صفر تا صد ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی

یکی از متداول ترین شرکت هایی که تقاضا برای ثبت آن ها زیاد است، شرکت های بازرگانی هستند. ثبت شرکت بازرگانی در قالب های مختلف و در موضوع فعالیت های مشخصی صورت می گیرد. این شرکت ها عموما درآمد بسیار مناسبی داشته و مدیریت آن ها نیز پیچیده و دشوار نیست. اداره ثبت شرکت ها، مرجع اصلی برای ثبت تمامی شرکت ها در ایران است.

طبق قانون ثبت شرکت ها، فعالیت شرکت ها بدون ثبت رسمی غیرقانونی می باشد. به همین دلیل اگر قصد تاسیس این نوع شرکت ها را دارید بهتر است نسبت به ثبت آن ها اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست فرم مشاوره سایت را پر کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

شرکت بازرگانی چیست؟

شرکت بازرگانی چیست؟قبل از آنکه به نحوه ثبت شرکت بازرگانی بپردازیم، می خواهیم بدانیم که شرکت بازرگانی چیست. شرکت بازرگانی به شرکت هایی گفته می شود که در ماده 2 اساسنامه آن ها به خرید و فروش، صادرات و واردات کالا اشاره شده است.

به شرکت هایی که به خرید و فروش و صادرات و واردات انواع محصولات و کالاها می پردازند، شرکت بازرگانی گفته می شود. این شرکت ها در زمینه تولید فعالیت ندارند. بلکه کار آن ها در خرید و فروش خلاصه خواهد شد. یک شرکت بازرگانی می تواند هم به صورت داخلی و هم بین المللی به امور بازرگانی بپردازد. بنابراین هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

چه قالبی برای ثبت شرکت بازرگانی مناسب است؟

انتخاب قالب مناسب برای ثبت شرکت بازرگانی بسیار مهم است. چرا که انتخاب قالب مناسب می تواند تا حد زیادی از چالش های ثبت شرکت بکاهد. متداول ترین قالب هایی که برای ثبت شرکت های بازرگانی به کار می روند سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند. ثبت این دو نوع شرکت بسیار آسان بوده و سازوکار آن ها نیز مشخص است.

شرکت های سهامی خاص، شرکت هایی هستند که سرمایه آن ها تبدیل به سهام می شود. سرمایه این شرکت تماما توسط موسسین آن تامین می شود. شرکت مسئولیت محدود معمولا در بین دوستان و آشنایان شکل می گیرد و سرمایه آن به صورت سهام نیست. بلکه مسئولیت هر یک از شرکاء در شرکت به اندازه سرمایه ای است که به آن وارد کرده اند.

شرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانی

شرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانیشرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانی به قالب انتخابی برای تاسیس شرکت بازرگانی بستگی دارد. بنابراین نمی توان گفت که شرایط لازم برای ثبت انواع شرکت ها مانند هم است. مهم ترین این شرایط به شرح زیر هستند:

سهامی خاص

  • حداقل سرمایه یک میلیون ریال
  • حداقل 3 نفر اعضاء و 2 نفر بازرس
  • حداقل سن 23 سال برای مدیرعامل شرکت
  • پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه به صورت نقدی
  • عدم سوء پیشینه کیفری اعضای شرکت

مسئولیت محدود

  • تشکیل شرکت با حداقل اعضاء 2 نفر
  • میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت یک میلیون ریال
  • حداقل سن مدیر عامل 23 سال تمام
  • ارائه تعهد نامه کل سرمایه به صورت نقدی
  • عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بازرگانی

بدون مدارک لازم برای ثبت شرکت بازرگانی، نمی توانید جهت تاسیس این نوع شرکت ها اقدام کنید. مهم ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت عبارتند از:

  • اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه شرکت
  • اطلاعات هویتی مربوط به تمامی اعضای شرکت از جمله شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت از سربازی
  • اقرارنامه اعضای شرکت مبنی بر این که در شرکت مشابه دیگری مشغول به کار نیستند.
  • ارائه مجوزهای لازم از ارگان های ذیصلاح
  • گواهی وکالت نامه در صورت داشتن وکیل

تمامی این مدارک باید به صورت کامل به اداره ثبت شرکت ها ارائه شوند. اخذ مجوز برای شرکت هایی لازم است که موضوع فعالیت آن ها نیاز به اخذ مجوز از مراجع مشخصی دارد.

سامانه ثبت شرکت بازرگانی

سامانه ثبت شرکت بازرگانی، سامانه ای است که به اداره ثبت شرکت ها تعلق دارد. متقاضیان ثبت شرکت می توانند از طریق سامانه ثبت شرکت ها، نسبت به تاسیس شرکت خود اقدام نمایند. تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت به جهت تاسیس شرکت الزامی است. دستیابی به این فرم تنها از طریق سامانه ثبت شرکت ها ممکن می باشد. تکمیل و ارسال این فرم به معنی ثبت درخواست به جهت تاسیس شرکت است.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی

مراحل ثبت شرکت بازرگانیفرایند ثبت شرکت بازرگانی، فرایندی آسان است. اما باید تمامی مراحل آن را به دقت طی کنید تا بتوانید بدون مشکل شرکت را به ثبت برسانید. مهم ترین اقدامات لازم برای ثبت شرکت به شرح زیر هستند.

1)         تعین نام و قالب مناسب برای شرکت

اولین قدم برای ثبت شرکت بازرگانی، تعیین نام مناسب و قالب برای ثبت آن است. برای این کار باید 5 اسم سه سیلابی را به ترتیب اولویت به اداره ثبت شرکت ها پیشنهاد دهید. هر کدام از اسم ها که تایید شوند، موارد دیگر بررسی نخواهند شد.

2)         جمع آوری مدارک لازم برای ثبت شرکت

مرحله بعدی، جمع آوری مدارک است. تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت را باید فراهم کنید. بارگذاری تصویر این مدارک در ثبت غیرحضوری لازم است. همچنین به جهت تکمیل پرونده ثبت شرکت، تمامی این مدارک به صورت فیزیکی بررسی خواهند شد.

3)         مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها و تکمیل فرم درخواست

قدم بعدی، مراجعه به سامانه ثبت شرکتها جهت ثبت شرکت است. برای این کار به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کنید. سپس گزینه تاسیس شخصیت حقوقی را بزنید. در این مرحله فرم درخواست ثبت شرکت برای شما نمایش داده خواهد شد. اطلاعات خواسته شده در فرم را به صورت مرحله به مرحله تکمیل کنید.

4)         بارگذاری مدارک لازم برای ثبت شرکت

بعد از اتمام وارد نمودن اطلاعات، مدارک لازم برای ثبت شرکت را در محل خواسته شده بارگذاری نمایید. تصویر مدارک لاید واضح، روشن و خوانا باشد.

5)         پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری

در مرحله آخر هزینه مربوط به ثبت شرکت بازرگانی را پرداخت کرده و پس از ثبت موفقیت آمیز، کد رهگیری را دریافت کنید. با کد رهگیری می توانید روند ثبت شرکت خود را بررسی نمایید.

هزینه ثبت شرکت بازرگانی چقدر است؟

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت بازرگانی بستگی به نوع شرکت بازرگانی و نحوه ثبت آن دارد. اگر جهت ثبت شرکت از وکیل استفاده کنید، حتما باید هزینه حق الوکاله را به قیمت ثبت شرکت بیفزایید. شرکت های سهامی خاص به سرمایه بیشتری جهت ثبت نیاز دارند. چرا که سرمایه این شرکت ها به کلی توسط اعضای آن تامین می شود.

حق الثبت، هزینه آگهی روزنامه رسمی، هزینه فراهم آوری مدارک و … همگی شامل هزینه ثبت شرکت می شوند. جهت کاهش هزینه های ثبت شرکت حتما با مشاوران موسس ثبت خوارزمی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:ویژگی های بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی ایران

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت بازرگانی

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت بازرگانیمدت زمان لازم برای ثبت شرکت بازرگانی حداقل 40 روز است. مدت زمان ثبت شرکت بستگی به دانش حقوقی شما در زمینه ثبت شرکت دارد. کامل نبودن مدارک، متناقض بودن اطلاعات و … موجب تاخیر در ثبت شرکت می شود.

اگر به دنبال ثبت شرکت سریع و ارزان هستید، حتما زا طریق موسسه های حقوقی نظیر موسسه ثبت خوارزمی اقدام نمایید. این موسسه ها می توانند در مدت زمان کوتاهی با کمترین هزینه شرکت شما را در اداره ثبت شرکت ها، به ثبت برسانند.

ثبت شرکت بازرگانی با موسسه ثبت خوارزمی

ثبت شرکت بازرگانی را با بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران تجربه کنید. کارشناسان حقوقی موسسه ثبت خوارزمی سالهاست که در زمینه ثبت انواع شرکت های بازرگانی در قالب های مختلف فعالیت دارند. دانش، تخصص و تجربه این کارشناسان سند محکمی جهت تضمین کار آنهاست. می توانید با ارسال مدارک خود به این موسسه، جهت ثبت فوری شرکت خود اقدام نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از ثبت خوارزمی به معرفی کامل ثبت شرکت بازرگانی و نحوه ثبت آن پرداختیم. همچنین مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت را به صورت کامل توضیح دادیم. شرکت های بازرگانی شرکت هایی هستند که خرید و فروش و واردات و صادرات کالا را انجام می دهند. این شرکت ها را می توان در قالب های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرد.

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان