راهنمای ثبت شرکت چند منظوره

ثبت شرکت چند منظوره

یکی از بهترین انواع شرکت هایی که متقاضیان می توانند در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند شرکت چند منظوره است. ثبت شرکت چند منظوره بدین جهت صورت می گیرد که شرکت بتواند بدون محدودیت به انجام امور بازرگانی و اقتصادی در حوزه های مختلف بپردازد. اما آیا ثبت این شرکت ها همانند سایر شرکت هاست؟ برای ثبت شرکت چند منظوره به چه مدارکی نیاز داریم؟

در این مطلب از ثبت خوارزمی می خواهیم به صورت کامل به نحوه ثبت شرکت های چند منظوره و مراحل این ثبت بپردازیم. همچنین این شرکت و موضوع فعالیت آن را معرفی خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، فرم مشاوره سایت را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان

  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

شرکت چند منظوره چیست؟

شرکت چند منظوره چیست؟

قبل از آنکه به نحوه ثبت شرکت چند منظوره بپردازیم می خواهیم این شرکت ها را معرفی کنیم. شرکت چند منظوره به شرکت هایی گفته می شود که می توانند در چندین حوزه مختلف به صورت همزمان فعالیت داشته باشند. برخی از متقاضیان ثبت شرکت دوست دارند شرکتی را به ثبت برسانند که به صورت گسترده و بدون محدودیت فعالیت داشته باشد. ثبت شرکت به صورت جداگانه در هر حوزه ای نیاز به زمان و هزینه بالایی دارد. از طرفی افراد در این حالت مجبورند برای شرکت های مختلف، مجوزهای متفاوتی را دریافت کرده و نیروی انسانی زیادی برای تاسیس شرکت به کار ببرند.

خوشبختانه با وجود ثبت شرکت چند منظوره دیگر نیازی به ثبت چندین شرکت با موضوع فعالیت های متفاوت نیست. چرا که می توان یک شرکت چند منظوره با چندین موضوع فعالیت متفاوت تاسیس کرد. شرکت چند منظوره دریچه ای بسیار مهم به سوی فعالان اقتصادی باز می کند. زیرا به آن ها اجازه می دهد در حوزه ها و زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند. این نوع شرکت با شرکت های قدیمی و سنتی با موضوع فعالیت محدود کاملا فرق می کند.

موضوع فعالیت شرکت های چند منظوره

یکی از مهم ترین مزایای ثبت شرکت چند منظوره، عدم محدودیت در موضوع فعالیت شرکت است. احتمالا تاکنون بارها برندهایی را مشاهده کرده اید که مثلا هم در تولید لوازم خانگی و هم در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی فعالیت دارند. این برندها همان شرکت های چند منظوره هستند که محدودیتی در فعالیت آن ها دیده نمی شود. شرکت های چند منظوره می توانند در موضوع فعالیت های زیر فعال باشند:

  • امور بازرگانی همانند صادرات، واردات، ترخیص کالا، تولید، توزیع و تامین کالاهای مجاز
  • ارائه خدمات همانند خدمات مهندسی، گردشگری، درمانی، مشاوره ای، پیمانکاری و …
  • سرمایه گذاری در زمینه های مختلف
  • تولید محصولات کشاورزی، صنعتی، دارویی، غذایی

مزایای ثبت شرکت چند منظوره

مزایای ثبت شرکت چند منظورهگستردگی فعالیت و تنوع بالا در موضوع فعالیت شرکت چند منظوره، بزرگ ترین مزایای ثبت این نوع شرکت هاست. به همین دلیل اکثر متقاضیان ثبت شرکت ترجیح می دهند این نوع شرکت را به جای شرکت های سنتی و قدیمی به ثبت برسانند. مهم ترین مزایای ثبت شرکت چند منظوره عبارتند از:

  • این نوع شرکت بسیار راحت تر می تواند نظر سرمایه داران را جلب کرده و سرمایه آنان را به خود جذب کند. چرا که موضوع فعالیت شرکت منعطف تر و متنوع تر است.
  • عدم محدودیت فعالیت در حوزه های خاص، درهای فرصت را به روی این شرکت باز می کند. چرا که شرکت بدون هیچ محدودیتی می تواند در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشد.
  • تنوع فعالیت باعث دسترسی شرکت به تمامی بازارها و بازارهای جدید می شود.
  • جمع کردن تمامی فعالیت ها در یک شرکت باعث افزایش بازدهی، کاهش هزینه و افزایش بازدهی اقتصادی می شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت چند منظوره

مدارک لازم برای ثبت شرکت چند منظوره بسیار مهم هستند. مدارک لازم برای ثبت این شرکت مقداری بیشتر از مدارک لازم برای ثبت شرکت های دیگر است. چرا که این نوع شرکت در حوزه های بیشتری فعالیت دارد. بدون این مدازک قادر به ثبت شرکت چند منظوره نخواهید بود.

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت شرکت
  • اساسنامه شرکت چند منظوره که تمامی صفحات آن توسط سهامداران و مهر شرکت، امضا و مهر شده باشد.
  • صورت جلسه مجمع عمومی هیئت مدیره و مجمع عمومی موسسین که تمامی صفحات آن توسط اعضای هیئت مدیره و موسسین امضا شده باشد. همچنین هر شرکت برای تمامی صورتجلسه ها لازم است.
  • نسخه تکمیل شده شراکت نامه شرکت چند منظوره
  • برگه تقاضانامه شرکت چند منظوره که تمامی صفحات آن توسط سهامداران امضا شود.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای اعضای هیئت مدیره
  • پرداخت هزینه های محاسبه شده توسط حسابداری اداره شرکت ها و تحویل رسید پرداخت هزینه ها
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت
  • تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی در صورت دولتی نبودن سهامداران حقوقی شرکت

مدارک هویتی اعضای شرکت شامل:

  1. شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت مدیره شرکت
  2. مدارک هویتی مدیرعامل شرکت در صورتی که مدیرعامل جزء اعضای هیئت مدیره یا موسسان نباشد.
  3. ارائه معرفی نامه نمایندگان برای سهامداران و اعضای هیئت مدیره حقوقی
  • مدارک و مستندات مربوط به اموال منقول
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری جهت اموال غیر نقدی شرکت

جهت ثبت شرکت چند منظوره تمامی مدارک فوق باید به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شوند. دقت داشته باشید صحت و سقم این مدارک به صورت کامل بررسی خواهد شد. پس از ارائه مدارک نادرست و غیر دقیق خودداری نمایید.

مراحل ثبت شرکت چند منظوره

مراحل ثبت شرکت چند منظورهبرای ثبت شرکت چند منظوره حتما باید مراحل ثبت شرکت را به صورت کامل طی کنید. ثبت شرکت های چند منظوره طی مراحل زیر صورت می گیرد.

ارائه مدارک ثبت شرکت

متقاضی ثبت شرکت چند منظوره ابتدا باید مدارک خود را به صورت کامل به اداره ثبت شرکتها تحویل دهد. سپس به بخش حسابداری مراجعه نموده و هزینه های ثبت شرکت را پرداخت کند. رسید پرداخت هزینه ها را به حسابداری تحویل داده و نام های درخواستی خود را با اولویت بندی ضمیمه مدارک نماید.

بررسی اولیه مدارک توسط کارشناس

در این مرحله تمامی مدارک ارائه شده توسط متقاضی بررسی می شود تا در صورت نقص مجددا به متقاضی ارجاع داده شود.

تعیین نام برای شرکت

در این مرحله اسامی شرکت به ترتیب اولویت بندی برسی شده و هر نامی که شرایط لازم را داشته باشد، تایید می شود. بعد از تایید نام، پرونده ثبت شرکت به کارشناس ارجاع داده خواهد شد.

بررسی کارشناس تاسیس

در ای مرحله کارشناس به صورت کامل مدارک و فرم درخواست ثبت شرکت را بررسی می کند. موضع فعالیت های شرکت نباید به قوانین شرکت منافاتی داشته باشند. نباید میان مدارک ارائه شده تضاد یا ناهماهنگی وجود داشته باشد. در صورت وجود نقص یا ایراد در مدارک، پرونده مجددا برای اصلاح بازگردانده خواهد شد.

صدور آگهی تاسیس

در صورت تایید مدارک و تایید پرونده ثبت شرکت چند منظوره، آگهی تاسیس صادر می شود. متقاضی برای اخذ امضا و مهر ثبت اداره حتما باید به اتاق رئیس اداره مراجعه نماید.

انجام مراحل نهایی ثبت شرکت

در این مرحله آگهی تاسیس شرکت در قسمت دبیرخانه مهر و شماره خواهد شد. همچنین یک نسخه از آگهی ثبت شرکت روزنامه رسمی به متقاضی ارائه خواهد شد. با انجام این مراحل و ثبت آگهی می توانید مراحل ثبت شرکت را به پایان برسانید.

ثبت شرکت چند منظوره با ثبت خوارزمی

اگر قصد ثبت شرکت چند منظوره را دارید، پیشنهاد ما این است که حتما زا راهنمایی کارشناسان حقوقی ثبت خوارزمی بهره ببرید. کارشناسان خبره این مجموعه می توانند صفر تا صد ثبت شرکت های چند منظوره را برای شما انجام دهند. پس دیگر نیازی به نگرانی در مورد هزینه های بالای ثبت شرکت یا مدت زمان طولانی آن نخواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب ابتدا شرکت چند منظوره و موضوع فعالیت های آن را به صورت کامل معرفی کردیم. سپس مزایای ثبت شرکت چند منظوره، مدارک و مراحل آن را نیز بررسی کردیم. شرکت های چند منظوره بدون محدودیت می توانند در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشند.

نوشته‌های پیشین نوشته‌های پیشین
پست جدیدتر پست جدیدتر

پیام بگذارید

مشاوره رایگان