط لازم برای صدور مجوز پخش عمده مواد غذایی

برای دریافت مجوز عمده فروشی مواد غذایی لازم است یک سری شرایط ویژه را داشته باشید. بدون این شرایط امکان اخذ مجوز وجود نخواهد داشت. برخی از این شرایط مهم عبارتند از:

  • دارا بودن حداقل 18 سال تمام
  • ثبت درخواست اخذ مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور
  • داشتن تجهیزات کامل برای نگهداری و انتقال مواد غذایی همچون یخچال، فریزر، سردخانه و …
  • استفاده از قفل و حفاظ امن، داشتن دوربین های امنیتی، عدم وجود هر گونه حیوان خانگی
  • مشخص بودن نام واحد صنفی به صورت دقیق و فارسی بودن این نام
  • دارا بودن تهویه مناسب و سیستم پیشرفته جمع آوری پسماند
  • داشتن انبار تمیز با سقف و کف سالم و قابل نظافت

شرایط کامل مربوط به اخذ تاییدیه بهداشت و پروانه کسب را می توانید در این لینک (https://mojavez.ir/license/1194792) مطالعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز عمده فروشی مواد غذایی

مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز عمده فروشی مواد غذاییبرای اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی باید مدارک لازم برای اخذ این مجوز را به ارگان های مربوطه ارائه دهید. بدون ارائه این مدارک امکان اخذ مجوز وجود نخواهد داشت. مهم ترین مدارک لازم برای اخذ مجوز عبارتندار:

  • مدارک هویتی و شناسایی متقاضی به صورت کامل
  • گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی مربوط به دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار
  • سند مالکیت، اجاره نامه یا هبه
  • کارت معاینه بهداشتی
  • گواهی پایان خدمات یا معافیت دائم و موقت از خدمت

سامانه اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی کدام است؟

سامانه اخذ مجوز عمده فروشی همان سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس https://mojavez.ir/ است. تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان های دولتی موظف هستند از طریق این درگاه مجوزهای خود را ارائه دهند. بنابراین اگر قصد اخذ مجوز پروانه کسب یا تاییدیه بهداشت را دارید حتما باید از طریق این درگاه اقدام نمایید.

با ورود به درگاه ملی مجوزها، با کادری رو به رو خواهید شد که می توانید در آن نوع کسب و کار یا مجوز خود را بنویسید. سپس با انتخاب گزینه جستجو می توانید مجوز مدنظر خود را به راحتی بیابید. اخذ هر نوع مجوز عمده فروشی تنها از طریق این درگاه و به صورت کالا آنلاین انجام می شود.

بیشتر بخوانید: پنج شرکت برتر مواد غذایی ایران

مراحل اخذ مجوز پخش عمده مواد غذایی

برای اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی باید مراحل مربوط به اخذ مجوز را طی نمایید. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید.

1)       ابتدا وارد درگاه ملی مجوزها به آدرس https://mojavez.ir/ شوید.

2)       سپس در کادر صفحه اول عبارت مجوز عمده فروشی مواد غذایی را بنویسید و گزینه آبی رنگ جستجو را انتخاب نمایید.

3)       گزینه عمده فروشی مواد و محصولات غذایی را انتخاب کنید.

4)       با وارد شدن به این صفحه می توانید توضیحات مربوط به این مجوز را به صورت کامل بخوانید. همچنین در این صفحه شرایط و مدارک لازم برای اخذ این مجوز را مشاهده خواهید کرد.

5)       به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه آبی رنگ درخواست صدور مجوز را انتخاب کنید.

6)       گزینه اشخاص حقیقی ایرانی را انتخاب کنید تا وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شوید.

7)       شماره تلفن همراهتان که به نام خودتان است را وارد کرده و کد امنیتی را بزنید. پیامک حاوی کد تایید به شماره تلفن ارسال می شود. کد را وارد کنید تا احراز هویت صورت گیرد.

8)       با اتمام احراز هویت می توانید وارد کارتابل کاربری خودتان در سامانه شوید. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارک لازم را بارگذاری نمایید.

9)       در این مرحله هزینه مربوط به صدور مجوز را پرداخت کرده و منتظر تایید کارشناسان بمانید.

هزینه اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی چقدر است؟

هزینه اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی چقدر است؟هزینه اخذ مجوز عمده فروشی مواد غذایی در سال 1403 تقریبا 3 میلیون تومان خواهد بود. 2 میلیون تومان جهت حق عضویت در اتحادیه صنفی توسط متقاضی پرداخت خواهد شد. 600 هزار تومان نیز هزینه صدور پروانه کسب پخش عمده مواد غذایی است. البته صدور این هزینه برای کلانشهرها می باشد. هزینه صدور مجوز در مرکز استان ها 500 هزار تومان و در سایر شهرها 400 هزار تومان است. اگر مجوز یکساله باشد، نصف این هزینه از متقاضی دریافت می شود.

دریافت مجوز عمده فروشی مواد غذایی چقدر طول می کشد؟

مجوز عمده فروشی مواد غذایی را می توانید تنها در سه روز دریافت نمایید. اما به شرطی که همه مدارک شما کامل بوده و پرونده تان هیچگونه نقصی نداشته باشد. اگر پرونده کامل باشد، کارشناسان فوری درخواست شما را تایید کرده و پروانه طی سه روز صادر می شود. جهت اخذ پروانه کسب در مدت زمان کوتاه تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت ثبت خوارزمی مجوز عمده فروشی مواد غذایی را به صورت کامل معرفی کردیم. همچنین مدارک و شرایط لازم برای اخذ این مجوز و مراحل اخذ آن را توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران حقوقی موسسه ثبت خوارزمی تماس بگیرید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان